معرفی 6 برنامه برای بازاریابی در فروش (Affiliate Marketing) سال 2021

معرفی 6 برنامه برای بازاریابی در فروش (Affiliate Marketing) سال 2021

زمان مطالعه 9 دقیقه

اگر می‌خواهید یک کارآفرین شوید و از طریق اینترنت درآمد کسب کنید اما هیچ محصول یا خدمتی برای فروش ندارید، چه کار می‌کنید؟ اینجاست که باید با برنامه برای بازاریابی در فروش (Affiliate Marketing) و یا بازاریابی وابسته و یا سیستم همکاری در فروش آشنا شوید.

فروش محصولات یا خدمات دیگران و دریافت پورسانت فروش، مفهوم اصلی سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ است. همچنین براساس مفهوم تقسیم درآمد است و به اندازه خود اینترنت قدمت دارد.

اگر علاقه‌مند به کسب درآمد پسیو بصورت آنلاین هستید و می‌خواهید در مورد چگونگی سیستم همکاری در فروش و پیوستن به برنامه‌های وابسته (Affiliate programs) بیشتر بدانید این پست وبلاگ را تا آخر بخوانید!

اما در ابتدا بیایید با اصول اولیه شروع کنیم…

بازاریابی در فروش(Affiliate Marketing) چیست؟

1 معرفی 6 برنامه برای بازاریابی در فروش (Affiliate Marketing) سال 2021

طبق تعریف ویکی پدیا، “بازاریابی وابسته نوعی بازاریابی مبتنی بر عملکرد است که در آن یک کسب و کار به ازای هر بازدید کننده یا مشتری که توسط تلاش های بازاریابی خود شرکت وابسته بدست آمده، به یک یا چند شرکت وابسته پاداش یا پورسانت می‌دهد.” به عبارت دیگر بازاریابی وابسته روشی برای کسب درآمد از وبلاگ یا حضور اجتماعی شما با توصیه محصولات یا خدمات دیجیتالی به افراد که در صورت خرید کالا به شما پاداشی تعلق می‌گیرد.

بازاریابی وابسته یک روش رایج برای بازاریابی است که توسط برندها و تاجران مورد استفاده قرار میگیرد زیرا آن‌ها می‌توانند از افراد (شرکت‌های وابسته) بخواهند که محصولات را بفروشند و به ازای هر فروش به آن‌ها دستمزدی پرداخت کنند. برای درک محبوبیت و قانونی بودن بازاریابی وابسته، به آمار زیر نگاهی بیندازید:

  • ۸۱٪ از برندها و ۸۴٪ از ناشران (وابسته) از بازاریابی وابسته استفاده می‌کنند.
  • هزینه‌های بازاریابی وابسته در ایالات متحده ۱٪ افزایش یافته است.
  • حدود ۰/۶۷٪ از ویدیوهای Youtube دارای حداقل یک URL وابسته است.
  • بازاریابی وابسته تا سال ۲۰۲۱ یک صنعت ۶/۸ میلیارد دلاری خواهد بود.
  • بازاریابی وابسته ۱۶٪ سفارشات آنلاین را افزایش داده است.
  • ۳۸٪ از بازاریابان فکر می‌کنند که برنامه برای بازاریابی در فروش یک کانال‌برتر برای جذب مشتری است.
  • از اوت ۲۰۱۹، جستجوی Google برای “بازاریابی شرکت‌های وابسته” از زمان شروع آن در سال ۲۰۰۴ در رتبه بالایی قرار دارد.

برای اینکه وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها واجد شرایط فروش محصولات یک شرکت شوند، باید درخواست خود را برای برنامه برای بازاریابی در فروش بفرستند.

برنامه برای بازاریابی در فروش چیست؟

2 معرفی 6 برنامه برای بازاریابی در فروش (Affiliate Marketing) سال 2021

یک برنامه وابسته توافقی است که به دنبال آن یک برند برای ایجاد ترافیک وب سایت و یا فروش به یک وبلاگ نویس یا اینفلوئنسر (شرکت وابسته) پرداخت (پورسانت) پرداخت می‌کند. ابتدا باید به برنامه برای بازاریابی در فروش درخواست بفرستید و منتظر تأیید حساب خود شوید. شرکت‌های مختلف معیارهای پذیرش متفاوتی دارند که می‌تواند تعداد بازدیدهای ماهانه وب سایت و وبلاگ شما، تعداد مشترکان YouTube، تعداد دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی یا موارد دیگر باشد.

هنگامی که در یک برنامه وابسته انتخاب شدید، از شرکت مورد نظر لینکی دریافت خواهید کرد، که به عنوان “لینک وابسته” شناخته می‌شود. این لینک وابسته با استفاده از کوکی قابل ردیابی است، و با استفاده از آن تاجران متوجه می‌شوند که چه میزان فروش توسط شما حاصل شده است تا بتواند متناسب با آن کمیسیون خود را به شما پرداخت کند.

برخی از اصطلاحات رایج مرتبط با برنامه برای بازاریابی در فروش:

معیارهای پذیرش (Acceptance Criteria) که بسیاری از مشاغل معیار پذیرش ندارند و به همه شرکت‌های وابسته اجازه می‌دهند به برنامه آن‌ها بپیوندند و کمیسیون دریافت کنند اما برخی از مشاغل محدودیت‌های خاصی دارند.

به عنوان مثال Airbnb به یک شرکت وابسته نیاز دارد که بازدیدی حداقل یک میلیون داشته باشد.

کمیسیون برنامه‌های وابسته: برنامه‌های وابسته مختلف درجات مختلفی از کمیسیون را پیشنهاد می‌دهند. (درصدی از فروش به شرکت وابسته داده می‌شود).

کورسرا (Coursera) یک پلتفرم آموزش آنلاین است که به ازای پرداخت هر مشتری ۲۰ تا ۴۵٪ کمیسیون ارائه می‌دهد در حالی که Shopify به ازای هر اشتراک ماهیانه در وب سایتش، کمیسیون ۲۰۰٪ پیشنهاد می‌دهد.

مدت اعتبار کوکی(Cookie lifetime): مدت اعتبار کوکی یکی از مهمترین جنبه‌های برنامه وابسته است.

با استفاده از کوکی فروشنده فروش شما را ردیابی می‌کند. به عنوان مثال اگر مدت زمان اعتبار کوکی برنامه وابسته ۳۰ روز باشد و کاربران در طی مدت این ۳۰ روز پس از کلیک روی پیوند وابسته خرید انجام دهند، کمیسیون به شما تعلق می‌گیرد. هرچه مدت اعتبار کوکی کمتر باشد، دریافت کمیسیون برای شرکت وابسته و تبلیغ کننده دشوارتر می‌شود.

شرایط پرداخت: اکثر شرکت‌ها تمایل ندارند که در هر بار فروش به شما کمیسیون پرداخت کنند و معمولاً برای پرداخت کمیسیون باید میزان فروش به یک حد نصاب برسد. به عنوان مثال بیشتر شرکت‌ها تا زمانی که حداقل ۱۰۰ دلار فروش نداشته باشید، به شما پولی پرداخت نمی‌کنند. پرداخت معمولاً به صورت ماهانه انجام می‌گیرد.

انواع مختلف برنامه های بازاریبای در فروش

4 معرفی 6 برنامه برای بازاریابی در فروش (Affiliate Marketing) سال 2021

قبل از ثبت نام در یک برنامه وابسته، باید انواع مختلف برنامه‌های وابسته را بشناسید. مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید مخاطبان هستند. فرقی نمی‌کند شما یک برند هستید که به دنبال شرکت‌های وابسته و تبلیغ کننده هستید یا یک شرکت وابسته به دنبال محصولی برای تبلیغ هستید، مهم این است که مشتری خود را در مرکز این فعالیت قرار دهید.

آیا مشتریان شما زمان بیشتری را صرف جستجو در گوگل می‌کنند یا اطلاعات خود را از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌گیرد؟ آیا آن‌ها همیشه از شما کوپن تخفیف می‌خواهند یا اینکه قبل از خرید یک محصول تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌دهند؟

هنگامی که فهمیدید مشتری هدف شما چه چیزی می‌خواهد، می توانید یک برنامه وابسته را انتخاب کنید که با اهداف کلی بازاریابی شما همسو باشد. در ادامه چند برنامه مختلف وابسته را بررسی می‌کنیم:

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

ایمیل هنوز در عصر رسانه‌های اجتماعی بسیار کاربرد دارد و همچنان بازگشت سرمایه یا ROI زیادی را برای برند فراهم می‌کند. بسیاری از وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها لیست‌های گسترده‌ای از ایمیل دارند و برخی از آن‌ها خبرنامه‌ها را به عنوان روش اصلی تجارت خود بکار می‌برند. شما می‌توانید با چنین شرکت‌هایی تماس بگیرید و در مورد معامله با آن‌ها مذاکره کنید.

وبلاگ نویسان، یوتیوبر‌ها، اینفلوئنسرها

اگر صنعت شما دارای اینفلوئنسرهای زیادی در شبکه های اجتماعی و نرخ تعامل زیاد است، می‌توانید برای مشارکت وابسته با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال اگر در صنعت تلفن های هوشمند کار می‌کنید، می‌توانید با یوتیوبر‌های برتر فناوری ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید که یک محصول را بررسی کنند.

شرکت‌های وابسته را جستجو کنید

3 معرفی 6 برنامه برای بازاریابی در فروش (Affiliate Marketing) سال 2021

شرکت‌های وابسته و تبلیغ کننده معمولاً متخصصان سئو یا افرادی هستند که به تبلیغات در فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی تسلط دارند. به عنوان یک برند تجاری، باید اطمینان حاصل کنید که این شرکت‌های وابسته قبل از شروع تبلیغ محصول یا خدمات شما، از روند جستجو و تبلیغات آگاهی دارند.

بررسی وب سایت‌ها

تعداد زیادی سایت بررسی وجود دارد که به مصرف کننده کمک می‌کند محصولات را مقایسه کند. اگر مخاطبان شما معمولا قبل از خرید محصول شما به یک سایت نقد و بررسی مراجعه می‌کنند، همکاری با چنین سایت‌هایی بسیار مفید است. شما می‌توانید از آن‌ها بخواهید محصول شما را بررسی کنند یا در مطالب وب سایت خود آن را ذکر کنند.

سایت‌های تخفیف

اگر برند شما محصولی را ارائه می‌دهد که در بازار جدید است، می‌توانید با ایجاد یک سیستم همکاری در فروش با یک سایت تخفیف، یک هیاهوی اولیه درباره آن محصول ایجاد کنید. چنین تخفیف‌هایی می‌تواند کالای شما را به جریان اصلی هدایت کند و باعث می‌‌شود نظر مردم به محصول جلب شود و یک فروش اولیه ایجاد کند.

اکنون که همه مواردی که باید درباره برنامه‌های وابسته بدانید را متوجه شدید. با این حال یافتن یک برنامه وابسته مناسب با عمر کوکی بیش‌تر و کمیسیون زیادتر آسان نیست. این واقعیت را اضافه کنید که فقط در ایالات متحده بیش از ۱۱۰۰۰ برنامه وابسته وجود دارد و یافتن یک برنامه عالی وابسته بسیار سخت است.

۶ برنامه برای بازاریابی در فروش

۱. همکاری در فروش آمازون (Amazon Associates)

01 معرفی 6 برنامه برای بازاریابی در فروش (Affiliate Marketing) سال 2021

این لیست را با یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های وابسته شروع می‌کنیم یعنی شرکت Amazon Affiliates. آمازون تقریبا ۱۰٪ از فروش آنلاین در ایالات متحده را بر عهده دارد و یک بازار عالی برای شرکت‌های وابسته برای فروش محصولات و دریافت پورسانت است. از آنجا که مردم از قبل با آمازون آشنا هستند و دوست دارند از طریق پلتفرم آن خرید کنند، هیچ گونه آموزش مشتری برای تبلیغ کنندگان لازم نیست.

وبلاگ نویسان، ناشران یا تولیدکنندگان محتوا می‌توانند در برنامه وابسته آمازون ثبت نام کنند و برای کسب درآمد لینک‌های وابسته آمازون را به اشتراک بگذارند. آمازون اخیراً برای اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی، برنامه Amazon Influencer خود را راه اندازی کرده است که افراد می‌توانند بدون داشتن وب سایت یا وبلاگ به آن بپیوندند. با این حال شما باید یک رسانه اجتماعی مطلوب داشته باشید (فالوورهای زیاد در توییتر، فیس بوک و غیره). اینفلوئنسرها همچنین می‌توانند ویترین فروشگاه آمازون خود را ایجاد کرده و شروع به افزودن محصولات پیشنهادی خود (با پیوندهای منحصر به فرد وابسته) کنند و از این طریق پورسانت دریافت کنند.

نرخ کمیسیون: ۱ تا ۱۰٪ (بسته به نوع محصول)

مدت اعتبار کوکی: ۲۴ ساعت

۲. همکاری در فروش eBay

02 معرفی 6 برنامه برای بازاریابی در فروش (Affiliate Marketing) سال 2021

 eBay بیش از ۲۰۰ میلیون خریدار فعال دارد و eBay’s Partner Network یک برنامه وابسته سودآور برای وبلاگ نویسان و اینفلونسرها است. بسته به نوع محصول می‌توانید بین ۵۰ تا ۷۰٪ کمیسیون از قیمت حراجی (نه قیمت فروش) دریافت کنید. نکته منفی این برنامه مدت اعتبار ۲۴ ساعته کوکی است یعنی از زمانی که کاربر برای اولین بار روی لینک وابسته شما کلیک می‌کند، تا ۲۴ ساعت بعد اگر اقدام به خرید کند، کمیسیون به شما تعلق می‌گیرد.

با استفاده از ابزارهای گزارش دهی eBay، می‌توانید به سرعت همه داده‌های مربوط به فروش شرکت‌های وابسته را در یک داشبورد مشاهده کرده و به راحتی بهینه سازی کنید. عملکرد خود را براساس روز، کمپین، دسته‌ها، فروشندگان برتر و سایر موارد تعیین کنید. اینفلوئنسرها می‌توانند تلفن همراه، وب و پلتفرم‌های شبکه اجتماعی خود را با eBay ادغام کرده و تمام داده‌های eBay را در یک جا دریافت کنند. eBay با موجودی جهانی بیش از یک میلیارد لیست از کاربران، یک برنامه وابسته عالی برای ثبت نام و کسب درآمد است.

نرخ کمیسیون: ۵۰ تا ۷۰٪ قیمت حراج (بسته به نوع محصول)

مدت اعتبار کوکی: ۲۴ ساعت برای محصولات “BUY-IT-NOW” و ۱۰ روز برای محصولات حراجی.

۳. WP Engine

03 معرفی 6 برنامه برای بازاریابی در فروش (Affiliate Marketing) سال 2021

آیا می دانید بیش از ۳۰ درصد وب سایت‌های موجود در اینترنت با وردپرس ساخته شده‌اند؟ هر وب سایت وردپرس نیاز به میزبانی دارد و در اینجا Wp Engine وارد می‌شود. WP Engine یک برنامه وابسته سودآور با کمیسیون حداکثر ۲۰۰ دلار یا ۱۰۰٪ از فروش ماه اول برای WP Engine & Genesis Pro ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید قالب‌های StudioPress را تبلیغ کنید و از هر فروش ۳۵٪ پورسانت بدست آورید.

WP Engine همچنین تخفیف و تبلیغات انحصاری و سفارشی را ارائه می‌دهد که می‌توانید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و صفحات فرود (Landing Pages) سفارشی ایجاد کنید یا از بنرهای تبلیغاتی آماده استفاده کنید. مهم‌ترین مزیت این برنامه وابسته اعتبار کوکی به مدت ۱۸۰ روز یا ۶۰ روز برای فروش قالب‌های StudioPress است. WP Engine به ازای هر ۴ ارجاع در ماه و بیش‌تر از آن، به شرکت‌های وابسته خود پاداش می‌دهد. نه تنها می‌توانید WP Engine را به خوانندگان خود ارجاع دهید، بلکه می‌توانید آن را به همکاران وابسته خود نیز ارجاع دهید و برای هر مراجعه ۵۰ دلار دریافت می‌کنید.

نرخ کمیسیون: ۲۰۰ دلار برای هر ثبت نام

مدت اعتبار کوکی: ۱۸۰ روز

۴. Shopify

04 معرفی 6 برنامه برای بازاریابی در فروش (Affiliate Marketing) سال 2021

Shopify با بیش از ۵۰۰۰۰۰ فروشگاه فعال یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌ها در بازار تجارت الکترونیکی است. راه اندازی Shopify بسیار آسان است و سازندگان وب سایت و میزبانی وب تا تجزیه و تحلیل و پردازش پرداخت را شامل می‌شود. اگر مخاطبانی علاقه مند به تجارت الکترونیک دارید، ممکن است برنامه وابسته Shopify برای شما مناسب باشد.

همه می‌تواند در برنامه وابسته Shopify ثبت نام کند وکسب درآمد خود را شروع کنند. شرکت‌های وابسته Shopify می‌توانند برای هر کاربری که با پیوند وابسته خود در یک طرح پولی شاپیفای ثبت نام کنند، به طور متوسط ۵۸ دلار و برای هر مراجعه به Shopify Plus ۲۰۰۰ دلار درآمد کسب کنند. Shopify مجموعه‌ای از فیلم‌های آموزشی و پست‌های وبلاگ را ارائه می‌دهد تا بتوانید به سرعت با برنامه وابسته آن‌ها آشنا شوید و فروش خود را شروع کنید.

نرخ کمیسیون: ۲۰۰٪

مدت اعتبار کوکی: ۳۰ روز

۵. Wix

05 معرفی 6 برنامه برای بازاریابی در فروش (Affiliate Marketing) سال 2021

Wix یک سایت ساز محبوب است که بیش از ۴۰۰۰۰۰ وب سایت توسط Wix راه اندازی شده است. این پلتفرم ۱۰۰ دلار نرخ کمیسیون دارد و محدودیتی در تعداد ارجاعات وجود ندارد. این ویژگی Wix را به یک برنامه وابسته عالی تبدیل کرده است. با این وجود شرکت‌های وابسته برای دریافت کمیسیون باید حداقل ۳۰۰ دلار در ماه کسب کنند.

پس از تأیید درخواست، می‌توانید به داشبورد شرکت وابسته خود بروید و لینک وابسته را در وبلاگ یا وب سایت خود قرار دهید. Wix بنرهای تبلیغاتی و صفحات فرود در همه‌ی زبان‌ها را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید از آن‌ها استفاده کرده و به خوانندگان خود بفروشید. با مراجعه به قسمت «گزارشات»، میزان بازدید خود را ردیابی کنید، آمارها را مشاهده کنید و پرداخت‌های خود را بررسی کنید.

نرخ کمیسیون: ۱۰۰ دلار

مدت اعتبار کوکی: ۳۰ روز

۶. Planable

Planable یک بستر مشارکتی محتوایی برای تیم‌های رسانه های اجتماعی است و به بازاریابان کمک می‌کنند تا سریع‌تر محتوای شبکه‌های اجتماعی را ایجاد، تأیید و منتشر کنند. اخیراً برنامه وابسته Planable نوسازی شده است و برای ۶ ماه اول اشتراک فعال کمیسیون ۲۰٪ را ارائه می‌دهد.

Planable دو برنامه استاندارد دارد: برنامه اولیه که کمیسیون آن ۳۳ دلار در ماه است و برنامه پرمیوم ۸۳ دلار در ماه. ثبت نام در این برنامه بسیار ساده است و برای تبلیغ محصول، اخبار و مطالب مورد نیاز را دریافت خواهید کرد مدت اعتبار کوکی این برنامه ۶۰ روز است و پرداخت آن به موقع است.

نرخ کمیسیون: ۲۰٪ برای ۶ ماه اول هر اشتراک فعال

مدت اعتبار کوکی: ۶۰ روز

حرف آخر

برخی از بهترین برنامه‌های وابسته که می‌توانید در سال ۲۰۲۱ به آن‌ها بپیوندید را در این مقاله بررسی کردیم. براساس مخاطبان خود، می‌توانید به هر یک از برنامه‌های وابسته بپیوندید و کسب درآمد پسیو را از طریق اینترنت شروع کنید.

حال که با برنامه برای بازاریابی در فروش (Affiliate Marketing) آشنا شدید می‌توانید از خدمات نقد درآمد ارزی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT