Search Engine Evaluator کیست

Search Engine Evaluator کیست | شغل سنجشگر موتور جستجو

زمان مطالعه 3 دقیقه

امروزه شغل‌های فریلنسری، بسیار متنوع و در عین حال جالب شده‌اند. یکی از این شغل‌های فریلنسری پر درآمد، سنجشگر موتور جستجو (Search Engine Evaluator) است. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که Search Engine Evaluator کیست و چه کاری باید انجام دهد.

مدرک سئو

Search Engine Evaluator کیست ؟

اگر شما در موتور جست و جوی Google یا Bing و … موضوعی را جستجو کرده باشید، خیلی مواقع موتور جستجو نتوانسته است شما را به آنچه به دنبالش بودید برساند. الگوریتم‌های موتور جستجو بر اساس عملکرد سرچ مردم و یک سری اصول، هر بار به روز می‌شود تا نتایج جستجو دقیقترین حالت ممکن باشد با این حال همیشه سرشار از خطا خواهد بود.

Search Engine Evaluator کیست حقوق

روبات‌های موتورهای جستجو نتایجی عالی برای سرچ یک یا چند کلمه را به همراه دارند، اما دقیقا مشکل زمانی ایجاد می‌شود که یک فرد، یک سوال طولانی را در موتور جستجو سرچ می‌کند و به دنبال جوابی خاص است و در نهایت نتایج بسیار نامرتبط خواهند بود. از طرفی، هر فرد در هنگام جستجو و زمانی که کلمات را در کنار‌ هم قرار می‌دهد تا یک جمله ساخته شود، به همراه خود بار احساسی خواهد داشت. مثلا سرچ جمله «چرا خیلی اوقات اعصاب و حوصله هیچ کس را ندارم» برای ربات تنها کلمات معنی دارند ولی یک انسان، بار احساسی آن فردی که این متن را جستجو کرده را درک خواهد کرد و احتمالا می‌داند آن فرد به دنبال یک سایت روانشناسی است که بتواند مشکلش را حل نماید.

وجود همه این مشکلات در ربات‌های مرتبط با موتورهای جستجو، باعث شده است که برای بهبود عملکرد موتورهای جستجو نیاز شدیدی به انسان پیدا کنند. در همین راستا شغل Search Engine Evaluator ایجاد شده است.

کجا می‌توان به عنوان سنجشگر موتور جستجو کار کرد؟

Search Engine Evaluator کیست درآمد ارزی

افرادی که شغل Search Engine Evaluator را برگزیده‌اند، می‌توانند به صورت فریلنسری با شرکت‌های متنوعی در این حوزه همکاری نمایند. حقوق و دستمزد این شغل ساعتی است و معمولا برای زبان‌های مختلف و حتی کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود. برای یافتن مشکلات سرچ در آمریکای شمالی، حدود ۱۵ تا ۱۷ دلار در ساعت پرداخت می‌شود. لیست مهم‌ترین شرکت‌هایی که می‌توان با آنها همکاری کرد به شرح زیر است:

آیا برای Search Engine Evaluator نیاز به آموزش است؟

درآمد Search Engine Evaluator کیست

برای تبدیل شدن به Search Engine Evaluator نیاز به کمی آموزش است تا بتوانید به خوبی کسب درآمد کنید. اطاعات پایه‌ای در مورد SEO و توانایی انجام پروژه در ددلاین‌ها و بازه‌های زمانی کوتاه مدت هم لازم است. برای شروع یادگیری این شغل منابع متنوعی وجود دارد، با این حال یکی از جاهایی که ما پیشنهاد می‌کنیم، گذراندن یک دوره ساده در سایت Search Engine Evaluator Training است.

یک سنجشگر موتور جستجو چه کارهایی باید انجام دهد؟

Search Engine Evaluator کیست درآمد

کارها و پروژه‌ها بسیار متنوع است و برخی پروژه‌هایی که محول می‌شود نیازمند ارایه در یک بازه زمانی کوتاه می‌باشد. به طور کل پروژه‌ها شامل موارد زیر است:

  • آنالیز یک موضوع در موتورهای مختلف مثل Google، Bing ، Yahoo و …
  • ارزیابی کیفی نتایج در موتورها با آنچه جستجو شده است.
  • سرچ‌هایی که کاربر می‌خواهد به ویدئو یا دیتابیس دست یابد.
  • بررسی نتایج کاملا بی‌موردی که یک سایت با استفاده از حقه‌های SEO، خود را بالا آورده است اعلام و معرفی آنها
  • استفاده از کارهای تیمی بین سنجشگرهای موتور جستجو برای اتمام یک پروژه با ددلاین کوتاه
  • پیشنها راهکار برای حل برخی از سرچ‌ها
  • تفکیک نتایج با کیفیت از نتایج کم کیفیت

حال که متوجه شدید Search Engine Evaluator کیست و چه کاری باید انجام دهد در صورتی که در این شغل مشغول به کار شدید، برای نقد کردن درآمد ارزی خود می‌توانید از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرد. همچنین اگر می‌خواهید برای تبدیل شدن به یک سنجشگر موتور جستجو، در دوره‌های آنلاین مانند Udemy شرکت کنید، از طریق مجموعه اول پرداخت امکان واریز هزینه ارزی وجود خواهد داشت.

امتیاز 4.5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT