بازار رمزارزها ۲۱ اردیبهشت

نگاهی کلی به وضعیت بازار رمزارزها ۲۱ اردیبهشت

زمان مطالعه 3 دقیقه

بازارهای کریپتو روز سه‌شنبه نوسانات کمتری را شاهد بودند زیرا برخی از معامله‌گران برای خرید در کف قیمت وارد عمل شدند. قیمت بیت کوین (BTC) در حدود 30000 دلار تثبیت شد که پایین ترین محدوده معاملاتی یک سال گذشته می باشد. نوسانات منفی بازار بیت کوین امروز نیز ادامه یافت و 4.92 درصد کاهش تا این لحظه، قیمت رمزارز اول بازار را به 30386 دلار رسانده است. در این مقاله به بررسی وضعیت بازار رمزارزها ۲۱ اردیبهشت می پردازیم.

وضعیت بازار رمزارزها ۲۱ اردیبهشت

به نظر می‌رسد این ارز دیجیتال اکنون به مرحله اشباع فروش رسیده است، مشابه آنچه اواخر ژانویه (اوایل بهمن) رخ داد. با این حال، برخی از تحلیلگران همچنان با حفظ دیدگاه محافظه کارانه خود، به خطرات موجود در بازار استیبل کوین ها اشاره می کنند.

بازار رمزارزها ۲۱ اردیبهشت

بازار رمزارزها ۲۱ اردیبهشت

روز سه‌شنبه، جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، در جریان شهادت خود در سنای آمریکا، در مورد مشکلات مداوم استیبل کوین UST صحبت کرد. اظهارات یلن تنها چند ساعت پس از آن ایراد شد که توکن ظاهراً وابسته به دلار ظرف 24 ساعت تا مرز 0.61 دلار سقوط کرد.

بازار رمزارزها ۲۱ اردیبهشت

بازار رمزارزها ۲۱ اردیبهشت

از سوی دیگر، حجم انتقال بیت کوین به صرافی ها در حال افزایش است. این آخرین افزایش بعد از رکورد ماه مارس 2020 (اسفند 98) است، زمانی که بیت کوین همزمان با افزایش فروش ناشی از همه گیری ویروس کرونا 50 درصد کاهش یافت.

در همین حال، برخلاف شرایط قبلی، همبستگی فعلی بیت کوین با شاخص S&P 500 به بالاترین سطح خود رسیده است. این بدان معناست که این ارز دیجیتال نسبت به تأثیرات سنتی بازار مانند نرخ بهره و رویدادهای جاری حساس تر شده است.

اکثر رمزارزهای جایگزین در روز سه شنبه عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشتند که نشان دهنده تمایل بیشتری برای ریسک در میان معامله گران کوتاه مدت است. امروز فضای منفی بار دیگر کل بازار کریپتو را فراگرفته و آلتکوین ها را یکپارچه قرمزپوش کرده است.

اتریوم، با کاهش 4.44 درصدی خود با قیمتی در حدود 2285 دلار معامله می شود. افت 6.82 درصدی، قیمت بایننس کوین را به 302.16 دلار کشانده است. در 24 ساعت گذشته، ریپل (4.25-%)، سولانا (11.60-%)، کاردانو (10.75-%)، پولکادات (10.51-%)، دوج کوین (8.94-%) و شیبااینو (8.95-%) همگی افت چشمگیر قیمت را تجربه کرده اند. در این میان، آوالانچ با کاهش 20.05 درصدی خود بدترین عملکرد میان 20 ارز برتر بازار را از خود نشان داده است.

ولی سقوط 82.24 درصدی LUNA توکن بومی بلاکچین “ترا” همه را متحیر کرده است. به این ترتیب، عملکرد هفتگی این ارز به 93.46 درصد رسیده و اکنون با قیمت 5.51 دلار معامله می شود.

در میان بازار خونین امروز، رمز ارز لئو (LEO) 7.25 درصد افزایش قیمت را شاهد بوده و اکنون با قیمت 5.48 دلار معامله می شود.

ارزش تجمعی بازار رمزارزها امروز تا مرز 1.36 تریلیون دلار کاهش یافته و سهم بیت کوین از آن به 42.5 درصد رسیده است.

منبع: coindesk

امتیاز 5/5 - از 7 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT