معرفی 8 سرویس برتر ذخیره سازی ابری رایگان برای کاربردهای شخصی و بیزینسی

معرفی 8 سرویس برتر ذخیره سازی ابری رایگان برای کاربردهای شخصی و بیزینسی

زمان مطالعه 7 دقیقه

ذخیره اطلاعات در یک مکان امن بسیار مهم است، زیرا به دلایل مختلفی ممکن است داده‌های شما هک شود یا از بین برود. در واقع همیشه نمی‌توان به هارد دیسک رایانه اعتماد کرد زیرا هر چقدر که این فناوری پیشرفته باشد، در نهایت ممکن است توسط ویروس‌ها و هکرها مورد حمله قرار بگیرد و اطلاعات خود را از دست دهید. در ادامه به 8 سرویس برتر ذخیره سازی ابری رایگان برای کاربردهای شخصی و بیزینسی می‌پردازیم.

به همین دلیل بهتر است به دنبال ذخیره اطلاعات خود در سرویس‌های امن ذخیره سازی ابری باشید. این سرویس‌ها مزایای زیادی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • دسترسی آسان به اطلاعات از هر مکان و در هر زمانی
  • امکان بازیابی اطلاعات از دست رفته
  • سرویس کاملاً امن و رمزگذاری شده
  • اشتراک گذاری آسان و سریع داده‌ها با اعضای تیم، دوستان و خانواده
  • امکان پشتیبان گیری سریع و بازیابی اطلاعات

معرفی 8 سرویس برتر ذخیره سازی ابری

در این مقاله قصد داریم چند سرویس برتر ذخیره ابری رایگان و امن را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

۱. pCloud

1 معرفی 8 سرویس برتر ذخیره سازی ابری رایگان برای کاربردهای شخصی و بیزینسی

اگر به دنبال یک پلتفرم ذخیره سازی ابری ساده و ایمن برای اسناد خود هستید pCloud را امتحان کنید و یک فضای ذخیره سازی ۱۰ گیگابایتی را به صورت رایگان دریافت کنید. pCloud از همه دستگاه‌ها برای ذخیره فایل‌ها پشتیبانی می‌کند تا در صورت نیاز بتوانید از طریق وب، تلفن همراه یا لپ تاپ به اسناد خود دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید به طور مشترک با تیم خود از این سرویس استفاده کنید و فایل‌ها را ارسال و دریافت و ویرایش کنید. همچنین این سرویس با pCloud Crypto اطلاعات شما ایمن نگه می‌دارد.

با استفاده از pCloud در هر مکان و هر زمان به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید و آن‌ها را مدیریت کنید. همچنین می‌توانید فایلی را که میخواهید جستجو کنید و آنها را به طور دلخواه به ترتیب مرتب کنید. اگر می‌خواهید به پرونده‌های حذف شده خود دسترسی پیدا کنید، کافی است به گزینه سطل زباله یا trash بروید و در صورت تمایل آن‌ها را بازیابی کنید.

pCloud به شما امکان آپلود هر فایلی با هر اندازه ای را می‌دهد. همچنین می‌توانید کاربران pCloud دعوت کنید تا پوشه‌های شما را ببینند و به پرونده‌های شما دسترسی پیدا کنند. لینک فایل‌های خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید و به آنها امکان ویرایش و ارسال نظر را بدهید. pCloud با استفاده از پروتکل رمزنگاری SSL / TLS فایل‌های شما را حداقل در سه سرور ذخیره می‌کند. این پلتفرم افزونه‌های بسیاری دارد که کار شما را آسان می‌کند. در صورتی که به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید از سایر طرح‌های پولی که از ۱۷۵ دلار برای ۵۰۰ گیگابایت شروع می‌شود استفاده کنید.

۲. Dropbox

2 معرفی 8 سرویس برتر ذخیره سازی ابری رایگان برای کاربردهای شخصی و بیزینسی

با خیال راحت می‌توانید داده‌های خود را با Dropbox ذخیره کنید، بک آپ بگیرید و به اشتراک بگذارید. احتمالاً قبلاً نام این پلتفرم ذخیره سازی ابری را شنیده‌اید زیرا توسط افراد زیادی در سراسر جهان به طور گسترده استفاده می‌شود. شما می‌توانید با دستگاه های مختلف از طریق برنامه دراپ باکس دسک تاپ، برنامه تلفن همراه یا از طریق مرورگر به داده‌های خود دسترسی پیدا کنید. دراپ باکس در همه دستگاه‌ها برای راحتی شما همگام سازی شده‌اند.

دراپ باکس از اطلاعات شما محافظت می‌کند. حتی اگر به دلایلی دسترسی به دستگاه خود را از دست دهید، می‌توانید به سادگی از ویژگی “remote wipe” برای پاکسازی تمام داده‌ها از حساب کاربری خود استفاده کنید تا مطمئن شوید هیچ کس دیگری به آن‌ها دسترسی پیدا نخواهد کرد.

طرح رایگان این پلتفرم ۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی به شما می‌دهد. همچنین میتوانید با ۹/۹۹ دلار (و بیش‌تر) در ماه به طرح های پولی با ویژگی‌های بیشتر دسترسی داشته باشید.

۳. Google Drive

3 معرفی 8 سرویس برتر ذخیره سازی ابری رایگان برای کاربردهای شخصی و بیزینسی

هر برنامه‌ای که توسط Google عرضه شود قطعا عالیست و Google Drive یکی از این برنامه‌ها است. Google Drive یک پلتفرم مناسب برای کاربردهای شخصی و تجاری است و شما می‌توانید طبق نیاز خود از یکی از طرح‌های آن استفاده کنید.

با استفاده از این پلتفرم می‌توانید داده های خود را ذخیره کنید و با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. Google Drive به شما امکان می‌دهد که آن را با سایر برنامه‌های Google مانند Sheets ،Slides و Docs ادغام کنید تا مجبور نشوید از ابزارهای خارجی دیگری استفاده کنید. همچنین جدا از برنامه‌های Google، می‌توانید آن را با ابزارهای شخص ثالث مانند Slack ،Adobe ،DocuSign و Salesforce ادغام کنید.

این ویژگی مشارکت اعضای تیم را بسیار راحت می‌کند؛ زیرا از یک مکان به همه ابزارهای مورد نیاز دسترسی خواهند داشت.

از Google Drive می‌توان در چندین دستگاه و سیستم عامل استفاده کرد و ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ارائه می‌دهد. برای کاربردهای تجاری Google Workspace را بررسی کنید.

۴. سرویس ذخیره سازی ابری OneDrive

4 معرفی 8 سرویس برتر ذخیره سازی ابری رایگان برای کاربردهای شخصی و بیزینسی

با استفاده از نسخه رایگان OneDrive به قابلیت‌های زیادی از جمله بک آپ گرفتن، ذخیره سازی و به اشتراک گذاری داده‌ها، مشارکت‌های تیمی دسترسی داشته باشید. با استفاده از نسخه‌های پریمیوم به ویژگی‌های بیشتری از جمله به برنامه‌های Microsoft مانند Word ،Excel و PowerPoint در این پلتفرم دسترسی پیدا کنید.

OneDrive ویژگی‌های دیگری مانند ”Personal Vault” را ارائه داده است که به محافظت در برابر اطلاعات کمک می‌کند. همچنین برای اطمینان از تمیز بودن داده‌ها میتوانید اسناد خود را در این پلتفرم اسکن کنید.

با استفاده از وان درایو در هر زمان و هر مکان می‌توانید از دستگاه‌های مختلف به داده‌های خود دسترسی پیدا کنید. این پلتفرم یک طرح رایگان با ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی به شما ارائه می‌دهد.

۵. Box

5 معرفی 8 سرویس برتر ذخیره سازی ابری رایگان برای کاربردهای شخصی و بیزینسی

Box توسط برخی از بزرگ‌ترین سازمان‌های جهان استفاده می‌شود و شامل ویژگی‌هایی از جمله کنترل‌های امنیتی پیشرفته، قابلیت شناسایی هوشمند خطرات و نظارت کامل بر داده‌ها است. این پلتفرم انجام کارها را برای شما آسان می‌کند و باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد.

شما می‌توانید با اعضای تیم خود اطلاعات و فایل‌ها را به اشتراک بگذارید. این پلتفرم برای سرعت دادن به روند انجام به خصوص اگر فرد پر مشغله‌ای هستید بسیار مناسب است.

Box را می‌توان با بیش از ۱۵۰۰ ابزار شخص ثالث ادغام کرد و برای شروع ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان به شما می‌دهد.

۶. Zoho Docs

6 معرفی 8 سرویس برتر ذخیره سازی ابری رایگان برای کاربردهای شخصی و بیزینسی

با استفاده از Zoho Docs می‌توانید انواع فایل‌ها را با دوستان، خانواده و اعضای تیم به اشتراک بگذارید. برای شروع کار ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان دریافت می‌کنید و به شما امکان همگام سازی فایل را از طریق ویندوز، macOS و اوبونتو لینوکس می‌دهد.

با Zoho Docs میتوانید داده‌های خود را در دسته های مختلف سازماندهی کنید. این پلتفرم همچنین از قابلیت admin control برای شخصی سازی کل سیستم بر اساس نیازهای شما استفاده می‌کند و تمام داده‌های شما در بسیاری از سطوح رمزگذاری شده‌اند. این پلتفرم از SOC 2 Type II و ISO 27001 برای ایجاد امنیت استفاده می‌کند. با استفاده از برنامه‌های Android و IOS می توانید Zoho Docs را در سفر نیز با خود به همراه داشته باشید.

۷. Sync

7 معرفی 8 سرویس برتر ذخیره سازی ابری رایگان برای کاربردهای شخصی و بیزینسی

یک پلتفرم ذخیره سازی ابری بسیار جالب دیگر Sync است، که با استفاده از سیستم رمزگذاری end-to-end از داده‌های شما محافظت می‌کند. همانطور که از نام آن پیداست، داده‌های شما به طور خودکار بین دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف از جمله macOS، ویندوز، IOS و Android همگام سازی می‌شود. شما می‌توانید از طریق این پلتفرم هر نوع فایلی را به اشتراک بگذارید و حتی از چندین کاربر دعوت کنید و به صورت تیمی روی داده‌ها کار کنید.

Sync دارای ویژگی‌های دیگری از جمله Password Protection یا محافظت با رمزعبور، اعلان و مجوز است به طوری که شما همیشه می‌توانید هنگام مشارکت‌های تیمی آنچه را که در حساب شما اتفاق می‌افتد کنترل کنید.

هنگامی که در این پلتفرم ثبت نام کردید ۵ گیگابایت رایگان فضای ذخیره سازی دریافت خواهید کرد و در هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را ارتقا دهید.

۸. سرویس ذخیره سازی ابری iCloud

8 معرفی 8 سرویس برتر ذخیره سازی ابری رایگان برای کاربردهای شخصی و بیزینسی

اگر کاربر دستگاه‌های Apple هستید، iCloud همان چیزی است که به آن نیاز دارید. این پلتفرم در چندین دستگاه همگام سازی شده و به شما امکان می‌دهد همه ی داده‌ها را به راحتی جستجو، مرور و به اشتراک بگذارید.

یک ویژگی بسیار جالب iCloud این است که به طور خودکار عکس‌های با وضوح بالا را آپلود می‌کند ولی نسخه کم حجم آن را در دستگاه شما نگه می‌دارد تا فضای کمتری را اشغال کند. هر زمان که به فایل اصلی نیاز داشتید می‌توانید آن را دوباره دانلود کنید.

با استفاده از iCloud می‌توانید فایل‌های خود را بر اساس نام یا حتی رنگ ها سازماندهی کنید تا داده‌ها به راحتی قابل دسترسی و قابل تفکیک از داده‌های دیگر باشند. برخی دیگر از ویژگی های اصلی iCloud عبارتند از:

  • فایل‌ها را با هر کسی (حتی کاربران غیر اپل) به اشتراک بگذارید و گزینه اجازه دسترسی را برای آن‌ها تنظیم کنید.
  • پشتیبان گیری خودکار
  • هنگامی که تغییری در داده‌ها ایجاد می‌کنید، به طور خودکار داده‌ها در همه دستگاه‌ها به روز می‌شود.
  • برای همکاری موثرتر می‌توانید از صفحات گسترده، یادداشت‌ها، اسناد و ارائه‌ها استفاده کنید.
  • انتقال یکپارچه به دستگاه جدید با تمام داده‌ها و تنظیمات.
  • احراز هویت دو مرحله‌ای برای امنیت بیشتر.

این پلتفرم برای شروع ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان به شما ارائه می‌دهد و طرح‌های پولی آن از ۰/۹۹ دلار در ماه شروع می‌شود.

جدول زیر میزان فضای ذخیره سازی هر یک از پلتفرم‌های معرفی شده را نشان می‌دهد:

9 معرفی 8 سرویس برتر ذخیره سازی ابری رایگان برای کاربردهای شخصی و بیزینسی

پلتفرم‌های رایگان ذخیره سازی ابری ذکر شده متناسب با هر دو کاربرد شخصی و تجاری است و از داده‌های شما محافظت می‌کند.

حال که با ۸ سرویس برتر ذخیره سازی ابری رایگان آشنا شدید اگر به دنبال خرید حجم و اشتراک از این سرویس‌ها هستید می‌توانید از خدمکات خرید با پی پال و خرید با ویزاکارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT