معرفی 5 راه برای کسب درآمد غیرفعال در سال 2021

معرفی 5 راه برای کسب درآمد غیرفعال در سال 2021

زمان مطالعه 6 دقیقه

بعد از از دست دادن کارم در ماه ژوئن احساس کردم از کنترل خارج شده‌ام و پس انداز کمی داشتم. اما چگونه می‌خواستم کار جدیدی پیدا کنم که با آن بتوانیم اجاره خانه را پرداخت کنیم؟ در این شرایط بسیار ترسیده بودم تا اینکه شریک زندگی‌ام به من یادآوری کرد که باید آرامش خودم را حفظ کنم. او به من گفت “روی چیزهای هنری تمرکز کن، من تا زمانی که بتوانیم از این شرایط خارج شویم، هزینه‌های زندگی را بر عهده خواهم گرفت.” در نهایت حرف‌های او را بپذیرفتم و به دنیای کسب درآمد غیرفعال (پسیو) فکر کردم تا بفهمم کدام مسیر برای من مناسب است. در ادامه به راه های کسب درآمد غیرفعال در سال 2021 از زبان Ella Figg نویسنده‌ی سایت The Medium می‌پردازیم.

من کتاب‌های الکترونیکی خود را در آمازون منتشر خواهم کرد

3 معرفی 5 راه برای کسب درآمد غیرفعال در سال 2021

باید یه اعترافی بکنم. من در اوقات فراغت خود داستان کودکانه می‌نویسم. خواهرزاده و برادرزاده‌های من عاشق خواندن قصه‌های کوتاه من هستند. فهمیدم که می‌خواهم بیشتر تلاش کنم تا داستان‌های بیش‌تری بنویسم. بعد از گذراندن یک دوره درباره ساخت کتاب کودک، احساس کردم که فرمت و قالب بندی کار را فهمیده‌ام، یا حداقل آنقدر متوجه شده‌ام که می‌توانم برای یک تصویرگر در فایور (Fiverr) توضیح دهم که چه نوعی از تصویرگری می‌خواهم.

اگر نویسنده هستید اما هنرمند بزرگی نیستید، این راه حل انتشار کتاب‌های مصور است. کسی را استخدام کنید تا این قسمت تصویرگری را برای شما انجام دهد. در این صورت وقتی را که می‌خواهید صرف تصویرگری و هنر کنید را به نوشتن اختصاص می‌دهید و زمان بیش‌تری را برای آن خواهید داشت. پس در صورتی که شخص دیگری را برای محتوای هنری استخدام کنید، انتشار تعداد کتاب‌ها بیشتر و شانس بیشتری برای درآمد غیرفعال خواهید داشت. اولین هدف شما باید تأمین هزینه تصویرگر باشد و بعد از آن همه درآمد غیرفعال برای شما خواهد بود.

یک نکته که در این مسیر یاد گرفتم این است که بهتر است در یک مجموعه کتاب با همان تصویرگر کار کنم. یک مجموعه کتاب مانند یک برند است. اگر به طور ناگهانی تصویرگر کتاب‌های خود را تغییر دهید ممکن است مشتریان متوجه نشوند که این همان کتاب شما است و آن را خریداری نکنند. اگرچه می‌توانید از همان ابتدا مجموعه کتاب‌های خود را با چند تصویرگر منتشر کنید. در این صورت هنگام انتخاب تصویرگر، بخصوص هنگامی که محدودیت زمانی وجود دارد آزادی عمل بیش‌تری خواهید داشت.

محتوای وبلاگ خود را در چندین پلتفرم قرار می‌دهم و این کار درآمد احتمالی من را از هر کدام افزایش می‌دهد

6 معرفی 5 راه برای کسب درآمد غیرفعال در سال 2021

Medium (پلتفرم نشر الکترونیک) کاملاً با من رفتار حرفه‌ای خوبی برقرار کرده است، اما یاد گرفته‌ام نباید تمام ظرفیت و سرمایه و انرژی خود را روی یک هدف و یا یک موضوع قرار دهم. امسال قصد دارم یک وب سایت برای نوشتن بسازم. با انجام این کار می‌توانم بهتر و بهتر تجزیه و تحلیل کنم، زیرا محتوای من تنها مطلب موجود در سایت خواهد بود. ایجاد فضایی برای نوشتن به من امکان می‌دهد درآمد تبلیغاتی را نیز درصورتی که اثبات کنم میزان قابل توجهی از بازدیدکننده را دارم، مد نظر قرار دهم. مطمئناً می‌توانم از Medium ،Newsbreak و vocal سایت‌های نشر الکترونیک استفاده کنم اما اگر بتوانم همان مطالب را در جای دیگری منتشر کنم، شانس کسب درآمد از همان کتاب سه برابر می‌شود.

کسب درآمد غیرفعال | ساخت کانال YouTube

4 معرفی 5 راه برای کسب درآمد غیرفعال در سال 2021

YouTube نقطه ضعف من است و به دلیل صرف زمان زیادی برای دیدن فیلم‌های مختلف مجبورم استفاده از آن را با برنامه‌های مسدود ساز برای خودم محدود کنم. این الگوریتم من را خیلی خوب می‌شناسد. با این حال من نیز دوست دارم ویدیوهای مختلف را تماشا کنم تا ایده بگیرم. از همه مهمتر دوست دارم ببینم که چرا فیلم‌های پرطرفدار در ژانری که می‌خواهم بخشی از آن باشم، خوب عمل می‌کنند.

طی ۴ ماه گذشته طرح کلی ویدیوهایی مورد نظرم را تعیین کردم و به طور خودآموز برنامه‌های Premiere Pro و After Effects را یاد گرفتم تا بتوانم محتوای جذاب ایجاد کنم. از آنجا که این وبلاگ‌های ویدیویی در جزو پیشنهادهای اول برای دیدن قرار نمی‌گیرند، مجبورم کارهای بیش‌تری را برای نشان دادن داستان از طریق انتخاب تصویر خوب و ویرایش انجام دهم. این کار سخت است اما معتقدم با استفاده از YouTube و وبلاگ، می‌توانم درآمد اندکی بدست آورم که با افزایش تعداد مشترکان به مرور رشد خواهد کرد. این کار از نظر زمان مورد انتظار برای کسب درآمد ریسک است، اما اگر محتوای خوبی تولید کنم می‌تواند منجر به فرصت‌های بهتر شود، بنابراین ارزش تلاش را دارد.

فروش تی شرت، ماگ، ماسک و کالاهای دیگر را از طریق سایت‌های چاپ بر اساس تقاضا

1 معرفی 5 راه برای کسب درآمد غیرفعال در سال 2021

شما می‌توانید متن‌های مختلف را روی ماگ، تی شرت و ماسک‌ها چاپ کنید و بفروشید. این کاری است که من در وقت آزادم میدهم. سایت‌هایی مانند Redbubble ،Society6 و Tee-spring به من نشان داد که مردم برای چیزهای خاص هزینه می‌کنند. من طرح‌ها را در Canva ایجاد می‌کنم اما این نکته را در نظر دارم که از فونت‌ها برای جلوگیری از شکایت نقض کپی رایت استفاده نکنم. در سال ۲۰۲۰ من از ۲ طرح حدود ۹۰ دلار درآمد کسب کردم و قصد دارم بیشتر تلاش کنم تا ماه دسامبر این مقدار را به ۱۰۰۰ دلار برسانم. نه تنها با مطالعه آنچه که ترند است بلکه با آزمایش کردن رسیدن به این درامد امکان پذیر است. از آنجا که من تی شرت‌ها را تهیه نمی‌کنم، تولید محصول بیش‌تر برای من ضرری ایجاد نمی‌کند. در طی زمان طرح‌هایی که دیگر ترند نیست را حذف می‌کنم و آنچه مشتری‌ها به دنبال آن هستند را پیدا می‌کنم و سعی می‌کنم آن را به روش‌های مختلف بازتولید کنم.

 الگوها و راهنماهای قابل دانلود را که قبلاً برای استفاده شخصی ساخته‌ام را می‌فروشم

5 معرفی 5 راه برای کسب درآمد غیرفعال در سال 2021

من طی یک سال گذشته از الگوها و طرح‌هایی استفاده کردم که خودم ایجاد کردم. وقتی آن را به دوستم نشان دادم پرسید که آیا می‌تواند یک نسخه از الگوها را داشته باشد. شخصیت قبلی من می‌توانست نسخه‌ای به او بدهم و دیگر به آن فکر نکند. اما شخصیت جدید من در ازای تبلیغ کردن کار من در اینستاگرام به او یک کپی از طرح‌ها را می‌دهد.

مجموعه مهارت‌های من در ایجاد صفحات سرگرم کننده، هنری برای بولت ژورنال یا سازماندهی و مدیریت است. با این وجود دیگران ممکن است انواع قلم، برچسب تلفن، تصاویر پس زمینه، دوره‌ها یا انواع مختلفی از پیشنهادات آنلاین را فقط با استفاده از یک فایل قابل دانلود به فروش برسانند. اگر محصولاتم را در وب سایت خودم قرار می‌دهم، جذب مشتری بسیار آسان‌تر است. من تاکنون ۲ طرح فروخته‌ام و می‌خواهم از فروش پلنرهای برنامه ریزی PDF قابل دانلود ۱۰۰۰ دلار درآمد کسب کنم. بله به نظر هدف کوچکی می‌رسد، اما دوست دارم تا زمانی که شروع می کنم و یاد می‌گیرم که چه عواملی موثر هستند و نیستند، هدفم را تحت کنترل نگه دارم.

موقعیت بسیاری وجود دارد که می‌توان از آن درآمد غیرفعال کسب کرد. با این حال نمی‌خواهم مالیات اضافه بپردازم. من به زودی کار جدیدی را شروع خواهم کرد و می‌دانم که چقدر زمان می‌توانم به هر فعالیت اختصاص دهم. تولید محتوای سطح پایین برای من که کارهای زیادی انجام می‌دهم یک امکان کاملاً واقعی است و قصد ندارم آن را به واقعیت تبدیل کنم. ۳ مورد از درآمد من با استفاده از منابعی که قبلاً برای خودم ایجاد کرده‌ام یا در حال حاضر در آن شرکت می‌کنم (محصولات دیجیتال، وبلاگ نویسی، نوشتن کتاب الکترونیکی) حاصل می‌شود بنابراین منحنی یادگیری شیب کمتری دارد. چه کسی می‌داند؟ شاید سال آینده هدف من ۸ یا ۱۰ جریان درآمدی باشد. اما بهتر است در فقط در چندین مورد تخصص و تمرکز داشته باشید تا محصولات بیش‌تری را به فروش به رساند به جای اینکه در ۱۰۰۰ پلتفرم عضو باشید و در نهایت هیچ فروشی نداشته باشید زیرا از خدمات یا مشتری‌های آنها اطلاعاتی در دست ندارید.

حال که با راه‌های کسب درآمد غیرفعال آشنا شدید، می‌توانید از خدمات نقد درآمد ارزی و شارژ حساب پی پال سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT