مقایسه سایت IFTTT و Zapier خدمات

مقایسه سایت IFTTT و Zapier در سال 2021 از هر لحاظ

زمان مطالعه 3 دقیقه

وبسایت‌های Zapier و IFTTT هر دو بهترین ابزارهای اتوماتیک سازی اپلیکیشن‌ها و لینک سازی نرم افزارها بدون نیاز به دانش کدنویسی هستند که در این مقاله به مقایسه سایت IFTTT و Zapier می‌پردازیم.

اهمیت پلتفرم‌های اتوماتیک ساز

اگر بخواهید دو یا چند اپلیکیشن را بدون دانش کدنویسی به هم متصل کنید که به طور اتوماتیک تمامی فرایندها و دستورات را اجرا کنید، مسلما پلتفرم‌های اتوماتیک سازی مانند Zapier و IFTTT بسیار کارآمد خواهند بود. تصمیم گیری در این مورد که کدام بهترین گزینه است، سخت و دشوار است.

مقایسه این دو پلتفرم، مانند مقایسه Dropbox و Google drive به عنوان فضای ابری است.

سایت IFTTT چیست؟

سایت IFTTT در سال ۲۰۱۰ با یک تیم برنامه نویسی قدرتمند شروع به کار کرد تا بتوان برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها را به صورت اتوماتیک اجرا کرد. البته بیشترین تمرکز این سایت بر کاربرهای خانگی بود و در آن زمان شبکه‌های اجتماعی به اندازه امروز قدرتمند نبودند.

سایت Zapier چیست؟

این سایت در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد و مانند IFTTT اهداف مدیریت اپلیکیشن‌ها و اتصال آنها به یکدیگر را دنبال می‌کرد. البته قابلیت‌هایی مانند فضای ذخیره ابری و مدیریت پروژه را هم در آن زمان در نظر گرفته بودند. بیشتر هدف Zapier بازارهای شرکتی و بیزینس‌ها بود.

مقایسه سایت IFTTT و Zapier

۱) شباهت‌ها

مقایسه سایت IFTTT و Zapier مدیریت

هر دو این ابزارها برای اتوماتیک سازی مدیریت اپلیکیشن‌ها و نرم افزارها و اتصال آنها به یکدیگر ساخته شده‌اند.

در هر دو آنها نیازی به دانش کدنویسی نیست و کار با هر دوی آنها ساده و جذاب است و حتی عملکرد منو به صورت drag and drop می‌باشد.

۲) میزان ادغام و تنوع اپلیکیشن‌ها

مقایسه سایت IFTTT و Zapier بهترین (2)

میزان قابلیت استفاده و ادغام اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها در Zapier بالغ بر ۳۰۰۰ اپ است و در IFTTT تعداد آن یک پنجم آن نزدیک به ۶۰۰ مورد می‌باشد. همچنین Zapier گزینه‌های بیشتری برای اعمال بر اپلیکیشن‌ها دارد. شاید برای تنوع کارها، Zapier گزینه‌های بیشتری را پیش روی کاربر قراردهد.

کتابخانه Zapier اپلیکیشن‌های تجاری بیشتری را پوشش می‌دهد از Google Workspace گرفته تا انواع پلتفرم‌های مدیریت پروژه را شامل می‌شود. با این حال IFTTT برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی گزینه‌ای بهتر و مطلوبتر است. برای اتوماتیک کردن اینترنت اشیا، بهتزین گزینه IFTTT است.

۳) کاربری آنها

مقایسه سایت IFTTT و Zapier

پلتفرم IFTTT بیشتر برای کاربران خانگی و شخصی مورد استفاده است و افراد می‌توانند شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های مورد استفاده روزانه خود را مدیریت کنند. اما Zapier روی مشتریان تجاری و شرکتی متمرکز شده است که دلیل آن پوشش گسترده انواع اپلیکیشن‌ها، به خصوص اپلیکیشن‌های مدیریت و مالی می‌باشد.

البته برای اتصال اپلیکیشن‌ها به یکدیگر، Zapier کمی کار با آن راحت‌تر است، هرچند که هر دو پلتفورم کاربر پسند هستند. البته برای ساخت مسیرهای پیچده و اتصال تعداد زیاد اپلیکیشن‌ها، شاید Zapier گزینه مناسب‌تری باشد.

۴) قیمت

مقایسه سایت IFTTT و Zapier کدام

هر دو پلتفورم پلن رایگان را دارند. اما پلن IFTTT بسیار ساده‌تر از Zapier است. سایت IFTTT دو پلن استاندارد (رایگان) و پریمیوم دارد. در حالی که در Zapier به شش پلن شامل رایگان، استارتر، حرفه‌ای، کار تیمی و شرکتی تقسیم می‌شود و همه موارد به تعداد تسک‌ها و مدت زمان آپدیت تسک‌ها در هر دقیقه تقسیم بندی می‌شود. به طور کل قیمت‌های IFTTT بسیار ارزانتر از Zapier تمام می‌شود که برای کاربران خانگی مناسب‌تر است.

حالا که با تفاوت سایت IFTTT و Zapier آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود اگر قصد استفاده از این پلتفرم‌های اتوماتیک سازی دارید، می‌توانید برای پرداخت هزینه ارزی، از خدمات پرداخت ارزی با پی پال استفاده کنید.

خدمات پرداخت ارزی با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT