01 دایرکت ادمین چیست ؟ آشنایی با مزایای پنل هاست DirectAdmin

دایرکت ادمین چیست ؟ | آشنایی با مزایای پنل هاست DirectAdmin

زمان مطالعه 6 دقیقه

معمولاً هنگام شروع یک پروژه آنلاین جدید به چه چیزهایی نیاز دارید؟ یک ایده عالی، یک نام دامنه هوشمندانه، یک سرور هاستینگ قدرتمند و یک پلتفرم مناسب برای مدیریت همه آنها. بازار کنترل پنل هاستینگ مدت‌ها در دست cPanel و تنوع باور نکردنی آن بوده است. اما با تغییر مدیریت، قیمت محصولات تغییر کرد. ارائه دهندگان هاستینگ یک شبه متحمل ضربه‌های سنگینی شدند و برخی از شرکت‌ها شاهد صدها و حتی هزاران درصد افزایش قیمت بودند. صرف نظر از مزایای فراوان cPanel، به نظر می‌رسید که زمان جایگزین‌های مقرون به صرفه‌تری فرا رسیده بود. زمان درخشش دایرکت ادمین فرا رسیده بود! در ادامه به دایرکت ادمین چیست و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

دایرکت ادمین چیست ؟

دایرکت ادمین چیست ؟ آشنایی با مزایای پنل هاست DirectAdmin

دایرکت ادمین از سال ۲۰۰۳ تاکنون وجود داشته است و با مجوز اختصاصی JBMC Software فعالیت می‌کند. این کنترل پنل برای سهولت کارهای روزمره مدیران وب، به ویژه آنهایی که تجربه کمی دارند، ایجاد شده است.

مشابه cPanel ،DirectAdmin می‌تواند با لینوکس و توزیع‌های اصلی آن مثل: CloudLinux ،CentOS Ubuntu ،Debian ،Red Hat و موارد دیگر اجرا شود. ولی سیستم عامل‌های مبتنی بر ویندوز توسط این پلتفرم پشتیبانی نمی‌شوند.

این کنترل پنل مقرون به صرفه راه حلی آسان برای سرور شما و برای برآورده کردن نیازهای سیستم است. دایرکت ادمین فقط به موارد زیر نیاز دارد:

  • پردازنده: ۵۰۰ مگاهرتز
  • RAM: حداقل ۱ گیگابایت
  • فضای دیسک: ۲ گیگابایت

به راحتی می‌توان متوجه شد که این پلتفرم ساده و سبک است، اما آیا این پلتفرم می‌تواند جایگزینی مناسب برای cPanel یا حتی Plesk با تمام مزایای آنها باشد؟

مزایای DirectAdmin

5 دایرکت ادمین چیست ؟ آشنایی با مزایای پنل هاست DirectAdmin

دایرکت ادمین دارای ویژگی‌های قابل توجهی است که مطمئناً می‌تواند مشتریان بالقوه را مجذوب خود کند. اگرچه به خودی خود منحصر به فرد نیستند، اما این ویژگی‌هایی که در ادامه ذکر می شوند، فضاهایی هستند که در آن DA با هر نسخه جدید، بهبود می‌یابد:

رابط گرافیکی شگفت انگیز (GUI): اگر به دنبال سادگی هستید، دایرکت ادمین قطعاً انتخاب مناسبی برای شما است. به جای اینکه بخش‌ها و گزینه‌های زیادی داشته باشد، همه ویژگی‌های مورد نیاز شما در سه شاخه اصلی مدیر حساب، مدیر ایمیل و ویژگی‌های اضافی قرار می‌گیرند. این ویژگی‌ها به وضوح قابل مشاهده هستند و اکثر آنها حتی قبل از کلیک روی آنها توضیح داده می‌شوند.

برنامه های مقرون به صرفه برای اشتراک: قیمت مناسب آن چیزی است که دایرکت ادمین را همچنان در بازار رقابتی نگه داشته است که راه حل های کاملتری در آن وجود دارد. قیمت CPanel در حال حاضر بسیار بالا رفته است، و Plesk هم دست کمی از آن ندارد. در مقایسه با این دو، دایرکت ادمین یک حساب آزمایشی رایگان و همچنین سه گزینه پریمیوم ارائه می‌دهد که تنها از ۲ دلار در ماه شروع می‌شود.

پشتیبانی یکپارچه از سیستم تیکتینگ: جدا از پشتیبانی ارائه دهنده هاستینگ خود، می‌توانید از تکنسین‌های دایرکت ادمین نیز به طور مستقیم کمک بگیرید. کاربران برنامه‌های Lite و Standard می‌توانند از مزایای یک سیستم تیکتینگ یکپارچه (سیستم مکانیزه ارتباط با مشتریان از طریق تیکت) در داخل این کنترل پنل بهره ببرند. به این ترتیب، اگر مشکلی در دایرکت ادمین و عملیات آن وجود داشته باشد، می‌توانید مستقیماً کمک بگیرید.

ریکاوری خودکار خرابی‌ها: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم DirectAdmin، ثبات در ارائه خدمات به شما است. اگر چیزی به طور غیر منتظره خراب شود، DA ابتدا سعی می‌کند سرویس را به طور مجدد راه اندازی کند تا ببیند آیا مشکل برطرف می‌شود یا خیر. اگر این کار تاثیری نداشت، سیستم یک نوتیفیکیشن اضطراری به مدیر وب سایت ارسال می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا در زمان مناسب با مشکل برخورد کنند.

ویژگی‌های اصلی دایرکت ادمین

1 دایرکت ادمین چیست ؟ آشنایی با مزایای پنل هاست DirectAdmin

اگر برای شما هم سوال شده ویژگی‌های دایرکت ادمین چیست و چه تفاوتی با دیگر پنل‌ها دارد، باید بگوییم که برای ساده نگه داشتن همه چیز برای کاربر، توسعه دهندگان دایرکت ادمین طیف وسیعی از ویژگی‌ها را در درجه پایینی نگه می‌دارند تا امکان هرگونه خطایی را کاهش دهند. با این وجود، این پلتفرم همه گزینه‌های ضروری را برای مدیران وب، توسعه دهندگان و فروشندگان ارائه می‌دهد تا بتوانند به راحتی VPS یا سرور اختصاصی را مدیریت کنند. این امکانات شامل:

مدیر حساب: مهمترین ویژگی‌های هاستینگ شما در این بخش قرار گرفته است. شما می‌توانید حساب‌های FTP، پایگاه‌های داده MySQL و مجوز‌های SSL را از این بخش مدیریت کنید. عملیات مربوط به دامنه شما نیز در این بخش قرار گرفته است و به شما گزینه‌هایی برای کار با زیر دامنه‌ها، مناطق DNS و تغییر مسیرهای سایت می‌دهد.

مدیر ایمیل: همه چیزهای مربوط به ارتباطات بیزنس با نام دامنه شما در این بخش قرار دارد. به جز حساب‌های ایمیل، گزینه‌هایی برای پاسخ دهی خودکار و پیام‌های مناسبتی برای تعطیلات و غیره نیز خواهید یافت. مدیر ایمیل همچنین دارای تنظیمات گسترده‌ای برای فیلتر کردن ایمیل‌ها است و با مشارکت SpamAssassin به شما اطمینان می‌دهد که هیچ اسپمی نمی‌تواند وارد اینباکس شما شود.

ویژگی‌های اضافی: اکثر ویژگی‌های این بخش برای کاربران پیشرفته مناسب‌تر است، اما چند مورد از آنها ارزش بررسی دارد. به عنوان مثال، تایید هویت دو عاملی می‌تواند امنیت شما را بسیار افزایش دهد. Cron Jobs می‌تواند به شما کمک کند برخی از کارهای هاستینگ خود را خودکار کنید. گزینه‌های بک آپ گیری از حساب نیز در بخش وجود دارد، پس قطعا در این بخش چیزی‌هایی وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید.

همانطور که متوجه شدید، هر کنترل پنلی که در بازار موجود است نیاز نیست ویژگی‌های زیادی داشته باشد. گاهی اوقات همین راه حل‌های ساده بهتر هستند و دایرکت ادمین عملکردی کارآمد برای هاستینگ یک حساب را برای شما فراهم می‌کند.

قیمت دایرکت ادمین

3 دایرکت ادمین چیست ؟ آشنایی با مزایای پنل هاست DirectAdmin

 

اگر هنوز مطمئن نیستید که DirectAdmin راه حل مناسبی برای شما است یا نه، راهی بدون ریسک برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پلتفرم بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای فراهم شده است. یک گزینه آزمایشی رایگان ۶۰ روزه وجود دارد و شامل تمام ویژگی‌های DirectAdmin است و هرگونه آپدیتی نیز اگر وجود داشته باشد، در این بازه زمانی اعمال می شود.

پس از پایان دوره آزمایشی و تمایل به ادامه کار با این پنل، سه برنامه برای انتخاب وجود دارد:

  • شخصی: از ۲ دلار در ماه، ۱ حساب، حداکثر ۱۰ دامنه، پشتیبانی عمومی
  • Lite: از ۱۵ دلار در ماه، ۱۰ حساب، حداکثر ۵۰ دامنه، پشتیبانی توسعه دهنده
  • Standard: از ۲۹ دلار در ماه، حساب‌ها و دامنه‌های نامحدود، پشتیبانی توسعه دهنده

بهترین مزیت کار با هر کدام از این حساب‌ها این است که آنها در برابر افزایش قیمت ایمن هستند. از آنجا که این پلتفرم، عوامل خارجی مانند رکود جهانی یا رویدادهای غیرعادی جهان را پوشش نمی‌دهد و تحت تاثیر آنها قرار نمی‌گیرد، شما در برابر تغییرات مانند افزایش قیمت اخیر cPanel ایمن خواهید بود.

جایگزین‌های دایرکت ادمین چیست ؟

2 دایرکت ادمین چیست ؟ آشنایی با مزایای پنل هاست DirectAdmin

وقتی صحبت از پنل‌های مدیریت هاستینگ وب می‌شود، دایرکت ادمین راه حل مناسبی نیست. در واقع، هیچ یک از گزینه‌های موجود نیز راه حل مناسبی نیستند. کاربران ممکن است نیازهای کاملاً متفاوتی داشته باشند و این باعث می‌شود که برای هر کدام یکی از پلتفرم ها مناسب‌تر از سایرین باشد. با این حال خوب است که همیشه بدانیم در بازار چه گزینه‌های دیگری نیز ارائه می‌شود.

  • cPanel: اعتماد به cPanel برای مدیریت هاستینگ حساب شما، یک انتخاب آسان است. این محصول مدتهاست که همه کاره بودن و قابلیت اطمینان خود را اثبات کرده است و اکثر سرورهای مشترک در صنعت را تغذیه می‌کند. تنها مشکل cPanel افزایش قیمت‌های نجومی آن است و متاسفانه این سیاستی است که به راحتی می‌تواند در آینده نیز ادامه پیدا کند.
  • Plesk: یکی از معدود کنترل پنل‌های موجود در بازار است که از سرورهای سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می‌کند. Plesk، در بازار وب سایت‌هایی با پلتفرم‌های شناخته شده، پیشرو است و اغلب راه حلی است که مشتریان VPS و کاربران سرور اختصاصی آن را ترجیح می‌دهند. این پلتفرم یک برنامه سازگار با تلفن همراه برای مدیریت پنل با استفاده از انواع دستگاه‌ها است.
  • SPanel: یک جایگزین رایگان cPanel است که توسط ScalaHosting برای کاربران هاستینگ VPS ایجاد شده است. این کنترل پنل در حال توسعه است و توسعه دهندگان اغلب ویژگی‌های پیشنهادی برای عموم نیز به آن اضافه می‌کنند. که با ماژول‌های اختصاصی برای امنیت (SShield)، اتوماسیون WP (مدیر SWordPress) و بک آپ گیری همراه است.

مرسوم و متداول

6 دایرکت ادمین چیست ؟ آشنایی با مزایای پنل هاست DirectAdmin

با قدرت بخشیدن به وب سایت‌ها در ۱۳۰ کشور جهان و افزودن بیش از ۱۴۰۰ تغییرات از بدو تاسیس، به نظر می‌رسد که دایرکت ادمین در این فضا ماندگار شده است. با در نظر گرفتن قابلیت استفاده و کنترل‌های مسقیم، این کنترل پنل برای مبتدیانی که نیازی به ابزارهای فانتزی یا گزینه‌های پیچیده‌ای که هرگز از آنها استفاده نمی‌کنند، ندارند بسیار مناسب است. آیا بازار باید به سمت مقرون به صرفه بودن برود یا بخش‌های تحقیق و توسعه باید بر نوآوری‌های مداوم تمرکز کنند؟ ولی چرا هر دو اینها را با هم نداشته باشیم؟

حال که دریافتید دایرکت ادمین چیست و با ویژگی‌های آن آشنا شدید، اگر قصد خرید دارید می‌توانید از خدمات خرید با پی پال و خرید با ویزا یا مسترکارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

خرید با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT