بررسی فضای ذخیره سازی ابری دراپ باکس

بررسی فضای ذخیره سازی ابری دراپ باکس

زمان مطالعه 7 دقیقه

ذخیره سازی ابری دراپ باکس یک حالت آماده به کار برای همگام سازی فایل ها و پشتیبان گیری است.

خرید با ویزا کارت

بررسی TechRadar

وقتی Dropbox روی دسکتاپ شما نصب می‌شود، یک مکان را اشغال می‌کند و هر چیزی که می‌خواهید با دستگاه‌های دیگر همگام‌سازی شود، باید در اینجا ذخیره شود – برخلاف سرویس‌های پشتیبان‌گیری ابری که می‌توانند تمام محتوای شما را در هارد دیسک شما همگام‌سازی کنند. این را درک کنید و از این راه حل درایو ابری که نقص های بسیار کمی دارد خوشحال خواهید شد – در هر جایی که به آن نیاز دارید یکپارچه کار می کند و ویژگی های جدید نیز به طور منظم اضافه می شوند.

ویژگی های مثبت

+ صاف و صاف در سراسر

+ بسته بندی شده با ویژگی های به اشتراک گذاری فایل

+ گزینه های همگام سازی انتخابی پیشرفته

+خوب برنامه های موبایل

ویژگی های منفی

-بدون نسخه پشتیبان کامل از دستگاه

-ارزان ترین گزینه نیست

– فضای ذخیره سازی رایگان محدود

-نه رمزگذاری سرتاسر

یکی از شرکت‌های اصلی که واقعاً فضای ذخیره‌سازی ابری (در تب جدید باز می‌شود) و همگام‌سازی (در تب جدید باز می‌شود) را درک می‌کند، انتشار نسخه اصلی مشتری خود در سال 2008 برای جایگزینی درایو USB که در آن زمان همه جا حاضر بود – هدفی که قطعاً در رسیدن به آن موفق بوده است.

آیا می خواهید Dropbox را امتحان کنید؟ وب سایت را اینجا بررسی کنید

با کار یکپارچه با Windows، macOS، Android و iOS، DropBox (در تب جدید باز می‌شود) فایل‌های شما را در وب و همگام‌سازی با چندین ماشین پشتیبان‌گیری می‌کند – بدون هیچ تلاش اضافی کاربر. سوال این است که چگونه پدربزرگ و مادربزرگ ذخیره سازی ابری با رقابت جوان تر و زیرک تر مقایسه می شوند؟

ذخیره سازی ابری دراپ باکس: ویژگی ها

با نصب Dropbox در ویندوز یا macOS، همه چیز در پوشه Dropbox تعیین شده شما قرار می گیرد تا با ابر همگام شود. این ممکن است آشنا به نظر برسد، زیرا ویندوز و macOS به طور بومی این را همراه با سرویس‌های ابری خود پشتیبانی می‌کنند، با این حال بدانید که Dropbox یکی از برنامه های اولیه بود که این را دنبال کرد، و با وجود انبوهی از رقابت های جدید، هنوز هم عملکرد فوق العاده خوبی دارد و تجربه ای نرم و روان را ارائه می دهد.

محدودیت Dropbox این است که نمی‌توانید درایوهای شبکه یا درایوهای خارجی را در Dropbox خود اضافه کنید، زیرا هر چیزی که می‌خواهید همگام‌سازی شود باید به این فضای اختصاصی روی دسکتاپ منتقل شود. با این حال، مطمئناً می‌توانید انتخاب کنید که کدام فایل‌ها و پوشه‌ها با کدام دستگاه همگام‌سازی شوند، و انتخاب کنید که فایل‌ها فقط در فضای ابری نگهداری شوند که باعث صرفه‌جویی در فضای روی هارد دیسک شما می‌شود. برنامه های تلفن همراه نیز درجه یک هستند و با سیستم های مدیریت اسناد بومی مانند اکوسیستم Files در iOS ادغام می شوند.

مانند بسیاری دیگر از برنامه‌های مبتنی بر ابر، نسخه‌های موبایل Dropbox پشتیبانی پس‌زمینه‌ای (بک گراند) برای پشتیبان‌گیری از کتابخانه عکس ارائه می‌کنند، که مخصوصاً در سفرهایی که گوشی هوشمند یا تبلت شما تنها دستگاه شما می‌شود، مفید است. یکی از کاربردهای بزرگ در عصر دیجیتال، اسکنر اسناد داخلی است که برای بایگانی صورت‌حساب‌ها، صورت‌حساب‌ها و رسیدها در گوشه‌ای دورتر از دستگاه ذخیره‌سازی شما عالی است – و به یاد داشته باشید، می‌توانید انتخاب کنید که اینها با رایانه شما همگام‌سازی نشوند تا به حداقل برسد. بر روی دسکتاپ شما تأثیر بگذارد و کمک کند کارها به خوبی اجرا شوند.

هنگامی که صحبت از اشتراک گذاری و همکاری به میان می آید، Dropbox در دسترسی افراد دیگر به فایل ها و پوشه ها عالی است. حتی شبیه سازی Google Docs خود را دارد که Paper نام دارد (در تب جدید باز می شود) که به شما امکان می دهد با افراد دیگر همکاری کنید تا در زمان واقعی بر روی اسناد کار کنید. همچنین قابلیت‌های جستجوی داخلی قدرتمندی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد با یکی از گزینه‌های Dropbox پولی، متن را در اسناد جستجو کنید.

نسخه‌های قبلی فایل‌ها تا 30 روز در طرح رایگان یا 180 روز در طرح پولی به گذشته باز می‌گردند، و Dropbox حتی یک ابزار به اشتراک گذاری فایل به نام Dropbox Transfer را برای به اشتراک گذاری فایل های بزرگ در سرتاسر وب که معمولاً ایمیل باعث می شود که شما به چیزهای بیشتری نیاز داشته باشید، پرتاب می کند. شایان ذکر است که برای دریافت کمک هزینه 100 گیگابایتی در اینجا، کاربران باید مشترک برنامه های تجاری حرفه ای یا پیشرفته باشند – در غیر این صورت، این مقدار به 2 گیگابایت کمتر قابل توجه محدود می شود. لیست ویژگی ها چشمگیر است، و حتی بهتر از آن، همه این عملکردها به خوبی فکر شده و به طور مستقیم ارائه شده اند.

یکی از جدیدترین ویژگی های این شرکت چیزی است که آن را Dropbox Passwords می نامد. این یک ویژگی در دسترس همه مشترکین است که تعداد نامحدودی رمز عبور ذخیره شده را برای مشتریان پرداخت می کند و محدودیت 50 را برای اکانت های رایگان ارائه می دهد که هنوز قابل احترام است. این برنامه همراه با یک افزونه مرورگر کار می کند که در تجربه ما به خوبی کار می کند. فرآیند تکمیل خودکار به اندازه پشتیبانی بومی که – در مورد ما – از سرویس Safari استفاده می‌کند که با iCloud برای همگام‌سازی گذرواژه‌ها در همه دستگاه‌ها با هم کار می‌کند، نرم نبود.

ذخیره سازی ابری دراپ باکس: رابط کاربری

به سختی از یک سرویس و برنامه ای که در گذر زمان وجود داشته است غیرمنتظره نیست، و Dropbox رشد کرده است تا یک رابط بسیار تمیز و ظریف ارائه دهد که می تواند همه فایل های شما را مدیریت کند. خوب، همیشه یکی از بهترین تجربیات را از نظر تجربه کاربری ارائه کرده است، اما نیازهای مصرف کننده به این معنی است که Dropbox مجبور است با روندها همگام باشد. برای به اشتراک گذاری یک پوشه از تصاویر یا بازگرداندن فایل ها از مرگ دیجیتال، Dropbox بدون توجه به دستگاه، فرآیند ساده ای دارد.

برنامه های کلاینت برای ویندوز و macOS به روز نگه داشته می شوند و رابط کاربری مدرنی دارند. تغییرات اخیر در فایل‌های شما فهرست شده است، که نمای کلی خوبی از آنچه شما (و تیم‌هایتان، در صورت وجود) در Dropbox انجام می‌دهید، ارائه می‌کند. مدیریت تنظیمات همگام سازی و استفاده از پهنای باند بسیار ساده است، با عملکرد همه جانبه قوی. آپلود هر دو مرورگر و سرویس گیرنده دسکتاپ سرعت تقریباً یکسانی را ارائه می‌کرد که تا دو برابر سریع‌تر از سایر سرویس‌هایی بود که با استفاده از پارامترهای شبکه مشابه آزمایش کردیم.

در حالی که کلاینت‌های دسکتاپ تا حدودی در چیزی که ارائه می‌دهند ابتدایی هستند، رابط وب نسبتاً چشمگیر است، آنقدر خوب است که برخی دیگر از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری می‌توانند آن را شبیه‌سازی کنند، با فایل‌ها و پوشه‌های آماده، رسانه آماده پخش مستقیم از وب، هزاران گزینه در دسترس با یک کلیک ماوس، و لمس های هوشمند در سرتاسر پخش می شوند، مانند آخرین تغییرات فایل شما که در بالا نمایش داده می شوند.

در بخش تلفن همراه، برنامه های Dropbox نیز دارای یک طرح بندی تمیز با عملکرد نرم و صاف هستند. شما می توانید به راحتی همه فایل ها و پوشه های خود را همراه با آپلود فایل ها از تلفن ها و تبلت ها دریافت کنید. به زبان ساده، زیبایی شناسی واضح Dropbox صرف نظر از نحوه دسترسی شما به این سرویس، منظره ای خوشایند ارائه می دهد.

ذخیره سازی ابری دراپ باکس: امنیت

Dropbox رمزگذاری 256 بیتی AES را برای داده های شما فراهم می کند. با این حال، فایل‌ها مانند برخی از سرویس‌های دیگر کاملاً سرتاسر رمزگذاری نشده‌اند، به این معنی که در کوتاه‌مدت، کارکنان Dropbox می‌توانند به فایل‌های شما دسترسی پیدا کنند، اما همچنین به این معنی است که فایل‌ها همیشه از هر کسی که نگاه می‌کند امن نیست. ما این موضوع را به شما واگذار می کنیم که چقدر باید در مورد این محدودیت نگران باشید، اما شایان ذکر است که نداشتن رمزگذاری سرتاسر، ارائه یک برنامه وب با ویژگی های کامل و صیقلی را برای Dropbox آسان تر می کند. سایر درایوهای ابری رمزگذاری شده کاملاً سرتاسر و سرویس‌های پشتیبان که آزمایش کرده‌ایم، در بهترین حالت، کمی سخت‌تر هستند.

احراز هویت دو مرحله ای گزینه دیگری است که Dropbox به اکانت ها ارائه می دهد تا از آنها محافظت بهتری داشته باشد، همراه با اقدامات متعدد برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شما. شایان ذکر است، یک نشت اطلاعات جدی در سال 2012 رخ داد – اگرچه تا سال 2016 به طور عمومی فاش نشد.

قیمت گذاری دراپ باکس

به Dropbox برای ارائه یک سطح رایگان اعتبار می‌دهیم، اگرچه 2 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری واقعاً چیز زیادی برای نوشتن در مورد آن نیست. با این حال، مطمئناً می توانید این سرویس را برای همیشه رایگان امتحان کنید، چیزی که بسیاری از رقبا اجازه نمی دهند. این حتی می‌تواند تا حدودی از طریق ارجاع افراد دیگر به Dropbox گسترش یابد، با این درک که برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر ارائه شده توسط این سرویس، مانند دسترسی آفلاین به پوشه‌ها در تلفن همراه را از دست خواهید داد.

برنامه های شخصی به 2 ترابایت فضای ذخیره سازی دسترسی دارند، یا برای کاربران انفرادی یا برای اشتراک گذاری بین حداکثر شش کاربر. اینها به ترتیب 9.99 پوند و 16.99 پوند در ماه هزینه دارند. Dropbox 3 ترابایت و برخی از ویژگی‌های اضافی را با قیمت 19.99 پوند در ماه به فروش می‌رساند که آن را طرح حرفه‌ای خود می‌نامد که برای افرادی مانند کارگران خوداشتغال توصیه می‌شود. کسب و کارهای بزرگتر باید 12 پوند به ازای هر کاربر در هر ماه برای 5 ترابایت، یا 18 پوند در ماه برای “به اندازه فضای مورد نیاز” بپردازند.

شایان ذکر است که مانند بسیاری از مدل های مبتنی بر اشتراک، باید برای تعهدات سالانه پس انداز کرد. در مورد Dropbox، صرفه جویی 20 درصدی نباید در نظر گرفته شود.

ذخیره سازی ابری دراپ باکس: نتیجه گیری نهایی

Dropbox در کاری که انجام می دهد در صدر قرار دارد. در حالی که فاقد قابلیت‌های مجموعه آفیس آنلاین Google Drive (در تب جدید باز می‌شود) و ادغام فشرده iOS و macOS iCloud (در تب جدید باز می‌شود)، زمانی که نیاز به همگام‌سازی فایل‌ها و پوشه‌ها بین دستگاه‌هایی که سیستم‌عامل‌های مختلف دارند، عالی است. به طور خلاصه، Dropbox تقریباً بهترین در تجارت است – و مدتی است که همینطور بوده است، به همین دلیل است که OneDrive و iCloud برای مدت طولانی در حال بازی کردن هستند – اما آنها…

این کاملاً کمال نیست، اما برنامه‌های دسکتاپ، موبایل و وب می‌توانند بسیاری از رقبای Dropbox را هم در کاری که می‌توانند انجام دهند و هم اینکه چقدر خوب انجام می‌دهند، در گرد و غبار رها کنند. Dropbox با ماموریت خود برای اضافه کردن درایوهای فلش USB (که در تب جدید باز می شود) بیش از حد موفق بوده است. علاوه بر این، به طور قابل توجهی کارهای بیشتری انجام داده است، زیرا همگام سازی فایل هوشمند، قابل اعتماد، ایمن و ذخیره سازی ابری را ارائه می دهد که هر کسی می تواند از آن استفاده کند. واقعاً اغراق آمیز نیست اگر بگوییم Dropbox می تواند واقعاً روش کار شما را تغییر دهد.

ما همچنین بهترین فضای ذخیره سازی ابری را برجسته کرده ایم

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT