02 معرفی بهترین سایت میزبانی وب (قسمت دوم)

معرفی بهترین سایت میزبانی وب (قسمت دوم)

زمان مطالعه 11 دقیقه

میزبانی وب یا هاست درواقع کامپیوتری است که فضای لازم و مناسب برای ذخیره اطلاعات، محتوا و نرم افزارهای وب‌سایت شما را فراهم می‌کند. در ادامه به بهترین سایت میزبانی وب می‌پردازیم، اگر قسمت اول را مطالعه نکردید اینجا کلیک کنید.

داشتن یک میزبانی وب قدرتمند می‌توانید فضای لازم برای ذخیره فایل‌ها، اطلاعات و دیتابیس‌های مهم را داشته باشید. علاوه بر آن زمانی که فردی آدرس سایت شما را در مرورگر جستجو می‌کند، به سرعت به سروری که هاست شما روی آن قرار دارد متصل شده و سایت شما را مشاهده می‌کند. همه این عوامل در کنار هم باعث می‌شوند که انتخاب یک هاست مناسب به موضوع حائز اهمیتی تبدیل شود. فراموش نکنید که شما باید هاستینگی را انتخاب نمایید که با برنامه‌ها و نیازهای شما بیشترین همخوانی ممکن را داشته باشد.

حقیقت این است که می‌توان آن را توسط افراد (به عنوان مثال میزبان وب سایت از خانه) یا توسط مشاغل انجام داد. اما این تازه شروع کار است: انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی وب کاملا قابل اعتماد، مقرون به صرفه و مقیاس پذیر، کاری دلهره آور و طاقت فرسا است، زیرا گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

بسیاری از بسته‌ها شامل ویژگی‌های زیادی هستند که ممکن است برایتان مفید باشد یا بالعکس، از جمله کنترل پنل، توانایی ایجاد فروشگاه‌های آنلاین، ابزارهای ساده ایجاد وب و سطوح مختلف پشتیبانی (تلفن یا چت آنلاین).

این که آیا شما به دنبال ایجاد یک وب سایت برای خود هستید، یا یک وب سایت برای مشاغل کوچک خود در حال حاضر یا حتی در آینده، یا یک فروشگاه آنلاین ساده، یا فقط می‌خواهید با انتقال به یک ارائه دهنده میزبانی وب ارزانتر، در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید، ما شما را پشتیبانی می‌کنیم.

بهترین سایت میزبانی وب (قسمت دوم)

انتخاب بهترین میزبان کار بسیار مهم و حساسی است. هرچند نیازی نیست که از نظر مالی خود را تحت فشار قرار دهید. اگر به تازگی کار خود را شروع کرده‌اید یا یک تجارت نسبتا کوچک دارید، ممکن است دوست داشته باشید که به عنوان مثال یک سرور خصوصی مجازی (VPS) را در نظر بگیرید. این موارد انعطاف پذیری یک سرور اختصاصی را فراهم می‌کند، اما با کاهش هزینه‌ها.

۷. Dreamhost بهترین ارائه دهنده میزبانی ایمیل

6 معرفی بهترین سایت میزبانی وب (قسمت دوم)

راه حل قابل اعتماد میزبانی ایمیل برای نیازهای تجاری شما

DreamHost Shared Starter: تقریبا ۲/۵۹ دلار در ماه

DreamHost Shared Unlimited: تقریبا ۴/۹۵ دلار در ماه

چرا باید بخرید:

  • ۲۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • همگام سازی تلفن همراه و دسکتاپ
  • Webmail بدون آگهی
  • ضد اسپم هوشمند

چرا نباید بخرید:

  • ایمیل با برنامه اولیه هزینه اضافی دارد

Dreamhost در میان طیف وسیعی از بسته‌های مختلف که این ارائه دهنده خدمات میزبانی وب ارائه می‌دهد، میزبانی ایمیل مستقل را ارائه می‌دهد.

میزبانی ایمیل Dreamhost به طور پیش فرض ۲۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی با قابلیت همگام سازی ایمیل‌ها بین دسکتاپ و دستگاه‌های تلفن همراه ارائه می‌دهد. علاوه بر این، یک پلتفرم نرم افزار webmail بدون آگهی نیز وجود دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی آن فیلتر هوشمند ضد هرزنامه است که فیلتر کردن پیام‌های هرزنامه را تضمین می‌کند، به علاوه ویروس‌ها، بدافزارها و حملات فیشینگ را نیز تضمین می‌کند. این فیلتر با تهدیدهای نوظهور سازگار است و اطمینان می‌دهد که از شما محافظت کامل به عمل می‌آورد.

داشتن یک اکانت میزبانی ایمیل چند مزیت کلیدی دارد. اولین مورد این است که همچنان به نام دامنه شرکت شما متصل است، که بسیار حرفه‌ای‌تر از یک حساب ایمیل رایگان به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، این به این معناست که شما کنترل کاملی بر داده‌های خود دارید و ایمیل‌‌های شما به طور خودکار اسکن نمی‌شوند تا تبلیغات را در اختیار شما قرار دهند، کاری که ارائه دهندگان ایمیل رایگان به طور معمول انجام می‌دهند.

قیمت آن نسبتا ارزان است و بستگی به این دارد که آیا مایل به پرداخت ماهانه هستید یا متعهد به پرداخت سالانه می‌شوید. هزینه برنامه‌های ماهانه فقط ۱/۹۹ دلار در ماه است، در حالی که تعهد سالانه این مبلغ را به معادل ۱/۶۷ دلار در ماه کاهش می‌دهد.

۸. GreenGeeks بهترین سایت میزبانی وب سبز

7 معرفی بهترین سایت میزبانی وب (قسمت دوم)

میزبانی سازگار با محیط زیست: تقریبا

Ecosite Starter: تقریبا ۲/۹۵ دلار در ماه

 Ecosite Pro: تقریبا ۶/۹۵ دلار در ماه

 Ecosite Premium: تقریبا ۱۶/۹۵ دلار در ماه

چرا باید بخرید:

  • ۳۰۰٪ صرفه جویی در انرژی
  • میزبانی مشترک قدرتمند
  • ذخیره سازی SSD
  • میزبانی وردپرس و VPS

چرا نباید بخرید:

  • پشتیبانی تلفنی ۲۴ ساعته و ۷ روزه هفته ندارند

GreenGeeks که در سال ۲۰۰۸ در کالیفرنیا تأسیس شد، با افتخار ادعا می‌کند که “اولین ارائه دهنده میزبانی وب سبز در جهان” است، با توجه به اینکه کاملا به اهدافی در راستای حفظ محیط زیست اختصاص داده شده است، چندان هم تعجب آور نیست.

این یک ادعای بزرگ است، اما یک اصل در پشت آن وجود دارد. این شرکت نمی‌گوید که پلتفرم آن برای حداکثر بهره وری انرژی طراحی شده است، همچنین قول می‌دهد که “برای هر آمپری که از شبکه خارج می‌کنیم، سه برابر سرمایه گذاری خود را در قالب انرژی تجدیدپذیر از طریق بنیاد محیط زیست Bonneville افزایش می‌دهیم.”  بنابراین حداقل در تئوری، میزبانی شما بدون تولید هیچ گونه آلودگی نیست، بلکه فقط میزان تولید آلودگی را کاهش می‌دهد.

محدوده میزبانی GreenGeeks چندان گسترده نیست. مجموعه معمول برنامه‌ها محصولات مشترک، میزبانی برنامه، VPS، اختصاصی وجود دارد، اما انتخاب خارق العاده‌ای وجود ندارد و خدماتی که دریافت می‌کنید عمدتا در حد بسیار متوسط ​​است.

در برنامه میزبانی مشترک قدرتمند GreenGeeks یک استثنا وجود دارد. وب سایت‌ها، ایمیل‌ها، پایگاه‌های داده، فضای وب و پهنای باند نامحدود را ارائه می‌دهد و در یک دامنه رایگان، SSL مشترک، ادغام CDN Cloudflare، پشتیبان گیری شبانه، نصب کننده برنامه با یک کلیک Softaculous، سازنده وب سایت ساده و پشتیبانی از طریق ایمیل، چت و  تلفن را ارائه می‌دهد.

به مدت سه سال پیش پرداخت کنید و می‌توانید همه چیز را با مبلغ معادل ۲/۴۹ دلار در ماه در برنامه Lite ۱۰/۹۵ دلار در تمدید دریافت کنید و ۳۰ روز ضمانت بازگشت وجه نشان دهنده یک فرصت بدون ریسک برای آزمایش خدمات است. در مجموع یک معامله خوب است و نشان می‌دهد که میزبانی سبز فقط به منظور انجام حرکات سازگار با محیط زیست نیست: شما همچنین می‌توانید برخی از محصولات و ویژگی‌های مفید نیز پیدا کنید.

۹. com بهترین ارائه دهنده میزبانی مشترک

8 معرفی بهترین سایت میزبانی وب (قسمت دوم)

به دنبال بهترین سایت میزبانی وب در زمینه‌ی قیمت هستند؟

.com Domain: تقریبا ۹/۹۹ دلار در سال

.net Domain: تقریبا ۱۲/۹۹ دلار در سال

چرا باید بخرید:

  • پلتفرم پایدار و امن
  • فضای ذخیره سازی نامحدود
  • پهنای باند مقیاس پذیر
  • ۹۹/۹٪ ضمانت
  • SSL رایگان

چرا نباید بخرید:

  •  بدون صورتحساب ماهانه در برخی از برنامه‌ها

Domain.com بیشتر به عنوان یک ارائه دهنده دامنه خوب شناخته می‌شود، اما برنامه‌های میزبانی آنها نیز ارزش نگاه کردن را دارند، زیرا که یک میزبانی قدرتمند و قابل اعتماد را در یک پلت فرم پایدار و امن ارائه می‌دهد.

برنامه‌های میزبانی سخاوتمندانه است، حتی ابتدایی ترین برنامه هم، ذخیره سازی نامحدود و پهنای باند مقیاس پذیر را ارائه می‌دهد. ۱۰ پپایگاه داده و پنج حساب FTP در دسترس هستند و همچنین یک گواهی SSL رایگان توسط Let’s Encrypt ارائه شده است.

طرح Deluxe ۲۵ پایگاه داده و ۲۵ حساب FTP ارائه می‌دهد، در حالی که حساب Ultra تمام محدودیت‌ها را به طور کامل حذف می کند.

هزینه برنامه اولیه تنها ۳/۷۵ دلار در ماه است که هزینه آن سالانه است، هزینه Deluxe ۶/۷۵ دلار است، در حالی که برنامه Ultra ۱۳/۷۵ دلار هزینه دارد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که Domain.com برنامه های ماهانه ارائه نمی‌دهد، بلکه فقط یک، دو یا سه سال قرارداد می‌بندد و بسته به مدت قرارداد هزینه اضافی دریافت نمی‌کند.

۱۰. Liquid Web بهترین میزبانی وب مدیریت شده

9 معرفی بهترین سایت میزبانی وب (قسمت دوم)

ارائه دهنده میزبانی تحت مدیریت متخصص که خدمات سفارشی را ارائه می دهد

Liquid Web Standard: تقریبا ۱ دلار در ماه

 Liquid Web Plus: تقریبا ۲ دلار در ماه

Liquid Microsoft Exchange: تقریبا ۱۰ دلار در ماه

چرا باید بخرید:

  • پشتیبانی پاسخگو و متخصص
  • بسیاری از ویژگی های قدرتمند
  • طیف گسترده ای از برنامه ها
  • ارائه دهنده قابل اعتماد

 چرا نباید بخرید:

  • No free trial

Liquid Web یک ارائه دهنده متخصص راه حل‌های میزبانی پیشرفته برای همه از ایمیل گرفته تا وردپرس، WooCommerce ،VPS، سایر محصولات اختصاصی و متنوع ابری است.

اکثر برنامه‌ها بسیار بیشتر از آنچه انتظار دارید ارائه می‌شود. به عنوان مثال، Liquid Web فقط وردپرس را به طور خودکار به روز نمی‌کند: همچنین افزونه‌های شما را در یک محیط جداگانه به روز می‌کند تا قبل از ارسال مستقیم آنها در سایت تولیدی خود، مشکل را بررسی کنید.

VPS و برنامه‌های سرور اختصاصی Liquid Web ویژگی‌های میزبانی مدیریت شده بیشتری را پوشش می‌دهد که بسیاری از ویژگی‌ها را پوشش می‌دهد. این شرکت دارای مراکز داده خود با سخت افزار و زیرساخت شبکه کاملاً مدیریت شده است. نرم افزارهای کلیدی نصب، به روز شده و پشتیبانی می‌شوند، مهاجرت‌های خارجی رایگان وجود دارد، حفاظت از ویروس و هرزنامه‌ها و تهدیدها و نظارت بر سیستم و اطلاع رسانی سریع مشکلات را امکان پذیر می‌کند.

قیمت‌های اولیه آن می‌تواند بسیار بیشتر از برخی از رقبا باشد. با این حال ، آنچه شما برای آن هزینه می‌کنید پشتیبانی از بالاترین کیفیت و سخت افزار پیشرفته است، بنابراین آنچه را که برای آن هزینه می‌کنید دریافت می‌کنید و واقعا ارزشش را دارد.

۱۱. Namecheap بهترین میزبانی وب نامحدود

10 معرفی بهترین سایت میزبانی وب (قسمت دوم)

آیا به دنبال میزبانی وب واقعا نامحدود هستید؟

Stellar: تقریبا ۲/۸۸ دلار در ماه

 Stellar Plus: تقریبا ۴/۸۸ دلار در ماه

 Stellar Business: تقریبا ۸/۸۸ دلار در ماه

چرا باید بخرید:

  • قیمت‌های وسوسه انگیز و بسیار پایین
  • پشتیبانی مفید
  • نصب کننده نرم افزار Softaculous

چرا نباید بخرید:

  • چند مورد اضافی

اگر می‌خواهید میزبانی وب را با بودجه محدود انجام دهید، همانطور که از نام این ارائه دهنده پیداست، مقرون به صرفه است. با Namecheap، به ویژه با تخفیف اولیه در سال اول، با ووجه به هزینه پرداختی، ویژگی‌های قابل توجهی دریافت می‌کنید.

با این حال، توجه داشته باشید که برنامه اولیه “value” فقط ۲۰ گیگابایت فضای هارد دیسک و ۳۰ حساب ایمیل به شما می‌دهد، اما تمام اینها را با قیمت ۲/۸۸ دلار در ماه دریافت می‌کنید.

Namecheap گارانتی ۹۹/۹٪ارائه می‌دهد و راه اندازی آن بسیار آسان است، با یک ایمیل خوش آمد گویی اولیه که شما را در مسیر درست برای همه چیزهایی که ممکن است نیاز داشته باشید راهنمایی می‌کند (که توسط برخی از سوالات متداول قابل توجه پشتیبانی می‌شود). همچنین میزبان یک پایگاه اطلاعات قابل جستجوی عالی است.

برای جمع بندی، بررسی‌های ما ثابت کرد که این شرکت به طور کلی سرعت‌های بالاتر از متوسط ​​را در مقایسه با رقبا ارائه می‌دهد و این را به یک ارائه دهنده میزبانی عالی برای کسانی که مایل به صرفه جویی در هزینه‌های خود هستند، تبدیل می‌کند.

۱۲. WP Engine بهترین سایت مدیریت میزبانی وب وردپرسی

11 معرفی بهترین سایت میزبانی وب (قسمت دوم)

 ارائه دهنده میزبانی وردپرس مدیریت شده

WP Engine Startup: تقریبا ۳۱ دلار در ماه

WP Engine Growth: تقریبا ۱۰۳ دلار در ماه

WP Engine Scale: تقریبا ۲۶۱ دلار در ماه

چرا باید بخرید:

عملکرد عالی

پشتیبانی سریع

Testing area

چرا نباید بخرید:

ویژگی‌های گسترده می‌تواند مبتدیان را تحت تاثیر قرار داده و گیج کند.

WP Engine یک سرویس جامع مدیریت شده وردپرس را ارائه می‌دهد که می تواند به شما در تنظیم، به روز رسانی، امنیت، بهینه سازی عملکرد، عیب یابی و موارد دیگر کمک کند.

بسیاری از این موارد به عنوان یک سرویس مدیریت شده خوب برای کاربر نهایی نامرئی است. به عنوان مثال، نیازی به نگرانی در مورد به روز رسانی وردپرس نیست. WP Engine  تمام این کارها را برای شما مدیریت می‌کند. شرکت ابتدا آنها را با دقت آزمایش می‌کند تا مطمئن شود مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

پلتفرم قدرتمند WP Engine بسیاری ویژگی‌های مفیدی دیگری نیز ارائه می‌کند. یک Staging area به شما امکان می‌دهد روی نسخه‌ای از سایت خود کار کنید، که برای آزمایش موضوعات جدید، افزونه‌ها یا هر چیز دیگری، بدون تأثیر بر سایت اصلی، مناسب است. تست‌های عملکرد یکپارچه می‌توانند وب سایت شما را معیار قرار داده و نکات مفیدی برای افزایش سرعت ارائه دهند.

دستیابی به این سطح قدرت ارزان نیست. حتی ابتدایی‌ترین برنامه WP Engine نیز ۳۰ دلار در ماه (در ابتدا ۲۲/۵ دلار در ماه) هزینه دارد که بیش از سه برابر قیمت رقبای موجود است. اما اگر به دنبال محیطی بهینه، با ابزارهای با کیفیت و پشتیبانی عالی هستید، تمام این هزینه‌ها ادزش پرداخت کردن را دارند.

انواع مختلف خدمات میزبانی چیست؟

03 معرفی بهترین سایت میزبانی وب (قسمت دوم)

در یک سرویس میزبانی مشترک، یک کاربر سرور را با سایر سایت‌ها و حساب‌های میزبانی وب به اشتراک می‌گذارد. در حالی که این خدمات ارزان‌تر هستند، میزبانی مشترک برای وب سایت‌های کوچک‌تر که از منابع پهنای باند زیادی استفاده نمی‌کنند مناسب است.

سرورهای مجازی خصوصی (VPS) یا میزبانی ابری به شما این امکان را می‌دهد تا منابع را به همان اندازه که نیاز دارید مقیاس بندی کنید، نه اینکه به محدودیت‌های یک سرور فیزیکی محدود شوید. آنها بسته به نیاز شما از مجموعه‌ای از قدرت پردازش، حافظه و ذخیره سازی استفاده می‌کنند. VPS غالبا از یک سرور فیزیکی و منابع اختصاصی استفاده می‌کند، در حالی که میزبانی ابری تعدادی سرور می‌گیرد و منابع را به سرتاسر آنها اختصاص می‌دهد.

با داشتن یک سرور اختصاصی، شما کل وب سرور را برای استفاده شخصی خود دارید و عملکرد قابل توجه و صد البته سریع‌تری دارد. هرچند باید هزینه اضافی بپردازید و مسئولیت تعمیر و نگهداری آن را بر عهده خواهید داشت.

شرکت‌های میزبانی وب معمولا سه بسته اصلی میزبانی را ارائه می‌دهند. به غیر از سطوحی که در بالا گفته شد، ما همچنین میزبانی وردپرس و نرم افزار قدرتمندتر وب سایت را در نظر خواهیم گرفت.

ما در این توصیف از کلمه منابع بسیار استفاده کرده‌ایم. این کلمه خود یک اصطلاح برای محاسبه (مانند پردازنده)، ذخیره سازی (SSD یا HDD)، حافظه سیستم (RAM) و شبکه (معمولا پهنای باند و توان) است.

نحوه انتخاب بهترین سایت میزبانی وب

04 بهترین سایت میزبانی وب

خدمات میزبانی که مشاغل شما می‌تواند انتخاب کند معمولا به معنای تصمیم گیری در رابطه با این است که آیا یک سرور مشترک، اختصاصی یا مبتنی بر ابر برای تجارت شما مناسب است یا خیر.

مشاغل بسیار کوچک معمولا یک سرویس مشترک یا مدیریت شده را انتخاب می‌کنند، همانطور که اغلب به آنها توصیه می‌شود. زیرا هزینه ها کمتر است، اما  شما سرور خود را با چندین شرکت دیگر به اشتراک می‌گذارید. در صورت نیاز همیشه می‌توانید به یک شبکه خصوصی مجازی (یا VPS) بروید.

یک سرور اختصاصی، همانطور که از نامش پیداست، تنها یک سرور است که برای شما رزرو شده است. سرورهای اختصاصی مانند گذشته گران قیمت نیستند و اگر بخواهید کسب و کار شما دارای پلتفرم سرور مخصوص به خود باشد و نخواهید که سایر مشاغل در سرور مشترک بر تجارت آنلاین شما تأثیر بگذارد در این صورت انتخاب خوبی است.

بسیار مهم است که سطح خدمات (SLA) که به سرور اختصاصی شما متصل می‌شود را از نزدیک مشاهده کنید.  به دنبال هزینه‌های اضافی مانند تعمیر و نگهداری یا سایر موارد اضافی باشید زیرا هزینه اجاره آنها را پوشش نمی‌دهند. و در نهایت، سعی کنید سروری را خریداری کنید که می‌توانید فضای آن را گسترش دهید. شما نمی‌خواهید بعد از چند ماه که متوجه شوید به فضای بیشتری نیاز دارید به سرور جدیدی بروید.

سرانجام، از آنجا که کلود تأثیر مهمی در محیط کسب و کارها ایجاد کرده است و اکنون جایگزینی برای روش‌های میزبانی سنتی شده است. قدرت میزبانی ابری انعطاف پذیر است: در واقع، کسب و کار شما می‌تواند فقط فضا و خدمات میزبانی مورد نیاز خود را خریداری کند و در هر زمان بدون هیچ گونه اختلالی در تجارت شما گسترش یابد.

کدام میزبانی وب بهتر است؟ پولی یا رایگان؟

05 بهترین سایت میزبانی وب

همه چیزهای رایگان را دوست دارند و تعجبی ندارد که خدمات میزبانی وب رایگان بسیار محبوب هستند اما مگر اینکه قصد دارید از آنها برای یادگیری برنامه نویسی یا اجرای یک وب سایت شخصی استفاده کنید، توصیه نمی‌کنیم از خدمات میزبانی وب رایگان برای کسب و کار خود استفاده کنید.

اشتباه نکنید: ما نمی‌گوییم آنها بد هستند. با این حال، استفاده از آنها برای اهداف تجاری می‌توان ریسک زیادی در پی داشته باشد و حتی کسب و کار شما را به خطر بباندازد.

برخلاف نرم افزارهای رایگان، خدمات (برای مثال میزبانی وب یا VPN) هزینه دارد، به همین دلیل است که اکثر شرکت‌های میزبانی وب از یک مدل تجاری رایگان استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند شما را متقاعد کنند که یک سرویس ارزان و پولی خریداری کنید.

با استفاده از میزبان‌های رایگان  شما گواهی SSL دریافت نمی‌کنید، که شرط لازم برای اجرای یک وب سایت تجاری مناسب است. پشتیبان گیری منظم نخواهید داشت و برخی حتی وب سایت شما را به مدت یک ساعت در روز غیرفعال می‌کنند!

بزرگترین شرکت‌های میزبانی وب در جهان کدامند؟

بزرگترین شرکت‌های میزبانی وب در جهان در حال حاضر را می‌توان بر اساس ارزش بازار ،تعداد مشتریان ، تعداد وب سایت‌هایی که میزبانی می‌کنند، بر اساس درآمد یا برآورد تعداد بازدیدکنندگان ماهانه که به وب سایت خود مراجعه می‌کنند، ارزیابی کرد.

از مارس ۲۰۲۱، بزرگ‌ترین شرکت میزبانی وب Godaddy است و پس از آن United Internet و Newfold Digital (که خصوصی هستند اما معامله ای به ارزش حدود ۳ میلیارد دلار دارند).

انتخاب میزبانی وب مناسب یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که صاحبان سایت ها باید به آن توجه داشته باشند. چرا که داشتن یک هاست مناسب می‌تواند تمامی فرآیندهای یک سایت را تحت تاثیر قرار دهد.

حال که با بهترین سایت میزبانی وب آشنا شدید، می‌توانید از خدمات خرید با پی پال سایت اول پرداخت استفاده کنید.

خرید با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT