سایت BandCamp در صنعت موسیقی

معرفی سایت BandCamp | پلتفرم کسب درآمد ارزی برای هنرمندان

زمان مطالعه 6 دقیقه

پلتفرم‌های مختلف زیادی برای هنرمندان و آهنگسازان جهت اشتراک گذاری موسیقی و درآمدزایی وجود دارد که یکی از آن‌ها BandCamp است. این پلتفرم محبوبیت بالایی میان هنرمندان و خریداران در سراسر جهان پیدا کرده است. با توجه به اینکه فقط در ۳۰ روز در این پلتفرم ۱۵/۸ میلیون دلار پول پرداخت شده است، به راحتی می‌توان گفت که این پلتفرم در حال رونق است و هنرمندان نیز از آن بهره می‌برند. در این مقاله نگاهی به سایت BandCamp خواهیم انداخت، اینکه چگونه می‌تواند به نفع هنرمندان باشد و ویژگی‌ها و مدل قیمت گذاری و موارد دیگر را بررسی خواهیم کرد.

سایت BandCamp چیست؟

BandCamp یک پلتفرم آنلاین است که در آن هنرمندان می‌توانند فروشگاه آنلاین خود را برای تبلیغ و فروش موسیقی و همچنین محصولات دیگر خود ایجاد کنند. هنرمندان می‌توانند محصولات دیجیتالی قابل دانلود، نسخه‌های فیزیکی مانند صفحه یا دیسک‌های گرامافونی، نوار کاست و دیگر محصولات خود را بفروشند.

این شرکت پخش و تجارت موسیقی در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و از زمان تاسیس تاکنون رشد گسترده‌ای داشته است. بیانیه مأموریت این شرکت “ایجاد بهترین خدمات ممکن برای هنرمندان و ناشران برای به اشتراک گذاشتن و کسب درآمد از موسیقی خود و برای طرفداران کشف و لذت بردن از آن است”.

این پلتفرم توسط میلیون‌ها هنرمند، طرفدار و بیش از ۳۰۰۰ ناشر در سراسر جهان استفاده می‌شود! BandCamp به دلیل در اولویت قرار دادن هنرمند و رفتار عادلانه و دسترسی هنرمندان به حق امتیاز بیش‌تری نسبت به رقبا، مشهور است.

چرا BandCamp برای هنرمندان یک گزینه عالی است؟

4 معرفی سایت BandCamp پلتفرم کسب درآمد ارزی برای هنرمندان

بیایید نگاهی بیندازیم که چرا BandCamp برای هنرمندان یک گزینه عالی است.

هنرمند محوری

اولاً به نظر می‌رسد که BandCamp (بیش از سایر پلتفرم‌ها یا سرویس‌های پخش مشابه) واقعاً هنرمندان را در مرکز کار خود قرار می‌دهند. کیفیت آن‌ها به خصوص در بحث لودنس یا بلندی صدا (loudness) فوق العاده است.

با همه هنرمندان، بدون توجه به شناخت آن‌ها به یک اندازه رفتار می‌شود. این پلتفرم به ویژه برای هنرمندان مستقل بدون حمایت مالی یا حمایت از طریق تبلیغ موسیقی گزینه بسیار خوبی است. داشتن یک صفحه حرفه‌ای برای دسترسی فوری طرفداران به این هنرمندان اجازه می‌دهد تا با طرفداران خود تعامل داشته و آن‌ها را به سمت موسیقی و تولیدات خود هدایت کنند.

پرداخت فوری

2 معرفی سایت BandCamp پلتفرم کسب درآمد ارزی برای هنرمندان

بر خلاف سایر توزیع کنندگان دیجیتال، هنرمندان برای دریافت پرداخت‌های خود منتظر نخواهند ماند. با سایر روش‌های توزیع مانند DistroKid یا CD Baby، شما معمولاً برای دریافت مبلغ فروش خود باید سه ماه منتظر بمانید. پس با BandCamp هنرمندان بلافاصله مبلغ فروش خود را دریافت می‌کنند و لازم نیست منتظر توزیع کنندگان دیجیتال باشند.

حق امتیاز بیشتر

بسیاری از هنرمندان موسیقی خود فقط را در BandCamp بارگذاری می‌کنند تا سایت‌های پخش معمول مانند Spotify یا Apple Music، زیرا در BandCamp درصد بیش‌تری از درآمد حاصل از فروش را دریافت می‌کنند و تعامل مستقیم بیش‌تری با طرفداران خود دارند.

وقتی از Bandcamp چیزی خریداری می‌کنید، برای مثال موسیقی دیجیتالی، صفحه گرامافونی، تی شرت، بلیط یا کاست، ۸۰ تا ۸۵٪ از پول شما به هنرمند می‌رسد. باقیمانده این درصد به سهم درآمد Bandcamp اختصاص می‌یابد که در مورد کالاهای دیجیتال ۱۰ تا ۱۵٪ و کالاهای فیزیکی ۱۰٪ است.

ایجاد طرفدار

برای هنرمندان مستقلی که می‌خواهند طرفداران خود را ایجاد کنند، می‌توانید آهنگ‌هایی با دانلود رایگان قرار دهید، اما برای جلب علاقه هواداران و کسب مقداری درآمد، درخواست کمک مالی کنید. این کار به هنرمندان اجازه می‌دهد تا علایق طرفداران خود را متوجه شوند، تعامل با طرفداران را شروع کرده و برند خود را بسازند. به علاوه باعث ایجاد یک تجربه نزدیک‌تر با طرفداران می‌شود که از هنرمند خود حمایت می‌کنند. در واقع طرفداران می‌توانند از طریق حساب‌های BandCamp خود مستقیماً با هنرمندان در ارتباط باشند و این امر باعث ایجاد رابطه نزدیک‌تر می‌شود.

چرا سایت BandCamp برای طرفداران نیز یک گزینه عالی است؟

1 معرفی سایت BandCamp پلتفرم کسب درآمد ارزی برای هنرمندان

BandCamp فقط برای هنرمندان یک تجربه عالی را رقم نمیزند بلکه این پلتفرم برای طرفداران نیز یک انتخاب عالی است.

دلیلی که طرفدارن بسیار از BandCamp استقبال کرده‌اند این است که می‌توانند خریدهای خود را فوری دریافت کنند و هنرمندان موردعلاقه خود را در این پلتفرم دنبال کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند لیستی از علاقه مندی‌های خود را به نمایش بگذارند و طرفداران هم سلیقه با خود را پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

در میان برخی از ویژگی‌های عالی برای طرفداران، سایت BandCamp پخش جریانی نامحدود تلفن همراه، صفحه قابل تنظیم برای به اشتراک گذاشتن موسیقی مورد علاقه شما و امکان بارگیری مجدد خریدهای گذشته را ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های سایت BandCamp

در ادامه چند مورد از ویژگی‌های BandCamp را بررسی می‌کنیم.

صفحه قابل تنظیم

BandCamp به شما این امکان را می‌دهد که صفحه خود را طوری طراحی کنید که تا حد امکان برای طرفداران جذاب باشد. این موارد شامل هدرهای سفارشی، تصاویر، طرح روی جلد آلبوم موسیقی، ترازبندی، طیف رنگی و موارد دیگر است. برای اطلاعات بیش‌تر برای طراحی صفحه خود به راهنمای BandCamp مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برچسب‌های مرتبط را به موسیقی خود اضافه کنید.

حمایت مالی

افراد می‌توانند به موسیقی گوش دهند، در مورد آن تصمیم بگیرند و سپس به هنرمند پول پرداخت می‌کنند. این امکان کار را برای کشف موسیقی موردعلاقه آسان‌تر می‌کند، و اگر شنونده از آن لذت ببرد، ممکن است شما را حمایت مالی کند یا آهنگ را دانلود کند.

طبق وب سایت BandCamp، طرفداران در ۵۰٪ مواقع بیش از مبلغ درخواست شده را پرداخت می‌کنند، که نشان می‌دهد این پلتفرم یک جامعه حمایتی ایجاد کرده است.

گزینه‌های جاسازی

5 معرفی سایت BandCamp پلتفرم کسب درآمد ارزی برای هنرمندان

Bandcamp به هنرمندان، مطبوعات و طرفداران اجازه دسترسی به پخش کننده موسیقی قابل تنظیم را می‌دهد. هنرمندان می‌توانند طرح کاور موسیقی، محصولات و حتی ویدیو‌ها را با حساب Pro به نمایش بگذارند.

تبلیغات و ویترین‌ها

در سال ۲۰۱۶، Bandcamp یک شعبه تحریریه راه اندازی کرد تا در کنار خرید و پخش جریانی، به عنوان Bandcamp Daily نیز کار کند. این مجله مقالات مربوط به هنرمندان آینده را در سایت منتشر می‌کند و راهی عالی برای جلب توجه مخاطبان است. علاوه بر این BandCamp همچنین دارای یک فروشگاه ضبط و فضایی برای اجرا در اوکلند، کالیفرنیا است.

دسترسی به آمار

سیستم آمار Bandcamp نشان می‌دهد چه کسی به موسیقی شما پیوند داده است، موسیقی شما در کجا قرار داده شده است، کدام آهنگ‌ها محبوب‌ترین هستند، چه چیزهایی در چه زمانی خریداری می‌شوند و حتی مواردی مانند واژه‌های جستجو و وبلاگ‌ها طرفداران شما را نیز نشان می‌دهد.

قیمت گذاری

اما هزینه BandCamp چقدر است؟

خبر خوب این است که حساب‌های BandCamp کاملا رایگان هستند! این شرکت درآمد خود را از طریق فروش کسب می‌کند. بنابراین از لحاظ تئوری هنرمندان می‌توانند رایگان ثبت نام کنند و بلافاصله شروع به کسب درآمد از آثار خود کنند. برای کسانی که ویژگی‌های بیش‌تری می‌خواهند، BandCamp Pro فقط ۱۰ دلار هزینه دارد.

این قابلیت‌ها شامل آپلود دسته‌ای، پیامرسانی هدفمند، پخش خصوصی، ویدیوی بدون آگهی و موارد دیگر است. برای کسب اطلاعات بیشتر لیست کامل BandCamp را که با حساب Pro ارائه می‌شود بررسی کنید.

سایت BandCamp در صنعت موسیقی

3 معرفی سایت BandCamp پلتفرم کسب درآمد ارزی برای هنرمندان

BandCamp شهرت زیادی در صنعت موسیقی کسب کرده است. این محبوبیت به دلیل رشد شرکت، رویکرد هنرمندمحور و امکان بارگیری، خرید نسخه‌های فیزیکی و کالاها از هنرمندان در یک جا است.

در طی همه گیری کرونا، BandCamp از سهم درآمد خود چشم پوشی کرد و همه فروشها را به مدت ۲۴ ساعت هر ماه بین ماه‌های مارس و ژوئیه به هنرمندان اهدا کرد. اقدامات و ابتکاراتی از این دست نشان می‌دهد که این شرکت واقعاً به معیشت و رفاه هنرمندانشان اهمیت می‌دهد.

بیایید نگاهی به برخی از آمارها بیندازیم تا نشان دهیم که چرا این شرکت در حال رشد این همه محبوبیت کسب کرده است:

  • طرفداران از طریق Bandcamp بالغ بر ۵۶۴ میلیون دلار کسب کرده‌اند (در سال ۲۰۱۷، ۲۷۰ میلیون دلار بود) و فقط در ۳۰ روز گذشته ۱۵/۹ میلیون دلار به هنرمندان پرداخت شده است.
  • طرفداران امسال ۱۲/۱ میلیون محصول را از طریق Bandcamp خریداری کرده‌اند که مجموعاً ‍۱۹۴ میلیون دلار است.

حال که با سایت BandCamp آشنا شدید اگر قصد نقد کردن درآمد ارزی خود را داریم می‌توانید از خدمات نقد درآمد ارزی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT