بازی کردن Dota 2

چگونه بازی کردن Dota 2 را شروع کنیم؟

زمان مطالعه 12 دقیقه

هر سال، بازی های ویدیویی جدید و هیجان انگیزی توسط توسعه دهندگان منتشر می‌شوند که به بازیکنان نوید ساعت ها سرگرمی را می‌دهند که البته انواع سلیقه ها را هم تحت پوشش قرار می‌دهد. اما هر سال، به بازی در عرصه نبرد آنلاین چند نفره Dota2 ادامه می‌دهم. این تنها بازی من است که هیچوقت تغییرش نمی‌دهم. بازی کردن Dota 2 را یاد بگیرید.

Dota 2 اولین بار در سال 2013، 1۰ سال پس از وارکرافت III، راه اندازی شد. با این حال، علیرغم قدمت تقریباً دو دهه، این بازی رقابتی 10 نفره همچنان از طرفداران اختصاصی خود برخوردار است – و فهمیدن دلیل آن سخت نیست. Dota 2 یک بازی بسیار پیچیده با بیش از 120 شخصیت قابل بازی و بیش از 200 آیتم درون بازی است، به این معنی که هر مسابقه چالش های منحصر به فردی را برای غلبه به همراه دارد. مانند یک بازی شطرنج روی دور تند با صدها قطعه متحرک، وقتی با آن درگیر می‌شوید، لذت بخش است، و وقتی یک بازی عالی انجام می‌دهید، احساس شگفت انگیزی پیدا می‌کنید.

با در نظر گرفتن همه این موارد، نزدیک شدن به Dota 2 برای بازیکنان جدید کمی ترسناک است و آموزش بازیکنان قدیمی ممکن است دشوار باشد. غیرممکن است که همه استراتژی هایی که در یک مسابقه Dota 2 انجام می‌شود در یک مقاله ساده و به راحتی قابل هضم توضیح دهیم.

بازی کردن Dota 2: هدف

هدف Dota 2 که توسط دو تیم پنج نفره بازی می‌شود، تخریب ساختار اصلی در پایگاه تیم مقابل است. این پایگاه ها به عنوان Ancient شناخته می‌شود. کشتن دشمنان، از بین بردن برج ها و جمع آوری طلا همگی سرگرم کننده است، اما اگر تیم شما نتواند Ancient دشمن شما را نابود کند، معنایی ندارد.

این یک هدف نسبتاً ساده است (و البته هدفی که باید برای طرفداران سایر MOBA ها، مانند League of Legends) آشنا به نظر برسد. با این حال، قبل از اینکه بتوانید به Ancient برسید، ابتدا باید از چند مانع عبور کنید.

بازی کردن Dota 2: نقشه

عرصه جنگلی Dota 2 پایگاه یک تیم را در گوشه سمت چپ بالای نقشه مربع و دیگری را در پایین سمت راست قرار می‌دهد و آنها را تا حد امکان از هم دور می‌کند. سپس این دو پایه توسط سه خط به هم متصل می‌شوند – یکی از لبه بالایی نقشه، یکی از لبه پایینی، و یک مسیر مورب سوم که مستقیماً از وسط می‌رود.

شش برج در فواصل منظم در امتداد هر خط قرار دارند که به طور مساوی بین دو تیم تقسیم شده اند. این برج ها به طور خودکار به هر واحد دشمنی که خیلی نزدیک شود حمله می‌کنند و بسیار قدرتمند هستند. به طور کلی ایده خوبی است که در اوایل بازی به آنها یک سکوی وسیع بدهید.

با این حال، در نهایت باید با این برج ها مقابله کنید. قبل از اینکه بتوانید به پایگاه حریفان خود نفوذ کنید و به Ancient آنها حمله کنید، باید هر سه برج دشمن را در امتداد حداقل یکی از این خطوط نابود کنید. تا زمانی که سقوط کنند، ساختمان های پایگاه دشمن آسیب ناپذیر می‌مانند.

The base

به غیر از Ancient، چند ساختار مهم دیگر در پایگاه هر تیم وجود دارد.

Fountin یا فواره نزدیک ترین نقطه به گوشه نقشه است و جایی است که هر مسابقه را شروع می‌کنید. همچنین جایی است که وقتی پس از مرگ دوباره اسپین می‌کنید، ظاهر می‌شوید. ایستادن در فواره به سرعت سلامتی و جان شما را دوباره پر می‌کند و همچنین جایی است که می‌توانید اقلام خریداری شده خود را بردارید.

همچنین شش پادگان در هر پایگاه وجود دارد که یک پادگان Melee و یک پادگان Ranged در ابتدای هر یک از سه خط قرار دارند. این ساختارها منبع دفاع هر تیمی هستند که با هوش مصنوعی کنترل می‌شوند و به آنها «creep» می‌گویند. از بین بردن پادگان دشمن اجباری نیست، اما تیم ها معمولاً این کار را به هر حال انجام می‌دهند، زیرا هر یک که کاربردی است، حمله های متحدین را در خط مربوطه تقویت می‌کند.

The Creeps

چهار هم تیمی شما تنها متحدان شما در یک بازی Dota 2 نیستند، به شما یک منبع ثابت از خوراک توپ به شکل خزنده نیز ارائه می‌شود. در فواصل زمانی منظم ، گروه کوچکی از موجودات غیر قابل پخش در شروع هر مسیر برای هر تیم تخم ریزی می‌کنند. این کریپ ها واحدهای نسبتاً ضعیفی هستند که بدون فکر در جاده تعیین شده خود رژه می‌روند و به هر دشمنی که با آن برخورد کنند حمله می‌کنند، خواه خزندگان دشمن، ساختمان ها یا بازیکنان تیم مقابل باشند.

این creep ها است که در قسمت های اولیه بازی توجه شما را به خود جلب می‌کند. ماندن در کنار خزنده های متحدین به آنها این امکان را می‌دهد تا بار سنگین هر تهاجم دشمنی را که با آن مواجه می‌شوید جذب کنند، همچنین با حمله به هر کسی که ممکن است به شما صدمه بزند، شما را پوشش می‌دهند.

کشتن خزش های دشمن نیز یکی از مهمترین راه های جمع آوری طلا و تجربه است. از طلا برای خرید اقلام استفاده می‌شود که می‌تواند شخصیت شما را تقویت کرده و حتی به آنها توانایی های جدید اعطا کند. در همین حال ، به دست آوردن تجربه در شخصیت خود ، به شما امتیاز مهارت می‌دهد تا در یادگیری و تقویت توانایی های خود قرار بگیرید. طلا و تجربه در زمینه مسابقات فردی به دست می‌آیند. قهرمان هر بازیکن با شروع مسابقه جدید تازه و در همان قدرت شروع می‌شود.

قهرمانان The heroes

هر بازیکن در Dota 2 شخصیتی به نام قهرمان را کنترل می‌کند که هرکدام آمار و مهارت های منحصر به فرد خود را دارند. بازیکنان مانند قبل از شروع مسابقه ، کدام شخصیت را می‌خواهند بازی کنند. تنها یکی از هر قهرمان در هر بازی مجاز است – پس از انتخاب یک شخصیت، برای بقیه در هر دو تیم غیرقابل دسترس می‌شود.

بنابراین بازیکنان باید تصمیم خود را اتخاذ کنند: آیا بهتر است یک قهرمان را زودتر انتخاب کنید تا قهرمان مورد نظر خود را تضمین کنید، یا بهتر است بعداً انتخاب کنید، زمانی که می‌توانید ملاحظات استراتژیک مانند مقابله با انتخاب های تیم مقابل و اطمینان از انتخاب های خود را در نظر بگیرید. انتخاب ها توسط شمارنده مربوطه خود کنترل نمی‌شوند.

اکثر قهرمانان دارای چهار توانایی هستند: سه قابلیت معمولی، و یک توانایی نهایی قدرتمند که تنها زمانی می‌توان آن را باز کرد که به سطح 6 برسند. این توانایی ها می‌توانند فعال باشند و برای استفاده از آنها باید دکمه ای را فشار دهید (که معمولا هزینه مانا دارد، یک منبع اندازه گیری شده که مانند نوار سلامتی برای جادوی شماست). یا منفعل، همیشه بی سر و صدا در پس زمینه کار می‌کند.

قدرت، هوش یا چابکی؟

قهرمانان بر اساس یکی از سه ویژگی اصلی ساخته می‌شوند: قدرت، هوش و چابکی. نوع قهرمانی که انتخاب می‌کنید به سبک بازی دلخواه شما بستگی دارد، اما به طور کلی ترجیح داده می‌شود ترکیبی در تیم خود داشته باشید تا بتوانید نقاط ضعف یکدیگر را پوشش دهید.

قهرمانان داراب قدرت می‌توانند ضربات زیادی را تحمل کنند، اما نسبتا کند هستند. قهرمانان اطلاعاتی می‌توانند آسیب های زیادی را وارد کنند، اما نسبتاً شکننده هستند. قهرمانان چابکی متحرک و سریع هستند، اما اگر مبهوت یا ناتوان شوند آسیب پذیر هستند.

حمل یا پشتیبانی؟

شما همچنین باید ارزیابی کنید که دوست دارید چه نقشی را در تیم خود بازی کنید. به طور کلی، بازیکنان تیم Dota 2 یا وارد نقش Carry یا Support می‌شوند. هر دو برای یک تیم موثر و متعادل مورد نیاز هستند.

قهرمانان Carry در ابتدای بازی نسبتا ضعیف هستند، زمانی که تمرکز آنها باید روی کشتن کریپ ها باشد تا طلا و تجربه کسب کنند. با این حال، آنها بعداً تبدیل به قوی‌ترین بازیکنان تیم خود می‌شوند و مسئولیت کشتن اهداف بزرگ تر تیم مقابل و در نهایت برنده شدن در بازی را بر عهده می‌گیرند.

قهرمانان پشتیبانی به قهرمانان Carry کمک می‌کنند تا به مرحله بعدی برسند، قهرمانان دشمن را از آنها دور نگه دارند، کشتن ها را تنظیم کنند و اساساً مانند یک محافظ عمل کنند. آنها در اوایل بازی نسبتاً ترسناک هستند، اما قدرت آنها بعداً با به دست آوردن قدرت قهرمانان Carry کاهش می‌یابد.

بازی کردن Dota 2: گیم پلی بازی

میانگین یک بازی Dota 2 حدود 45 دقیقه طول می‌کشد، اما بسته به تطابق، طول آن به طور قابل توجهی متفاوت است. گاهی اوقات یک بازی در کمتر از 10 دقیقه به پایان می‌رسد، در حالی که طولانی ترین مسابقه حرفه ای Dota 2 ثبت شده، سه ساعت و 20 دقیقه طول کشید. به این ترتیب، شروع یک بازی ایده خوبی نیست مگر اینکه حداقل یک ساعت فرصت داشته باشید.

Laning

در شروع بازی، پنج قهرمان هر تیم معمولاً در سه خط نقشه پراکنده می‌شوند. معمولاً این بدان معناست که هر تیم دو قهرمان در هر یک از خطوط جانبی و همچنین یک قهرمان در وسط وجود دارد.

این قسمت اولیه مسابقه “فاز لاینینگ” نامیده می‌شود، و در این زمان است که بازیکنان پشتیبانی از بازیکنان Carry محافظت می‌کنند تا بتوانند farm کنند – یعنی خزنده ها را بکشند و در نتیجه طلا و تجربه جمع کنند. یک مرحله Laning موفقیت آمیز راه درازی را برای آماده کردن تیم شما برای موفقیت در آینده انجام می‌دهد.

Ganking

یک بازیکن همچنین ممکن است خط خود را ترک کند تا به صورت مخفیانه به سمت دشمن در خط دیگری برود و با هم تیمی های خود کار کند تا یک قتل را تضمین کند. به این “گانکینگ” می‌گویند. معمولاً بازیکنی که در وسط قرار دارد در مرحله لاینینگ بازی می‌کند، زیرا آنها سریع تر از هم تیمی های خود به سطح بالاتر می‌روند، آنها مجبور نیستند جوایز کشتن خزنده ها را با سایر هم تیمی عا به اشتراک بگذارند – فرآیندی که اغلب به عنوان “farm” شناخته می‌شود.

به این ترتیب، مهم است که به هم تیمی های خود اطلاع دهید دشمنی که در مقابل آن قرار داشتید ناگهان ناپدید شد، زیرا آنها می‌توانند در حال برنامه ریزی یک حمله باشند. ارتباط همه چیز در این بازی است.

Jungling

گاهی اوقات یک بازیکن ممکن است خط خود را ترک کند و به جنگل برود تا موجودات را در آنجا پرورش دهد. این واحدها “خزش های خنثی” نامیده می‌شوند و به شکار آنها “Jungling” می‌گویند. Jungling به یک قهرمان اجازه می‌دهد تا تمام طلا و تجربه را از کشتارها به دست آورد، نه اینکه آن را با یک شریک لاین تقسیم کند. این کار آنها را قادر می‌سازد تا سریعتر سطح خود را بالا ببرند و آنها را نسبت به حریفان خود برتری می‌دهد.

با این حال، هیچ خزنده دوستانه ای وجود ندارد که شما را از آسیب خزنده های خنثی محافظت کند، بنابراین باید مراقب نوار سلامتی خود باشید و مراقب باشید مبارزه ای را انتخاب نکنید که نتوانید به پایان برسانید. شما همچنین در مقابل یک قهرمان دشمن که دزدکی به سمت شما می‌آید و شما از سلامتی ضعیفی برخوردارید، به شدت آسیب پذیر هستید.

اواسط و اواخر بازی

وقتی بازیکنان به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشند که خطوط خود را رها کنند و به طور جدی شروع به بازی کردن کنند، این نشان دهنده پایان مرحله Laning است. این زمان اغلب پس از سقوط اولین برج در یک خط رخ می‌دهد و قهرمانان را در آن خط آزاد می‌کند تا بروند و به رفقای خود در قسمت های دیگر نقشه کمک کنند.

در این مرحله، هر بازی به طور قابل توجهی بسته به آنچه اتفاق می‌افتد و عوامل مختلف دخیل تغییر می‌کند. در برخی از بازی ها، همه بازیکنان یک تیم ممکن است گروه شوند و با هم در یک خط هجوم ببرند – یک “فشار پنج نفره”. در برخی دیگر، قهرمانان ممکن است از هم جدا شوند تا یک حمله در چندین خط به طور همزمان انجام دهند که به آن “split push” می‌گویند. از طرف دیگر، برخی از قهرمانان ممکن است حواسشان را پرت کنند و در مقابل تیم دشمن که در جنگل های Carry هستند، دفاع کنند و اگر در farm عقب مانده‌اند، تلاش کنند از آنها تلفات بگیرند

چنین تاکتیک های متعددی اغلب در طول یک بازی اتفاق می‌افتد و بازیکنان بسته به موقعیت، تمرکز خود را تغییر می‌دهند. هیچ کتاب بازی سختگیرانه ای برای دنبال کردن وجود ندارد. Dota 2 به سادگی نابود کردن Ancient دشمن قبل از اینکه دشمن شما را نابود کند، است. فهمیدن اینکه چه روش هایی به شما کمک می‌کند تا به این هدف دست یابید، همه چیز است.

آیتم ها

اگر آن را خرج نکنید، انباشتن طلا فایده ای ندارد. Dota 2 صدها مورد دارد که می‌توانید با پول نقدی که به دست آوردید بخرید، که همگی مزایای متفاوتی دارند. برخی از آیتم ها نیز بر روی قهرمان های خاص مؤثرتر هستند، بنابراین مهم است که بفهمید چه خریدهایی بیشترین تأثیر را برای شما دارند.

خوشبختانه، Dota 2 مواردی را به شما پیشنهاد می‌کند تا در بازی بخرید، بنابراین می‌توانید تا حد زیادی فقط از راهنمای ارائه شده در پانل سمت چپ ویترین پیروی کنید و نکات را یاد بگیرید.

هر زمان که بخواهید می‌توانید با کلیک کردن روی تعداد طلاهای خود در گوشه سمت راست پایین صفحه به ویترین مغازه دسترسی داشته باشید. مطمئن شوید فقط زمانی به خرید می‌روید که انجام این کار امن باشد، زیرا راهی برای مکث وجود ندارد. از اینجا می‌توانید آیتم هایی را خریداری کنید، اگرچه تا زمانی که آنها را از fountaim پایگاه خود بردارید، به قهرمان شما اضافه نمی‌شود.

البته، ترک خط برای تحویل گرفتن کالاها به معنای زمان کمتری برای farm است، جایی که پیک ها وارد می‌شوند. در صورت هدایت، پیک شما اقلام شما را برای شما حمل می‌کند تا بتوانید به farm ادامه دهید. با این حال، هنگام تماس با پیک خود مراقب باشید. دشمنان می‌توانند یک پیک را در مسیر بکشند، که آنها را برای چند دقیقه از کار خارج می‌کند و شما را مجبور می‌کند مدت بیشتری برای کالاهای خود صبر کنید یا خودتان بروید آنها را بردارید.

فروشگاه مخفی

بیشتر اقلام را می‌توان از فروشگاه های عمومی خریداری کرد، اما برخی از اقلام گران تر و قدرتمندتر را فقط می‌توانید در فروشگاه Secret پیدا کنید. با وجود نامش، نه مکان و نه وجود آن چندان مخفیانه نیست، دو فروشگاه مخفی در جنگل Dota 2 واقع شده است – یکی در هر دو طرف رودخانه.

تلاش برای بازدید از فروشگاه مخفی می‌تواند خطرناک باشد، فلذا فقط زمانی این کار را انجام دهید که کاملاً مطمئن باشید که هیچ دشمن پنهانی وجود ندارد.

موارد خنثی

اگر هنوز نمی‌توانید یک کالای جدید براق بخرید، می‌توانید اقلام خنثی را نیز پیدا کنید که هنگام کشته شدن توسط خزنده های خنثی رها شده اند. این آیتم ها در یک شیار آیتم خاص قرار گرفته و می‌توانند بین هم تیمی ها به اشتراک گذاشته شوند. بنابراین اگر یکی را انتخاب کردید و دیدید برای شما کار نمی‌کند، به سادگی آن را به پایگاه خود انتقال دهید تا بازیکن دیگری از آن استفاده کند. در اینجا خلاصه ای از بسیاری از موارد خنثی است که می‌توانید پیدا کنید.

روشن Roshan

به زبان ساده، روشن پادشاه همه خزنده های خنثی است. این موجود سخت‌گیر که در رودخانه قرار دارد، معمولاً به چندین قهرمان برای کشتن نیاز دارد و ورود به گودال او باعث می‌شود بازیکنان در برابر کمین های غافلگیرکننده تیم دشمن آسیب پذیر شوند. به این ترتیب، تلاش برای گرفتن روشن معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که یک تیم یا بسیار اعتماد به نفس دارد یا بسیار ناامید است.

شکست دادن موفقیت آمیز روشن جوایز قابل توجهی را به همراه دارد و به بازیکنان انبوه طلا و افزایش تجربه می‌دهد. روشن همچنین Aegis of the Immortal را رها می‌کند. این آیتم بازیکنانی که حین حمل مرده اند را، در عرض چند ثانیه پس از مرگ دوباره زنده می‌کند. این یک مزیت قدرتمند است که می‌تواند برای تغییر مسیر کل یک نبرد کافی باشد.

نکات سریع برای شروع

یک قهرمان را انتخاب کنید و تا زمانی که در حال یادگیری هستید او را تغییر ندهید. کاتالوگ عظیم شخصیت های قابل بازی Dota 2 می‌تواند احساس ترسناکی داشته باشد، بنابراین ایده خوبی است که در اولین شروع کار فقط با یکی از آنها آشنا شوید. ممکن است مجبور شوید چند قهرمان را امتحان کنید تا قهرمان مورد علاقه خود را پیدا کنید، اما به بازی با آنها ادامه دهید تا زمانی که با بازی احساس راحتی کنید.

تکرار می‌کنم، Invoker، Meepo یا Techies را انتخاب نکنید. این قهرمانان پیچیده برای مبتدیان مناسب نیستند و مطمئناً اوقات بدی خواهید داشت.

چند مسابقه با ربات بازی کنید. هنگامی که در حال یادگیری هستید، شروع کردن در برابر بازیکنان انسانی می‌تواند کمی دشوار باشد. چند دور در مقابل کامپیوتر بازی کنید و ابتدا اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. همچنین یک راه عالی برای یادگیری نحوه حرکت در رابط است، بدون اینکه هیچ بازیکن انسانی دیگری به شما وابسته باشد.

وقت خود را بگذرانید: بسیار وسوسه انگیز است که فوراً به نبرد برسید، به خصوص برای بازیکنان جدید مشتاق، اما این یک راه سریع برای کشته شدن خودتان است. کشته شدن همیشه جالب نیست. در مرحله laning دور خزنده های خنثی خود بچرخید و روی جمع آوری طلا و تجربه کار کنید.

از خرید اقلام مصرفی که با فعال شدن مصرف می‌شوند نترسید. ممکن است سرمایه گذاری بهتری برای پس انداز برای اقلام دائمی به نظر برسد – و مطمئناً نمی‌خواهید تمام طلای خود را برای درمان مرهم یا کلاریتی های بازیابی مانا خرج کنید. اما یک ماده مصرفی با زمان مناسب می‌تواند شما را برای مدت طولانی تری در مسیر نگه دارد و به شما کمک کند طلایی را که خرج کرده اید را جبران کنید. خرید یک تانگو حداقل در شروع هر بازی تمرین خوبی است، زیرا این ماده مصرفی به شما اجازه می‌دهد تا یک درخت بخورید تا به آرامی سلامتی خود را به دست آورید. (درختان در اطراف هستند، و دسترسی به آن بسیار آسان تر از fountaim شما در پایه است.)

همیشه یک طومار پورتال شهر همراه داشته باشید. در واقع، دو تا را حمل کنید تا ایمن باشید. این آیتم های یکبار مصرف به شما امکان می‌دهند به هر ساختمان متحد روی نقشه تلپاتی کنید، که برای وارد شدن به دعوا یا خارج شدن از خطر در سریع ترین زمان ممکن بسیار ارزشمند است.

این تمام چیزی نیست که در Dota 2 وجود دارد. بخش ها، دویدن ها و خریدها همچنین ویژگی های مهمی هستند که در نهایت با آنها مواجه خواهید شد. با این حال، این راهنما باید برای شروع شما کافی باشد – و امیدواریم کمی کمتر سردرگم شوید.

Dota 2 یک بازی سخت است که وقتی آن را بازی می‌کنید، بسیار لذت بخش به نظر می‌رسد. اما مهم نیست که چقدر ماهر باشید، به ناچار مورد نفرین گیمرهای خشمگینی قرار می‌گیرید که از شیوه بازی شما عصبانی هستند. به این ترتیب، یک نکته نهایی را ارائه می‌کنم: اگر به تنظیمات بروید، می‌توانید همه بازیکنان دیگر را بی صدا کنید. ارتباط مهم است، ولی در صورتی که همه چیز از کنترل خارج شد، می‌توانید به راحتی از آن انصراف دهید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT