مدیر رسانه های اجتماعی

چگونه مدیر رسانه های اجتماعی شویم

زمان مطالعه 7 دقیقه

آیا شما هم به دنبال شغلی با عنوان مدیر رسانه های اجتماعی هستید، اما نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

خرید با پی پال

با در نظر گرفتن میلیاردها نفری که هر روز از پلتفرم ‌های محبوب استفاده می‌کنند، طبیعی است که کار های روزمره ما تحت تأثیر رسانه ‌های اجتماعی قرار گرفته است. علاوه بر این، همانطور که شرکت ‌ها به قدرت دسترسی از طریق رسانه‌ های اجتماعی پی می‌برند، تقاضا برای جذب مدیران رسانه ‌های اجتماعی افزایش یافته است و این سمت به یک گزینه شغلی جذاب برای بسیاری تبدیل شده است.

اگر مشتاق یک شغل محبوب هستید، این مقاله تمام جنبه‌های مدیریت اجتماعی، مسئولیت‌های اصلی که با این نقش همراه است، نحوه تبدیل شدن به یک مدیر اجتماعی و موارد دیگر را پوشش می‌دهد. پس بیایید شروع کنیم.

مدیر رسانه های اجتماعی (Social Media Manager) کیست؟

مدیر رسانه های اجتماعی

مدیر رسانه های اجتماعی

شغل مدیر رسانه های اجتماعی یکی از بهترین مشاغل بازاریابی دیجیتال است که می توانید برای آن درخواست دهید. نفوذ رسانه های اجتماعی در زنگی ما قابل ستایش است، زیرا بازاریابان آنلاین را قادر می سازد در عرض چند ثانیه به مخاطبان زیادی دست یابند. در نتیجه، مدیریت رسانه های اجتماعی ضروری شده است زیرا شرکت های بیشتری از رسانه های اجتماعی برای جذب خریداران بالقوه استفاده می کنند.

همانطور که از نام آن پیداست، یک مدیر رسانه اجتماعی مسئول مدیریت پروفایل های یک شرکت در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی مانند لینکدین، فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و غیره است. به‌عنوان یک مدیر رسانه های اجتماعی، می‌توانید برای مشتریان از جمله تأثیرگذاران، افراد مشهور، سازمان ‌های کوچک مقیاس و استارت ‌آپ ‌های مختلف در صنایع مختلف فعالیت کنید.

علاوه بر این، مدیر رسانه های اجتماعی بودن یکی از بهترین فرصت های شغلی دوستانه از راه دور است که انعطاف پذیری را برای کار از خانه به صورت راحت یا هر جایی که دوست دارید به شما ارائه می دهد.

مدیران رسانه های اجتماعی با تعیین اهداف از پیش تعریف شده مانند افزایش دیده شدن برند، جذب مشتری و موارد دیگر، کسب و کارها را از طریق شبکه های اجتماعی رشد می دهند. با این حال، این نقش منحصراً شامل مدیریت حساب ‌های رسانه‌ های اجتماعی نمی‌شود، بلکه بسیاری از جنبه‌ های دیگر عملکردی را نیز شامل می‌شود.

وظایف یک مدیر رسانه های اجتماعی چیست؟

مدیر رسانه های اجتماعی

Social Media Manager

نقش مدیر رسانه های اجتماعی مستلزم مدیریت پلتفرم های رسانه های اجتماعی مشتریان، تعامل با مخاطبان از طریق نظرات و پیام های مستقیم و مدیریت حضور آنلاین به صورت کلی شرکت است. با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، این نقش در یک جنبه گسترده ‌تر نقش بسیار بیشتری نیز دارد.

در اینجا برخی از مسئولیت های اصلی یک مدیر رسانه های اجتماعی برای شما آورده شده است:

  • توسعه استراتژی ها و کمپین های رسانه های اجتماعی با توجه به اهداف تعریف شده ی شرکت.
  • همکاری نزدیک با تیم خلاق برای توسعه تصاویر و محتوا برای پست های رسانه های اجتماعی.
  • پیگیری تعامل در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی و تهیه گزارش عملکرد از آن ها.
  • تجزیه و تحلیل پلتفرم های رسانه های اجتماعی رقبای خود برای ارزیابی نتایج خود در برابر آنها.
  • حفظ همسویی فعالیت های رسانه های اجتماعی با دستورالعمل های برند مربوطه.
  • همراه شدن با آخرین روند رسانه های اجتماعی، الگوریتم های تغییر و اخبار در صنعت.

علاوه بر موارد گفته شده، مسئولیت های کلیدی نیز به اندازه شرکت شما بستگی دارد. در سازمان‌ های بزرگ‌تر، ممکن است فقط مجبور باشید با تیم خلاق همکاری کنید و طرح‌ ها و پست‌ ها را تأیید کنید.

با این حال، اگر در یک استارت ‌آپ یا یک مشتری فردی مانند یک اینفلونسر یا افراد مشهور کار می‌کنید، ممکن است مجبور باشید بیشتر اوقات به همه چیز رسیدگی کنید، از جمله تنظیم نمایه‌ های رسانه ‌های اجتماعی، نوشتن پست‌ ها و زمان ‌بندی آنها.

انواع مزایا و معایب تبدیل شدن به یک مدیر رسانه های اجتماعی

مدیر رسانه های اجتماعی

Social Media Manager

مانند هر شغل دیگری، مدیر رسانه های اجتماعی بودن مزایا و معایب خاص خود را دارد که باید قبل از تصمیم گیری برای درخواست فعالیت در این شغل، آن ها را در نظر بگیرید.

یکی از مزایای اصلی نقش شغلی دریافت دستمزد برای گذراندن وقت در رسانه های اجتماعی است. اگر دوست دارید همیشه در پلتفرم های رسانه های اجتماعی باشید، این شغل با آخرین روندها همراهی می کند.

علاوه بر این، مدیر رسانه های اجتماعی بودن به شما قدرت خلاقیت و داستان سرایی با پتانسیل تأثیر مثبت بر مخاطبان خود نیز می دهد. افزایش رضایت آنی در حین مشاهده تعامل در پست شما انگیزه دهنده است و به شما توانایی اندازه گیری عملکرد خود را در زمان واقعی می دهد.

اگرچه ممکن است تبدیل شدن به یک مدیر رسانه های اجتماعی آسان و سرگرم کننده به نظر برسد، اما این شغل می تواند به شدت استرس زا باشد چرا که باید با فشار تغییرات دائمی با روند های همیشه در حال تغییر، تغییر الگوریتم ها و موارد دیگر همراه باشید. پست‌ های رسانه ‌های اجتماعی استراتژی‌ ها و تحلیل ‌های زیادی را پشت سر می‌گذارند، و گاهی اوقات در حالی که به طور بالقوه ویروسی می‌شوند، شکست می‌خورند، که این مورد گاهی اوقات می‌تواند برای افراد مضغول در این شغل دلسرد کننده باشد.

علاوه بر این، ماهیت سریع پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی شما را ملزم می‌کند که هر روز مراقب اخبار بزرگ در صنعت برای درج به موقع محتوای خود باشید.

حقوق مدیر شبکه های اجتماعی چقدر می باشد؟

به عنوان یک مدیر رسانه های اجتماعی، می توانید یک شغل تمام وقت انتخاب کنید یا به عنوان فریلنسر یا به صورت پاره وقت کار کنید. با توجه به Payscale، یک مدیر رسانه های اجتماعی حدود 16.19 دلار در ساعت و به طور متوسط ​​56816 دلار در سال درآمد دارد.

به گفته این منبع، مدیران رسانه های اجتماعی سطح پایه به طور متوسط ​​50803 دلار در سال درآمد دارند، در حالی که یک مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی با تجربه با 10 تا 19 سال تجربه حدود 72109 دلار در سال درآمد دارد. این گزارش همچنین به مهارت ‌های کلیدی مانند برنامه ‌ریزی استراتژیک، تبلیغات دیجیتال، بازاریابی رسانه‌ای پولی و غیره اشاره می‌کند که تأثیر مثبتی بر حقوق شغلی این سمت دارد.

بنابراین، چگونه شما می توانید یک مدیر رسانه های اجتماعی شوید؟

مدیر رسانه های اجتماعی

Social Media Manager

مدیریت رسانه های اجتماعی یک گزینه حرفه ای محبوب و پویا با فرصت ها و رشد بی حد و مرز است. در حالی که داشتن علاقه شدید به پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی پیش ‌نیاز این موقعیت است، شغل شما نیازمند داشتن توانایی ‌های تحلیلی قوی و ذهنیت استراتژیک برای توسعه دائمی ایده ‌های جدید و ماندن در این رقابت می باشد.

علاوه بر این، مهارت های ارتباطی و ارائه عالی برای انتقال ایده های شما به مشتری و همکاری با تیم شما ضروری است. اگر به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی فعال بودن شما را بسیار هیجان زده می کند و به نظر می رسد این شغل یکی از مشاغل رویایی شما باشد، نکات درج شده در ادامه ممکن است به شما در این مسیر کمک کند:

  1. یک مدرک مرتبط دریافت کنید

در حالی که دریافت مدرک برای تبدیل شدن به یک مدیر رسانه های اجتماعی اجباری نیست، اما مدرک مرتبط با بازاریابی یا تجارت می تواند به شما کمک کند اصول اولیه را به درستی دریافت کنید و پایه های خود را برای این شغل قوی کنید. علاوه بر این با این مدارک، هنگام درخواست برای شغل در سازمان ها، نسبت به سایر نامزدها برتری خواهید داشت.

  1. ارتقاء مهارت با دوره های آنلاین

شما می توانید با یادگیری اصول بازاریابی رسانه های اجتماعی با دوره ها و راهنما های آنلاین رایگان، مهارت خود را ارتقا دهید. همچنین، می‌توانید دوره ‌های مرتبط یا یک برنامه یادگیری کامل را در پلتفرم ‌های محبوب فناوری الکترونیکی مانند Coursera، Udemy، LinkedIn Learning و غیره نیز بگذرانید.

پرداخت در سایت های خارجی

  1. برای دوره های کارآموزی اقدام کنید

کسب تجربه عملی از طریق دوره های کارآموزی، مشاغل پاره وقت، و شغل های آزاد در ابتدای مسیر برای شما مفید خواهد بود که بدانید کار به عنوان یک مدیر رسانه های اجتماعی چگونه است. با تجربه دنیای واقعی، می توانید مهارت های لازم را به دست آورید و نمونه کارهای خود را نیز بسازید.

  1. با ابزارها و پلتفرم های مختلف آشنا شوید

با ابزارهایی آشنا شوید که می توانند برای انجام وظایف شما مانند برنامه ریزی پست ها، بررسی تجزیه و تحلیل ها، نظارت بر تعاملات رسانه های اجتماعی شما و موارد دیگر مفید باشند. شما می توانید دیگر مقاله های ما را در مورد بهترین برنامه‌ های رایگان برای مدیریت حساب‌ های اجتماعی که باعث می شود کارتان سریع‌تر انجام شود را، مطالعه بفرمایید.

  1. حضور آنلاین خود را ایجاد کنید

ایجاد حساب در رسانه های اجتماعی و حفظ حضور آنلاین به شما کمک می‌کند تمام جوانب پلتفرم ‌های رسانه ‌های اجتماعی را کشف کنید و استراتژی ‌های خود را تمرین کنید تا ببینید چه چیزی در این رسانه ها بهتر عمل می‌کند. در این راستا سعی کنید محتوای مفید را با برنامه ریزی مداوم برای افزایش تعامل و دسترسی به پست خود ارسال کنید.

به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی می توانید یک مسیر شغلی سرگرم کننده و پویا را کاوش کنید.

همانطور که ایده مدیر رسانه های اجتماعی بودن سرگرم کننده و هیجان انگیز به نظر می رسد، اما باید بدانید که این زمینه نیز بسیار پویا و پر خواستار است. با مهارت ‌هایی مانند برنامه ‌ریزی استراتژیک، کپی ‌نویسی و کنجکاوی برای کشف پلتفرم ‌های رسانه ‌های اجتماعی در حال تغییر، می‌توانید با موفقیت در طول زمان تخصص کسب کنید و به عنوان یک مدیر رسانه اجتماعی بسیار پیشرفت کنید.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT