پیش بینی قیمت سولانا

پیش بینی قیمت سولانا | دلایل رشد انفجاری سولانا در سال 2022

زمان مطالعه 3 دقیقه

رشد پایدار اکوسیستم، سرمایه‌گذاری نهادی و بازار مشتقات سالم سیگنال‌های قوی است که نشان می‌دهد SOL همچنان یکی از پیشتازان اصلی بازار رمز ارزها در سال 2022 خواهد بود. در این خبر به پیش بینی قیمت سولانا می پردازیم.

پیش بینی قیمت سولانا

سولانا (SOL) به یکی از رقبای اصلی در صنعت قراردادهای هوشمند تبدیل شده است و در سال گذشته، ارزش قفل شده در کل شبکه (TVL) آن حدود 660 میلیون دلار رشد کرد. ارزش کل قفل شده در پلتفرم سولانا در بیش از 40 برنامه غیرمتمرکز گسترش یافته و به بالاترین حد خود یعنی 11 میلیارد دلار رسیده است.

پیش بینی قیمت سولانا

پیش بینی قیمت سولانا

حتی با وجود این رشد، سرمایه‌گذاران دلیلی برای این سوال دارند که چگونه سولانا می تواند با شبکه‌های رقیب مانند بایننس اسمارت چین (BNB)، آوالانچ (AVAX) و پالی گان(MATIC) رقابت کند؟

با تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت شش ماهه گذشته، برتری ترا (لونا)، سولانا و آوالانچ در مقایسه با سایر رقبای پلت فرم قرارداد هوشمند آشکار است.

علاقه شدید سرمایه گذاران نهادی به اکوسیستم سولانا

ارزش بازار سولانا بیش از دو برابر آوالانچ و ترا است که ارزش بازار هر کدام 26 میلیارد دلار است. با کمی جستجو در اخبار اخیر سولانا می توانید متوجه موج علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به این اکوسیستم شوید. از فروش 314 میلیون دلاری توکن خصوصی توسط آزمایشگاه‌های Solana در ژوئن تا جمع‌آوری سرمایه 18میلیون دلاری در سپتامبر توسط پروژه صرافی غیر متمرکز سولانا به نام Orca.

شواهد محکمی از اکوسیستم رو به رشد وجود دارد که نشان دهنده علاقه سرمایه گذاران است. با این حال، برای درک میزان موفقیت راه‌حل مقیاس‌پذیری Solana، باید معیارهای استفاده از آن را ارزیابی کنیم.

پیش بینی قیمت سولانا

پیش بینی قیمت سولانا

برنامه غیر متمرکز یا دی اپ پیشرو اتریوم از نظر آدرس های فعال Uniswap است که دارای 188200 آدرس است. بنابراین، 97600 کاربر هفتگی برنامه Raydium با توجه به اینکه فقط 10 ماه پیش راه اندازی شد، بسیار چشمگیر است.

در مورد بازار توکن های NFT سولانا به نام Magic Eden ، حدود 58400 آدرس فعال هفتگی آن نیز بیش از نیمی از OpenSea اتریوم، رهبر مطلق بازار این بخش در حجم و فعالیت کاربران را تشکیل می دهد.

فعالیت کاربران آوالانچ به شدت بر روی برنامه مالی غیرمتمرکز Trader Joe متمرکز است، اما حجم هفتگی 715 میلیون دلاری آن در مقایسه با 22.1 میلیارد دلار Uniswap یا 12.5 میلیارد دلار Raydium کمتر است. پالی گان که 573 میلیون دلار فعالیت تجاری در صرافی غیر متمرکز QuickSwap خود دارد، نیز مشابه آوالانچ است.

سولانا سومین بازار آتی بزرگ را دارد

سولانا در حال حاضر سومین سود آزاد معاملات آتی را دارد که اصلی ترین معیار در قراردادهای مشتقه است. این شاخص تعداد کل قراردادهایی را که توسط فعالان بازار برگزار می شود، بدون توجه به فعالیت تجاری اخیر جمع می کند.

پیش بینی قیمت سولانا

پیش بینی قیمت سولانا

علیرغم افت شدید از زمان اوج 8 نوامبر به 1.9 میلیارد دلار، سود آزاد 860 میلیون دلاری فعلی سولانا را در رتبه سوم بازار مشتقه از نظر اندازه قرار می دهد. معاملات آتی بایننس کوین (BNB) دارای 520 میلیون دلار است و پس از آن ترا (LUNA) با 430 میلیون دلار قرار دارد.

سولانا از نظر TVL ، کاربران و مشتقات پیشرو است

بدون شک، حجم قابل توجهی از فعالیت ها از سوی داده های زنجیره ای و بازارهای مشتقات سولانا نشان داده می شود. TVL شبکه طی شش ماه گذشته 15 برابر افزایش یافته است و کاربران برنامه های غیر متمرکز سولانا تقریباً نیمی از تعداد کاربران شبکه اتریوم هستند.

سولانا به سرعت شکاف را در سه معیار مهم کاهش می دهد: TVL، کاربران فعال و بازارهای مشتقات. به نظر می رسد رقبای مانند ترا، آوالانچ و پالی گان خیلی عقب مانده اند. به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران اقدام به خرید ارز سولانا به عنوان یک سرمایه گذاری سودآور در سال 2022 می نمایند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT