گزارش پرداخت یاری و پرداخت ارزی در ایران از زبان اول پرداخت

گزارش پرداخت یاری و پرداخت ارزی در ایران از زبان اول پرداخت

زمان مطالعه 5 دقیقه

اول پرداخت به عنوان مجموعه ای نوین در زمینه پرداخت های بین المللی با بیش از 5 سال سابقه کار در تلاش است که ارائه خدمات برتر در حوزه پرداخت های دلاری و ارزی مشتریان خود را انجام دهد. در گزارش پیش رو سال 1402 را باهم بررسی خواهیم کرد.

معرفی مجموعه اول پرداخت

اول پرداخت ارائه دهنده تمامی خدمات پرداخت ارزی و دلاری در ایران است که با شعار اول پرداخت انتخاب اول در پرداخت های بین المللی در تلاش است تا نهایت رضایت مشتریان خود را فراهم آورد.
ما خدمات پر مخاطبی را ارائه میدهیم به طور مثال: نقد درآمد ارزی – خرید و فروش پی پال، ویزا و مستر کارت و تمامی پرداخت های ارزی در سایت هایی که درگاه های پرداخت بین المللی را ارائه می دهند.
در سال 1402 اول پرداخت در نمایشگاه ITEX شیراز شرکت کرد و با مشتریان خود به صورت مستقیم در ارتباط بود.

همچنین در بین جمع فریلنسرهای ایرانی در هفتمین کنفرانس UX shiraz اول پرداخت حضور داشت که آخرین راهکارهای پرداخت و نقد درآمد ارزی را به کسانی که با خارج از ایران همکاری داشتند ارائه نمودیم و چالش های آن ها را از نزدیک شنیده و برای رفع این چالش ها راهکارهای خود را بهبود بخشیدیم.

اول پرداخت در راستای بروز بودن سرویس ها تمامی پرداخت های هوش مصنوعی را در سال گذشته انجام داده است و تمامی سرویس ها و تکنولوژی های روز دنیا را برای کاربران ایرانی فراهم خواهد کرد.

چالش های پرداخت یار ها در ایران

در زمینه پرداخت های ارزی در ایران با دو چالش تحریم های خارجی و نبودن قوانین شفاف داخلی و در بعضی مواقع کم لطفی های برخی نهاد ها مشکل ساز هستند. در همین راستا مدیرعامل مجموعه اول پرداخت این چنین وضع موجود را توضیح می دهد:
در سال های اخیر بعلت نبودن یک رگولاتوری شفاف در کشور، بسیاری از فعالان حوزه فین تک همواره بر لبه یک تیغ حرکت می کردند. در سال ۱۴۰۲ انجمن های مردم نهاد مانند انجمن فناوران زنجیره بلوک تا حدی توانستند یک دلگرمی ایجاد کنند و صاحبان کسب و کارهای این چنینی را امیدوارتر کنند.

در این بین اما قوانین نسنجیده ای مطرح است که بعضا نه تنها گره گشا و راه حل نیست بلکه بیشتر به بی قانونی های حال حاضر دامن می زند. در سراسر دنیا شرکت هایی که به نوعی رمیتنس انجام می دهند ، قوانین طوری تعبیه شده است که هم به نوعی حمایتگر کسب و کار است و از طرفی جانب کاربر را برای رسیدن به حقوق خود دارد.

متاسفانه با تصمیمات بانک مرکزی اکثر شرکت های فین تک که در حوزه بین الملل فعالیت دارند دچار سر در گمی هستند.

امروزه با افزایش نرخ ارز این شرکت ها ناچارند تن به یک درگاهی بدهند که نهایت سقف واریزی آن ۲۵ میلیون تومان است که این رقم ، بسیار ناچیز بوده و خیلی از کاربران گمان می کنند این نوعی سو خدمت از طرف این کسب و کارها می باشد.
اول پرداخت نیز در سال گذشته این مسایل استثنا نبوده است و همواره درگیر مسایل درگاه و رایزنی با شاپرک بوده است.

همچنین مساله مهم تر این است که مجموعه اول پرداخت از بدو تاسیس تا کنون هیچ وقت تمرکز اصلی بر ارزهای رمز پایه نداشته است و تمایلی حتی به ایفا کردن نقش اصلی در این بازار ندارد، و این عجیب است که به علت نبود قوانین و عدم نگاه قانون گذاران به مساله پرداخت ارزی ، شرکت هایی نظیر ما به ناچار می بایست در زیر گروه ارزهای رمز پایه قرار گیرد و حتی کد مالیاتی که برایشان تعریف می شود همان کد مالیاتی رمز ارز است.

در سال اخیر با توجه به مسدود شدن درگاه های بانکی اول پرداخت به مدت چند ماه ، بزرگترین چالشی بود که برای ما اتفاق افتاد و باعث ریزش شدید کاربر و از دست دادن اعتماد آنها به مجموعه بوده است.

دغدغه اصلی ما همواره جلب رضایت کاربر بوده است و طبیعی است این مهم باید با تعامل و همکاری همه مراجع قانونی و نظارتی صورت گیرد. در بسیاری از موارد نه تنها مسولان قانونگذار بلکه بسیاری از کاربران نسبت فعالان حوزه فین تک نظیر ما متاسفانه کم لطفی کرده و نام ما را کاسبان تحریم می گذارند.

از این فرصت دوست دارم استفاده کنم و این مطلب را صراحتا اعلام نمایم که شرکت هایی نظیر ما نه تنها از تحریم های ظالمانه علیه کشور و نظام بانکی استقبال نمی کنند، بلکه بسیار به دنبال رفع آن ها و تعامل بیشتر با کشورهای دنیا می باشند که بتوانند با پتانسیل هایی که در اختیار دارند نقش پر رنگ تری را در سطح جهان ایفا کنند که این خود باعث ارز آوری بیشتر برای میهن ما خواهد بود.

ایرانی ها چه سرویس هایی را بیشتر استفاده می کنند:

  1. اول پرداخت تلاش کرده است که در سریعترین زمان ممکن سفارشات کاربران را انجام داده و میانگین زمان انجام سفارش 1 دقیقه برای سفارشات ارز دیجیتال و شارژ کیف پول و 30 دقیقه برای انجام خرید های اینترنتی را به کاربران ارائه دهد.
    در بین کاربران اول پرداخت پی پال بیشترین طرفدار را دارد که فعالیت گسترده اینفلوئنسرها و فریلنسرها در سایت های خارجی می تواند دلیلی بر این موضوع باشد. همچنین بیشتر سرویس هایی که ایرانی ها استفاده میکنند نظیر هاست و دامنه و یا سایت های فریلنسری پرداخت های خود را با پی پال انجام می دهند. بنابراین پی پال در رتبه 1 پرداخت های بین المللی قرار میگیرد.
  2. در رتبه 2 وبمانی قرار گرفته است که بیشتر پرداخت های هاستینگ را در بر دارد.
  3. پرفکت مانی هم برای شارژ بروکرها و بازارهای مالی مورد استفاده بوده است که به دلیل سرعت بالا یکی از پر طرفدارترین راهکارهای پرداخت بین المللی استفاده شده است و رتبه سوم در بین سرویس های پر استفاده را دارا می باشد.
  4. ارزهای دیجیتال شامل تتر، بیت کوین ، اتریوم،دوج کوین و… نیز بیشترین درخواست را داشته اند و در رتبه 4 قرار میگیرند.
  5. خدمات ویزا و مستر کارت به دلیل قیمت بالا و سختی انجام، فقط در صورتی انتخاب شده اند که پرداخت ها از کانال دیگری قابل پرداخت نبوده اند. به همین دلیل در رتبه 5 قرار گرفته اند.

آینده فین تک و رمیتنس در ایران

با همه مشکلاتی که در زمینه بازارهای اینچنینی در ایران وجود دارد اما مجموعه اول پرداخت به آینده امیدوار است. کاربران ما همواره در اولویت قرار داشته اند و این گواه را نرخ رضایت بیشتر از 92 درصدی کاربران از سرویس دهی و انجام خدمات گفته اند.
در سال های گذشته کاربران ایرانی ثابت کرده اند که نسبت به فناوری های جدید نظیر ارزهای دیجیتال، دیفای و متاورس اقبال نشان میدهند. در همچین شرایطی دیر یا زود نهاد های مسئول مجبور به قبول خواسته عمومی مردم خواهند بود. ما به عنوان یک مجموعه پیشرو در زمینه فین تک تمامی خدماتی را که مشتریان همراه با فناوری های روز دنیا درخواست کنند به پلتفرم خود اضاف کرده و همگام با کاربران ایرانی در مسیر توسعه و پیشرفت گام بر خواهیم داشت.
در سال آینده پلتفرمی جدید برای ارائه کیف پول دیجیتال، بازار خرید و فروش، استک کردن ارزهای دیجیتال و ربات های هوشمند ترید را در برنامه توسعه بلند مدت خود قرار داده ایم.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT