آشنایی با مدیران فریلنسری و داشتن چند مدیر به صورت همزمان

آشنایی با مدیران فریلنسری و داشتن چند مدیر به صورت همزمان

زمان مطالعه 4 دقیقه

من با کلمه فریلنسر یک رابطه توام با عشق و نفرت دارم. ۳ سال است که به طور آنلاین به نویسندگی مشغولم و به عنوان یک فریلنسر تمام وقت و پاره وقت برای آژانس‌ها کار کرده‌ام و الان دوبه شک هستم. مطمئن نیستم که فریلنسینگ چیزی است که من واقعاً می‌خواستم. در ادامه شما را با مدیران فریلنسری آشنا می‌کنیم.

نویسندگی را دوست دارم. در تئوری یک فریلنسر چه از نظر مالی و چه از نظر برنامه ریزی برای کار کردن آزاد است. اما یک مشکل وجود دارد. من دوست ندارم رئیس داشته باشم. در حقیقت اکثر مردم دوست ندارند رئیس داشته باشند. به طور دقیق ۷۰/۸ درصد افراد دوست ندارند رییس داشته باشند. بنابراین ما چرا به عنوان خالق و سازنده برای جلب توجه مدیران بیش‌تر پافشاری می‌کنیم؟

مدیران فریلنسری | فریلنسینگ مانند داشتن چند شغل است

1 آشنایی با مدیران فریلنسری و داشتن چند مدیر به صورت همزمان

وقتی بیش‌تر افراد به فریلنسر شدن فکر می‌کنند، تصور می‌کنند که در جایی مشرف به کوه در حالی که پشت میز و لپ تاپ نشسته‌اند و قهوه می‌نوشد، کار می‌کنند. در واقع فریلنسری بیش‌تر شبیه داشتن یک رستوران است تا یک سفر. در رستوران صورت حساب‌ها باید پرداخت شود و مشتریان گرسنه این قبوض را پرداخت می‌کنند. اگر صاحب رستوران نتواند به تلفن خود پاسخ دهد، تجارت خود را از دست می‌دهد. اگر صاحب رستوران بخواهند مغازه را ببندند و کوله پشتی خود را برای سفر به کوه‌های آند ببندد، مردم جای دیگری برای غذا خوردن پیدا خواهند کرد.

درست مانند هر شغلی دیگری، فریلنسری نیز یک شغل تمام وقت است و اغلب بیش از یک شغل تمام وقت است. فریلنسینگ می‌تواند انعطاف پذیری ایجاد کند، به ویژه برای کسانی که روابط ثابتی دارند. اما در حال حاضر فریلنسری بازار شلوغی است و همه می‌خواهند در رقابت پیروز شوند.

دلیل اصلی این که چرا افراد فریلنسر می‌شوند

2 آشنایی با مدیران فریلنسری و داشتن چند مدیر به صورت همزمان

کلمه فریلنس مبهم و در عین حال شامل کارهای متنوعی است. به صورت فریلنسرینگ تقریباً هر کاری را می‌توانید انجام دهید. اصطلاح فریلنس (Free lance) برای اولین بار در اوایل سده ۱۸۰۰ میلادی توسط یک رمان نویس اسکاتلندی به نام Sir Walter Scott استفاده شد. کلمه lance در انگلیسی به معنی نیزه و نیزه زدن است و lancer به شخص نیزه زن اطلاق می‌شود. نیزه زن‌های آزاد یا فریلنسر سربازان مزدور نیزه زنی بودند که در جنگ برای هر طرفی که پول بیش‌تری می‌داد می‌جنگیدند.

امروزه کار کردن به عنوان فریلنسر چندان متفاوت با معنای قدیمش نیست. فریلنسرها به دنبال هر کاری هستند که باید انجام شود. اما کلمه Free یا رایگان فریبنده است. اگرچه فریلنسرها این آزادی را دارند که شغل خود را انتخاب کنند، اما همچنان متعهد به کارفرما یا کسانی هستند که برای انجام کار پول پرداخت کرده‌اند. در واقع کارکردن به عنوان یک فریلنسر می‌تواند مانند داشتن چندین رئیس باشد.

در گذشته کار فریلنسری تنها گزینه مناسب برای بسیاری از سازندگان برای خلق ایده‌ها و دنبال کردن علایق خود بود. و در رقابت با یک کار معمولی ۹ صبح تا ۵ عصر پیروز شد. بنابراین دادن کمی کنترل خلاقانه به مشتریان در پروژه‌ها، یک توافق عادلانه برای دنبال کردن علایق خلاقانه آنها نیز بود.

اما زمانه تغییر کرده است. برندها به سازندگان اختیار داشتن کنترل در پروژه‌ها را می‌دهند و به همین دلیل انگیزه برای مشارکت افزایش یافته است. بسیاری از پلتفرم‌ها شروع به ارائه انگیزه هایی برای سازندگان جهت خلق ایده‌ها به شیوه خودشان کرده‌اند.

به نظر می‌رسد پول نیروی محرکه بسیاری از فریلنسرها است. شما هرگز در مقالات تیترهایی مانند “چگونه حرفه‌ی فریلنسری باعث رضایت من شده است” را نمی‌بینید. در واقع موضوعات تقریباً درمورد میزان پولی که می‌توانند به دست آورند تمرکز دارد.

چرا فریلنسرینگ برای من مناسب نیست؟

4 آشنایی با مدیران فریلنسری و داشتن چند مدیر به صورت همزمان

پس از سال‌ها فکر کردن، تصمیم گرفتم که فریلنسرینگ برای من مناسب نیست. من عاشق نوشتن هستم، اما نویسندگی کافی نیست.

فریلنسرینگ برای بسیاری از افراد مناسب است، اما من شخصا می‌خواهم در مورد آنچه دوست دارم بنویسم. اگر بتوانم از رویاهای دیگران نیز حمایت کنم، عالی است. اما نه با هزینه خودم. من می‌خواهم هر رابطه‌ای که ایجاد می‌کنم بر اساس ارزش‌های مشترک باشد، نه بر اساس پول. اگر بتوانیم با هم پول دربیاوریم، این یک امتیاز برا هر دو طرف است.

بنابراین اگر فریلنسر نباشیم چه کار کنیم؟

3 آشنایی با مدیران فریلنسری و داشتن چند مدیر به صورت همزمان

درگذشته فریلنسرینگ در لیست فرصت‌های موجود برای سازندگان جهت کسب درآمد از مهارت و یا محصولاتشان قرار داشت. امروزه فرصت‌های بیش‌تری وجود دارد که به سازندگان اجازه می‌دهد کنترل خلاقانه خود را در پروژه‌ها حفظ کنند.

پادکست، وبلاگ نویسی، وبلاگ نویسی، ساخت ولاگ و ایجاد محتوا به طور کلی به سمت استراتژی‌های مشارکتی حرکت کرده است. پلتفرم‌هایی مانند Substack ،Quora ،YouTube و Patreon کنترل خلاقانه را بر اساس بینندگان به دست می‌آورند.

به قول Jeff Foxworthy‎ اگر فریلنسرینگ برای شما مناسب نیست، “شما ممکن است خالق محتوا باشید.”

حال که با مدیران فریلنسری و داشتن چند مدیر به صورت همزمان آشنا شدید می‌توانید از خدمات نقد درآمد ارزی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

نقد کردن درآمد ارزی

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT