راهنمای اپلای دانشگاه جان هاپکینگز ( Johns Hopkins ) در سال 2021

راهنمای اپلای دانشگاه جان هاپکینگز ( Johns Hopkins ) در سال 2021

زمان مطالعه 8 دقیقه

پس از جنگ داخلی آمریکا، جان هاپکینز John Hopkins نیکوکار اهل مریلند شهر بالتیمور را به منظور کمک برای ایجاد کالج‌های پزشکی ترک کرد.جان هاپکینز یک دانشگاه سطح جهانی با شهرت بسیار بالا است. این دانشگاه دارای یک جامعه تحقیقاتی بزرگ است (۸۰ تا ۸۵ درصد از دانشجويان کار تحقیقاتی انجام می‌دهند). کلاس‌های درسی این دانشگاه کوچک هستند و ۷۵ درصد از کلاس ها کمتر از ۲۰ نفر دانشجو دارند. اگر قصد اپلای دانشگاه جان هاپکینگز را دارید، در این مقاله همه چیزهایی که باید در مورد فرایند‌های اپلای دانشگاه جان هاپکینگز و برنامه‌ها بدانید آورده شده است. ما نکات تخصصی خود را برای افزایش شانس پذیرش شما به اشتراک خواهیم گذاشت!

مدارس، دانشکده‌ها و رشته‌ها در جان هاپکینز

2 راهنمای اپلای دانشگاه جان هاپکینگز ( Johns Hopkins ) در سال 2021

راهنمای اپلای دانشگاه جان هاپکینگز ( Johns Hopkins ) در سال 2021

فارغ التحصیلان با توجه به رشته، در مدارس و کلاس‌های مختلف شرکت می‌کنند. در محوطه اصلی (هوم وود Home wood) می‌توانید مدرسه هنر و علوم Krieger و دانشکده مهندسی Whiting را پیدا کنید. هنرستان Peabody و مدرسه تجاری Carey در مناطق دیگر در بالتیمور واقع شده‌اند.

اگرچه دانشگاه جان هاپکینز بیش‌تر به عنوان یک مدرسه پزشکی مشهور است، اما گرایش‌های محبوب از جمله زیست شناسی، علوم اعصاب و شیمی هم در آن خواستار زیادی دارد. سایر گرایش‌های محبوب نیز شامل سمینارهای مطالعات و نگارش بین المللی است. دانشکده مهندسی، محل تدریس مهندسی پزشکی (BME) است. Peabody که در محوطه‌ای جداگانه واقع شده است، برنامه‌های موسیقی جهان را ارائه می‌دهد.

مدرسه بازرگانی Peabody Conservatory و Carey دارای برنامه‌ها و فرایند‌های جداگانه‌ای از پردیس Homewood هستند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد این برنامه‌ها به وب سایت آنها مراجعه کنید.

دانشجویان هاپکینز اغلب دو رشته‌ای هستند یعنی در دو رشته به صورت همزمان تحصیل می‌کنند. بدون نیاز به دنبال کردن برنامه درسی اصلی، دانشجویان هاپکینز این آزادی را دارند که چندین رشته را دنبال کنند (دانشجویان باید “توزیع خاصی” را در زمینه‌هایی مانند علوم انسانی، ریاضیات و غیره رعایت کنند). یکی از دانشجویان در این رابطه می‌گوید: “یکی از بزرگ‌ترین مزایای تحصیل در هاپکینز انعطاف پذیری است که مدرسه در مورد رشته‌های اصلی به دانشجویان خود می‌دهد. من سپاسگزارم که توانستم با کمک مشاوران دانشگاهی خود در هاپکینز از یک رشته به رشته دیگر بدون مشکل خاصی منتقل شوم.” امکان تحصیل در دو رشته‌ی متفاوت و در درجات سختی متفاوت وجود دارد، مانند درجه دوگانه Peabody (این کار به طرز عجیبی دشوار است و نیاز به پذیرش در آزمون هنر و علوم Peabody دارد).

دانشگاه هاپکینز همچنین دو برنامه تحصیلی ارائه می‌دهد که مطابق آن دانشجویان می‌توانند در یک برنامه ترکیبی کارشناسی، کارشناسی ارشد تحصیل کنند.

  • دانشجویانی که علاقه شدیدی به سلامت عمومی نشان می‌دهند می‌توانند برای کارشناسی ارشد در بهداشت جهانی درخواست دهند و این فرصت را داشته باشند که یک یا دو سال دیگر (بسته به شرایط) را در مدرسه بهداشت عمومی بلومبرگ بگذرانند.
  • دانشجویانی که به مطالعات بین المللی علاقه دارند می‌توانند برای کارشناسی ارشد در مطالعات بین المللی اقدام کنند و یا چهار سال کارشناسی را در Homewood و دو سال دیگر را در مدرسه مطالعات بین المللی پیشرفته (SAIS) در واشنگتن دی سی بگذرانند یا برنامه‌های کارشناسی خود را طی سه سال در هاپکینز و دو سال دیگر را در SAIS تکمیل کنید.
  • برنامه‌های کاربردی در دو درجه در پورتال‌های معمولی Common App و UCA برگزار می‌شود.

اپلای دانشگاه جان هاپکینگز | میانگین آمار دانشجویان پذیرفته شده

1 راهنمای اپلای دانشگاه جان هاپکینگز ( Johns Hopkins ) در سال 2021

کتابخانه دانشگاه

هاپکینز یک دانشگاه انتخابی است و دانشجویان برتر برای تحصیل در آن گزینش می‌شوند. میزان پذیرش آن ۱۱/۵ درصد برای کلاس‌های ۲۰۲۴ است. از ۲۹۷۷۶ متقاضی، تنها ۳۴۱۷ نفر در سال گذشته پذیرفته شدند.

بیایید آن را به تصمیم اولیه و تصمیم نهایی تقسیم کنیم:

تصمیم اولیه: ۲۹ درصد

تصمیم نهایی: ۷ درصد

بنابراین شانس شما برای اپلای دانشگاه جان هاپکینگز پس از ۱ نوامبر ۷۵ درصد کاهش می‌یابد. توصیه می‌کنیم به ED در هاپکینز درخواست بدهید تا شانس خود را به حداکثر برسانید.

درصد متقاضیان پذیرفته شده (در دورهای تصمیم گیری منظم): اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما تصور می‌شود که این عدد بسیار کم باشد

درصد دانشجویان پذیرفته شده در لیست انتظار: ۱۱ درصد.

جالب است که جان هاپکینز متقاضیان زن بیش‌تری نسبت به متقاضیان مرد (۵۳ در مقایسه با ۴۷ درصد) می‌پذیرد، بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید. از نظر تعادل نژادی، جان هاپکینز چندان مساوی عمل نمی‌کند: بیشتر دانشجویان سفید پوست هستند (۴۳ درصد) سپس آسیایی (۱۴ درصد) در مقایسه با سایر گروه‌های قومی، مانند سیاه پوستان (۳/۵ درصد)، اسپانیایی (۸/۲ درصد) و سایر (۰/۲).

نمرات آزمون، معدل و رتبه

3 راهنمای اپلای دانشگاه جان هاپکینگز ( Johns Hopkins ) در سال 2021

اپلای دانشگاه جان هاپکینگز ( Johns Hopkins )

امسال برنامه‌های کاربردی برای پاییز ۲۰۲۱ جان هاپکینز اختیاری است، با این درک که بسیاری از دانش آموزان ممکن است نتوانند از SAT یا ACT استفاده کنند.

در سال‌های عادی، میانگین نمرات آزمون متقاضیان پذیرفته شده جان هاپکینز از این الگو پیروی می‌کرد (آمار از صفحه تفکیک ما):

SAT میانگین ۵۰٪: ۱۴۵۰ تا ۱۵۶۰

ACT میانگین ۵۰٪: ۳۳ تا ۳۵

معدل دبیرستان :میانگین ۳.۹۲ از ۴.۰۰

۹۸ درصد از دانشجويان پذیرفته شده در جان هاپکینز جزء ۱۰ درصد دانش آموزان برتر در دبیرستان هستند.

فرایند اپلای دانشگاه جان هاپکینگز

4 راهنمای اپلای دانشگاه جان هاپکینگز ( Johns Hopkins ) در سال 2021

راهنمای اپلای دانشگاه جان هاپکینگز ( Johns Hopkins )

هاپکینز برنامه مشترک، برنامه کالج جهانی و برنامه ائتلاف را می‌پذیرد. شما باید فرم جان هاپکینز را به همراه هر برنامه‌ای که برای ارسال انتخاب می‌کنید تکمیل کنید.

توجه داشته باشید که هنرستان Peabody و دانشکده کسب و کار Carey شرایط جداگانه‌ای در وب سایت‌های خود دارند.

 چند نکته برای برنامه شما:

  • اگر برای برنامه BME درخواست می‌دهید، باید آن را به عنوان اولین انتخاب خود علامت گذاری کنید.
  • همچنین نشان دهید که از برنامه‌های Matriculation Direct یا برنامه Double Degree با Peabody استفاده می‌کنید. توجه داشته باشید که این برنامه‌ها به مواد کاربردی اضافی نیاز دارند که از طریق وب سایت مورد پذیرش است.
  • شما همچنین این فرصت را دارید که در صورت علاقه بورسیه وودرو ویلسون Woodrow Wilson، بورسیه تحقیقاتی که ۱۰۰۰۰ دلار به دانش آموزان منتخب ارائه می‌دهد را، برای طراحی و تحقیق دوره تحصیلی خود در طول چهار سال استفاده کنید.

در نهایت، توصیه می‌کنیم برای دریافت نامه پستی Hopkins Admissions ثبت نام کنید تا به روز رسانی‌ها و نکات مربوط به برنامه‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ را دریافت کنید. منابع دیگر شامل Hopkins Insider و گزینه Hopkins برای ارسال ایمیل به دانشجویان فعلی است.

تصمیم گیری اولیه و مهلت تصمیم گیری نهایی

5 راهنمای اپلای دانشگاه جان هاپکینگز ( Johns Hopkins ) در سال 2021

دانشگاه جان هاپکینگز ( Johns Hopkins )

تصمیم اولیه

مهلت درخواست برای تصمیم گیری اولیه ۲ نوامبر است و اطلاعات اپلای دانشگاه جان هاپکینگز در دسامبر به متقاضیان اطلاع داده می‌شود. این طرح محدود کننده است، بدین معنا که دانشجویانی که پذیرفته می‌شوند باید درخواست‌های خود را از کالج‌های دیگر پس گرفته و در هاپکینز شرکت کنند.

در صورت پذیرش، متقاضیان ED نیز باید تا پانزدهم فوریه گزارش نمره را ارائه دهند.

قرار است فرم‌های کمک مالی ۱۵ نوامبر برای تصمیم گیری اولیه تعیین شود. وبسایت پذیرش اطلاعات بیشتری در مورد درخواست کمک مالی ارائه می‌دهد.

دانشجویانی که برای برنامه BME درخواست می‌کنند و به آنها به جای پذیرش در برنامه BME پیشنهاد پذیرش در هاپکینز داده می‌شود، ممکن است از قراردادهای تصمیم اولیه خود رها شوند. این دانشجویان تا ۱۵ ژانویه فرصت دارند تا تصمیم بگیرند که به هاپکینز بپیوندند یا درخواست‌های خود را پس بگیرند.

متقاضیانی که در مرحله تصمیم گیری اولیه پذیرفته نمی‌شوند ممکن است بعدا پذیرفته شوند، بدین صورت که کمیته پذیرش پس از خالی شدن چندین صندلی، با ظرفیت‌های ذخیره تماس می‌گیرد.

تصمیم نهایی

مهلت تصمیم گیری نهایی ۴ ژانویه است و متقاضیان اطلاعات پذیرش را تا آوریل دریافت می‌کنند. متقاضیان همچنین باید گزارش نمره سال آخر را تا ۱۵ فوریه ارسال کنند. در صورت پذیرش، دانشجویان باید تا دوم می‌هزینه‌ها را پرداخت کنند. فرم‌های کمک مالی باید در اول فوریه برای تصمیم گیری نهایی ارسال شود.

جزئیات برنامه ضروری:

  • برنامه مشترک، UCA یا برنامه ائتلاف
  • مکمل جان هاپکینز به برنامه
  • دو توصیه نامه از سوی اساتید
  • یک توصیه نامه از راهنمای مشاور
  • هزینه درخواست یا معافیت از هزینه

برنامه اختیاری:

  • نمرات SAT یا ACT
  • هاپکینز توصیه می‌کند که نمرات دو آزمون موضوعی SAT را برای نشان دادن استعداد در موضوعات خاص ارسال کنید، اما ارسال این موارد لازم نیست. همچنین باید دو توصیه معلم و یک توصیه مشاور راهنما ارسال کنید.
  • شما می‌توانید در منطقه خود با مصاحبه از طریق Zoom یا مصاحبه فارغ التحصیلان خارج از دانشگاه شرکت کنید. توصیه می‌کنیم برای تنظیم دقیق این مورد با دانشگاه هاپکینز هماهنگ کنید.
  • مطالب تکمیلی نظیر (آثار هنری، لینک وبسایت، عکس یا ویدئو)را در صورتی که به پذیرش شما کمک کند، در پیوست ارسال کنید.

نوشتن ضمیمه

6 راهنمای اپلای دانشگاه جان هاپکینگز ( Johns Hopkins ) در سال 2021

اپلای دانشگاه جان هاپکینگز ( Johns Hopkins ) در سال 2021

امسال جان هاپکینز یک سوال در مکمل نوشتاری خود دارد.

دانشگاه جان هاپکینز که با اصل پرسش و اکتشاف تأسیس شده است، دانشجویان را تشویق می‌کند تا دیدگاه‌های خود را با دیگران در میان بگذارند، علایق خود را توسعه داده و تجربیات جدید را دنبال کنند.

از این فرصت برای به اشتراک گذاشتن چیزی استفاده کنید که دوست دارید کمیته پذیرش درباره شما (علایق، سابقه، هویت شما) و آنچه شما می‌خواهید از حضور کالج هاپکینز بدست آورید، به اشتراک بگذارید. (نهایتا ۳۰۰ تا ۴۰۰ کلمه)

این درخواست از شما چند چیز می‌خواهد: اول) جنبه‌ای از شخصیت خود را معرفی کنید، دوم) نشان دهید که ارزش‌های هاپکینز را به اشتراک می‌گذارید و سوم) علایق خود را با برنامه‌های درسی در هاپکینز مطابقت دهید.

شما باید علایق و تجربیات خاصی را بیان کرده و توضیح دهید که چگونه هاپکینز به شما کمک می‌کند تا آنها را دنبال کرده و در آنها تجربه کسب کنید. برنامه‌ها، معلمان یا فعالیت‌های خاصی که در هاپکینز موجود است را ذکر کنید. این امر به تحقیقات گسترده‌ای نیاز دارد، و توصیه می‌کنیم حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه وقت صرف جستجوی موارد خاص کنید.

کمک مالی جان هاپکینز

7 راهنمای اپلای دانشگاه جان هاپکینگز ( Johns Hopkins ) در سال 2021

اپلای دانشگاه جان هاپکینگز در سال 2021

امسال (۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱)، هزینه تحصیل در هاپکینز ۱۰ درصد کاهش یافته است تا با شرایط آموزش از راه دور منطبق شود. به خاطر داشته باشید که این هزینه‌ها بدون احتساب بورسیه و کمک‌های مالی است.

شهریه: ۵۴،۱۶۰ دلار (۵۰،۹۵۰ دلار برای هنرستان Peabody). این مبلغ به طور معمول حدود ۶۰،۰۰۰ دلار است.

مسکن در پردیس: ۱۶،۸۰۰ دلار

مسکن خارج از پردیس: ۱۲،۸۲۰ دلار

سایر هزینه‌ها: ۴۰۰ دلار

برای برآورد هزینه های فردی خود می‌توانید از ماشین حساب خالص قیمت موجود در سایت پذیرش JHU استفاده کنید. شایان ذکر است که دانشگاه جان هاپکینز وعده می‌دهد در صورتی که شرایط خاص را داشته باشید، ۱۰۰ درصد از نیاز‌های ضروری شما را برآورده می‌کند، بنابراین از این نظر یکی از دانشگاه‌های سخاوتمند است. این دانشگاه بیان می‌کند که ۸۸ درصد از خانواده‌هایی که زیر ۲۰۰ هزار دلار درآمد سالانه دارند، کمک مالی دریافت می‌کنند.

هاپکینز به برخی از دانشجویان بورسیه تحصیلی کامل و یا کمک مالی ارائه می‌دهد.

  • بورسیه تحصیلی Hodson Trust
  • بورسیه مهندسی Charles Westgate
  • کمک هزینه تحقیقاتی Woodrow Wilson

قرار است فرم‌های کمک مالی ۱۵ نوامبر برای تصمیم گیری اولیه و ۱۵ ژانویه برای تصمیم گیری نهایی ارسال شود. وبسایت پذیرش اطلاعات بیشتری در مورد درخواست کمک مالی ارائه می‌دهد.

حال که با فرایند اپلای دانشگاه جان هاپکینگز آشنا شدید، می‌توانید از خدمات ثبت نام آزمون‌های بین المللی و تعیین وقت سفارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT