هاردفورک لندن

هاردفورک لندن ( London Hard fork) و تاثیر اجرای آن بر قیمت ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه 2 دقیقه

هاردفورک لندن که مدت هاست صحبت از آن است بالاخره در ساعت 12:33 به وقت UTC پنجشنبه 14 مرداد 1400 در بلاک شماره 12,965,000 با طرح افزایش کیفیت اتریوم (ETH) یعنی EIP 1559  اجرا شد.

هاردفورک لندن

با اجرایی شدن این آپگرید، اتریوم نیز دستخوش تغییرات زیادی از جمله هزینه معاملات در شبکه و پارامترهای دیگری از جمله بازپرداخت گس می باشد.

تحت به روز رسانی EIP-1559 هر تراکنش در Ethereum شامل هزینه اصلی می شود که به طور خودکار، عرضه در گردش ETH را کاهش می دهد. به دلیل هاردفورک لندن، چندین صرافی، از جمله صرافی بزرگ بایننس، یک وقفه موقت در سپرده گذاری و برداشت های روی شبکه اتریوم را اعلام کردند.

برخی از طرفداران این آپگری معتقدند که این اتفاق باعث تبدیل شدن اتر به یک دارایی تورم زا می شود، طوری که هر تراکنش باعث می شود بخشی از مجموع عرضه کوین برای همیشه از گردش خارج شود.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، یکی از بنیان گذاران ETH و بنیانگذار ConsenSys یعنی Joseph Lubin این هاردفورک را بخشی از مسیر اتریوم به سوی تبدیل شدن به “پول اولتراساند” (Ultrasound Money) دانست. لازم به ذکر است که طرفداران بیت کوین (BTC) هم لقب Sound Money را به این رمز ارز داده بودند و جوزف لوبین با UltraSound خواندن اتر، این ارز را فراتر از BTC دانست.

تاثیر London Hard fork بر قیمت ارزهای دیجیتال

این آپگرید هاردفورک لندن، بخشی از پروسه انتقال Ethereum به اتریوم 2.0 می باشد که پس از آن قرار است ساز و کار این شبکه از اثبات کار به اثبات سهام نیز تغییر پیدا کند.

هیجانات پیرامون این آپگرید البته تغییراتی در قیمت آن هم به همراه داشت و قیمت اتر را تا حوالی 2,610 دلار بالا برد که دومین کوین برتر بازار ارزهای دیجیتال را به بالاترین قیمت خود از اوایل ماه ژوئن رساند.

تقریباً 11 دقیقه قبل از اجرایی شدن این هاردفورک، قیمت اتر 5 درصد افزایش را شاهد بود و به دنبال آن قیمت رمز ارزهای دیگر از جمله پولکادات (DOT)، کاردانو (ADA)، بایننس کوین (BNB) و ریپل (XRP) هم افزایش یافت.

منبع: کوین تلگراف – یو تودی

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT