مدرک کارشناسی ارشد در نیوزلند

گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در نیوزلند | دانشگاه های نیوزلند سال 2023

زمان مطالعه 8 دقیقه

حیات وحش آرام، مناظر زیبا و میراث فرهنگی غنی، شهرت توریستی بی نظیر نیوزیلند را به وجود آورده است و در حال حاضر، این کشور، به عنوان خانه موسسات آموزشی معتبر جهانی شناخته می شود، یکی از مقاصد تحصیلی دانشجویان از تمام گوشه و کنار جهان به شمار می رود. به علاوه این موارد، جوامع دوستدار علم و دانش و همچنین بخش صنعتی این کشور که در حال شکوفایی است، نیوزلند را به یکی از ایده آل ترین مکان ها برای تحصیل، کار و زندگی تبدیل کرده است. انتخاب یک مدرک تحصیلات تکمیلی در نیوزلند می تواند بسیار سودمند باشد زیرا می توانید از قرار گرفتن در معرض یک جو بین المللی و همچنین مجموعه ای از فرصت های تحقیقاتی در رشته تحصیلی انتخابی خود بهره مند شوید. در ادامه این راهنما، ما به جزئیات بیشتر گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در نیوزلند و آنچه که مستلزم آن است، خواهیم پرداخت.

ثبت نام آزمون های بین المللی

مدرک کارشناسی ارشد در نیوزلند

تحصیل در نیوزلند به معنای باز کردن دنیایی پر از فرصت ها و تجربیات است. فرهنگ جامعه محلی این کشور به دانش آموزان خارجی کمک می کند تا در طول دوره آموزشی خود از یک منحنی یادگیری عبور کنند. علاوه بر این، بخش تحقیق و توسعه پررونق، باعث شده تا رشد فن آوری های عصر جدید و مدرن در این کشور قابل توجه باشد که همه این عوامل به طور پیوسته نیوزیلند را به مرکز برجسته نوآوری علمی تبدیل کرده اند. دولت این کشور، همچنین با تشویق دانشجویان به ادامه تحصیلات عالی در زمینه هنر، زبان و ادبیات، سعی در حفظ و تبلیغ فرهنگ هنری مشهور و بکر خود داشته است. وقتی صحبت از دانشگاه‌ های نیوزلند می ‌شود، باید بدانید که در این کشور، حدود هشت مؤسسه آکادمیک بزرگ که توسط موسسه رتبه ‌بندی دانشگاه‌ های جهانی QS از جمله موسسات برتر و با کیفیت عملی در سال 2021 شناخته شده اند، واقع شده است. 

تعیین وقت سفارت

برنامه های کارشناسی ارشد ارائه شده در نیوزلند

برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند، می توانید از مجموعه ای از دوره های STEM و همچنین Business انتخاب کنید. به عنوان مثال، در زمینه برنامه های مرتبط با مدیریت و بازرگانی، می توانید رشته MBA در نیوزیلند یا مدرک کارشناسی ارشد در زیر شاخه های هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی را انتخاب کنید. بسیاری از دانشجویان هندی به طور فزاینده ای برای دنبال کردن MBBS در نیوزیلند اقدام می کنند. علاوه بر این، تعداد انگشت شماری از دانشگاه های نیوزلند، به عنوان مثال، دانشگاه کانتربری، دوره های بین رشته ای و مدرک دوگانه ای را با همکاری سایر دانشگاه های کشور و سراسر جهان ارائه می دهند. در کنار تحصیل در یکی از این رشته ها در نیوزلند، همچنین می‌ توانید سنت‌ های غنی قاره ‌ای، زبان‌ های متنوع، فرهنگ محلی و روابط بین المللی را بیاموزید. 

زمان اخذ پذیرش در دانشگاه های نیوزلند

مدرک کارشناسی ارشد در نیوزلند

مدرک کارشناسی ارشد در نیوزلند

دانشجویان بین المللی می توانند برای دو پذیرش اصلی در نیوزلند که در ژانویه و جولای ارائه می شوند، درخواست دهند. اکثر دانشجویان در طول این جلسات درخواست می دهند و با شروع ترم های دانشگاه، با دانشگاه مکاتبه می کنند تا اطمینان حاصل شود که دانشجویان می توانند کلاس ها را با همسالان خود شروع کنند و یا دوباره به آنها بپیوندند.

دانشگاه های برتر نیوزلند برای تحصیل در سال 2023

کالج های نیوزلند که به طور مداوم توسط آموزش عالی تایمز و همچنین رتبه بندی QS بررسی شده و از جمله موسسات آموزشی برتر شناخته می شوند و همچنین به عنوان موسسات شناخته شده جهانی در حال کسب شهرت هستند. سیستم آموزشی نیوزلند عمدتاً از نظام آموزشی بریتانیا الگوبرداری شده است و با تمام سیستم های رایج جهانی قابل مقایسه است. دانشگاه اوتاگو که قدمت آن به سال 1869 بر می‌ گردد، قدیمی ‌ترین دانشگاه نیوزلند است. محل دانشگاه ها به دو منطقه تقسیم می شود که برخی در جزیره شمالی و برخی دیگر از موسسات در جزیره جنوبی قرار دارند. لیست زیر فهرستی از برخی از معتبرترین دانشگاه‌ هایی است که مدرک کارشناسی ارشد را برای دوره ‌های مختلف در نیوزلند ارائه می ‌کنند.

رتبه بندی جهانی دانشگاه ( QS ) در سال 2023

  • دانشگاه اوکلند = 87
  • دانشگاه اوتاگو = 217
  • دانشگاه ویکتوریا ولینگتون = 275
  • دانشگاه کانتربری = 284
  • دانشگاه مسی 292
  • دانشگاه لینکلن 387
  • دانشگاه وایکاتو = 331
  • دانشگاه صنعتی اوکلند =486

معیارهای پذیرش و واجد شرایط بودن در دانشگاه های نیوزلند

بسته به اینکه دوره مورد نظر شما یک برنامه کارشناسی ارشد معمولی است یا خیر، معیارها متغیر خواهد بود. همچنین، شرایط پذیرش و واجد شرایط بودن برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد، مدرک حرفه ای مانند MBA یا کارشناسی ارشد بر اساس دوره تحقیقاتی، ممکن است متفاوت باشد. کارشناسی ارشد در نیوزلند معمولاً برای یک دوره یک ساله تا حداکثر دو سال اجرا می شود که سال اول شامل برنامه درسی متعادلی از مطالعات نظری و عملی است و سال دوم با تمرکز بر قرار گرفتن در معرض صنعت و کار مرتبط با پایان نامه ارائه می شود. در زیر برخی از موارد اصلی ذکر شده است که باید هنگام درخواست برای کارشناسی ارشد در نیوزلند به خاطر داشته باشید:

به ویژه برای مقاطع کارشناسی ارشد در STEM مانند کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی، کارشناسی ارشد ریاضیات، کارشناسی ارشد جانورشناسی، کارشناسی ارشد الکترونیک، متقاضی بالقوه باید دارای مدرک تحصیلات تکمیلی با رتبه بالا در یک رشته مرتبط باشد.

با این حال، برای ادامه تحصیلات تکمیلی در رشته های علوم اجتماعی، تجارت، مدیریت و تخصص های مرتبط با هنر مانند کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی، کارشناسی ارشد در ارتباطات جمعی یا کارشناسی ارشد مطالعات مدیریت، دانشگاه ها به دنبال متقاضیانی با سوابق تحصیلی متنوع هستند.

اگر قصد دارید در یک دوره مدیریت حرفه ای برای کارشناسی ارشد در نیوزلند تحصیل کنید، ممکن است دانشگاه چند سال تجربه مرتبط در صنعت را از شما بخواهد. این تجربه ممکن است با توجه به دانشگاه و دوره ارائه شده تغییر کند.

یک دانشگاه علاوه بر برنامه تحقیقاتی، ممکن است از دانشجویان بخواهد که مدرکی مبنی بر تجربه تحقیقات قبلی را همراه با یک پیشنهاد تحقیقاتی که ماهیت تحقیق مورد نظر را در دانشگاه مشخص می کند، ارائه دهند. 

توجه داشته باشید که الزامات اصلی برای درخواست شامل بیانیه هدف یا انگیزه نامه، توصیه نامه و مقاله (اختیاری) به اضافه موارد دیگر است.

دوره های محبوب برای مدرک کارشناسی ارشد در نیوزیلند

نیوزلند طیف گسترده ای از دوره ها را در مجموعه ای از موضوعات برای دانش آموزان ارائه می دهد تا بتوانند در آن حرفه ای موفق شوند! در اینجا تعدادی از محبوب ترین دوره ها برای دانشجویانی که می خواهند در نیوزلند تحصیل کنند آورده شده است :

  • انیمیشن
  • مهندسی
  • دارو
  • پرستاری
  • MBA
  • فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر
  • کشاورزی
  • روانشناسی
  • کار اجتماعی
  • حسابداری

هزینه تحصیل در نیوزلند

برای متقاضیانی که مایل به دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود در نیوزلند هستند، ضروری است که از هزینه های مربوطه آگاه باشند. هزینه تحصیل را می توان تا حد زیادی به دو بخش شهریه و هزینه زندگی تقسیم کرد. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در نیوزیلند تقریباً بین 19 هزار دلار نیوزلند تا 20 هزار دلار نیوزلند در سال خواهد بود. به غیر از این، هزینه زندگی یک هزینه عمده است که باید در نظر گرفته شود که هزینه های اقامت، غذا، آب و برق، حمل و نقل و سایر هزینه های متفرقه را شامل می شود. در جدول زیر هزینه های مختلف با رقم تقریبی آنها سازماندهی شده است.

بررسی هزینه های هفتگی به دلار نیوزلند NZ $ 

محل اقامت : 250 دلار نیوزلند – 500 دلار نیوزلند 

غذا : 130 دلار نیوزلند – 150 دلار نیوزلند 

خدمات شهری : 200 دلار نیوزیلند – 250 دلار نیوزلند 

حمل و نقل : 80 دلار نیوزیلند – 90 دلار نیوزیلند 

تفریح : ​​65 دلار نیوزیلند – 70 دلار نیوزلند 

متفرقه : 150 دلار نیوزلند – 200 دلار نیوزلند 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند

کل فرآیند درخواست آنلاین است و داوطلبان می توانند تمام اطلاعات را از طریق حساب کاربری خود به روز کنند و در خانه برای ویزا اقدام کنند.

  • پاسپورت معتبر که باید حداقل 6 ماه یا بیشتر اعتبار داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی (INZ 1012) و هزینه های ویزا
  • اثبات وجوه برای پوشش هزینه ها، تحصیل و هزینه های اقامت در کشور
  • بلیط هواپیما نیوزلند
  • نامه پذیرش از موسسه میزبان شما که واجد شرایط بودن شما برای یک دوره خاص را تایید می کند
  • گواهینامه هایی مانند گواهینامه پزشکی، امنیت سلامت و گواهی شخصیت برای اثبات اینکه شما برای مسافرت و اقامت در خارج از کشور مناسب هستید، مورد نیاز است.
  • حداقل شرایط آیلتس برای ویزای تحصیلی نیوزلند، نمره آیلتس 6 به بالا است

ویزای دانشجویی برای دانشجویان بین المللی در نیوزلند

دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در نیوزلند هستند باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. درخواست برای ویزای دانشجویی یک شرط ضروری است، به داوطلبان توصیه می شود که پس از دریافت نامه تأییدیه پذیرش از دانشگاه خود، روند درخواست را شروع کنند. دانشجویان هندی که قصد تحصیل در نیوزلند را دارند ویزای تحصیلی با هزینه را انتخاب می کنند. این ویزا به دانشجویان اجازه می دهد تا حداکثر 4 سال در نیوزلند اقامت، تحصیل و کار پاره وقت داشته باشند. سرپرست دانش ‌آموزانی که می ‌خواهند با والدین و سرپرست خود سفر کنند، می ‌توانند برای ویزای سرپرست ویزای دانشجویی درخواست دهند که تا زمان ویزای دانشجویی متقاضی، این ویزا معتبر خواهد بود.

بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند

دولت نیوزلند می داند که دانش آموزان شایسته نباید با هیچ محدودیتی مواجه شوند. آموزش و دانش باید برای همه در دسترس باشد و بنابراین تعداد زیادی بورسیه برای دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزیلند هستند ارائه می شود. در زیر برخی از بورسیه های تحصیلی آورده شده است که یک دانشجوی آینده نگر می تواند برای آنها درخواست دهد.

  • بورسیه های ADB در دانشگاه Auck
  • بورسیه کارشناسی ارشد ویکتوریا
  • بورسیه های ممتاز بین المللی دانشگاه واکاتو
  • بورسیه تحصیلی Tongarewa در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون
  • بورسیه انرژی کارشناسی ارشد Orion در دانشگاه کانتربری

بورسیه های بین المللی نیوزلند

به غیر از بورس تحصیلی دانشگاه، بورسیه های ذکر شده زیر نیز به دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند هستند، ارائه می شود.

  • بورسیه مشترک المنافع نیوزیلند

 برای آن دسته از دانشجویان بین المللی است که به کشور مشترک المنافع تعلق دارند و می خواهند مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا را در NZ دنبال کنند. این طرح بورسیه هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی و سفر و بیمه درمانی متقاضی انتخاب شده را پوشش می دهد. هفتگی 500 NZ$ برای تامین هزینه های زندگی ارائه می شود. همچنین بیمه درمانی دانشجویی و هزینه تحقیق در مورد دوره های PG را پوشش می دهد.

  • جوایز برتری نیوزلند (NZEA)

NZEA توسط آموزش و پرورش نیوزلند و دانشگاه‌ های NZ تامین می ‌شود که به دانشجویان UG و PG هندی غذا می ‌دهند. تعداد بورسیه های تحصیلی در برنامه های PG  برابر با 28 است. ارزش بورسیه جایزه عالی نیوزلند برای دوره های PG  نیز برابر با 5000 دلار نیوزلند است.

  • بورسیه سفیر حسن نیت شهردار پالمرستون شمال

PNCMGAS توسط شورای شهر پالمرستون شمالی حمایت می شود تا موقعیت پالمرستون شمالی را تبلیغ کند و برای دانش ‌آموزانی که می ‌خواهند در دوره‌ های حرفه‌ ای، UG و PG شرکت کنند، ارائه می ‌شود. مبلغ این بورسیه تحصیلی 1000 دلار نیوزیلند است.

سؤالات متداول

آیا نیوزلند برای تحصیل در کارشناسی ارشد خوب است؟

نیوزیلند، خانه برخی از بهترین و شناخته شده ترین دانشگاه های جهان است و برای تحصیل در کارشناسی ارشد یک گزینه عالی به شمار می آید.

کدام دوره در نیوزلند برای کارشناسی ارشد بهتر است؟

برخی از دوره های محبوبی که در سطح کارشناسی ارشد در نیوزلند تدریس می شوند عبارتند از کشاورزی، جنگلداری، انیمیشن، مهندسی و مهمان نوازی. دانشگاه ها دوره های پژوهش محور را با آموزش عملی ارائه می دهند.

آیا کار در نیوزلند سخت است؟

نیوزلند با داشتن تعداد زیادی از صنایع آینده، مناطق زیادی برای استخدام فارغ التحصیلان جدید دارد. بنابراین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و کار در نیوزلند سودآور است.

نمره آیلتس برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند چند است؟

برای ثبت نام در برنامه کارشناسی ارشد در نیوزلند، نمره آیلتس 6.5 حداقل مورد نیاز برای اکثر دانشگاه ها و برای اکثر دوره ها است.

آیا GRE برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند مورد نیاز است؟

همه دانشگاه های نیوزلند نمره GRE دانشجو را نمی خواهند. GRE یک مدرک اختیاری برای اکثر مدارک کارشناسی ارشد ارائه شده توسط دانشگاه های نیوزلند است.

نتیجه گیری

امیدواریم که از طریق این راهنما، وضوح بهتری در مورد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند و مزایای فراوانی که می تواند برای شغل شما فراهم کند، به دست آورده باشید. موفقیت آمیز بودن هر یک از جنبه های درخواست شما گام مهمی برای تضمین پذیرش است. 

منبع : leverageedu

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT