درآمد پسیو برای برنامه نویسان ارزی

4 منبع درآمد پسیو برای برنامه نویسان که می توان به راحتی کسب کرد

زمان مطالعه 8 دقیقه

منابع درآمد پسیو برای برنامه نویسان بسیار زیاد و متنوع است. ما در مقالات فریلنسری سایت اول پرداخت هم تعداد زیادی سایت برای کسب درآمد پسیو ارزی و دلاری را معرفی کرده‌ایم.

چرا درآمد پسیو برای برنامه نویسان مهم است؟

همه دوست دارند پول اضافی بدست آورند، اما مشکل اینجاست که همه شغل ثابتی دارند و برای به دست آوردن پول اضافی باید وقت اضافی برای شغل جانبی نیز داشته باشند. داشتن همزمان یک کار منظم و ساعت‌های اضافی برای کار جانبی تقریباً غیرممکن است و برای سلامتی جسمی و روانی شما نیز مضر است.

اینجا است که درآمد پسیو می‌تواند به شما کمک کند. یعنی بدون کار فعال می‌توانید درآمد کسب کنید. روش‌های زیادی برای ایجاد درآمد پسیو وجود دارد اما برنامه نویسان چگونه می‌توانند درآمد پسیو بدست آورند؟

درآمد پسیو چیست؟

درامد پسیو (Passive Income) پولی است که برای بدست آوردن آن نیازی به انجام کارهای “فعال” زیادی ندارید. مثل این که صاحب خانه‌ای باشید و از اجاره آن درآمد بدست آورید. شما می‌توانید از طریق درآمد حاصل از اجاره خانه بدون انجام کار فعال درآمد کسب کنید. طبق تعریف ویکی پدیا وقتی شخص تلاش کمی برای رشد درآمد می‌کند، درآمد پسیو پیشرونده نامیده می‌شود. برنامه نویسان به دلیل مهارت‌های زیاد، بیشتر از بقیه فرصت کسب درآمد پسیو دارند. در ادامه چهار راه آسان برای کسب درآمد پسیو توسط برنامه نویسان را بررسی می‌کنیم.

فروش نرم افزار با یک بار پرداخت

این مورد یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد پسیو به عنوان یک برنامه نویس و استفاده از مهارت‌های شما است. (89٪) محققان B2B در فرآیند تحقیق خود از اینترنت استفاده می‌کنند. چند بازار عالی وجود دارد که می‌توانید نرم افزار خود را در آن بفروشید.

حال از کجا می‌توانید شروع کنید؟

الف) کد نویسی قالب و اپلیکیشن

درآمد پسیو برای برنامه نویسان themeforest

۱) App Store / Play Store

با یک بار پرداخت هزینه می‌توانید برنامه تلفن همراه خود را در فروشگاه برنامه Apple یا فروشگاه Google play بفروشید. بعد از پرداخت به راحتی می‌توانید نرم افزار خود را راه اندازی و بارگذاری کنید.

در فروشگاه Google play نزدیک ۷۰ درصد درآمد حاصل از هر فروش را کسب خواهید کرد. از اول ژوئیه Google Play هزینه سرویس خود را از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش داده است. اپل نیز ۳۰٪ حق کمیسیون می‌گیرد، اما برای کسب و کارهای کوچک این میزان را به ۱۵٪ کاهش داده است. همچنین می‌توانید چند دلار برای تبلیغ برنامه خود در فروشگاه هزینه کنید یا می‌توانید از سئو کردن اپلیکیشن در گوگل پلی (App Store Optimization) کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود تا بهتر و بیشتر دیده شوید، در نتیجه تعداد نصب اپ شما افزایش یافته، رتبه اپ شما بالاتر می‌رود و درآمد بیشتری را کسب کنید.

۲) Themeforest

Themeforest یکی از بزرگترین مارکت‌های فروش قالب وردپرس در جهان است. ترافیک گسترده موجود در این وب سایت به شما کمک می‌کند تا اولین فروش خود را انجام دهید و درآمد کسب کنید.

اگر محصولات خود را به طور انحصاری در Themeforest بفروشید، ۶۲/۵٪ از درآمد حاصل از هر فروش را کسب خواهید کرد. کمیسیون پرداختی شما با افزایش کل فروش شما به طور مداوم افزایش می‌یابد. اگر کل فروش شما به ۷۵۰۰۰ دلار رسید، ۸۷/۵٪ از هر فروش را دریافت خواهید کرد. برنامه نویسان غیر انحصاری فقط ۴۵٪ دریافت می‌کنند.

در Themeforest در ماه گذاشته دو قالب برتر به ترتیب ۷۸۰۰۰۰ و ۱۲۹۰۰۰ دلار درآمد کسب کرده‌اند.

۳) CodeCanyon

CodeCanyon نیز بازار محبوب فروش محصولات دیجیتالی است که زیرمجموعه‌ی کمپانی Envato است. اگر علاقه‌مند به فروش افزونه های وردپرس هستید، CodeCanyon انتخاب خوبی برای فروش محصولات شما است.

بازارهای زیاد دیگر وجود دارد که می‌توانید نرم افزار خود را در آن بفروشید. برنامه نویسان از فروش قالب‌ها می‌توانند درآمد زیادی بدست آورند. شما نیز فقط کافی است یک قالب یا نرم افزار خوب بسازید و به درآمد زیادی دست یابید.

نکته :

تحقیقات بازار را انجام دهید. یک زمینه و بخش خاص برای خود پیدا کنید. مردم معمولاً دوست دارند برای افزایش بهره وری یا ابزارهای تجاری هزینه کنند.

سختی راه اندازی: ۵ از ۱۰ (خیلی آسان نیست)

سختی درآمدزایی: ۷ از ۱۰ (سخت)

ب) وبلاگ نویسی در حوزه برنامه نویسی

درآمد پسیو برای برنامه نویسان medium

این راه از بقیه راه‌ها راحت تر است. اما قسمت سخت اینجاست که باید به عنوان نویسنده در وبلاگ‌ها و نشریات خوب پذیرفته شوید. قبل از این که نوشتن را شروع کنید مقالات زیادی را بخوانید.

۱) Medium

برای بدست آوردن درآمد پسیو، Medium یکی از بهترین‌ها است. شما یک بار می‌نویسید و با توجه به زمان مطالعه اعضای وب سایت، حقوق دریافت خواهید کرد. در ابتدا به دست آوردن پول دشوار است اما محدودیتی برای آن وجود ندارد. اگر مقاله‌ای بتواند نظر تعداد زیادی خواننده را به خود جلب کند، ممکن است ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار یا حتی بیشتر درآمد داشته باشد!

۲) وبلاگ شخصی

شما می‌توانید وبلاگ شخصی خود را نیز راه اندازی کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که در ابتدا به دست آوردن ترافیک و بازدید دشوار خواهد بود. همچنین می‌توانید با قرار دادن لینک های وابسته در مقاله خود، درآمد بیشتری بدست بیاورید. اما اگر درآمد ثابت یا فعال می‌خواهید، وبلاگ‌های زیادی برای کسب درآمد از طریق برنامه نویسی و نوشتن محتوای فنی در دسترس است.

برخی از این سایت ها عبارتند از clubhouse.io ، tutorialspoint.com ، vonage.com ، digitalocean.com و موارد دیگر و برای هر مقاله بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار به شما پرداخت می‌كنند.

نکته :

قبل از شروع به نوشتن زیاد بخوانید. همچنین می‌توانید در یک دوره کوتاه نویسندگی شرکت کنید.

سختی راه اندازی: ۲ از ۱۰ (بسیار آسان)

سختی درآمدزایی: ۴ از ۱۰ (آسان)

پ) ساخت ویدیو آموزشی حوزه برنامه نویسی

درآمد پسیو برای برنامه نویسان skillshare

اگر مهارت خاصی در رابطه با برنامه نویسی دارید، می‌توانید یک ویدیو آموزشی در مورد آن تهیه کنید و آن را در یک پلتفرم آموزش و یادگیری حرفه‌ای بفروشید. اگر آموزش‌ها را را به زبان انگلیسی تهیه کنید، می‌توانید وارد بازار جهانی شوید. اکنون تقریباً هر کشوری از “Udemy” به عنوان یک بستر یادگیری و آموزش استفاده می‌کند. می توانید آن را امتحان کنید.

سایت‌های زیادی وجود دارد که می توانید در آن درآمد کسب کنید، در ادامه دو مورد را به شما پیشنهاد می کنیم.

۱) Udemy

برخی از افراد درآمد بسیار زیادی در حد ۲۰۰۰۰ دلار در ماه یا حتی بیشتر بدست می‌آورند در حالی که بسیاری حتی یک سنت هم بدست نمی‌آورند. متوسط درآمد سازنده دوره می‌تواند برای هر دوره ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار در هر ماه باشد، اما افراد برتر تا ۲۰۰۰ دلار در هر دوره ماهانه نیز بدست می‌آورند.

۲) Skillshare

Skillshare معلمان معمولاً برای هر دقیقه مشاهده ویدیوها بین ۰/۰۵ تا ۰/۱ دلار درآمد بدست می‌آورند. در واقع اگر دانش آموزان شما در ماه اول ۱۰ هزار دقیقه از کلاس خود را مشاهده کنند، شما بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار درآمد خواهید داشت.

برخی از برنامه نویسان بنگلادشی با ساخت آموزش‌هایی به زبان محلی ماهانه ۵۰۰ دلار درآمد پسیو کسب می کنند!

نکته :

در ابتدا ممکن است صحبت کردن در جلوی دوربین سخت باشد، اما به مرور به آن عادت خواهید کرد. ابتدا در جلوی آینه تمرین کنید تا زبان بدن خود را ببینید.

مزیت دیگر این کار این است که می‌توانید قبل از شروع تدریس، در مورد موضوع بیشتر مطالعه کنید.

سختی راه اندازی: ۶ از ۱۰ (سخت)

سختی درآمدزایی: ۵ از ۱۰ (آسان)

ت) ساخت یک محصول SaaS

درآمد پسیو برای برنامه نویسان saas

Saas به معنای “نرم افزار به عنوان یک سرویس” است. SaaS یکی از بهترین مدل های تجاری است. در واقع شما نرم افزاری را می‌سازید و آن را با هزینه اشتراک ماهیانه می‌فروشید. ما از SaaS مانند نرم افزار Adobe ، Microsoft Office ، Dropbox، Slack در زندگی روزمره خود بسیار استفاده می‌کنیم.

اگر بتوانید محصولات کاربردی که مورد نیاز مردم است بسازید، درآمد زیادی را بدست می‌آورید. نیازی به ساختن نرم افزار پیچیده نیست، شما می‌توانید یک نرم افزار ساده و کاربردی بسازید.

یکی از توسعه دهندگان ارشد ماهانه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار از محصول SaaS خود درآمد کسب می‌کند. او برنامه‌ای ساخت که به افراد در کاهش وزن کمک می‌کند. دلیل موفقیت او یک UX یا یک تجربه کاربری فوق العاده آسان بود.

۵۰۰ مشترک ماهیانه ۲ دلار برای این برنامه پرداخت می‌کردند. او همچنین با نمایش تبلیغات به مشتریان خود درآمد اضافی کسب می‌کند. یک توسعه دهنده دیگر از سه محصول SaaS خود ماهیانه ۲۰ هزار دلار درآمد کسب می کند.

نکته :

یک برنامه ۲ تا ۶ ماهه ایجاد کنید. ابتدا تحقیقات در بازار را انجام دهید و از انواع مشابه محصولات استفاده کنید. قسمت سخت اینجاست که مردم چگونه باید نرم افزار شما را پیدا کنند؟ برخی از سایت‌ها مانند sell SaaS وجود دارند که به شما در یافتن مشتری کمک می‌کنند. اما بهتر است با برخی از آژانس‌های بازاریابی در یک مدل تقسیم درآمد شریک شوید.

سختی راه اندازی: ۵ از ۱۰ (خیلی آسان نیست)

سختی درآمدزایی: ۸ از ۱۰ (بسیار سخت)

چرا باید درآمد پسیو را در نظر بگیرید

درآمد پسیو برای برنامه نویسان بهترین

۱) وقت بیشتری برای خود داشته باشید

درآمد پسیو تماماً مربوط به رابطه زمان و پول است. حتی وقتی خواب هستید نیز می‌توانید از این طریق درآمد کسب کنید. کسانی برای بدست آوردن پول بیشتر باید در زمان اضافی کار کنند توصیه می‌شود حتماً روش‌های کسب درآمد پسیو را امتحان کنند. این کار باعث می‌شود آن‌ها زمان بیشتری را به خود اختصاص دهند زیرا هدف اصلی درامد پسیو این است که نیازی به کار فعال ندارد.

۲) آزادی مالی

بیشتر برنامه نویسان در حال انجام کارهای تمام وقت یا نیمه وقت هستند. برخی نیز از فریلنسینگ درآمد کسب می‌کنند. این نوع درآمد فعال خوب است اما در برخی شرایط ممکن است کمی ریسک داشته باشد. مثلا ممکن است شغل خود را در یک شرکت یا در بحران جهانی مانند COVID-19 از دست دهید.

درآمد پسیو با زمان و تلاش شما محدود نمی‌شود. این موضوع می‌تواند تأثیر مثبت و قابل توجهی در توانایی شما در ایجاد ثروت داشته باشد. پس چرا آن را امتحان نمی‌کنید تا از نظر اقتصادی با ثبات‌تر شوید؟

حرف آخر

هیچ تضمینی برای میزان درآمد پسیو شما وجود ندارد که هم می‌تواند خوب و بد باشد. شما می‌توانید خیلی بیشتر از انتظارات خود درآمد کسب کنید، اما این میزان می‌تواند کم نیز باشد.

شاید بتوانید ۱۰ یا ۱۰۰ برابر بیشتر از درآمد فعال خود درآمد کسب کنید. اگر درآمد کافی داشته باشید ممکن است مجبور نباشید کار ثابت و همیشگی خود را انجام دهید!

یک قانون برای محاسبه میزان موفق بودن در درآمد پسیو وجود دارد :

هر ساعت درآمد پسیو > هر ساعت درآمد فعال

فرض کنید در شغل تمام وقت خود هر ساعت ۳۰ دلار درآمد کسب می‌کنید. اگر وبلاگی بنویسید که ۳۰۰ دلار درآمد کسب کند و نوشتن آن سه ساعت طول کشیده باشد، در اینصورت درآمد هر ساعت شما ۱۰۰ دلار است.

اما توصیه می‌کنم که در ابتدای کار اینقدر محاسبه نکنید. وقتی می‌بینید وبلاگ، آموزش یا نرم افزار شما به هزاران نفر کمک می‌کند خوشحال و هیجان زده خواهید شد! بسیاری از برنامه نویسان این کار را به عنوان یک سرگرمی امتحان می‌کنند! بنابراین حداقل یک بار آن را امتحان کنید.

وارن بافت می‌گوید :

“اگر در هنگام خواب راهی برای کسب درآمد پیدا نکنید، تا زمان مرگ باید کار کنید.”

حالا که با ۴ منبع درآمد پسیو برای برنامه نویسان آشنا شدید، اگر قصد دارید از طریق درآمد پسیو در سایت‌های خارجی به درآمد دلاری برسید، برای نقد کردن درآمد ارزی خود می‌توانید از خدمات نقد کردن درآمدهای ارزی توسط مجموعه اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. rahim گفت:

    جالب بود با تشکر از گردآورنده این مقاله خوب.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT