02 معرفی بهترین آنتی ویروس های سال 2021

معرفی بهترین آنتی ویروس های سال 2021

زمان مطالعه 10 دقیقه

۶۴ درصد از افراد حداقل یک بار اطلاعات دستگاه خود را از دست داده‌اند. اطلاعات شخصی مانند شماره‌های تامین اجتماعی، تاریخ تولد، اطلاعات حساب بانکی و شماره کارت اعتباری همیشه در معرض خطر هستند. این داده‌ها در دارک وب نیز می‌تواند قابل دسترس شود و زندگی مالی شما به خطر بیندازد. در حقیقت اطلاعات شخصی افرادی که امتیاز اعتباری بالایی دارند می‌تواند در دارک وب به فروش برسد. در ادامه به معرفی بهترین آنتی ویروس های سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم.

حملات سایبری به شرکت‌ها نیز هزینه بر است. هزینه‌های مربوط به سوابق به خطر افتاده، مقابله با حمله، خرابی و تعمیرات و هزینه‌های دیگر در کل حدود ۴/۲۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ است. نصب نرم افزار آنتی ویروس مناسب می‌تواند امنیت شما در برابر این حملات تامین کند. نرم افزار آنتی ویروس می‌تواند ویروس‌ها و بدافزارها را شناسایی کند و از سیستم شما در برابر حملات محافظت کند. به دلیل وجود صدها راه حل نرم افزاری آنتی ویروس، تصمیم گیری برای انتخاب یک گزینه مناسب ممکن است سخت باشد.

بهترین آنتی ویروس های سال ۲۰۲۱

ما در این مقاله چند آنتی ویروس توصیه شده توسط کارشناسان امنیت سایبری را که شامل نرم افزار آنتی ویروس، بدافزارها و باج افزار است را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. Bitdefender Antivirus Plus

1 معرفی بهترین آنتی ویروس های سال 2021

این مورد به انتخاب ما بهترین نرم افزار آنتی ویروس است و نسخه پولی آن بهترین حفاظت را ارائه می‌دهد.

نکات مثبت:

  • شناسایی باج افزار
  • برای حفظ حریم خصوصی بهتر هشدار “Do Not Track” را ارسال می‌کند.
  • مدیریت پسورد
  • اپدیت‌های مکرر با اشتراک

نکات منفی:

  • دسترسی به VPN اما با اشتراک جداگانه

Bitdefender در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در بخارست در جنوب رومانی است. این شرکت دارای بیش از ۱۶۰۰ کارمند و چندین شعبه در سراسر جهان است. Bitdefender Plus نرم افزار آنتی ویروس اولیه این شرکت است که برای کاربران خانگی بدون مهارت‌های فنی و برای سطوح امنیتی اولیه طراحی شده است.

از آنجا که ویروس‌ها تنها خطرات امنیت سایبری نیستند، Bitdefender Plus مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی از جمله جلوگیری از باج افزار، نظارت بر خریدهای آنلاین و معاملات مبتنی بر وب و مدیریت پسورد را ارائه داده است که کاربران از طریق یک داشبود به همه‌ی این ویژگی‌ها دسترسی دارند و میتوانند برای همه فایل‌ها پسورد منحصر به فرد ایجاد کنند.  Bitdefender Plus برای Windows ،Mac ،Android و iOS در دسترس است.

نسخه رایگان Bitdefender ویژگی‌هایی شامل شناسایی فوری ویروس، دفاع پیشرفته در برابر تهدیدات، پیشگیری از حملات وب و حفاظت در برابر کلاهبرداری و فیشینگ را ارائه می‌دهد. نسخه پولی شامل Safepay برای معاملات مالی، حفاظت از باج افزار چند لایه و ارزیابی آسیب پذیری است. همچنین یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) نیز با هزینه اشتراک اضافی ارائه می‌دهد.

هزینه این آنتی ویروس سالانه برای یک دستگاه ۳۹/۹۹ دلار است. همچنین یک دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه برای امتحان این نرم افزار در دسترس است.

۲. Norton 360 With LifeLock

2 معرفی بهترین آنتی ویروس های سال 2021

Norton 360 یکی از بهترین آنتی ویروس ها برای رایانه با سیستم عامل ویندوز است.

نکات مثبت:

  • حفاظت از رایانه شامل فایروال و پشتیبان گیری
  • حفاظت در برابر بدافزار
  • مدیریت پسورد
  • حفاظت از سرقت هویت LifeLock

نکات منفی:

  • تشخیص باج افزار این نرم افزار می‌تواند بهبود یابد.
  • در اسکن کامل کامپیوتر را کند می‌کند.
  • گران

نورتون اولین نرم افزار آنتی ویروس خود را در سال ۱۹۹۱ با برند سیمانتک (Symantec) معرفی کرد. سیمانتک LifeLock را در سال ۲۰۱۸ خرید و در سال ۲۰۱۹ پس از فروش بخش تجاری شرکت، نام آن به NortonLifeLock تغییر داد.

نورتون ۳۶۰ بهترین آنتی ویروس برای ویندوز شناخته می‌شود. قابلیت‌های حفاظت از سرقت هویت LifeLock به تنهایی این محصول را نسبت به محصولات مشابه برتر می‌کند. این آنتی ویروس دارای چند ورژن است، بنابراین کاربران می‌توانند با توجه به ویژگی‌های مورد نیاز خود یکی از ورژن‌ها را انتخاب کنند. این نرم افزار در پایین‌ترین سطح خود، خدمات تعمیر و نگهداری رایانه (افزایش سرعت بوت شدن) و ۲ گیگابایت فضای پشتیبان گیری ابری ارائه می‌دهد. نورتون ۳۶۰ در سطح استاندارد مانیتورینگ دارک وب، VPN و ۱۰۰ گیگابایت فضای پشتیبان گیری ابری را ارائه می‌دهد.

میزان ذخیره سازی ابری بر اساس سطح برنامه افزایش می یابد. سطح میانی این نرم افزار ۱۴۹/۹۹ دلار در سال با لایسنس حداکثر برای پنج دستگاه (از جمله Mac) و ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری است. این نرم افزار همچنین قابلیت کنترل والدین (parental controls)، کنترل زمان مدرسه، کنترل از راه دور، VPN برای همه دستگاه‌ها و محافظت از وب کم را  نیز ارائه می‌دهد. Norton Antivirus Plus را می‌توانید سالانه با ۸۴/۹۹ دلار با لایسنس دریافت کنید.

۳. Webroot SecureAnywhere

3 معرفی بهترین آنتی ویروس های سال 2021

Webroot SecureAnywhere تشخیص عالی فیشینگ و قابلیت اسکن سریع را به طور خاص برای سیستم عامل Mac را ارائه می‌دهد و می‌توان گفت که بهترین آنتی ویروس برای این سیستم عامل است.

نکات مثبت:

  • تشخیص عالی فیشینگ
  • اسکن سریع ویروس
  • لینک‌های مخرب را در حین جستجوهای آنلاین برچسب گذاری می‌کند.

نکات منفی:

  • محدودیت داده آزمایشی

Webroot در برومفیلد، کلرادو مستقر است و در ژاپن، اروپا، استرالیا و کالیفرنیا شعبه دارد. این شرکت در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد و اولین محصول آنتی ویروس خود را در سال ۲۰۰۶ معرفی کرد. OpenText این شرکت را در سال ۲۰۱۹ خرید. Webroot SecureAnywhere for Mac یکی از بهترین آنتی ویروس‌ها برای رایانه‌های Mac است. هنوز این اعتقاد وجود دارد که رایانه‌های Mac از حملات سایبری در امان هستند و اکثر ویروس‌ها رایانه‌های ویندوز را هدف قرار می‌دهند، اما Mac ها در برابر سایر بدافزارها، باج افزارها، حملات فیشینگ و حتی ویروس‌های مخصوص اپل آسیب پذیر هستند.

این نرم افزار فضای کمی در رایانه شما اشغال می‌کند. اما اسکن‌های امنیتی بسیار سریعی را ارائه می‌دهد و یکی از بهترین آنتی ویروس‌ها در شناسایی حملات فیشینگ است. همچنین در هنگام نصب Webroot ایمیلی از شما دریافت می‌کند تا هشدارهای مربوط به تهدیدهای جدید را به ایملیتان ارسال کند. برای کسانی که از ویندوز و مک استفاده می‌کنند، این نرم افزار گزینه خوبی است زیرا در هر دو سیستم عامل در دسترس است. با این تفاوت که Webroot for Mac فایروال ندارد.

Webroot همچنین  SecureAnywhere را برای (Mac/PC)، امنیت اینترنت (برای دستگاه‌های تلفن همراه و Mac/PC) و همچنین فضای ذخیره سازی پشتیبان را ارائه می‌دهد. هزینه یک سال آنتی ویروس Webroot SecureAnywhere اگر مشتری ثابت باشید ۲۹/۹۹ دلار است، اما قیمت اصلی آن ۳۹/۹۹ دلار است. این هزینه فقط شامل یک دستگاه می‌شود و ۷۰ روز ضمانت بازگشت پول دارد.

۴. McAfee Antivirus Plus

4 معرفی بهترین آنتی ویروس های سال 2021

McAfee Antivirus Plus بهترین گزینه برای چندین دستگاه است زیرا طرح‌های اشتراکی آن برای هر دستگاهی که دارید با قیمت مناسبی امنیت ارائه می‌دهد.

نکات مثبت:

  • محافظت از همه دستگاه‌ها از جمله برای Android و iOS را ارائه می‌دهد.
  • شناسایی بدافزار
  • فایروال خوب

نکات منفی:

  • امکانات کمتر برای محصولات اپل

McAfee Antivirus Plus یک نرم افزار آنتی ویروس است که قابل استفاده برای چندین دستگاه با چهار یا بیش‌تر سیستم عامل متفاوت باشد. این نرم افزار حفاظت خوبی برای دستگاه‌های با سیستم عامل ویندوز و اندروید ارائه می‌دهد، بنابراین در یک خانواده نیازی به خرید چند اشتراک آنتی ویروس نیست.

پکیج ابتدایی از ۱۰ دستگاه، پشتیبانی، حفاظت در هنگام وب گردی و آنتی ویروس را ارائه می‌دهد. طرح MTP 10 Device برای ۱۰ دستگاه به مدت یک سال است و ویژگی‌هایی مانند حفاظت کامل از شبکه خانگی، مدیریت رمز عبور، رمزگذاری فضای ذخیره سازی و حفاظت از سرقت هویت را ارائه می‌دهد. حفاظت در تعداد نامحدود دستگاه‌ها نیز در اشتراک‌های یک ساله در دسترس است.

طرح اشتراک پایه یک ساله در سال اول ۲۴/۹۹ دلار و بعد از آن ۷۹/۹۹ دلار در سال است. طرح MTP 10 Family برای سال اول ۳۴/۹۹ دلار و سپس ۱۱۹/۹۹ دلار در سال است. حفاظت نامحدود در تعداد دستگاه ۶۹/۹۹ دلار در سال اول و سپس ۱۵۹/۹۹ دلار است. طرح‌ها دارای یک تا پنج لایسنس VPN هستند. همچنین ۳۰ روز ضمانت بازگشت پول وجود دارد.

۵. Trend Micro Antivirus+ Security

5 معرفی بهترین آنتی ویروس های سال 2021

Trend Micro Antivirus+ Security دارای یک سیستم آنتی ویروس تهاجمی با قیمت مناسب است که آن را به یک گزینه خوب تبدیل کرده است.

نکات مثبت:

  • قیمت مناسب
  • داشبورد با طرز کار آسان
  • حفاظت از تراکنش‌های مالی آنلاین

نکات منفی:

  • هزینه بر
  • اکثر نسخه ها فقط روی ویندوز کار می‌کنند.

Trend Micro در سال ۱۹۸۸ در ایالات متحده تاسیس شد اما اکنون دفتر مرکزی آن در توکیو، ژاپن است. این شرکت در سراسر جهان فعالیت می‌کند و مشارکت‌های زیادی در صنعت تکنولوژی انجام داده است. Trend Micro Antivirus+ Security نه تنها دارای یک سیستم آنتی ویروس تهاجمی با قیمت مناسب است، بلکه تعدادی ابزار امنیتی از جمله حافظت لایه‌ای از باج افزارها، ارتقای فایروال و مرورگر Pay Guard را ارائه می‌دهد که امن ترین سطوح حفاظت برای بانکداری آنلاین و خریدها است

هر ورژن از این نرم افزار آنتی ویروس دارای ویژگی پیشرفته هوش مصنوعی Trend Micro است که انواع باج افزارها و سایر تهدیدات را شناسایی کرده و آنها را قبل از آسیب رساندن به شبکه رایانه‌ای متوقف می‌کند. این نرم افزار همچنین در سطح بالا قابلیت مدیریت و حفاظت از رمز عبور نیز ارائه می‌دهد.

این نسخه فقط برای ویندوز است، اما Trend Micro نسخه Mac را نیز ارائه می‌دهد. طرح‌های سطح بالا نرم افزار از سیستم عامل‌های موبایل نیز پشتیبانی می‌کند. اشتراک یک ساله Antivirus+ Security تقریبا ۲۹/۹۵ دلار است. این شرکت ۳۰ روز ضمانت بازگشت پول را ارائه داده است.

۶. Malwarebytes

6 معرفی بهترین آنتی ویروس های سال 2021

Malwarebytes بهترین گزینه برای اسکن بدافزار است.

نکات مثبت:

  • حذف بدافزارها
  • مسدود کردن باج افزار
  • شناسایی در زمان واقعی

نکات منفی:

  • نسخه رایگان آن دارای حفاظت و ویژگی‌های بسیار کمتری است.

Malwarebytes در سال ۲۰۰۸ در سانتا کلارا کالیفرنیا تأسیس شد و محصولات خود را در حفاظت از رایانه‌های خانگی و موبایل ارائه داده است. نسخه رایگان Malwarebytes محدود اما قدرتمند است. این نسخه ویژگی و محافظت پیشرفته ندارد اما بدافزارها را به سادگی شناسایی و حذف می‌کند. هر زمان که لازم بود می‌توانید یک اسکن کامل یا سریع با نسخه رایگان را اجرا کنید و یک گزارش در سیستم شما ایجاد می‌کند.

نسخه پولی Malwarebytes مانیتورینگ ۲۴ ساعته را ارائه می‌دهد، باج افزارها را مسدود می‌کند و سیستم شما را در برابر وب سایت‌های مخرب محافظت می‌کند. نسخه پرمیوم را می‌توان به عنوان نرم افزار آنتی ویروس استفاده کرد. نسخه رایگان ویژگی اسکن و حذف بدافزارها را ارائه می‌دهد، اما بهتر است همزمان با یک نرم افزار آنتی ویروس استفاده شود. این نرم افزار برای چندین سیستم عامل در دسترس است، اما نسخه پرمیوم فقط در ویندوز کار می‌کند.

اشتراک یک ساله پولی ۲۹/۹۹ دلار است. یک دوره آزمایشی رایگان به مدت ۱۴ روز در دسترس است، اما نسخه رایگان آن در رایانه شما میماند

بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۱ | سوالات پر تکرار

01 معرفی بهترین آنتی ویروس های سال 2021

نرم افزار آنتی ویروس چیست؟

نرم افزار آنتی ویروس (AV) برای تشخیص، مسدود کردن و حذف نرم افزارهای مخرب در رایانه یا شبکه طراحی شده است. نرم افزار AV اغلب اولین خط دفاعی است که در برابر نرم افزارهای مخرب از رایانه شما محافظت می‌کند.

آیا واقعاً به نرم افزار آنتی ویروس نیاز دارید؟

هکرها فقط با فروش اطلاعات شخصی شما درآمد کسب نمی‌کنند. بلکه می‌توانند از این اطلاعات برای خرید‌های کلاهبرداری با شماره حساب شما، به خطر انداختن امتیاز اعتباری شما، تخلیه حساب بانکی استفاده کنند و به طور کلی زندگی مالی شما را به خطر بیاندازند. نصب یک نرم افزار آنتی ویروس حداقل کاری است که می‌توانید برای محافظت از اطلاعات خود انجام دهید.

نرم افزارهای آنتی ویروس بین نوامبر ۲۰۱۹ تا مه ۲۰۲۰ مورد سنجش قرار گرفتند و آمارها نشان داد که داشتن نرم افزار تا ۹۵ درصد حملات را متوقف کرده است. نرم افزار AV اولین خط دفاعی در برابر حملات است. ویندوز ۱۰ اولین نسخه ای است که شامل نرم افزار AV مخصوص خود در سیستم عامل است.

Microsoft Defender یک گزینه رایگان خوب است و حافظت اولیه‌ای را ارائه می‌دهد. اما اگر به ویژگی‌های پیشرفته‌تر نیاز دارید می‌توانید نسخه پولی را تهیه کنید.

این یک تصور غلط است که که رایانه‌های با سیستم عامل Mac یا Apple در برابر ویروس‌ها و سایر حملات نرم افزاری مخرب در امان هستند. شاید تا دهه پیش این حرف درست بود، اما با محبوبیت بیش‌تر محصولات اپل، مجرمان سایبری در طراحی ویروس‌ها و بدافزارها برای این سیستم عامل مهارت پیدا کردند. همچنین افزایش تعداد حملات می‌تواند سیستم عامل را دور زده و مستقیماً به برنامه‌ها و درگاه‌های وب حمله کند و هر نوع سیستم کامپیوتری را در معرض خطر قرار دهد.

سایر مواردی که باید برای محافظت از خود در برابر هک انجام دهید شامل نصب ضد بدافزار، استفاده از VPN، انتخاب یک رمز عبور مناسب و تنظیم احراز هویت دو مرحله‌ای در دستگاه‌های خود است.

هزینه نرم افزار آنتی ویروس چقدر است؟

با اینکه گزینه‌های رایگان وجود دارد اما با اشتراک پولی از حفاظت بهتر و ویژگی‌های بیشتری برخوردار می‌شوید. نسخه‌های پولی ویژگی‌هایی مانند VPN، مدیریت پسورد و کنترل والدین را ارائه می‌دهند. بسته به تعداد لایسنس‌ها و تعداد دستگاه‌هایی که می‌خواهید تحت پوشش قرار گیرند و ویژگی‌هایی که نیاز دارید، قیمت‌ها بین ۲۰ تا ۱۰۰ دلار در سال متغیر است.

آیا هزینه کردن برای آنتی ویروس ارزش دارد؟

نرم افزار AV رایگان در طول این سال‌ها بسیار پیشرفت کرده است، همچنین هرکسی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کند این نسخه ویندوز دارای نرم افزار AV رایگان است که به خوبی کار می‌کند. اگر نرم افزاری می‌خواهد که فقط نرم افزارهای مخرب را شناسایی کرده، مانع آسیب شود و سیستم شما را اسکن کند، گزینه رایگان انتخاب  خوبی برای شما است.

با این حال نسخه‌های پولی شامل ویژگی‌های محافظت از هویت یا ارائه خدمات VPN، مدیریت پسورد و کنترل والدین در چندین دستگاه و سیستم عامل است. این موارد امروزه ضروری هستند، زیرا افراد زیادی هستند که از راه دور کار می‌کنند یا از یک دستگاه برای کار و کاربردهای شخصی استفاده می‌کنند.

تفاوت آنتی ویروس و ضد بدافزار چیست؟

ویروس‌ها برای تکثیر و انتشار طراحی شده‌اند، اما بد افزار بخش مستقلی از نرم افزار مخرب است که خود را باز تولید کرده و از رایانه به رایانه پخش می‌شود و هدف آن آسیب به رایانه و شبکه است. همه ویروس‌ها بدافزار هستند، اما همه بدافزارها ویروس نیستند. به همین دلیل است که نرم افزار AV باید به طور مرتب آپدیت شود.

نرم افزار Antimalware حملات پیچیده بدافزار را تشخیص می‌دهد. دو نوع آنتی ویروس و آنتی بدافزار مکمل یکدیگر هستند. برخی از نرم افزارهای AV دارای نرم افزار ضد بدافزار داخلی هستند.

نحوه انتخاب بهترین آنتی ویروس

صدها راه حل نرم افزاری آنتی ویروس رایگان و پولی وجود دارد. در این مقاله چند آنتی ویروس که توسط متخصصان امنیت سایبری توصیه شده‌اند را معرفی کردیم. استفاده آسان از نرم افزار یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد. بعضی از این نرم افزارها علاوه بر آنتی ویروس دارای قابلیت‌های ضد بدافزار و ضد باج افزار نیز هستند.

حال که با بهترین آنتی ویروس های سال ۲۰۲۱ آشنا شدید، اگر قصد خرید دارید می‌توانید از خدمات خرید با پی پال سایت اول پرداخت استفاده کنید.

خرید با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT