تحصیل در هلند

7 دلیل مهم برای تحصیل در هلند کدامند؟

زمان مطالعه 6 دقیقه

اگر می‌خواهید دانش خود را تکمیل کنید، افق فکری خود را گسترش دهید و با افراد و فرهنگ‌های جدیدی روبرو شوید، تحصیل در خارج از کشور یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود. در ادامه شما را با 7 دلیل مهم برای تحصیل در هلند آشنا می‌کنیم.

7 دلیل مهم برای تحصیل در هلند

۱. محیط بین المللی و چند فرهنگی

7 مهم برای تحصیل در هلند

برخی ممکن است بپرسند “چرا تحصیل در هلند؟” اما با سفر‌های قایقی به کانال‌ها و دریاچه‌ها، استراحت در سواحل، لذت بردن از منظره جنگل، آب و هوای معتدل و جایی که فرهنگ آلمان، انگلیس، فرانسوی، چینی و بسیاری دیگر با یکدیگر دیدار می‌کنند، پاسخ این است “چرا که نه”.

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل در هلند به این کشور می‌آیند. در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، دانشجویان بین المللی از مجموع ۱۵۷ کشور مختلف، اغلب از آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به هلند آمده‌اند. اکثر دانشگاه‌های هلند دارای انجمن‌های بین المللی دانشجویی هستند که در طول تحصیل به دانشجویان کمک می‌کنند.

در هلند حدود ۹۵٪ از مردم انگلیسی صحبت می‌کنند. این عامل، زندگی، تحصیل و کار در هلند را برای دانشجویان بین المللی بسیار راحت می‌کند.

۲. هزینه‌های کم تحصیل

مهم برای تحصیل در هلند

تحصیل در هلند در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلیس یا ایالات متحده آمریکا گران نیست. هزینه‌ی تحصیلات دانشگاهی در هلند توسط دولت حمایت مالی می‌شود و هزینه‌های تحصیل نسبتاً کم است. به دلیل داشتن استاندارد آموزش و هزینه نسبتا کم زندگی، تحصیل در این کشور از نظر مالی و ارزش پولی بسیار مناسب است. شهریه سالانه برای یک برنامه یا دوره‌ی تحصیلی در یک موسسه آموزش عالی هلند برای دانشجویان اتحادیه اروپا از ۱۹۰۰ یورو و برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا از ۶۰۰۰ یورو شروع می‌شود و بسته به موسسات، شهریه متفاوت است.

اگر تصمیم دارید در کنار تحصیل شغلی داشته باشید، می‌توانید این هزینه‌ها را نیز اعلام کنید و مقداری پول از مالیات پس بگیرید. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه‌های هلند کمک هزینه و بورسیه تحصیلی  نیز ارائه می‌دهند که می‌تواند شهریه برنامه‌های تحصیلی را کاهش یا به طور کامل پوشش دهد.

۳. روش های مدرن تدریس

مهم برای تحصیل در هلند دانشگاه

سیستم آموزشی هلند از کیفیت بالایی برخوردار است و دانشگاه‌های هلند به دلیل دوره‌های تایید شده و مدرن که در سطح جهانی به خوبی طراحی شده‌اند، مورد استقبال قرار می‌گیرند. سبک تدریس بر کار گروهی متمرکز است، که باعث می‌شود دانشجویان بین المللی در هلند بتوانند به راحتی با افراد هلندی و همچنین سایر دانشجویان بین المللی ارتباط برقرار کنند.

دانشگاه‌های هلند بر روابط شخصی خوب بین استادان و دانشجویان تأکید زیادی دارند. بیشتر آموزش‌ها و سمینار‌ها در گروه‌های کوچک و حدود ۱۵ تا ۳۰ دانشجو برگزار می‌شود. بیشتر دوره‌های شما شامل کارهای گروهی خواهد بود که نه تنها مهارت‌های آکادمیک بلکه توانایی کار با هم به عنوان بخشی از یک تیم را توسعه می‌دهد.

دانشگاه‌های هلند بسیاری از موارد عملی را در دوره‌های تحصیلی خود قرار می‌دهند و بر تجارب عملی مرتبط با دوره‌ها بسیار تأکید شده است. همچنین دانشگاه‌ها با شرکت‌های هلندی و شرکت‌های بین المللی مشارکت بسیاری دارند.

علاوه بر دانشگاه‌های عمومی، دانشگاه‌های علمی کاربردی نیز وجود دارند که مطالعات تخصصی‌تری را ارائه می‌دهند. برای کسانی که ترجیح می‌دهند تجربه‌هایی در مورد مسائل عملی کسب کنند، یک دانشگاه علمی کاربردی ممکن است جذاب‌تر باشد. در این دانشگاه‌ها بیش‌تر به تجربیات عملی و کمتر به موارد نظری و پژوهشی توجه دارند.

۴. هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه

7 دلیل مهم برای تحصیل در هلند

در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی، هزینه زندگی در هلند نسبتاً کم است. با توجه به تجربیات افراد، شما هر ماه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو نیاز خواهید داشت. برای تامین هزینه زندگی، می‌توانید شغل پاره وقت داشته باشد و در رشته مالی تحصیل کنید. اگر دانشجوی اتحادیه اروپا هستید، می‌توانید ماهانه ۳۲ ساعت کار کنید و واجد شرایط کمک هزینه ۲۶۵ یورویی و OV-Chipkaart دانشجویی برای حمل و نقل عمومی رایگان در طول هفته یا آخر هفته باشید.

وب سایت‌های بسیار مفیدی برای دانشجویان جهت یافتن محل اقامت وجود دارد. توصیه می‌شود که زودتر به جستجوی محل اقامت بپردازید، زیرا تقاضا بسیار زیاد است. اگر شروع تحصیل در ماه سپتامبر است، بهترین ماه‌ها برای شروع جستجوی محل اقامت ماه‌های مه، ژوئن و جولای است. قطعاً تا ماه اوت منتظر نمانید، زیرا در نهایت اتاق‌‌های گران قیمت یا کم کیفیت پیدا خواهید کرد.

به عنوان یک دانشجو همچنین می‌توانید در بسیاری از کافه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها و سینماها تخفیف بگیرید. با دوچرخه می‌توانید به راحتی در شهر گشت بزنید. استفاده از دوچرخه نه تنها در هلند بسیار معمول است، بلکه یک وسیله حمل و نقل ارزان نیز است. با کارت دانشجویی ISIC می‌توانید از مزایا و تخفیف‌های بیشتری استفاده کنید.

۵. تدریس برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی

دلیل مهم برای تحصیل در هلند

هلند به عنوان اولین کشور غیر انگلیسی زبان شناخته می‌شود که در آن دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان کشورهای خارجی شروع به طراحی برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی می‌کنند. بیش از ۲۱۰۰ برنامه و دوره آموزشی انگلیسی در هلند در دسترس است که بسیاری از رشته‌ها را شامل می‌شود و در نهایت می‌توانید مدرک لیسانس، کارشناسی ارشد، دکترا، دیپلم یا گواهینامه دریافت کنید.

 آموزش با کیفیت و مقرون به صرفه که بسیاری از رشته‌ها را شامل می‌شود، در یک کشور بین المللی و روشنفکر یک موقعیت عالی به نظر می‌رسد. با این حال، اگر شما از کشوری هستید که انگلیسی زبان مادری شما نیست، باید بدانید که دانشگاه‌های هلند شرایط سختگیرانه‌ای در خصوص زبان دارند.

شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید در آزمون TOEFL ،IELTS یا یک آزمون مشابه انگلیسی زبان شرکت کنید. برای اطلاع بیش‌تر از موارد مورد نیاز برای اپلای، باید دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید.

هلند کشوری بسیار بین المللی و راحت است زیرا اکثر مردم انگلیسی صحبت می‌کنند. با این وجود، شرکت در دوره مقدماتی زبان هلندی برای یادگیری حداقل مقدمات این زبان، همیشه ارزشمند است و بسیاری از دانشگاه‌های هلند دوره‌های زبان هلندی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. برای سهولت اقامت در هلند می‌توانید از سایر منابع آنلاین برای یافتن دوره‌های زبان و همچنین اپلیکیشن‌های جذاب و جدید و دیکشنری استفاده کنید.

۶. فرصت های عالی برای سفر

7 دلیل برای تحصیل در هلند

هلند در مرکز اروپا واقع شده است و دسترسی به آن از همه‌ی شهرهای مهم اروپا آسان است و اغلب به عنوان “دروازه ورود به اروپا” توصیف می‌شود. مدت زمان پرواز از آمستردام به پاریس، برلین، بروکسل یا لندن فقط حدود یک ساعت طول می‌کشد. همچنین با قطار به تمام شهرهای مهم اروپا از ارتباط و دسترسی بسیار خوبی برخوردار است. هلند دارای یک سیستم حمل و نقل کاملاً پیشرفته و مناسب است و تخفیف‌های مختلف برای دانشجویان سفر را بسیار مقرون به صرفه می‌کند.

همانطور که گفته شد، هنگامی که ۳۲ ساعت در ماه کار می‌کنید، می‌توانید یک OV-Chipkaart دانشجویی نیز دریافت کنید، که به شما امکان حمل و نقل عمومی رایگان را می‌دهد. به همین دلیل سفر در کل کشور را بسیار راحت و ارزان خواهد بود. علاوه بر این، شما به راحتی می‌توانید دوچرخه سواری کنید و آن را بسیار دوست خواهید داشت، زیرا وسیله حمل و نقل مورد علاقه‌ی هلندی‌ها است و بسیار ارزان است. شما می‌توانید با آرامش و اطمینان دوچرخه سواری کنید، زیرا جاده‌های اختصاصی برای دوچرخه سواران وجود دارد.

۷. مدارک معتبر بین المللی

7 دلیل مهم برای تحصیل در هلند مدارک معتبر

هلند همچنین به عنوان یک مرکز علم با سنت‌های غنی تحصیل و دانشگاه‌های معروف شناخته شده است. تحقیقات علمی در دانشگاه‌های هلند در سطح ملی و بین المللی بسیار ارزشمند است. تحصیلات در هلند با تمام استانداردهای بین المللی مطابقت دارد و از اعتبار جهانی برخوردار است. دریافت مدرک دیپلم از دانشگاه هلند فرصتی را برای راه اندازی یک کسب و کار شخصی فراهم می‌کند و می‌تواند برای داشتن یک شغل موفقیت آمیز در هر کشوری معتبر باشد.

شناخته شده‌ترین دانشگاه‌های هلند شامل دانشگاه آمستردام، دانشگاه لیدن و دانشگاه اوترخت است. دانشگاه ماستریخت نیز بسیار معتبر است و توصیه می‌شود. این دانشگاه یک روش تدریس بسیار مفید به نام یادگیری پروژه محور دارد. این روش باعث می‌شود که به طور فعال مطالعه کنید، مشارکت داشته باشید، در تیم‌ها کار کنید و روی مشکلات زندگی واقعی تمرکز کنید.

حال که با 7 دلیل مهم برای تحصیل در هلند، آشنا شدید اگر قصد مهاجرت دارید می‌توانید از خدمات تعیین وقت سفارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.