کشورها برای مهاجرت تحصیلی در سال 2021

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در سال 2021

زمان مطالعه 5 دقیقه

بیشتر دانشجویان بین المللی به دنبال یک مقصد مهاجرتی ایده آل برای تحصیل هستند. بنابراین قبل از اینکه مقصد تحصیل خود را انتخاب کنید، نگاهی به این لیست از کشورها برای مهاجرت تحصیلی در سال 2021 بیندازید. در این مقاله دلایلی که کشورهایی مانند کانادا، استرالیا و آلمان در بالای این لیست قرار گرفته‌اند را بررسی می کنیم.

عوامل مختلفی وجود دارد که باید قبل از انتخاب کشور مناسب برای تحصیل و اقامت در خارج از کشور در نظر گرفته شود. دانشجویان زیادی برای تحصیل در خارج از کشور اقدام می‌کنند اما فقط تعدادی از آنها موفق می شوند. از آنجا که اکثر کشورها سیاست‌های سختگیرانه‌ای در زمینه مهاجرت دارند، یافتن راه‌هایی برای اقامت و کار دشوار است. اما هنوز هم بعضی از کشورها به دانشجویان بین المللی امکان اقامت دائم را می‌دهند. در ادامه هفت تا از بهترین کشورها برای مهاجرت را معرفی می‌کنیم.

لیست بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در سال 2021

۱) کانادا

کشورها برای مهاجرت تحصیلی کانادا

کانادا کشوری است که همیشه با آغوش باز پذیرای مهاجران است و رتبه اول بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی می‌باشد. این کشور یک برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان ارائه می‌دهد. این امکانات برای دانشجویان بین المللی که می‌خواهند در خارج از کشور پس از تحصیل کار کنند بسیار ایده آل است. طبق این برنامه دانشجویان بسته به مدت دوره تحصیلی خود می توانند تا ۳ سال مجوز کار دریافت کند.

هنگامی که دانشجویی در شرکتی استخدام شود و شغل داشته باشد، درخواست اقامت دائم پس از شش ماه برای او آسان‌تر می‌شود. کانادا دارای یک سیستم آموزشی با کیفیت و دانشگاه‌های بسیار مشهور است. همچنین دانشجویان اگر بیش از یک سال در کانادا تحصیل کرده باشند، امتیاز اضافی برای اقامت دائم دریافت می‌کنند.

۲) استرالیا

کشورها برای مهاجرت تحصیلی استرالیا

استرالیا یکی از بهترین کشورها برای آموزش عالی در دنیا است. اگرچه دانشگاه‌های استرالیا شهریه بالایی دارند، اما یکی از مقصدهای برتر برای مهاجرت است. استرالیا قانون ویزای اشتغال پس از تحصیل خود را در سال ۲۰۱۳ تغییر داد. از آن زمان افراد زیادی از مناطق مختلف جهان به خصوص آسیای جنوبی به این کشور مهاجرت کرده‌اند. سطح بالای زندگی در استرالیا، جامعه متنوع و سیستم آموزشی با کیفیت این کشور را به یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تبدیل کرده است.

۳) آلمان

کشورها برای مهاجرت تحصیلی آلمان

این کشور بدون شک یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور است. آلمان دارای چندین برنامه تحصیلی در مقاطع مختلف است و تحصیلات رایگان را برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان را ارائه می‌دهد. با این حال هزینه‌های زندگی در این کشور بالا است. دانشجویان می توانند تا ۹۰ روز در سال بدون مجوز کار، کار کنند. آلمان از جمله کشورهای مطلوب برای مهاجرت است. با توجه به قانون مربوط به ورود و اقامت کارگران واجد شرایط (۲۰۲۱) آلمان به دانشجویان اجازه اپلای برای اقامت را می‌دهد. با این حال دانشجویان باید قبل از امتحانات نهایی به فکر پیدا کردن شغل باشند و نمره B1 در زبان آلمانی را کسب کنند تا واجد شرایط اقامت شوند.

۴) نیوزلند

کشورها برای مهاجرت تحصیلی نیوزلند

نیوزیلند در جنوب استرالیا واقع شده و کشوری بسیار زیبا است. این کشور با داشتن فضای سرسبز و آب و هوای دلپذیر، نه تنها مکانی عالی برای زندگی است بلکه دارای یک سیستم آموزش عالی برای تحصیل است. همچنین بهترین قوانین مهاجرتی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌‌دهد.

دولت نیوزلند دارای یک وب سایت است که در آن اطلاعاتی در مورد یافتن برنامه های تحصیلی، دانشگاه‌ها، اطلاعات ویزا، فرصت های شغلی و موارد دیگر را ارائه داده است. دانشجویان بین المللی می‌توانند برای ویزای اشتغال پس از تحصیل تا ۴ سال از طریق ویزای کار پس از تحصیل درخواست دهند.

۵) برزیل

کشورها برای مهاجرت تحصیلی برزیل

برزیل دارای فرهنگ غنی و شاخص توسعه انسانی بالایی و مکان های شگفت انگیز مختلف است که می‌توانید از آنها بازدید کرده و گشت و گذار کنید. این کشور به دلیل این که پذیرای مهاجران بسیاری است شهرت دارد. اقامت در برزیل نسبتاً آسان است، اما باید در زبان پرتغالی مهارت کافی داشته باشید.

سیستم آموزشی برزیل مانند سایر کشورهای غربی پیشرفته نیست اما تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های برتری را در خود جای داده است. سائو پائولو، ریودوژانیرو، سالوادور ، میناس ژرایس و غیره از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برزیل هستند.

۶) انگلستان

کشورها برای مهاجرت تحصیلی انگلستان

انگلستان یکی از برترین مقاصد تحصیلی و پذیرای فرهنگ‌های مختلف از سراسر دنیا است. به دلیل اینکه زبان این کشور انگلیسی است شما می‌توانید به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنید و دوست پیدا کنید. علاوه بر این دانشگاه های انگلستان همیشه در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرارگرفته‌اند. بنابراین پس از فارغ التحصیلی برای یک شغل کاملا آماده خواهید شد. دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی به مدت دو سال وقت دارند که یک شغل پیدا کنند.

۷) ایرلند

کشورها برای مهاجرت تحصیلی ایرلند

ایرلند کشوری با تاریخ غنی، زندگی شهری و طبیعت زیبا است. دانشگاه‌های ایرلند در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند و دوره های زیادی در رشته های مختلف ارائه می‌دهند. دولت ایرلند به غیر از بورسیه و کمک هزینه تحصیلی، به دانشجویان بین المللی گرین کارت نیز ارائه می دهد. این گرین کارت تا حداکثر یک سال به دانشجویان اجازه می‌دهد که کار پیدا کنند. دانشجویانی که در دوره STEM (مهندسی علوم تکنولوژی و ریاضیات) تحصیل می‌کنند می‌توانند پس از فارغ التحصیلی به مدت دو سال قبل از درخواست برای اقامت دائم کار کنند!

۸) سنگاپور

کشورها برای مهاجرت تحصیلی سنگاپور

روند درخواست ویزا برای سنگاپور بسیار متفاوت است. هنگام پذیرش، دانشگاه به همراه نامه پذیرش برای شما ویزای دانشجویی می‌فرستد! و اقامت و کار کردن نیز در این کشور به همین آسانی امکان پذیر است. یکی از گزینه های کمک هزینه تحصیلی توسط دولت سنگاپور به دانشجویان ارائه شده است. این کمک هزینه، هزینه شهریه شما را پوشش می‌دهد و در عوض شما باید متعهد شوید به مدت سه سال پس از فارغ التحصیلی در یک شرکت در سنگاپور کار کنید. اگر کمک هزینه دریافت نکردید، می‌توانید برای یک شغل استخدام شوید و برای یک گذرنامه غیر قابل تمدید به مدت یک سال درخواست دهید.

کدام کشور را باید انتخاب کرد؟

اول از همه بررسی کنید که برای کدام کشورها واجد شرایط اپلای هستید. برای مثال تعداد بسیار کمی از دانشگاه های ایالات متحده دانشجویانی که دوره لیسانس آن‌ها ۳ ساله بوده است را می‌پذیرند. اما این مشکل در کشورهایی مانند انگلستان و ایرلند وجود ندارد.

دوم ببینید به چه دوره‌ای علاقه دارید و کدام کشورها برای این دوره‌های تحصیلی شناخته شده هستند. برای مثال اگر به دوره عطرسازی علاقه دارید، فرانسه یک انتخاب عالی خواهد بود!

درصورتی که از لیست بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی می‌خواهید یکی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، مجموعه اول پرداخت خدمات مختلفی را به شما ارایه می‌دهد. اگر به عنوان یک دانشجو می‌خواهید برای ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی اقدام کنید، می‌توانید به راحتی از سایت اول پرداخت این خدمات را دریافت کنید. همچنین پرداخت اپلیکشن فی و پرداخت تعیین وقت سفارت از دیگر خدمات اول پرداخت است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT