مهارت برای نتورک مارکتینگ حرفه ای

یادگیری 5 مهارت مهم برای نتورک مارکتینگ حرفه ای

زمان مطالعه 3 دقیقه

نتورک مارکتینگ حرفه ای یک مهارت اکتسابی است که همه کار‌آفرینان در برخی موارد، اشتباهاتی در معاشرت‌های کاری خود کرده‌اند. John Boitnott مشاوره رسانه‌های دیجیتال، ۵ مهارت مهم را برای این موضوع مطرح کرده است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

اگر هنوز شما درگیر ارتباط گرفتن با افراد مختلف در کسب‌ و کار خود با آنان هستید، احتمالا دلیلش این است که هنوز نمی‌دانید چگونه رابطه برقرار کنید. نتورک مارکتینگ کارآمد، نیازمند مهارت‌های ویژه‌ای می‌باشد و اکثر مردم نمی‌دانند که چگونه با کار‌آفرینان ارتباط برقرار کنند.

مهارت مهم برای نتورک مارکتینگ حرفه ای کدامند؟

کارآفرینان موفق مانند نتورک مارکتینگ‌های ذاتی به نظر می‌رسند و واضح است که آن‌ها در این هنر تسلط یافته‌اند. شبکه‌سازی یا همان Networking در سطح اساسی خود، فعالیتی را شامل می‌شود که برای عده زیادی ناخوشایند است. برای یک ارتباط مؤثر، باید با افرادی که نمی‌شناسید، تعامل کنید و از منطقه امن و راحت خود خارج گردید.

ساختن شبکه کاری، سرمایه‌گذاری ارزشمندی هم برای خودتان و هم برای کارتان است. همچنین، با توسعه توانایی خود برای نزدیک شدن و صحبت کردن با افراد به روشی معناداری، نه تنها کسب‌ و کارتان بهبود می‌بخشد، اعتماد به نفس قوی هم برای شما به همراه خواهد داشت.

نتورک مارکتینگ حرفه ای

۱) برنامه ریزی درست یک نتورک مارکتینگ حرفه ای

در نتورکینگ با سرمایه‌گذاران احتمالی، زمانی را به معرفی کسب‌ و کار خود اختصاص دهید و همیشه کارت تجاری خود را به همراه داشته باشید. حتی اگر در حال انجام دادن فعالیت‌های روزمره هستید. هر چقدر بیشتر با برنامه و آماده پیش بروید، ارتباط شما بسیار ساده‌تر خواهد بود.

۲) بیشتر گوش دهید تا اینکه گوینده باشید

خوب گوش دادن می‌تواند به شما برای داشتن یک ارتباط ارزشمند بسیار کمک کند. اما، برخی مواقع آسان نیست؛ مخصوصاً وقتی در حال نتورکینگ در محیطی شلوغ هستید. خیلی از نتورکرها این اشتباه را می‌کنند که فقط گوینده هستند، در حالی که باید تلاش کنید تا شنونده‌ای خوب و فعال باشید که ارتباط چشمی مناسبی برقرار می‌کند. همچنین، پاسخ‌های مناسب و خردمندانه دهید.

۳) پرسیدن سوال‌های استراتژیک

فهمیدن اینکه چه پرسش‌هایی مناسب و حرفه‌ای هستند، ممکن است زمان ببرد؛ اما مهارتی ارزشمند برای نتورکینگ است. به علاوه، این امر می‌تواند جالب باشد چراکه همه انسان‌ها از مکالمه و تعامل دوطرفه بیشتر لذت می‌برند. باید با گوش دادن حرفه‌ای که در مهارت قبلی توضیح دادیم، به این موضوع پی ببرید که طرف مقابل شما بیشتر به چه چیزی علاقه‌مند است.

۴) تمرکز داشتن روی فرد مقابل

وقتی ‌بخواهید با فردی ارتباط برقرار کنید، لازم است که در رابطه با آن فرد، یک مکالمه‌ اولیه ایجاد کنید. بهتر است که در ابتدا اندکی درباره خودتان صحبت کنید و بعد مکالمه را به طرف مقابل متمرکز کنید. به هیچ وجه، طی اولین قرار کاری همه چیز خود را بیان نکنید. پس سعی کنید در ارتباط‌های اولیه بیشتر اطلاعات بکشید تا اینکه اطلاعات بدهید. پس از آنکه اطمینان لازم ایجاد شد، باید در مورد توسعه و برنامه کاری خود قوی‌تر صحبت کنید.

۵) افزودن ارزش به طرف مقابل

به تمامی راه‌هایی فکر کنید که می‌توانید با مهارت یا حتی ارتباطات خودتان، به دیگران ارزشی ارایه دهید. آگاه شدن از ارزشی که به افراد ارائه می‌دهید، می‌تواند به ایجاد روابط سودمند دو طرفه کمک کند. اگر طرف مقابل احساس کند که بیشتر از شما سود نمی‌برد یا در یک رابطه برنده – بازنده قرار گرفته است، سریعا از ادامه همکاری پس می‌کشد. فشار زیاد بر طرف مقابل برای همکاری هم نتیجه عکس دارد و فرد مقابل را نگران می‌کند.

 

تمرین‌هایی که برای نتورکینگ قوی در کسب و کارتان نیاز دارید

مهارت مهم برای نتورک مارکتینگ حرفه ای

برقراری ارتباط مطلوب یک مهارت کاملا اکتسابی است که همه کارآفرینان در این زمینه، اشتباهاتی مرتکب شده‌اند. با تمرین و یادگیری از اشتباهات می‌توان به این مهارت‌ها دست پیدا کرد.

۱) مهارت‌هایی را که در آن ضعیف هستید، شناسایی کرده و زمانی را صرف تمرین آن‌ها کنید.

۲) از دوستانتان بخواهید که در نحوه برقراری ارتباط شما، بازخورد نشان دهند و احساساتشان را بیان کنند.

۳) با دوستان و غریبه‌ها تعامل کنید تا بتوانید مهارت شنوایی خود را افزایش دهید.

۴) نتورک کارهای موفق را الگوی خود قرار داده و ببینید که چگونه به دیگران نزدیک می‌شوند.

نتورک مارکتینگ حرفه ای کاری سخت و دشوار است، اما یادگیری آن، می‌تواند تحولی عظیم در کسب و کارتان ایجاد کند. اگر شما یک کسب و کار آنلاین دارید یا می‌خواهید راه‌اندازی کنید،  احتمالا نیاز به خرید دامین، هاست خارجی خواهید داشت. خبر خوب این است که می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی با پی پال مجموعه اول پرداخت برای پرداخت هزینه چنین مواردی استفاده کنید.

خدمات پرداخت ارزی برای کسب و کارهای آنلاین

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT