شیبا بخریم یا دوج کوین

شیبا بخریم یا دوج کوین!!؟ | بررسی روند صعودی شیبا اینو

زمان مطالعه 3 دقیقه

با افزایش 400 درصدی اخیر که برای SHIB رخ داده است، حال بسیاری این سوال را دارند که آیا DOGE هم می تواند یک عملکرد مشابه را بازتاب دهد؟ در این خبر به بررسی این سوال می پردازیم که آیا شیبا بخریم یا دوج کوین!!؟

شیبا بخریم یا دوج کوین

ارزی که به لطف عملکرد خوب آن و طرفدارانش لقب قاتل دوج کوین (DOGE) را به خود اختصاص داده است، چند روزی است که وضعیتی تحسین برانگیز را در بازار شاهد می باشد.

بعد از این که دوج فادر (ایلان ماسک) عکسی از سگ خود با نام فلوکی (Floki) منتشر کرد، ارز شیبا اینو (SHIB) از این موقعیت نهایت استفاده را داشت توانست یک بار دیگر جهش قیمت را به ثبت رساند.

حتی قبل از این که این مرد ثروتمند، سرپرستی این سگ با نژاد شیبا اینو را به عهده بگیرد، او درباره تصمیم خود از به سرپرستی گرفتن یک سگ، پستی منتشر کرده بود که نتیجه آن افزایش قیمت کوین های با نماد سگ شده بود. در شرایطی مشابه، عکس اخیری که او از حیوان خانگی خود منتشر کرد، بازهم همان تاثیر را بر روی جامعه این میم کوین محبوب داشت.

یک سیر صعودی چشمگیر، تنها پس از انتشار این عکس، توانست قیمت SHIB را تا 30 درصد افزایش دهد. در ادامه همان روز، این سیر صعودی ادامه داشت و خرید هنگفت یک وال از این توکن، در نهایت باعث افزایش 400 درصدی قیمت آن در عرض یک هفته گردید و کوین های در حال گردش را به 394 تریلیون واحد رساند.

قیمت جدید شیبا، مارکت کپ آن را در محدوده 10 میلیارد دلار قرار داد و آن را به دوازدهمین ارز دیجیتال برتر در کوین مارکت کپ تبدیل کرده است. (البته در زمان تنظیم این خبر، SHIB در رتبه 20 قرار دارد).

این گسترش اخیر، توکن SHIB را از نظر حجم بازار، از همیشه به DOGE نزدیک تر کرده است. افت قیمت های اخیر باعث شد که Dogecoin جایگاه بالای خود را از دست دهد و دیگر در میان 10 رمز ارز برتر بازار نباشد. با وجود این که این ارز هم اکنون در رده 10 قرار دارد، اما هر لحظه ممکن است که به رتبه های پایین تر سقوط کند.

ارز SHIB همچنان به قدرت نمایی خود در بازار ادامه داده است؛ این در حالی است که این کوین در دنیای واقعی هیچ استفاده ای ندارد اما حتی با وجود حدس و گمان های مبنی بر نابودی آن در همان روزهای ابتدایی عرضه، تا به اینجا با قدرت به راه خود ادامه داده است.

افزایش قیمت اخیر، نشان می دهد که یک رمز ارز، تا زمانی که حمایت سرمایه گذاران خود را در بر داشته باشد، می تواند به مسیر صعود خود ادامه دهد و ماندگار باشد.

شیبا بخریم یا دوج کوین

شیبا بخریم یا دوج کوین

رقابت دوج کوین و شیا اینو

ارز SHIB تنها کوینی نبود که از هیجانات مربوط به انتشار عکس فلوکی توسط ایلان ماسک بهره مند شد. خود ارز فلوکی (Floki) هم از این قاعده مستثنی نبود. Dogecoin هم توانست از این موقعیت سود هایی ببرد اما نه به اندازه ی سایر میم کوین های با نماد سگ.

به لطف توییت ایلان ماسک، دوج کوین توانست سقف ماهانه خود در 0.27 دلار را بشکند اما باز هم طی چند روز گذشته نتوانسته است مسیر SHIB را انعکاس دهد. در حال حاضر DOGE با 12.91 درصد رشد در 24 ساعت اخیر و SHIB با 31.62 درصد، به ترتیب در رتبه های 10 و 20 کوین مارکت کپ قرار گرفته اند.

با ادامه پذیرش ارز DOGE که اخبار آن با تازگی منتشر شده بود، تصور می شد افزایش بیشتری برای آن رقم بخورد اما این کوین نتوانست انتظارات را برآورده کند و هم اکنون با قیمت 0.2483 دلار در حال معامله می باشد.

منبع: بیتکوینیست

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT