مزایای CDN چیست

مزایای CDN چیست و چه اهمیتی برای یک سایت دارد؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

شبکه تحویل محتوا (Content Delivery Network) یا همان CDN، یک شبکه توزیع جهانی نقاط حضور (PoP) است که برای ارائه سریعتر و قابل اعتماد تحویل محتوا به کاربران طراحی شده است. در این مقاله کاملا متوجه خواهید شد که مزایای CDN چیست و چرا دیگر استفاده از آن ضروری است.

چه خودمان بدانیم و چه ندانیم، هر یک از ما روزانه با CDN سروکار داریم. مثلا هنگام خواندن مقاله در سایت‌های خبری، خرید آنلاین، تماشای Netflix یا جستجو در فیدهای رسانه‌های اجتماعی. CDN به عنوان یک پشتیبان کمک می‌کند تا تجربه بدون نقصی داشته باشید. از طریق کاهش فیزیکی فاصله بین ارائه دهندگان محتوا و کاربران در سراسر جهان، کمک می‌کند تا زمان بارگیری، هزینه‌ها، تأخیر تحویل و پیچیدگی عملیاتی را به حداقل برساند.

CDN چگونه کار می کند؟

کاربرد و مزایای CDN چیست

به عنوان مثال، هنگامی که یک کاربر در ایالات متحده می‌خواهد وب سایتی که در کشور چین هاست شده را بارگیری کند، کاربر باید درخواست خود را به مبدا چین ارسال کند و سپس آن مبدا، محتوا را از چین به ایالات متحده می‌فرستد. در واقع زمان بارگیری محتوا می تواند بسیار طولانی شود و ممکن است تجربه کاربری خسته کننده‌ای به همراه داشته باشد. اینجا همانجایی است که لازم است CDN وارد شود. CDN یک نسخه از مطالب را در PoP های خود در سراسر جهان نگه می‌دارد. براساس مکان کاربران، CDN از نزدیکترین PoP های ممکن، محتوا را به کاربران ارائه می‌دهد.

مزایای CDN چیست ؟

۱) زمان بارگیری سریع تر: کاربر به جای ارسال درخواست به مبدا و منتظر ماندن برای پاسخ آن، محتوا را از CDN PoP نزدیک خود دریافت می‌کند، تا تأخیر را کاهش دهد.

۲) مقیاس پذیری بالاتر: CDN می‌تواند در زمان اوج ترافیک 40-200 Tbps را تأمین کند. که این می‌تواند حتی در شرایط غیرقابل پیش بینی مانند حملات مخرب یا وجود خرابی در مبدا، یک تجربه همیشه فعال را در سطح جهان فراهم کند.

۳) هزینه های پهنای باند: CDN از طریق ذخیره سازی و بهینه سازی درخواست ها، به ارائه دهندگان محتوا کمک می‌کند تا هزینه‌های تحویل را به میزان قابل توجهی کاهش دهند، زیرا حجم زیادی از ترافیک دیگر از مبدا خارج نمی شوند.

۴) امنیت بهتر: CDN به عنوان یک پروکسی در مقابل سرور مبدا عمل می‌کند، که با پنهان کردن IP واقعی مبدا، یک لایه اضافی به امنیت اضافه می‌کند.

چرا استفاده از CDN از سال ۲۰۲۰ به بعد ضروری است؟

شرایط کاربرد و مزایای CDN چیست

به دلیل شرایط پیش آمده توسط COVID-19، بیشتر افراد برای کار، شرکت در کلاسهای آنلاین، تماشای فیلم و موسیقی به صورت لایو، بازی و غیره بیشتر از پلتفرم‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. و به دلیل ترافیک زیاد، کل خط لوله دیجیتال نسبت به تأخیر و امنیت حساس شده است. CDN می‌تواند به شما کمک کند تا محتوا را به روشی سریع، ایمن و یکپارچه با اطمینان از تجربه کاربری ساده و بهینه در سراسر جهان ارائه دهید.

حالا که متوجه شدید مزایای CDN چیست ، لازم به ذکر است که ما در مقاله‌ای جدا به بهترین ارایه دهندگان CDN در سال ۲۰۲۱ پرداخته‌ایم، اگر شما مایل به استفاده از خدمات CDN خارجی و حرفه‌ای دارید، می‌توانید برای پرداخت ارزی از خدمات پرداخت ارزی اول پرداخت استفاده نمایید.

خدمات پرداخت ارزی هاست، دامین ، CDN ، سرورهای اختصاصی

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT