1 معرفی بهترین ارائه دهندگان سرویس ابر خصوصی (Private Cloud)

معرفی بهترین ارائه دهندگان سرویس ابر خصوصی (Private Cloud)

زمان مطالعه 6 دقیقه

انتخاب اینکه کدام ارائه‌دهنده ابر خصوصی بهترین ارائه‌دهنده ابر برای کسب‌وکار شما است، می‌تواند گیج کننده و تا حدودی پیچیده باشد. در ادامه به بهترین ارائه دهندگان سرویس ابر خصوصی می‌پردازیم.

وقتی نوبت به ابر عمومی می‌رسد، فهرست منابع کوتاه و ساده است. رقابت بزرگی بین AWS و Azure و Google، با دیگر بازیگران میدان از جمله IBM Cloud و Oracle Cloud وجود دارد.

مزایای ذخیره سازی ابری و پشتیبان گیری

معرفی بهترین ارائه دهندگان سرویس ابر خصوصی (Private Cloud)

حفاظت از داده‌های شرکت شما امری بسیار مهم است.  فضای ذخیره سازی ابری با پشتیبان گیری خودکار، کار بسیار مهمی انجام می‌دهد و آرامش خاطر را برای شما فراهم می کند.  راه‌حل پشتیبان‌گیری و بازیابی شرکت Cobalt Iron به دلیل اتوماسیون و قابلیت اطمینان آن با صرف هزینه کمتر شناخته شده است.

بازار ابر خصوصی تاحدودی پیچیده است زیرا تعریف «ابر خصوصی» متنوع و حتی شاید گیج کننده است. یک ابر خصوصی می‌تواند یک استقرار کاملا داخلی باشد، یا می‌تواند میزبانی ابر خصوصی در یک مرکز داده از راه دور باشد، یا ترکیبی از این دو کار.

علاوه بر این، برای ساخت یک ابر خصوصی، انواع مختلفی از محصولات و خدمات نیاز است. برخی از فروشندگان سخت‌افزار آماده برای ابر می‌فروشند، برخی دیگر نرم‌افزار ابری و برخی دیگر خدمات ابری خصوصی مجازی می‌فروشند.  علاوه بر این، در این مرحله اکثر ابرهای خصوصی بخشی از استقرارهای ابر ترکیبی و چند ابری هستند. در واقع، چند ابری به عنوان انتخاب پیش‌فرض ظاهر شده است.

همانطور که بازار رایانش ابری به ثبات رسیده است، دیدگاه ها نسبت به ابر خصوصی به وضوح تغییر کرده است.  در اوایل، مثلا در سال ۲۰۱۰، کم اشتیاقی در میان کسب‌وکارها برای مهاجرت به فضای ابری عمومی وجود داشت.  از آنجایی که شرکت‌ها مزایا و معایب استقرار ابر را می‌سنجیدند، با ابر خصوصی بسیار راحت‌تر بودند. در اصل این یک توسعه از دیتاسنتر سنتی داخلی بود.

اکنون که رایانش ابری عمومی به طور کامل برای مشاغل در هر اندازه ای جا افتاده است، برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ابر خصوصی کم کم از میان خواهد رفت. از آنجایی که شرکت‌ها درصد بیشتری از زیرساخت‌های خود را به ابر عمومی اختصاص می‌دهند، ساخت و نگهداری ابر خصوصی مقبولیت کمتری دارد. از سوی دیگر، بخش ابرخصوصی همچنان قوی است. حداقل، کسب‌وکارها باید برخی از داده‌ها را در داخل مجموعه نگهداری کنند، بنابراین این احتمال وجود دارد که ابر خصوصی همواره جایی در این بین داشته باشد.

این مقاله به برخی از پیشتازان ابر خصوصی در این بازار که به سرعت در حال رشد هستند نگاه می‌کند و به جزئیات پیشنهادات محصول و نقاط قوت مختلف آنها می‌پردازد.

پیش بینی می‌شود که ابر خصوصی سرمایه گذاری بسیار کمتری در مقابل با ابر عمومی در سال‌های آینده داشته باشد.

بهترین ارائه دهندگان سرویس ابر خصوصی

HPE

01 معرفی بهترین ارائه دهندگان سرویس ابر خصوصی (Private Cloud)

بر اساس اکثر برآوردها، شرکت Hewlett Packard (HPE) یک رهبر کلیدی در بازار ابر خصوصی است. این شرکت توانایی خود را برای ارائه خدمات ابری خصوصی سفارشی، با استفاده از ترکیبی از برنامه‌های کاربردی ابری و ابزارهای زیرساختی متناسب با نیازهای فردی مشتری، به نمایش می‌گذارد. سپس شرکت‌ها می‌توانند از این پلت فرم به عنوان بخشی از راه حل ترکیبی یا چند ابری استفاده کنند.

خدمات ابری خصوصی HPE شامل سخت افزار، نرم افزار و خدمات می باشد.  بسیاری از راه‌حل‌های ابر خصوصی آن تحت نام تجاری Helion فروخته می‌شوند و شامل نرم‌افزار Helion Cloud Suite، سخت‌افزار Helion CloudSystem ،Helion Managed Private Cloud و Managed Virtual Private Cloud و همچنین بسیاری از محصولات دیگر می‌شود.

VMware

VMware، بیش از هر شرکت دیگری برای رایج کردن مجازی سازی در مرکز داده تلاش کرد. قاعدتا این شرکت ابر خصوصی «اصلی» است. در روزهای اولیه، بسیاری از شرکت‌ها به سادگی مرکز داده خود را به طور کامل مجازی کردند و آن را یک ابر خصوصی نامیدند.

علاوه بر این، در دنیای ابری امروزی، VMware اغلب به عنوان «پلی» بین دنیای ابر خصوصی و عمومی در نظر گرفته می‌شود. همچنین پلتفرم مدیریت ابری vRealize Suite را ارائه می‌کند که می‌تواند هم ابرهای خصوصی و هم ابرهای ترکیبی را مدیریت کند و Cloud Foundation، یک پلت‌فرم مرکز داده نرم‌افزاری است که برای ابرهای خصوصی طراحی شده است.

سرویس ابر خصوصی | Dell

Dell یک فروشنده با قدمت چندساله و اثبات شده در بازار ابر خصوصی است، یک پلتفرم توسعه دهنده ارائه می‌دهد که ترکیب گسترده‌ای از ابزارها را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این شرکت با مایکروسافت همکاری دارد تا راه حلی برای Azure Stack ارائه دهد که یک راه حل سخت افزاری اختصاصی برای ابر خصوصی است.

در یک مفهوم گسترده، ارائه‌های ابر خصوصی Dell شامل خدمات ابر خصوصی مجازی، نرم‌افزار مدیریت ابر و امنیت ابری، و مجموعه‌ای از خدمات مشاوره ابری است.

Oracle

اوراکل به شدت در بخش ابر سرمایه گذاری کرده است و در چند سال گذشته خود را به یک بازیکن واقعی تبدیل کرده است. در واقع، زمانی که لری الیسون، مدیر اجرایی و مدیر ارشد اجرایی شرکت، از برنامه‌های جسورانه اوراکل برای به چالش کشیدن خدمات وب آمازون در رایانش ابری پرده برداری کرد، گفت: “پیشگام بودن آمازون به پایان رسیده است. آمازون در آینده یک رقیب جدی خواهد داشت.”

Private Cloud Appliance این شرکت رویکرد سخت‌افزاری را برای جمع‌آوری داده‌ها و بارهای کاری در یک محیط ترکیبی اتخاذ می‌کند که در دنیای چند ابری امروزی بسیار مهم است. راه‌حل‌های Private Cloud Oracle شامل پلتفرم ابری، برنامه‌های کاربردی، زیرساخت، ابزارهای مدیریت و خدمات یکپارچه‌سازی می‌شود. همچنین خدمات ابر مدیریت شده را ارائه می‌دهد.

سرویس ابر خصوصی | IBM / Red Hat

IBM در اقدامی جسورانه برای افزایش خدمات ابری خود، Red Hat را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد. پیشنهادات ابری خصوصی Red Hat شامل پلت فرم مدیریت و توسعه Red Hat Cloud Suite، نرم افزار Cloud Infrastructure ،CloudForms نرم افزار مدیریت ابر، Red Hat Virtualization است. و Red Hat Gluster Storage.

نکته قابل توجه OpenShift است که استقرار ابر را به روش‌های مختلف امکان پذیر می‌کند. این شرکت همچنین خدمات مختلفی را برای کمک به مشتریان در استقرار و مدیریت ابرهای خصوصی و ترکیبی ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، راه‌حل‌های ابر خصوصی IBM شامل سخت‌افزاری مانند سیستم‌های IBM و ذخیره‌سازی IBM، سرویس‌های ابر خصوصی میزبانی‌شده، سرویس‌های مدیریت ابری IBM، ابزارهای امنیت ابری و نرم‌افزارهایی مانند Cloud Manager و Cloud Orchestrator است. همچنین راه‌حل‌ها و خدمات ابری را برای پلتفرم اصلی System z خود دارد.

Microsoft

در حالی که مایکروسافت رتبه دو را نسبت به AWS در کل بازار ابر در اختیار دارد، اما مایکروسافت قطعا پیشرو در سرویس ابر خصوصی است. گروه بزرگی از سازمان‌های قدیمی، با محوریت ویندوز، از خدمات مایکروسافت در استقرار ابر خصوصی خود استفاده می‌کنند.

در واقع، بسیاری از ابرهای خصوصی بر روی سیستم عامل ویندوز سرور مایکروسافت و فناوری مجازی سازی Hyper-V آن که در ویندوز سرور ادغام شده است، اجرا می‌شود. این شرکت یک استراتژی ابری ترکیبی را دنبال می‌کند که شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا ابرهای خصوصی را در مراکز داده خود با سرویس محاسبات ابری عمومی Azure شرکت ادغام کنند. برای این منظور، Microsoft Azure Stack را ارائه می‌دهد که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد خدمات Azure را در مراکز داده خود تکرار کنند.

سرویس ابر خصوصی | Cisco

سیسکو، غول شبکه، ابزارهای گسترده ای برای افزایش کارایی و قابلیت ابر خصوصی ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، ابزارهایی که برنامه‌های کاربردی مبتنی بر ابر یا مرکز داده شما را فهرست می‌کنند. و ابزارهایی که برای امنیت سراسری طراحی شده‌اند، بر توسعه شرکت در یک محیط چند ابری متمرکز شده‌اند.

سیسکو در حالی که بیش‌تر به دلیل سخت افزار و راه حل‌های شبکه شناخته شده است، انواع نرم افزارهای ابری را برای تجزیه و تحلیل، اتوماسیون زیرساخت، مدیریت و هماهنگ سازی ابر، توسعه و امنیت ابری ارائه می‌دهد.  این پیشنهادات عبارتند از Cisco ONE Enterprise Cloud Suite ،Cisco CloudCenter و Metapod.

NetApp

NetApp یک فروشنده قوی در این بازار است، همچنین استقرارهای مقیاس پذیر و ابر مانند خود را برای ابر خصوصی به نمایش می‌گذارد و حضور چشمگیری در بازار ابری دارد. هدف آن ارائه راه‌حلی است که سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا، کارآمد و بدون مشکل عمل کنند، «ساده‌سازی و خودکار کردن» یک عبارت کلیدی است.

ارائه‌های ذخیره‌سازی ابری خصوصی NetApp شامل NetApp Private Storage (NPS)، راه‌حل پشتیبان‌گیری AltaVault Cloud-Integrated Storage است که می‌تواند بر روی ابرهای عمومی یا خصوصی اجرا شود و StorageGRID Webscale Object Storage، که در ابرهای عمومی یا خصوصی نیز اجرا می‌شود. همچنین راه‌حل‌های NetApp Private Storage برای Cloud و FlexPod را ارائه می‌کند که سخت‌افزار NetApp و Cisco را ترکیب می‌کند و می‌تواند در محیط‌های ابری خصوصی استفاده شود.

Amazon Web Services

پیشرو و همه فن حریف در محاسبات ابری عمومی، خدمات وب آمازون (AWS) با ارائه خدمات ابری خصوصی سازگار است زیرا برخلاف سایر فروشندگان در این لیست و به طور کلی بازار استقرار اولیه اصلی را حفظ کرده است. AWS یک سرویس Virtual Private Cloud (VPC) ارائه می‌دهد که روی زیرساخت ابر عمومی آن اجرا می‌شود. VPC به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا نمونه‌های ابری خود را از موارد دیگر سازمان‌ها جدا کنند تا نیازهای امنیتی و انطباق را برآورده کنند.  VPC همچنین به مدیران کنترل بیشتری بر روی محیط ابری می‌دهد و گزینه‌ای برای ایجاد یک شبکه خصوصی مجازی سخت افزاری (VPN) برای اتصال مراکز داده سازمانی با AWS فراهم می‌کند.

حال که با بهترین ارائه دهندگان سرویس ابر خصوصی آشنا شدید، اگر قصد خرید دارید می‌توانید از خدمات خرید با پی پال سایت اول پرداخت استفاده کنید.

خرید با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT