کیف پول جکس

آشنایی با کیف پول جکس (Jaxx) و آموزش کامل استفاده از این کیف پول

زمان مطالعه 6 دقیقه

امروزه بحث نگهداری از رمز ارزها و ذخیره امن آنها با پیشرفته تر شدن شیوه های کلاهبرداری مشکل تر شده است. برای بسیاری از کاربران و سرمایه گذاران رمز ارزها مهم است که یک کیف پول در حین امنیت از سهولت در استفاده نیز برخوردار باشد.
در این مطلب به بررسی کامل ویژگی های کیف پول جکس (Jaxx) خواهیم پرداخت و به دنبال آن مروری بر موارد امنیتی آن خواهیم داشت. با اول پرداخت همراه باشید.

کیف پول جکس

جکس ولت (Jaxx wallet) یک کیف پول دیجیتالی است که به کاربران امکان می دهد طیف وسیعی از ارزهای رمزنگاری شده مختلف را ارسال و دریافت کنند. همچنین مکانی امن برای ذخیره سازی این دارایی ها فراهم می کند. این کیف پول در سال 2014 توسط آنتونی دیوریو، که یکی از بنیانگذاران اتریوم است، ایجاد شد.

کیف پول جکس یک “کیف پول مولتی کوین” است و به شما امکان می دهد رمز ارزها مختلف را در یک مکان ذخیره کنید.  والت جکس برای دانلود در اکثر انواع دستگاه در دسترس است. این امر بدین معنا است که دسترسی به آن در هر کجا که باشید آسان است. در سال 2018، توسعه دهندگان جکس اعلام کردند که کیف پول آنها بیش از 1.2 میلیون بار دانلود شده است، که این رقم جکس را به یکی از محبوب ترین کیف پول های بازار تبدیل می کند.

دانلود کیف پول جکس

Jaxx همچنین، با طراحی مناسب خود تجربه کاربری خوبی را در اختیارتان خواهد گذاشت و با وجود یک صرافی داخلی انجام امور را برای شما راحت تر خواهد کرد.

ویژگی های کیف پول جکس (Jaxx)

در ادامه مطلب، برخی از برجسته ترین و کاربردی ترین قابلیت های جکس را با هم مرور می کنیم. این قابلیت ها شامل مواردی هستند که کیف پول Jaxx را از دیگر والت ها متمایز می کنند و تمامی جوانب از قابلیت هایی که یک کیف پول به آنها نیاز دارد را پوشش می دهند.

کیف پول مولتی کوین

یکی از بهترین ویژگی های جکس والت این است که طیف وسیع و متنوعی از ارزهای رمزنگاری شده مختلف را پشتیبانی می کند. این امر برای افرادی که سبد سرمایه گذاری آنها دارای ارزهای رمزپایه زیادی است، بسیار مناسب می باشد، زیرا در غیر این صورت، آنها باید هر سکه را در کیف پول جداگانه ذخیره کنند.

از آنجا که جکس یک والت مولتی کوین است، برای استفاده از آن احتیاجی به ایجاد و ساخت کیف پول جدید در برنامه نخواهد بود.

همگام سازی پلتفرم ها

کیف پول جکس برای تمامی پلتفرم ها، از ویندوز و مک در سیستم های کامپیوتر گرفته تا اندروید و آی او اس برای گوشی های موبایل را پوشش می دهد. حال جکس یک ویژگی شگفت انگیز به نام همگام سازی پلتفرم دارد و در این قابلیت همه کیف پول های یک فرد در پلتفرم های مختلف را به هم پیوند می دهد. به عنوان مثال، اگر کیف پول جکس را در تلفن همراه اندروید و دسکتاپ خود بارگیری کنید، همه منابع مالی شما در هر دو دستگاه قابل دسترسی است و این یک مزیت بزرگ است.

Jaxx

Jaxx

صرافی داخلی

یکی دیگر از مزایای خارق العاده استفاده از کیف پول جکس این است که این والت دارای API صرافی شیپ شیفت (ShapeShift) برای مبادلات داخلی است. شیپ شیفت یک صرافی شخص ثالث است که به شما امکان می دهد تبادل ارز رمزنگاری شده خود را با ارز های دیگر، در ولت جکس انجام دهیم.

بدون این سرویس صرافی داخلی، باید وجوه خود را به صرافی رمزنگاری دیگری ارسال کنید، معامله ای انجام دهید و سپس آنها را به کیف پول جکس خود برگردانید، که بسیار کاری وقت گیر خواهد بود.

توجه داشته باشید که با توجه به تحریم های اعمال شده علیه کاربران ایرانی توسط صرافی های مختلف از جمله شیپ شیفت در استفاده از این قابلیت با احتیاط عمل کنید و در صورت لزوم استفاده از صرافی داخلی جکس والت از ابزارهای های تغییر آی پی استفاده نمایید.

کاربرپسندی

با بیش از یک میلیون بار دانلود کاربر، کیف پول جکس یکی از کاربرپسندترین رابط های کاربری موجود را دارد. این عالی است، زیرا آن را چه برای مبتدیان و چه برای کاربران با تجربه تر ارز رمزنگاری شده به گزینه ای ایده آل تبدیل می کند.

این پلتفرم دارای رنگ های بسیار ساده و متون واضح است و مشاهده تاریخچه معاملات در آن بسیار آسان است.

هزینه و کارمزدها

مهم نیست که کیف پول را روی کدام دستگاه نصب کنید، کیف پول جکس کاملا رایگان است. زمان ارسال ارزهای رمزپایه به کیف پول دیگر نیز، شما فقط کارمزد شبکه بلاکچین را پرداخت خواهید کرد که وابسته به کوین و شلوغی شبکه متفاوت است. جکس ولت از این طریق هیچ درآمدی ندارد.

درآمد اصلی جکس هنگامی است که کاربران، اقدام به تبدیل رمز ارز در کیف پول Jaxx از طریق صرافی داخلی آن می نمایند.

امنیت کیف پول جکس

هنگام انتخاب کیف پول ارز رمزنگاری شده، بسیار مهم است که به امنیت آن توجه کنید. وقتی کیف پولی از ویژگی های خوبی مانند کاربر پسند بودن و پشتیبانی از چند ارز برخوردار است، می تواند گزینه خوبی باشد. با این حال، اگر امنیت آن ضعیف باشد، باید از استفاده از آن صرف نظر کنید. در این بخش به طور خلاصه زوایای مهم امنیتی کیف پول جکس را بررسی می کنیم.

حریم خصوصی کاربر

در مرحله اول، وقتی کیف پول را بارگیری می کنید، از شما اطلاعات شخصی خواسته نمی شود. این برای کسانی که عاشق حریم خصوصی هستند عالی است و همچنین به این معنی است که شما و فقط شما به کلیدهای خصوصی خود دسترسی خواهید داشت. هرگز فراموش نکنید، اگر کلیدهای خصوصی خود را گم کنید، بودجه شما برای همیشه از بین می رود.

تیم Jaxx هرگز به کلیدهای خصوصی شما دسترسی ندارد، زیرا کلیدها به صورت محلی بر روی دستگاه شما نگهداری می شوند. اگرچه این به یک سطح امنیتی اضافی اضافه می کند، اما به این معنی است که اگر هک می شوید ، آنها نمی توانند وجوه شما را بازیابی کنند.

عبارات بازیابی

برای محافظت بیشتر از کیف پول، توصیه می شود یک نسخه پشتیبان از عبارت بازیابی خود تهیه کنید. هنگام ساخت جکس والت یک عبارت بازیابی (مانند رمز عبور) در اختیار شما قرار می گیرد، که لازم است برای حفظ آن را در جایی یادداشت کنید. این عبارات در مواقعی مانند آسیب دیدن یا دزدیده شدن دستگاه شما بسیار عالی است، زیرا می توانید از آن برای بازیابی کلیدهای کیف پول خود استفاده کنید و به رمز ارزهای خود دسترسی پیدا کنید.

امنیت ورود به سیستم

متاسفانه، هیچ احراز هویت دو عاملی (2FA) یا پشتیبانی از چند امضا در کیف پول جکس وجود ندارد. با توجه به بازخورد های ارائه شده توسط کاربران والت جکس، این نیز یکی از نقاط ضعف اصلی این والت است.

ویژگی احراز هویت دو عاملی موجود در کیف پول های دیگر به این معنی است که شما باید قبل از انجام معامله یا ورود به والت کدی را وارد کنید که برای تلفن همراه شخصی و یا آدرس ایمیل شما ارسال می شود. پشتیبانی از چند امضا نیز زمانی است که شما باید ورود به سیستم خود را در بیش از یک دستگاه تأیید کنید.

هک شدن جکس

کیف پول جکس در اواخر سال 2017 هک بزرگی را تجربه کرد، جایی که بیش از 400000 دلار اتریوم (ETH) از کیف پول کاربران  به سرقت رفت. این هک زمانی امکان پذیر شد که یک کاربر والت جکس را روی آیفون “جیلبریک شده” بارگیری کند. در این حالت قفل تلفن همراه باز می شود تا در هر شبکه ای بتوان به آن دسترسی داشت. این بدان معنی است که هیچ تضمینی برای ایمن بودن برنامه های بارگیری شده نیست.

در نتیجه ، یک هکر توانست عبارت پشتیبان کاربر را بدست آورد، که به وی این امکان را داد تا سکه ها را به کیف پول شخصی خود منتقل کند. گرچه این کاملاً تقصیر جکس نبود، اما مسئله این بود که آنها واقعاً از این آسیب پذیری آگاه بودند، اما برای رفع آن کاری انجام ندادند. توسعه دهندگان جکس ادعا کردند که آنها نمی خواهند تغییرات اساسی در سیستم عامل ایجاد کنند، زیرا استفاده از کیف پول دشوارتر می شود.

به طور کلی ، این تنها آسیب پذیری است که والت جکس از زمان راه اندازی آن در سال 2014 تجربه کرده است. بنابراین، تا زمانی که کلیدهای خصوصی خود را ایمن نگه دارید، سعی نکنید این برنامه را از طریق تلفن جیلبریک شده بارگیری کنید و یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، وجوه شما ایمن خواهد بود.

ارز هایی قابل ذخیره در کیف پول جکس

در زمان نوشتن این مطلب در تیر ماه 2021، کیف پول جکس می تواند بیش از 90 سکه مختلف را ذخیره کند. این ارز ها شامل کوین های معروف مانند بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC)، بایننس کوین (BNB) و دوج کوین (Doge) و تعداد بسیار زیاد دیگر رمز ارز و توکن می باشد.

کیف پول جکس

کیف پول جکس

خرید ارز های دیجیتال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT