معاملات فیوچرز لونا (LUNA)

خروج معاملات فیوچرز لونا (LUNA) از بایننس

زمان مطالعه 2 دقیقه

در بحبوحه سقوط ارزهای رمزنگاری شده شبکه ترا (Terra)، لونا (LUNA) و استیبل کوین ترا (UST)، صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance) به غیرفعال کردن خدمات ترید ادامه می دهد. در این خبر به خروج معاملات فیوچرز لونا (LUNA) از بایننس می پردازیم.

معاملات فیوچرز لونا (LUNA) در بایننس

این شرکت روز پنجشنبه رسما اعلام کرد که شرکت زیر مجموعه مشتقات Binance، بایننس فیوچرز (Binance Futures) قراردادهای دائمی LUNA با مارجین این رمزارز را از فهرست خارج کرده است.

در بیانیه این پلتفرم آمده است: “به کاربران توصیه می‌شود قبل از زمان خروج از فهرست، پوزیشنهای باز را ببندند تا از تسویه خودکار جلوگیری کنند.”

Binance Futures همچنین شروع به تسویه خودکار قراردادها، کاهش سطوح اهرمی و به روز رسانی سطوح برای قراردادهای دائمی LUNA با مارجین این رمزارز کرده است.

به این ترتیب، ردیف اهرمی 8 برابری، اکنون بالاترین سطح اهرمی موجود در بایننس برای قراردادهای دائمی LUNA است که جایگزین حداکثر اهرم موجود قبلی 21 تا 25 برابر، شده است. طبق داده های به روز شده، اهرم 11-20 برابر به 7 برابر کاهش می یابد، در حالی که اهرم 6-10 برابر با یک ردیف اهرمی 6 برابری جایگزین می شود.

بر اساس این اعلامیه، پوزیشنهای موجود که قبل از به روز رسانی باز شده اند، تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

این شرکت افزود: “بایننس این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که بدون اطلاع بیشتر، حداکثر اهرم و سطوح مارجین را برای قراردادهای دائمی LUNA با حاشیه USDT تغییر دهد.”

آخرین به‌روزرسانی‌های معاملاتی در بایننس فیوچرز بلافاصله پس از تعلیق برداشت بایننس برای LUNA و UST در روز سه‌شنبه در بحبوحه فروش گسترده رمزارز‌ها در شبکه Terra منتشر شد و استیبل کوین UST پیوند خود را با دلار ایالات متحده از دست داد و به 0.67 دلار سقوط کرد.

استیبل کوین UST که در اصل برای حفظ پیوند 1:1 خود با دلار آمریکا طراحی شده بود، در 11 می(21 اردیبهشت) به 0.30 دلار سقوط کرد، و LUNA نیز بیش از 99 درصد از ارزش خود را در زمان نگارش این مطلب از دست داد. این رویدادها شوک فوری را برای بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال ایجاد کرد و ارزش کل بازار حدود 600 میلیارد دلار کاهش یافت.

معاملات فیوچرز لونا (LUNA)

معاملات فیوچرز لونا (LUNA)

از نظر طراحی، UST یک استیبل کوین الگوریتمی است که مبتنی بر سیستم مبادله بین LUNA و UST و همچنین سوزاندن رمزارز LUNA برای حفظ نسبت 1:1 این استیبل کوین است.

در مقابل استیبل کوین UST، استیبل کوین های اصلی مانند تتر (USDT) و USD Coin با اختصار  USDC، استیبل کوین هایی با پشتوانه فیات هستند، به این معنی که برای حفظ ارزش خود ، ذخایر نقدی معادل دارا میباشند.

منبع: cointelegraph

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT