گواهینامه تحلیل کسب و کار

7 گواهینامه تحلیل کسب و کار برای ارتقاء سطح شغلی شما

زمان مطالعه 7 دقیقه

آیا به دنبال ارتقای حرفه و افزاش مهارت های خود هستید؟ یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، اخذ گواهینامه در زمینه تحلیل کسب و کار است. به عنوان یک تحلیلگر کسب و کار، شما نیازهای یک کسب و کار را با استفاده از منابع فناوری اطلاعات و با هدف بهبود بهره وری و کارایی شناسایی و رفع می کنید. داشتن یک گواهینامه می تواند شانس شما را برای دریافت حقوق بالاتر افزایش دهد. گواهینامه تحلیل کسب و کار می تواند به شما کمک کند به عنوان یک کاندیدای ایده آل برای بسیاری از مشاغل موجود در بازار مورد توجه کارفرمایان قرار بگیرید و بتوانید تأثیر مثبتی در شغل خود داشته باشید. برخی از گواهینامه های موجود الزامات خاصی دارند که باید قبل از شروع فرآیند آنها را رعایت کنید. قبل از انتخاب یک گواهینامه و شرکت در دوره آن، باید بررسی کنید که آیا شرایط لازم را دارید یا خیر. در ادامه همراه ما باشید تا با گواهینامه های معتبر در این زمینه بیشتر آشنا شویم.

خرید با پی پال

خرید با ویزا کارت

گواهی ورود در تجزیه و تحلیل کسب و کار (ECBA)

ECBA اولین سطح گواهینامه ای است که می توانید با گذراندن دوره موسسه بین المللی تحلیل کسب و کار (IIBA) کسب کنید. این گواهینامه برای تحلیلان کسب و کار با تجربه کمتر و سطح ابتدایی است که به دنبال بهبود مهارت های خود هستند. IIBA شما را ملزم می کند که 21 ساعت دوره آموزشی حرفه ای را قبل از شرکت در آزمون تکمیل کنید. ECBA یکی از معدود گواهینامه هایی است که نیازی به تمدید آن نخواهید داشت زیرا پس از تکمیل ECBA این فرصت را دارید که به سطح دوم یا سوم گواهینامه بروید. تکمیل ECBA به کارفرمایان شما نشان می دهد که دانش پایه ‌ای از شیوه ‌های تحلیل کسب ‌و کار را دارید. اگر مدتی است که به دریافت گواهینامه فکر می کنید، ممکن است متوجه شده باشید که Coursera گواهینامه های معتبری را ارائه می دهد و می توانید از این وب سایت برای دریافت این گواهینامه ها بهره مند شوید.

گواهی صلاحیت در تحلیل کسب و کار (CCBA)

CCBA دومین سطح از گواهینامه IIBA است. دریافت این گواهینامه به حداقل 5750 ساعت کار تجزیه و تحلیل کسب و کار نیاز دارد که مطابق با راهنمای کتاب دانش تجزیه و تحلیل کسب و کار IIBA (BABOK) در هفت سال گذشته باشد. شما همچنین به 900 ساعت در دو حوزه از شش حوزه دانش BABOK یا 500 ساعت در چهار مورد از شش حوزه دانش BABOK نیاز دارید. برای دریافت IIBA مستلزم آن هستید که 21 ساعت آموزش حرفه ای را در چهار سال گذشته و دو دوره آموزشی حرفه ای را طی کرده باشید.

آزمون CCBA دارای سوالات سناریویی است که شما را ملزم به انجام برخی تحلیل ها می کند. 130 سوال چند گزینه ای در آزمون وجود دارد و آنها مفاهیم حیاتی، اصول، شایستگی های اساسی، تکنیک ها و هر شش حوزه دانشی را که در BABOK پوشش داده شده است، شامل می شوند.

CCBA یک انتخاب عالی برای افرادی با سطح متوسط تجربه ​​در تجزیه و تحلیل کسب و کار است که می خواهند مجموعه مهارت های خود را بهبود بخشند. دریافت این گواهینامه به کارفرمایان نشان می دهد که شما توانایی لازم را در به کارگیری تکنیک های تجزیه و تحلیل کسب و کار در موقعیت های واقعی دارید.

کارشناس حرفه ای تجزیه و تحلیل کسب و کار (CBAP)

CBAP سومین سطح گواهینامه IIBA است. IIBA این گواهی را برای افرادی با تجربه قابل توجه در کسب و کار ایجاد کرده است. برای واجد شرایط بودن برای CBAP، به 7500 ساعت تجربه کاری تجزیه و تحلیل کسب و کار در ده سال گذشته، 900 ساعت تجربه کاری در چهار حوزه از شش حوزه دانش BABOK و حداقل 35 ساعت توسعه حرفه ای در چهار سال گذشته نیاز دارید. علاوه بر این، این آزمون دارای 120 سوال چند گزینه ای بر اساس مطالعات موردی است و IIBA به شما 3.5 ساعت فرصت می دهد تا امتحان را تکمیل کنید. پس از قبولی در آزمون، باید گزارش دهید که هر سه سال یکبار 60 ساعت از واحدهای توسعه مستمر استفاده کرده اید. CBAP برای افراد حرفه ای با تجربه کسب و کار زیاد است که به این موضوع علاقه دارند و می خواهند در تجزیه و تحلیل کسب و کار متخصص شوند. فرآیند صدور گواهینامه به شما این امکان را می دهد که بر آخرین تکنیک های تجزیه و تحلیل کسب و کار و ویژگی های رهبری تسلط داشته باشید و همچنین یکی از گواهینامه های ضروری برای متخصصان کسب و کار محسوب می شود. اگر به تحلیل داده ها علاقه دارید، ممکن است علاقه مند به یادگیری در مورد گواهینامه های مهندس داده و معمار داده برای ارتقاء مهارت های خود باشید.

صدور گواهینامه در تجزیه و تحلیل داده های کسب و کار (CBDA)

CBDA یک گواهینامه نسبتاً جدید است که توانایی شما را در انجام کارهای مرتبط با تجزیه و تحلیل در زمینه پروژه های تجزیه و تحلیل کسب و کار، می سنجد. نامزدهای این گواهینامه باید مهارت های عملی در زمینه های کاربردی مانند مدیریت تجربه مشتری، مدیریت ریسک امنیت اطلاعات، اجرای استراتژی و مدیریت تغییر داشته باشند. قبولی در آزمون مستلزم بررسی یک مشکل کسب و کار در دنیای واقعی، شناسایی منابع داده، یادگیری نحوه جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل آن و تفسیر و گزارش نتایج از داده ها است. شما همچنین باید نشان دهید که چگونه این اطلاعات می‌ توانند بر تصمیم‌ گیری کسب و کار تأثیر بگذارند و استراتژی‌ های کل شرکت را در راستای تحلیل ‌های کسب و کار پیش ببرند. دستیابی به CBDA باعث می شود تا کارفرمایان بدانند که شما واجد شرایط کمک به سازمانشان در مدیریت اولویت‌ های تجزیه و تحلیل داده ‌ها هستید. اگر علاقمند به کسب شغلی در زمینه تجزیه و تحلیل داده ها هستید، کسب اطلاعات در مورد مشاغل مربوط به تحلیل داده ها برای شما مفید خواهد بود.

در تجزیه و تحلیل کسب و کار حرفه ای شوید (PBA)

گواهینامه حرفه ای در تحلیل کسب و کار (PBA) و گواهینامه مدیریت پروژه (PMI) برای تحلیلگران کسب و کار که با برنامه ها یا پروژه ها و مدیران پروژه کار می کنند، طراحی شده است. این گواهینامه بر آموزش تجزیه و تحلیل کسب و کار با پروژه های عملی و آزمایش روی مبانی، اصول و ابزارهای تجزیه و تحلیل کسب و کار متمرکز است. اگر مدرک لیسانس دارید، برای دریافت گواهینامه خود به سه سال تجربه کاری یا 4500 ساعت در تحلیل کسب و کار به صورت متوالی در هشت سال گذشته نیاز دارید. شما به پنج سال یا 7500 ساعت سابقه کار بدون مدرک نیاز دارید. همچنین برای حفظ وضعیت تمدید مدرک خود باید ظرف سه سال پس از تکمیل گواهینامه به 60 واحد توسعه حرفه ای دست پیدا کنید.

PBA یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین گواهینامه های تجزیه و تحلیل کسب و کار است. اگر تاریخ تمدید مدرک شما به پایان برسد، PMI می تواند اعتبارنامه شما را به مدت یک سال معلق کند تا زمانی که شرایط لازم را برآورده کنید. اگر به دنبال گرفتن گواهینامه در مدیریت پروژه هستید، ممکن است علاقمند باشید تا برای پیشرفت حرفه فنی خود به دنبال گواهینامه PMP بروید.

گواهی تحلیل اجایل (AAC)

بهره مندی از اجایل برای تحلیلگران کسب ‌و کار اهمیت بالایی خواهد داشت. IIBA این آزمون را طراحی کرده است تا مجموعه مهارت های مورد نیاز در این زمینه را به شما ارائه دهد و به متخصصان تحلیل کسب و کار که در محیط های اجایلی کار می کنند بیاموزد که نیاز به انطباق و تغییر سریع دارند. IIBA این آزمون را با استفاده از اجایل و راهنمای دانش BABOK که در ماه می 2018 منتشر کرد، ایجاد کرده است. بر خلاف سایر گواهینامه های IIBA که با یکدیگر مرتبط هستند، گواهی تحلیل اجایل (AAC) یک گواهینامه مستقل است. این آزمون به صورت آنلاین و از راه دور ارائه می شود و دارای 85 سوال چند گزینه ای است که شما 2 ساعت فرصت دارید تا آنها را تکمیل کنید. این آزمون شامل چهار مبحث اصلی است و تفکیک آن به شرح زیر می باشد :

  • طرز فکر اجایل – 30٪
  • استراتژی – 10٪
  • ابتکار – 25٪
  • تحویل – 35٪

AAC به مدت سه سال اعتبار دارد و پس از آن باید آن را تمدید کنید. هنگامی که دوره AAC خود را می گذرانید، کار با تیمی که بر تکمیل سریع پروژه ها تمرکز دارد و با اهداف و الزامات دائماً در حال تغییر سر و کار دارد، مفید خواهد بود.

تحلیل کسب و کار در سطح پایه (CFLBA)

موسسه Internal Qualifications برای تحلیلگران کسب و کار (IQBBA) دوره آموزشی CFLBA را ارائه می دهد. CFLBA یک گواهینامه سطح ورودی است که شما را ملزم به کسب سطوح بالاتر اعتبار در زمینه IQBBA می کند.

CFLBA یک گواهینامه معتبر جهانی با آزمون های معتبر و مراکز آموزشی بین المللی در نقاط مختلف جهان است. CFLBA برای افراد فعال در فرآیندهای کسب و کار سازمانی، فرآیندهای مدل سازی و بهبود کسب و کار طراحی شده است. این گواهینامه پایه شامل نوآوری و طراحی، معرفی ابزارها و تکنیک ها، تحقیق و برنامه ریزی فرآیند تحلیل کسب و کار می شود. پس از آن که CFLBA خود را تکمیل کردید، می توانید گواهینامه های تحلیل کسب و کار سطح پیشرفته (CALBA) و تحلیل کسب و کار سطح خبره (CELBA) را نیز دنبال کنید. مراکز آزمون و آموزش معتبر IQBBA در ایالات متحده محدود به مراکز تگزاس، فلوریدا، اوکلاهما، مریلند و شیکاگو هستند. اگر به هیچ یک از آن شهرها نزدیک نیستید، می توانید به صورت آنلاین برای شرکت در دوره ها و امتحانات اقدام کنید.

کدام گواهینامه را انتخاب خواهید کرد؟

اگر قبلاً تصمیم گرفته اید که حرفه خود را با دنبال کردن آموزش های معتبر و کسب گواهینامه ارتقا دهید، اکنون با اطلاعاتی که در این راهنما ارائه کردیم، می دانید که گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. شما باید قبل از انتخاب گواهینامه مورد نظر خود، پیش نیازها را داشته باشید و مطمئن شوید که حداقل الزامات را برآورده می کنید. از به اشتراک گذاشتن برنامه های خود با مدیر یا سرپرست خود نترسید. آنها ممکن است بتوانند با تعیین وظایف به شما کمک کنند تا بتوانید برای آموزش های خود وقت کافی را اختصاص دهید. همچنین اگر مطمئن نیستید که آیا کسب گواهی در زمینه تجزیه و تحلیل کسب و کار همان چیزی است که به دنبال آن هستید یا خیر، می توانید در مورد گواهینامه های دیگری که می توانند به شما در پیشرفت شغلی کمک کنند، اطلاعات لازم را به دست آورید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT