اهمیت و نمره لانگ تافل در چیست

اهمیت و نمره لانگ تافل چگونه است | چرا تافل فرمت لانگ دارد؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

اگر قصد شرکت در آزمون تافل را دارید احتمالا فرمت لانگ تافل (Long Format) به گوشتان خورده است. خیلی از آزمون دهندگان تافل می‌پرسند که آیا نمره لانگ تافل تاثیر دارد؟ اهمیت فرمت لانگ تافل در چه چیزی می‌باشد و چه مزیتی به تافل اضافه می‌کند؟ در این مقاله با ماه همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

فرمت لانگ تافل چیست؟

نمره لانگ تافل در چیست

اگر بخواهید در آزمون تافل شرکت کنید، بخش Reading تافل سه ریدینگ دارد که بر اساس فرمت جدید تافل ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. بخش Listening هم پنج قسمت دارد و آن هم ۴۱ دقیقه طول می‌کشد. اما همیشه هم اینطور نیست. همیشه در آزمون یکی از مهارت‌های ریدینگ یا لیستنینگ حتما فرمت لانگ خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که فقط یکی از مهارت‌ها لانگ است و به هیچ عنوان هر دو مهارت فرمت لانگ نمی‌شوند.

اگر Listening لانگ شود آنگاه به جای ۵ بخش شنیداری به ۷ بخش شنیداری تبدیل شده و زمان آن هم به ۵۷ دقیقه افزایش می‌یابد و اگر بخش Reading لانگ شود، آنگاه به جای ۳ متن ریدینگ، آزمون دهندگان باید به ۴ متن ریدینگ پاسخ دهند و زمان آن هم به ۷۲ دقیقه افزایش می‌یابد.

نمره لانگ تافل چگونه است؟

نمره لانگ تافل چرا

باید توجه داشته باشید که سوالات لانگ نمره ندارد و تاثیری هم در نمره نخواهد داشت. اما آزمون دهندگان متوجه نخواهند شد که کدام بخش سوال مربوط به سوالات لانگ است و غیر قابل حدس زدن است.

مثلا اگر ریدینگی لانگ شود ممکن است در یک آزمون متن اول حساب نشود یا در آزمونی دیگر متن آخر یا متن وسط لانگ محسوب شده و نمره آن حساب نشود. پس از تلاش برای تشخیص سوالات لانگ خود‌داری کرده و به همه سوالات با دقت پاسخ دهید.

فرمت لانگ چه مزیتی ایجاد کرده است؟

نمره لانگ تافل مزیت

شاید از خود بپرسید، حالا که سوالات لانگ در آزمون تافل نمره‌ای ندارد چرا آزمون دهندگان باید وقت و انرژی خود را صرف این سوالات کنند. شاید برایتان عجیب باشد، اما فرمت‌های لانگ به طور غیر مستقیم به نفع آزمون دهندگان تمام خواهد شد!

اگر آزمون تافل را با آزمون آیلتس یا PTE مقایسه کنید، همیشه با این موضوع مواجه می‌شوید که میزان سختی سوالات تافل همیشه یکسان و استیبل است اما آزمونی مانند آیلتس گاهی اوقات بسیار سخت‌تر از حد انتظار و گاهی آسانتر از حد انتظار است و میزان سختی آزمون از ثبات کافی برخوردار نیست.

در حقیقت سوالات لانگ، سوالاتی هستند که قرار است در آزمون‌های بعدی تافل مورد استفاده قرار گیرند. این سوالات به نوعی توسط دیگر آزمون دهندگان مورد ارزیابی قرار گرفته و برگزارکننده آزمون متوجه خواهد شد که بر اساس آمار جهانی پاسخ دهی به سوالات، میزان سختی و آسانی سوالات چگونه بوده تا آن را اصلاح کند و به عنوان سوال واقعی در آزمون تافل به کار برد.

پس یادتان باشد که سوالات اصلی که در آزمون تافل پاسخ داده‌اید، در حقیقت زمانی به عنوان سوالات لانگ دیگران در آزمون خود داشته‌اند و در نهایت به عنوان سوال استاندارد شده در آزمون شما به کار گرفته شده است.

حالا که با مباحث اهمیت و نمره لانگ تافل و ارزش آن آشنا شدید، اگر قصد شرکت و ثبت نام در آزمون تافل را دارید، پیشنهاد می‌شود از خدمات ارزی اول پرداخت در زمینه ثبت نام آزمون های بین المللی، ثبت‌نام کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید با ثبت سفارش در سایت ما، پراخت سفارت ، پرداخت اپلیکیشن فی و … را هم انجام دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT