آشنایی با 6 دلیل برای سرمایه گذاری در مالزی

آشنایی با 6 دلیل برای سرمایه گذاری در مالزی

زمان مطالعه 3 دقیقه

کشور مالزی یک کشور با اقتصاد قوی و رو به رشد است که بخش دولتی آن، سیاست‌های فشرده اقتصادی را دنبال می‌کند. دولت این کشور شدیدا دنبال تحولات اساسی، توسعه پایدار اقتصادی و ساخت بستر سرمایه گذاری در مالزی است. بنا بر اعلام بانک جهانی در سال ۲۰۱۹، اقتصاد مالزی در حوزه تولید کسب و کار در جایگاه پانزدهم دنیا و دوم کشورهای جنوب شرق آسیا قرار داشته است. همچنین اقتصاد کلی مالزی از میان ۱۴۰ کشور دنیا در رتبه ۲۵ قرار گرفته است. در این مقاله با ۶ دلیل جهت سرمایه گذاری در مالزی آشنا شوید.

دلیل برای سرمایه گذاری در مالزی | محیط اقتصادی پر جنب و جوش

1 آشنایی با 6 دلیل برای سرمایه گذاری در مالزی

اقتصاد کشور مالزی باز، متنوع و همچنین قدرتمند است. این کشور بخش‌های مالی و سیستم‌های بانکی عالی دارد. به عنوان مثال مرکز هدایت مالی Labuan International Business واقع در Financial Centre در تمام دنیا شناخته شده است و متشکل از لیدرهای ماهر به همراه برنامه‌های کامپیوتری تحلیل مالی هوشمند است. جالب است بدانید که ۴۰ درصد شغل‌ها در مالزی به فعالیت‌های صادرات مستقیم یا صادرات مجدد وابسته است. طی یک دهه گذشته، مالزی از یک اقتصاد با درآمد متوسط به یک اقتصاد با درآمد بالا رسیده است که بخشی از آن وابسته به سرمایه‌گذاری عمومی در اقتصاد می‌باشد.

زیرساخت پیشرفته

توسعه عالی زیر ساخت‌های این کشور، امکان توسعه اقتصادی را برای دراز مدت فراهم کرده است. نیروگاه‌های تولید برق این کشور از پیشرفته‌ترین نیروگاه‌های دنیا است و سیستم توزیع برق در این کشور به بهترین نحو طراحی شده‌‌اند. همچنین بخش مخابرات و زیرساختهای مرتبط با خدمات ماهواره‌ای این کشور هم بسیار کارآمد است. از طرفی بنادر پیشرفته این کشور به همراه توسعه کشتی‌رانی، بخش مهمی از زیرساخت فنی این کشور را تشکیل می‌دهد.

منابع انسانی

2 آشنایی با 6 دلیل برای سرمایه گذاری در مالزی

در حال حاضر این کشور از نیروهای جوان و تحصیل کرده‌ای برخوردار است که اکثریت آنها قادرند زبان انگلیسی را به روانی صحبت کنند. در این سالها دولت مالزی متعهد شده که برای توسعه استعداد و توانایی افراد جامعه تلاش کند و سیستم آموزشی را مبتنی بر قابلیت فردی تغییر دهد.

پیشرفت های فنی

این کشور در حوزه مالی، پذیرای روش‌های نوین انتقال پول و ارز است و به نوعی اقتصاد کاملا دیجیتال در برنامه توسعه کشور مالزی قرار دارد. برنامه دولت این است که نه تنها بخش خدمات مالی به سمت دیجیتالی شدن پیش رود، بلکه بخش‌های اداری، حقوقی، تولید و حتی کشاورزی نیز از مزایای دیجیتالی شدن بهره ببرد. با این کار سرعت رشد اقتصاد مالزی بیش از گذشته سرعت خواهد گرفت.

دروازه‌ای برای بازارهای مختلف

3 آشنایی با 6 دلیل برای سرمایه گذاری در مالزی

این کشور در یک موقیت استراتژیک واقع شده است و شاه‌راه دریایی میان کشورهای اروپایی و بندرهای اصلی چین، ژاپن و کره جنوبی محسوب می‌شود. به همین دلیل این موقیت منجربه توسعه صنایع مرتبط با حمل و نقل دریایی، بیمه و اختصاص بازاری گسترده برای معاملات متنوع کالا و خدمات می‌شود.

مشوق‌های تجاری دولت

دولت مالزی برای جذب سرمایه‌گذار در این کشور و تشویق به راه اندازی کسب و کار، مشوق‌های مختلفی مانند کاهش مالیات در شرایط خاص را در نظر گرفته است. همچنین دولت به سرمایه گذاران خارجی این اجازه می‌دهد که پروژه‌های جدید خود را تحت پوشش سیاست Liberal Equity Policy قرار دهند تا ریسک سرمایه گذاری کاهش پیدا کند.

به نظر می‌رسد که سرمایه گذاری در مالزی با توجه به دلایل بالا بسیار معقولانه باشد. اگر قصد مهاجرت به مالزی را دارید می‌توانید از خدمات تعیین وقت سفارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT