بهترین سرویس های مانیتورینگ و نظارت بر وب سایت در سال 2021

بهترین سرویس های مانیتورینگ و نظارت بر وب سایت در سال 2021

زمان مطالعه 6 دقیقه

بهترین سرویس های مانیتورینگ یا نظارت بر وب سایت، بلافاصله شما را از هرگونه تغییرات غیر مجاز در وب سایتتان آگاه می‌کند و به شما در محافظت از دارایی‌های آنلاین کمک می‌کند. در ژوئیه ۲۰۰۱ کرم Code Red بیش از ۳۵۹۰۰۰ میزبان را که از برنامه آسیب پذیر Windows NT استفاده می‌کردند، آلوده کرد. از بازدیدکنندگان وب سایت‌های در معرض خطر با این پیام استقبال شد: “سلام! به https://www.worm.com خوش آمدید! هک شده توسط چینی‌ها!”

کد رد و عبارت “هک شده توسط چینی‌ها!” مدتهاست که به یک افسانه اینترنتی تبدیل شده است، اما خطر خرابی وب سایت همچنان وجود دارد.

هکرها می‌توانند سایت شما را در هر زمان مورد هدف قرار دهند. اگر صفحه‌ای به طرز مشکوکی تغییر کرده باشد ممکن است دچار حمله هکرها شده باشد.

بهترین سرویس های مانیتورینگ

در این مقاله بهترین سرویس های مانیتورینگ را بررسی خواهیم کرد. این سرویس‌ها کار بررسی منظم دامنه‌های شما برای شناسایی ناهنجاری‌ها را به صورت خودکار انجام می‌دهند و در صورت تشخیص تغییرات غیرمجاز به شما اطلاع می‌دهند.

این سرویس‌ها طرح‌های مختلف متناسب با همه بودجه‌ها از خدمات رایگان مناسب برای وبلاگ نویسان گرفته تا طرح‌های پرمیوم برای بیزنس‌های بزرگ را ارائه می‌دهد.

۱. Visualping

1 بهترین سرویس های مانیتورینگ و نظارت بر وب سایت در سال 2021

یک ابزار رایگان برای تشخیص تغییرات سطحی وب سایت.

نکات ثبت :

  • راه اندازی آسان
  • نسخه موبایل در دسترس است.

نکات منفی :

  • فقط تغییرات بصری را تشخیص می‌دهد.

Visualping یک ابزار ساده است که حافظت قدرتمندی در برابر خرابی وب سایت ارائه می‌دهد.

کاربران وب سایت یا برنامه های موبایل iOS و Android فقط باید یک آدرس اینترنتی و آدرس ایمیل خود را وارد کنند تا به طور منظم تغییرات ایجاد شده در وب سایت را دریافت کنند.

این ابزار با گرفتن عکس‌های منظم از صفحه وب سایت و سپس مقایسه آنها به صورت ساعتی، روزانه یا هفتگی کار می‌کند. همچنین می‌توان آن را سفارشی کرد و هشدارها را بر اساس تغییرات کوچک، متوسط یا قابل توجه فعال کرد.

Visualping به طور خاص برای تغییرات ظاهری وب سایت طراحی نشده است. بلکه برای بررسی نحوه انتشار بلیط کنسرت یا معرفی محصول جدید نیز به همان اندازه عملکرد خوبی دارد. شما می‌توانید فرکانس Visualping را کنترل کنید.

نسخه رایگان Visualping به شما امکان می‌دهد حداکثر 2 بررسی رایگان در روز داشته باشید. هزینه ها بستگی به تعداد بررسی‌های مورد نیاز دارد. اگر نیاز به نظارت بر چندین دامنه دارید، برنامه افزودنی وب Visualping Chrome را در نظر بگیرید. پس از نصب فقط روی دکمه Visualping کلیک کنید تا نظارت بر صفحه فعلی شروع شود.

از طریق Visualping ممکن است قادر به تشخیص تغییرات غیرقابل مشاهده در صفحات مانند تغییر کد منبع نباشید.

۲. StatusCake

2 بهترین سرویس های مانیتورینگ و نظارت بر وب سایت در سال 2021

StatusCake یکی از بهترین سرویس های مانیتورینگ و نظارت بر وب سایت.

نکات مثبت :

  • ویژگی های پیشرفته مانند تست سرعت
  • قیمت مناسب

نکات منفی :

  • طرح رایگان فقط ۱۰ بررسی در روز ارائه می‌دهد.

StatusCake یک حفاظت چند لایه برای مدیران شبکه ارائه داده است. این سایت مستقر در بریتانیا خدماتی برای بررسی صفحات شما از مکان‌های مختلف ارائه می‌دهد. این پروژه شامل ۴۸ مرکز نظارت در ۲۸ کشور در سراسر جهان است. بسیاری از مراکز از پروتکل IPv6 جدید پشتیبانی می‌کنند.

این برنامه به مشترکین تجربه بسیار بهتر نسبت به رقبا ارائه می‌دهد. شما می‌توانید فرکانس بررسی را تنظیم کنید، همچنین می‌توانید مکانی را که می‌خواهید صفحات را از آنجا نظارت کنید، تعیین کنید. StatusCake یک تست سرعت برای نشان دادن سرعت بارگذاری صفحه هنگام بررسی ارائه می‌دهد.

این برنامه یک طرح رایگان دارد که با استفاده از آن می‌توانید حداکثر ۱۰ بررسی را در فواصل ۵ دقیقه انجام دهید. StatusCake برای وبلاگ نویسان و کسانی که دارای وب سایت‌های بسیار یکپارچه هستند انتخاب خوبی است، اما صاحبان کسب و کارها می‌توانند از اشتراک پولی این برنامه استفاده بیش‌تری ببرند.

این سرویس در مقایسه با سایر سرویس‌های مانیتورینگ قیمت‌های بسیار رقابتی دارند، اما صرف نظر از اینکه کدام طرح را انتخاب می‌کنید، StatusCake شامل چندین گزینه اعلان از جمله ایمیل، پیام متنی و حتی پوش نوتیفیکیشن (Push Notification) برای Andriod و ios است. این سرویس همچنین با برخی از برنامه‌های شخص ثالث مانند PagerDuty ادغام می‌شود.

۳. Sucuri

3 بهترین سرویس های مانیتورینگ و نظارت بر وب سایت در سال 2021

با این سرویس جلوی خرابی وب سایت خود را بگیرید.

نکات مثبت :

  • ابزارهای امنیتی زیاد
  • این سرویس مبتنی بر ابر است، بنابراین نیازی به نصب نیست.

نکات منفی :

  • بدون برنامه آزمایشی رایگان

Sucuri در سال ۲۰۱۰ با توسعه دهنده‌ای به نام Daniel Cid شروع به کار کرد. این ابزار می‌تواند به مدیران وب سایت وضعیت امنیتی وب سایت را گزارش دهد. Sucuri یک پلتفرم SaaS (نرم افزار به عنوان یک سرویس) و مبتنی بر ابر است که علاوه بر مانیتورینگ شامل ابزارهای زیادی برای جلوگیری از حملات مخرب هکرها مانند فایروال، آنتی ویروس و حفاظت DDoS است. شاید به همین دلیل باشد که Sucuri در مارس ۲۰۱۸ توسط سرویس میزبانی معروف GoDaddy خریداری شد.

فایروال Sucuri می‌تواند با استفاده از یک لیست سفید اختصاصی، از حمله بدافزار جلوگیری کند، بنابراین فقط افراد مجاز می‌توانند به سایت شما متصل شوند. Sucuri همچنین به طور مرتب تغییرات صفحات شما را زیر نظر دارد و در صورت شناسایی تغییرات برای شما هشدار ارسال می‌کند. علاوه بر این یک برنامه بدافزار وب سایت و اسکنر امنیتی رایگان دارد که می‌توانید از آن در sitecheck.sucuri.net استفاده کنید.

این سرویس همچنین دارای تیم اختصاصی است که ۳۶۵ روز در سال برای کمک به شما در بازگرداندن سایت در صورت خرابی کار می‌کنند. به همه درخواست‌های مشترکین در عرض ۱۲ ساعت پاسخ داده می‌شود. طرح بیسیک شامل ویژگی‌هایی مانند دیوار آتش (با پشتیبانی از لیست سفید و لیست سیاه)، اسکن مداوم برای خرابی و پاکسازی بدافزار است.

متأسفانه هیچ طرح آزمایشی رایگان برای Sucuri وجود ندارد، اما در صورت عدم رضایت کاربران، سایت اصلی ضمانت بازگشت وجه را ظرف ۳۰ روز ارائه می‌دهد.

۴. OnWebChange

4 بهترین سرویس های مانیتورینگ و نظارت بر وب سایت در سال 2021

یک ابزار انعطاف پذیر با قیمت مناسب.

نکات مثبت :

  • میتوانید بخش های مختلف وب سایت را برای بررسی انتخاب کنید.
  • بسیار ارزان

نکات منفی :

  • برنامه آزمایشی رایگان فقط برای ۳ دامنه

OnWebChange یک برنامه چند کاربردی و مفید در زمینه حفاظت از خرابی وب سایت است. این برنامه توسط تام کارنل در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و بسیار موفق ظاهر شد و ده‌ها هزار کاربر دارد. در ابتدا کاربران می‌توانند یک یا چند بخش وب سایت خود را برای نظارت انتخاب کنند. اگر صفحات دارای محتوای داینامیک را انتخاب کنید بهتر است.

OnWebChange هر بار که تغییری در سایت رخ دهد، از طریق ایمیل یا از طریق پوش نوتیفیکیشن Android و iOS به شما اطلاع می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانند از یک HTTP CallBacks با اطلاعات ورود به سیستم خود برای تنظیم خودکار محتوای وب سایت استفاده کنند. (برای بازگرداندن یک صفحه خراب) علاوه بر این کاربران می‌توانند از ردیابی چند منطقه‌ای استفاده کنند که به شما امکان می‌دهد از صفحات وب به گونه‌ای بازدید کنید که گویی از مناطق مختلف جغرافیایی در سراسر جهان به آنها سر می‌زنید. علاوه بر این ویژگی “Browser Mode” نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد هر صفحه وب عمومی را ردیابی کنید. همچنین برنامه رایگان CSS پیشرفته (انتخاب محتوای صفحه) و همچنین امکان اسکن PDF و فایلهای متنی ساده برای تغییرات را به مشترکین ارائه می‌دهد. کاربران طرح رایگان مجاز به حداکثر ۳ سایت ردیابی شده در ماه هستند.

مشترکین طرح پرمیوم از ویژگی‌های پیشرفته مانند ردیاب نامحدود و بررسی هر ۶۰ دقیقه یک بار بهره مند می‌شوند. بالاترین سطح اشتراک به نام “Turbo-100” ردیابی ۵ دقیقه ای را با برخی ویژگی های دیگر ارائه می‌دهد.

۵. Fluxguard

5 بهترین سرویس های مانیتورینگ و نظارت بر وب سایت در سال 2021

یکی از بهترین سرویس های مانیتورینگ مناسب برای همه.

نکات مثبت :

  • ویژگی‌های قدرتمند
  • طرح رایگان

نکات منفی :

  • رده پایین با قیمت کم ندارد.

Fluxguard علاوه بر مانیتورینگ صفحه سایت، ویژگی‌های قدرتمند مختلفی را ارائه می‌دهد و به همین دلیل مشتریان مختلفی را جذب کرده است. نظارت بر تغییرات وب سایت با خزنده وب یا crawler و سایر عملکردها بسته به هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید عملکرد بسیار مفیدی دارد.

این سرویس چندین سطح تشخیص تغییرات وب را ارائه می‌دهد. از هر صفحه اسکرین شات گرفته می‌شود و هرگونه تغییراتی تشخیص داده می‌شود. HTML مقایسه شده و تغییرات متن بررسی می‌شود و تجزیه و تحلیل کامل تغییرات شبکه انجام می‌شود. این سرویس همچنین ممیزی‌های Google Lighthouse را اجرا می‌کند. خزنده وب یا crawler که قبلاً ذکر شد شامل ثبت کامل فعالیت‌های شبکه، گرفتن چندین تصویر از صفحه، ضبط DOM و چند ویژگی دیگر است.

این برنامه شامل چندین طرح با قیمت‌های مختلف از جمله طرح رایگان است. طرح رایگان ۵۰ اعتبار در ماه به شما می دهد و ۱ اعتبار معادل یک خزیدن کامل (Crawler) در صفحه است، بنابراین می‌توانید ۵۰ صفحه را در ماه بررسی و نظارت کنید. این طرح شامل تشخیص تغییرات بصری، HTML و متن و همچنین نظارت ۱۰۰٪ بر صفحه است. شما همچنین خزنده Google Chrome، ممیزی‌های Google Lighthouse و هشدارهای ایمیل را سریع دریافت می‌کنید.

با در نظر گرفتن همه موارد Fluxguard یک انتخاب خوب برای مانیتورینگ وب سایت شما است و برنامه رایگان آنها دید خوبی در مورد آنچه سرویس می‌تواند انجام دهد ارائه می‌دهد.

حال که با بهترین سرویس های مانیتورینگ آشنا شدید، اگر قصد خرید این سرویس‌ها را دارید می‌توانید از خدمات خرید با پی پال و خرید با ویزا یا مسترکارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

خرید با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT