بهترین زمان ثبت نام تافل چیست

بهترین زمان ثبت نام تافل کی خواهد بود؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

خیلی از زبان آموزانی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند در مرحله اول از خود می‌پرسند که کدام یک از آزمون‌های زبان آیلتس یا تافل برایشان مناسب‌تر است. پس از آنکه اشخاص تصمیم گرفتند که در کدام آزمون شرکت‌ کنند، در ادامه با این سوال مواجه می‌شوند که بهترین زمان ثبت نام آزمون تافل یا آیلتس کی خواهد بود؟

تعیین بهترین زمان ثبت نام تافل

برای تعیین بهترین زمان شرکت در آزمون تافل و ثبت نام آن (مراجعه با سایت ETS) باید سه مورد را بررسی کنید:

۱- آمادگی زبان

بهترین زمان ثبت نام تافل در ایران

بسیاری از افرادی که شروع می‌کنند به خواندن زبان، خیلی سریع تایم آزمون خود را برای چندین ماه بعد تعیین می‌کنند. این کار ریسک بالایی دارد چرا که مثلا فرض شما این بوده است که طی شش ماه به سطح آمادگی شرکت در آزمون رسیده‌اید، اما با نزدیک شدن به امتحان تافل، ممکن است احساس کنید که خیلی بیشتر از شش ماه برای آمادگی نیاز داشته‌اید. به وفور دیده می‌شود کسانی که این رویه را پیش می‌گیرند، بعدها هزینه‌ای را برای عقب انداختن آزمون تافل ثبت‌نامی متقبل می‌شوند. پیشنهاد می‌شود که ووچر تافل را خریداری کرده و در زمان مناسب (به مورد شماره ۳ مراجعه کنید) ثبت نام کنید.

۲- کم بود زمان اپلای

بهترین زمان ثبت نام تافل اپلای

 گاهی اوقات فقط بحث به دست آوردن نمره عالی از آزمون تافل نیست، بلکه در کنار آن، از دست ندادن تایم دلاین اپلای دانشگاه‌ها هم مطرح است و در چنین شرایطی، دانشجو به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد. در این شرایط افراد ترجیح می‌دهند که قید نمره بسیار بالای تافل را بزنند تا در عوض زمان اپلای را از دست ندهند که کار معقولانه‌ای به نظر می‌رسد. با این حال خیلی بهتر است که قبل از شهریور ماه اولین امتحان خود را داده باشید تا در صورت خراب شدن نتیجه امتحان، فرصت کافی برای شرکت مجدد در آزمون را داشته باشید.

۳- وارد شدن در فرآیند آزمون آزمایشی

تعیین سنتر بهترین زمان ثبت نام تافل

 این مورد دقیقا برعکس مورد شماره یک است. یعنی زمانی که پایه و ساختار زبانی خود را در حد استاندارد تقویت کردید و می‌خواهید وارد مباحث تکنیکی و تستی آزمون تافل شوید، بهترین زمان برای ثبت نام تافل و تعیین محل آزمون خواهد بود. به عنوان مثال با انتخاب زمان آزمون برای چند ماه بعد، شما به طور ناخودآگاه خود را ملزم خواهید کرد که طی یک برنامه دقیق تا زمان آزمون، آزمون‌های آزمایشی مانند TPO را امتحان کنید. بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که وقتی به مرحله آمادگی رسیدند، دو هفته قبل از آزمون ثبت نام کنند. این کار یک اشکال بزرگ دارد که افراد مدام زمان آزمون را به دلیل تردید در آمادگی به عقب می‌اندازند و گاهی این فرایند عقب اندازی ثبت نام، چندین ماه خواهد شد.

حالا که نسبت به بهترین زمان ثبت نام تافل آگاه شدید، در صورتی که می‌خواهید در آزمون‌های بین الملل شرکت کنید، مجموعه اول پرداخت خدمات پرداخت هزینه آزمون‌های زبان را برای کاربران خود به انجام می‌رساند. همچنین می‌توانید برای پرداخت هزینه وقت سفارت یا هر پرداخت ارزی دیگری مانند اپلیکشن فی، از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده کنید. لازم به ذکر است که خدمات ویژه برای زبان آموزان توسط مجموعه اول پرداخت به انجام می‌رسد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT