اپلیکشن برای یادگیری زبان

بهترین اپلیکشن برای یادگیری زبان آنلاین

زمان مطالعه 20 دقیقه

علاقه به یادگیری زبان کره ای دارید؟ اگر شما در کره زندگی نمی کنید دلیل نمی شود که هرگز نیازی به رفتن به آنجا نداشته باشید. این یک تجربه فوق‌العاده ارزشمند است و می توانید به نقطه‌ای برسید که بتوانید راحت‌تر صحبت کنید، بخوانید و بنویسید، خیلی سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید می‌توانید. در این مقاله به بررسی بهترین اپلیکشن برای یادگیری زبان آنلاین می پردازیم.

بهترین اپلیکشن برای یادگیری زبان آنلاین

این کاملاً به دلیل انبوهی از برنامه ها و خدمات آنلاین است که می توانید از آنها استفاده کنید. بدون دسترسی آسان به سخنرانان بومی یا کلاس های حضوری، بسیاری از تحقیقات اولیه ما شامل جستجو در اینترنت برای یافتن منابع و امتحان کردن هر یک از آنها بود که می توانستیم پیدا کنیم. در اینجا، ما قصد داریم به طور خلاصه به تجربه خود با هر یک و اینکه آیا آن را با توجه به قیمت آن توصیه می کنیم، صحبت کنیم و شمارا با عالی ترین اپلیکشن برای یادگیری زبان آشنا کنیم.

خرید از درگاه ویزا و مستر

مهم است که در اینجا چند نکته برای انتخاب اپلیکشن برای یادگیری زبان را رعایت کنیم:

  •  ما با اینکه زبان دان هستیم به هیچ وجه متخصص زبان نیستیم. در حالی که این مقاله برای منعکس کردن تجربه ما در مورد این محصولات است، این یک نقطه داده است. آنچه برای شما مؤثر یا ناکارآمد است مطمئناً می تواند متفاوت باشد.
  •  کیفیت هر محصول اغلب بر اساس زبانی که از آن استفاده می کنید متفاوت است. ما از بسیاری از این سرویس‌ها برای چندین زبان استفاده کرده‌ایم (همانطور که گفتیم، ما زبان دان هستیم) و از این تجربیات در اینجا استفاده خواهیم کرد، اما بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا یک برنامه برای شما کار می‌کند یا نه این است که خودتان آن را امتحان کنید.
  •  این مقاله برای انگلیسی زبانان بومی طراحی شده است. اگر زبان دیگری را روان صحبت می‌کنید، مطمئن شوید که به دنبال گزینه‌های اضافی برای سخنرانان آن زبان هستید.
  •  علاوه بر این منابع، باید مطمئن شوید که به دنبال منابعی هستید که مختص زبانی است که انتخاب کرده اید. Reddit می‌تواند مکان خوبی برای یافتن این موارد باشد بسیاری از زبان‌ها دارای زیرمجموعه‌های خاصی هستند که زبان‌آموزان می‌توانند آنچه را که استفاده کرده‌اند به اشتراک بگذارند.

آخرین مورد قبل از اینکه وارد آن شویم. توصیه اصلی ما برای زبان آموزان آنلاین مانند خودمان این است که از ورود همه جانبه به یک منبع (حداقل در ابتدا) خودداری کنند. نه تنها استفاده از چندین برنامه در یک زمان به تقویت چیزهایی که یاد می‌گیریم کمک کرده است، بلکه تصویری وسیع‌تر از آنچه در غیر این صورت داشتیم به ما می‌دهد. بیشتر زبان‌ها راه‌های متعددی برای گفتن عبارات مشترک خواهند داشت (به عنوان مثال، در زبان انگلیسی، ممکن است بگویید «Hey»، «Hi»، «Hello»، و غیره) و دوره‌های مختلف ممکن است عبارات مختلفی را آموزش دهند. منابع مختلف همچنین ممکن است مفاهیمی را که دیگران با جزئیات بیشتر توضیح می دهند، بررسی کنند. توصیه می کنیم حداقل تا زمانی که گزینه ای را پیدا کنید که مطمئن باشید جامع است و برای شما کار می کند، مجموعه آموزشی خود را متنوع کنید. پس با هم به بررسی  کاربردی ترین اپلیکشن برای یادگیری زبان می پردازیم.

برنامه PIMSLEUR

قیمت: 14.95 دلار در ماه / 134.95 دلار در سال برای فقط تمرینات صوتی  یک زبان، 19.95 دلار در ماه / 149.95 دلار در سال برای تمرینات صوتی و تصویری  یک زبان، 20.95 دلار در ماه / 164.95 دلار در سال برای تمرینات صوتی و تصویری با همه زبان‌ها.

اپلیکشن برای یادگیری زبان

اپلیکشن برای یادگیری زبان

Pimsleur تقریباً یک دوره آموزشی کاملاً صوتی است. می توانید هر روز (خوب، می‌توانید هر چند وقت یک‌بار که می‌خواهید این کار را انجام دهید، اما روزانه سرعت توصیه‌شده است)، یک آهنگ صوتی 30 دقیقه‌ای را پخش می‌کنید. این مسیر شما را در نقش‌های مختلفی قرار می‌دهد – توریستی که مسیر را می‌پرسد، خریدار که بر سر قیمت چانه می‌زند، کارگری که برای ناهار با همکار خود برنامه‌ریزی می‌کند – و اساساً شما را مجبور می‌کند این نقش را در یک مکالمه شبیه‌سازی شده بازی کنید. شریک (پارتنر)مکالمه خیالی شما به زبان مقصد با شما صحبت می کند، شما به آن زبان پاسخ می دهید، و سپس یک گوینده بومی پاسخ صحیح را می گوید، که بعد از او چند بار تکرار می کنید. راوی (انگلیسی زبان) کلمات و عبارات جدیدی را برای یادگیری هر چند وقت یکبار برای شما می‌ گوید، همچنین چندین بار تکرار خواهید کرد. با یادگیری عبارات بیشتر، مکالمات شبیه سازی شده به تدریج پیشرفته تر می شوند.

خرید از طریق درگاه پی پال

وقتی صحبت از تلفظ می شود، Pimsleur بهترین منبعی است که ما تا به حال امتحان کرده ایم. Pimsleur 100درصد روی لهجه ی ما تاثیر گذاشت. این برنامه شما را مجبور می‌کند تا کلمات و عبارات را بلافاصله پس از یک زبان مادری بارها و بارها تکرار کنید. در حالی که این می تواند خسته کننده باشد، اما از نظر کامل کردن تلفظ شما بسیار ارزشمند است.

اگر می خواهید عبارات را برای یک سفر آینده یاد بگیرید، Pimsleur یک گزینه بسیار عملی است. اولین عباراتی که Pimsleur به شما می آموزد عبارات رایج توریستی هستند (“آیا انگلیسی صحبت می کنید؟” “ببخشید”، “هزینه این کار چقدر است؟” و غیره). همچنین خیلی سریع کلمات زیادی را به شما یاد می دهد. اکثر کلمات کره ای را که در حال حاضر می دانیم، از Pimsleur یاد گرفتیم.

Pimsleur یک حفره بزرگ دارد – خواندن و نوشتن. این برنامه تمرین‌های خواندنی تکمیلی دارد (فلش کارت‌ها، آزمون‌های کوتاه و چند بازی وجود دارد)، اما آن‌ها تقریباً بی‌نقص هستند. دوره کره ای همچنین در برخی از بازی های خود به جای هانگول(Hangul) از رمان سازی استفاده می کند، در حالی که تقریباً هر منبع کره ای دیگر شما را در اسرع وقت از عاشقانه سازی دور می کند. در حالی که این یک مشکل خاص کره ای است، اما تاکید می کند که حتی منابع مکتوب Pimsleur بیشتر بر روی صحبت کردن متمرکز است تا خواندن و نوشتن واقعی. قدرت واقعی Pimsleur به عنوان یک ابزار صوتی است – اگر می‌خواهید خواندن و نوشتن را نیز یاد بگیرید، باید آن را با چیز دیگری تکمیل کنید.

Pimsleur نسبت به سایر منابعی که ممکن است پیدا کنید کمی بیشتر تعهد زمانی دارد. 30 دقیقه در روز سوال می کند، و این بدون فلش کارت و سایر زنگ ها و سوت هایی است که در برنامه خواهید یافت. این می تواند یک همراه خوب برای رفت و آمد باشد (و یک صفحه نمایش ویژه برای استفاده در حین رانندگی وجود دارد)، اما این کار به همان اندازه ای است که مغز ما قادر به انجام چند کار است. ما افرادی را می شناسیم که در حین پخت و پز یا تمیز کردن،به Pimsleur گوش می دهند، اما این هرگز برای همه ما کارساز نبود – می بینیم که چیزهایی را فراموش می کنیم مگر اینکه بتوانیم 30 دقیقه را به طور کامل به Pimsleur اختصاص دهیم.

مشکل نهایی در اینجا این است که Pimsleur گران است. اگر از بودجه شما خارج است، این کاملاً منصفانه است – شما هنوز هم می توانید با منابع مقرون به صرفه تری که در اینجا ذکر شده است، یک تجربه عالی در یادگیری زبان داشته باشید. با این حال، ما می گوییم که اگر پولی برای پرداخت یک منبع دارید و زمان برای وقت گذاشتن برای آن دارید، اکیداً توصیه می کنیم برای این منبع پول بپردازید. در حالی که منابع دیگر زمان بیشتری را صرف قوانین گرامری و مکانیک های پیچیده می کنند، هیچ چیز دیگری که به این سرعت مطالب قابل استفاده را آموزش می دهد وجود ندارد. از بین برنامه‌های گران قیمت مختلفی که در شروع امتحان کردیم، این همان برنامه‌ای است که هنوز برای آن پول می‌پردازیم.

اپلیکیشن ROSETTA STONE

قیمت: 11.99 دلار در ماه یا 299 دلار برای عضویت مادام العمر.

نکته خوب درباره Rosetta Stone این است که از هیچ کلمه انگلیسی استفاده نمی کند. تصاویر را به شما نشان می دهد، آنها را به زبان مقصد شما توصیف می کند، و سپس به شما تمرین می دهد که همین کار را انجام دهید و واسطه ترجمه را حذف کنید. این دوره شامل صحبت کردن، نوشتن، درک شنیداری، گرامر و واژگان است. عناصر درس های جداگانه خود را دارند و همچنین دروس انباشته ای وجود دارد که همه آنها را در خود جای داده است. طول درس ها متفاوت است – برخی کمتر از پنج دقیقه طول می کشد، در حالی که برخی دیگر می توانند نزدیک به 30 دقیقه باشند.

اپلیکشن برای یادگیری زبان

اپلیکشن برای یادگیری زبان

از میان منابعی که در اینجا توضیح داده شده است، می توانیم بگوییم محتوای Rosetta Stone شبیه ترین مطالبی است که ممکن است در کلاس زبان دبیرستان بیاموزید. با آموزش واژگان پایه ای که تصور می کنید بچه ها ممکن است یاد بگیرند (“گربه”، “سگ”، “درخت” و غیره) و ساختارهای دستوری توصیفی اولیه (“پسر شیر می نوشد”، “زن ماشین می راند” شروع می شود. و غیره) به جای عبارات مکالمه ای که در Pimsleur با آنها شروع می کنید. همچنین بیشتر بر روی قواعد دستوری دقیق متمرکز است. Pimsleur به شما چیزهایی می گوید: “این جمله از نظر فنی باید یک نشانگر شی داشته باشد، اما برای شما خوب است که آن را حذف کنید”، جایی که هرگز آن را از Rosetta Stone نخواهید شنید.

ما در واقع فکر می کنیم که به دلیل رویکردهای بسیار متفاوتشان، Pimsleur و Rosetta Stone به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنند. اما آنها دو دوره گران قیمت در اینجا هستند، و ما می دانیم که بسیاری از افراد نمی خواهند برای هر دو هزینه بپردازند. اگر بین این دو به عنوان دوره اصلی خود تصمیم می گیرید، اگر در حال یادگیری برای یک سفر هستید، اگر واقعاً امیدوار هستید با افراد بومی زبان مقصد خود صحبت کنید، یا اگر فقط می خواهید ببینید، ما به سراغ Pimsleur می رویم. اگر به دنبال نتایج بسیار فوری یک پایه بلند مدت و جامع هستید یا اگر می خواهید خواندن و نوشتن را تمرین کنید، ما به سراغ Rosetta Stone می رویم.

آزمون و برنامه DUOLINGO

قیمت: رایگان. سطح پرداختی 6.99 دلار در ماه است.

اپلیکشن برای یادگیری زبان

اپلیکشن برای یادگیری زبان

Duolingo گرامر و واژگان پایه را از طریق دروس کوچک (به طور متوسط ​​حدود دو دقیقه زمان می برد) با یک رابط سرگرم کننده و رنگارنگ تقویت می کند. در هر درس چند کلمه را یاد می گیرید یا تمرین می کنید. آنها را می خوانید، می نویسید و می گویید.

پریداخت هزینه آزمون دولینگو

Duolingo قبلاً یکی از منابع مورد علاقه ما بود، اما اخیراً قابلیت بررسی خود را کرده است که باعث می شود نسخه رایگان بسیار کمتر مفید باشد. قبلاً، می‌توانستید هر روز درس‌های جدیدی راانجام دهید و همچنین به عقب برگردید و درس‌های قدیمی را مرور کنید (و برنامه شما را تشویق می‌کرد به درس‌هایی که مدتی انجام نداده‌اید نگاه کنید). تا آنجا که ما می دانیم، شما نمی توانید این کار را با نسخه جدید انجام دهید – یک درس با اتمام آن قفل می شود. تمرین‌های مرور در یک صفحه مجزای «Practice Hub» قفل شده‌اند که بدون اشتراک پولی نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. Duolingo رایگان اکنون کمتر شبیه یک دوره جامع با راهی سریع برای یادگیری یک زبان است. همچنین اکنون برای کاربران رایگان بالا رفتن در تابلوی امتیازات بسیار سخت تر است، ما نسخه پولی را به صورت رایگان آزمایش کرده ایم، و بهتر است، اما به اندازه کافی خوب نیست که توصیه کنیم آن را به عنوان تنها چیزی که می خواهید برای آن پرداخت کنید، انتخاب کنید.

سودمندی Duolingo بر اساس زبان بسیار متفاوت است. توصیه می‌کنیم نظرات را بخوانید، subreddit زبان خود را بررسی کنید، یا با سایر زبان‌آموزانی که می‌شناسید صحبت کنید تا بفهمید که آیا این گزینه برای زبان مورد نظر شما انتخاب خوبی است یا خیر – به خصوص اگر قصد پرداخت هزینه برای آن را دارید.

اگر فکر می کنید پاسخی که در برنامه اشتباه علامت گذاری شده باید گزارش شود، راهی برای گزارش وجود دارد. اگر شرکت شکایت شما را معتبر بداند، به شما ایمیل می‌زند تا به شما اطلاع دهد که پاسخ شما را در آینده می‌پذیرد. (تعدادی از تغییرات پیشنهادی ما تایید شده است.)

وقتی صحبت از نسخه رایگان می شود، نگرش کلی ما این است: “چرا که نه؟” اگرچه ممکن است مفیدترین یا جامع‌ترین منبع نباشد، اما نکته خوب در مورد آن این است که می‌توانید در هر زمانی آن را منتشر کنید. منتظر مترو باشید، کمی Duolingo انجام دهید. در یک خط عابر پیاده صبر کنید، کمی Duolingo انجام دهید. اگر هیچ چیز دیگری نیست، این راه خوبی است که در طول روز ذهن خود را روی زبان مقصد خود نگه دارید و در جایی که می توانید به طور مخفیانه تمرین کنید. اما ما از نسخه رایگان به تنهایی استفاده نمی کنیم.

برنامه ZOOM CLASSES

قیمت: متفاوت است. برای مثال Hills Learning برای هر ترم 379 دلار هزینه دارد. 

اپلیکشن برای یادگیری زبان

اپلیکشن برای یادگیری زبان

کلاس های زوم می تواند یک راه عالی برای یادگیری یک زبان به صورت آنلاین، به خصوص به عنوان یک مبتدی باشد. منفعت عظیمی که از شرکت در آنها به دست آوردیم، نه در سخنرانی‌ها بلکه فرصت‌های تمرینی است. بسیاری از زبان آموزان به شما خواهند گفت که مکالمه با افراد بومی بخش مهمی از یادگیری زبان هدف شما است. اما به عنوان یک مبتدی، این می تواند یک چشم انداز فوق العاده ترسناک باشد – به طور قابل درک ممکن است از وارد شدن به مکالمه با یک زبان دیگر بترسید که در آن ممکن است انواع اشتباهات را مرتکب شوید و احمقانه به نظر برسید.

پرداخت در zoom

این چیزی است که به نظر ما در مورد کلاس‌های Zoom عالی است: آن‌ها محیطی را به شما پیشنهاد می‌کنند که می‌توانید با یک مدرس چت کنید، و غرق شدن در اشتباهات نه تنها قابل قبول نیست، بلکه انتظار می‌رود. تمرین واقعا ارزشمند است. مکالمه با یک معلم در یک کلاس درس مقداری از فشار یک موقعیت دنیای واقعی را تکرار می کند (مثلاً در مقایسه با صحبت کردن با افراد خیالی Pimsleur) اما به شما اجازه می دهد اشتباهاتی را بدون هیچ عواقبی انجام دهید. همچنین به شما فرصت‌های زیادی می‌دهد تا از افراد واقعی سؤالاتی بپرسید مانند “سلام، نام شما چیست؟” بارها و بارها بدون اینکه عجیب به نظر برسند.

بسیاری از معلمان نیز در طول دوره خود برای سؤالات عمومی در دسترس هستند. این می تواند مفید باشد زیرا اگر یک کلاس Zoom را با منبع دیگری که بعضی موارد را  توضیح نمی دهد (مانند Pimsleur یا Rosetta Stone) جفت می کنید، معلم شما می تواند منبعی برای سوالاتی باشد که ممکن است در اپلیکیشن دیگری مطرح شده باشد. به عنوان مثال، Pimsleur در چند درس اولش دو کلمه متفاوت برای “and” به ما یاد داد – به معلم زوم خود ایمیل زدیم تا بپرسیم تفاوت چیست. و یک معلم انسانی، به‌ویژه اگر زبان مادریش باشد، احتمالاً می‌تواند زمینه به‌روزتری را نسبت به برنامه‌ها ارائه دهد. ما اغلب از معلمان زوم خواسته ایم که جملاتی از این قبیل را بگویند: “والدین من این کلمه را اینگونه تلفظ می کنند، اما نسل من آن را این گونه تلفظ می کند و افراد جوان تر آن را اینگونه تلفظ می کنند.” این جزئیات بیشتر از آن چیزی است که Pimsleur به آن پرداخته است.

همانطور که مطمئن هستیم بسیاری از دانشجویان کنونی می توانند به شما بگویند، کلاس های زوم واقعاً همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. شما می توانید تا حدودی از آنها بهره ببرید، اما این نیز بسیار آسان است که آنها را در حالی که می روید و کار دیگری انجام می دهید، در حال اجرا رها کنید.

به همین دلیل، از تمرکز خود بسیار مطمئن باشید، توصیه می‌کنیم کلاسی که در آن ثبت‌نام می‌کنید دارای تکالیف و ارزیابی باشد. در حالی که ممکن است به طور موثر گرامر را از یک سخنرانی Zoom یاد بگیرید، یادگیری واژگان از این طریق دشوارتر است. بخش عمده ای از واژگانی که از کلاس Zoom یاد گرفتیم از مطالعه آن قبل از امتحان نهایی بود.

و اگر واقعاً می‌خواهید خیلی سریع چیزهای زیادی یاد بگیرید، انجام هر روز کمی Pimsleur و Rosetta Stone احتمالاً به شما بیشتر از شرکت در یک سخنرانی Zoom یک بار در هفته کمک می‌کند (و مطمئناً مقرون به صرفه‌تر است). به نظر ما، دلیل اصلی پرداخت هزینه برای کلاس زوم، دسترسی به معلم و پاسخگویی اضافی برای مطالعه است که ارزیابی ها ممکن است فراهم کنند.

یک چیز دیگر در این مورد. بسیاری از مردم، هنگام تحقیق در مورد کلاس‌های Zoom، تصور می‌کنند که باید به دنبال معلمی باشند که زبان مادریشان باشد. سخنرانان بومی قطعاً می توانند زمینه فرهنگی منحصر به فرد و بینش ارزشمندی را در مورد نحوه صحبت کردن به زبان مورد نظر ارائه دهند. اما ما همچنین دریافته ایم که یادگیری از زبان غیر بومی می تواند بسیار ارزشمند باشد. این سخنرانان تجربه یادگیری زبان مقصد شما را داشته اند (همانطور که شما اکنون هستید)، و درک درستی از آنچه که یک انگلیسی زبان ممکن است بیشتر با آن مشکل داشته باشد و کجا باید وقت خود را متمرکز کند، به ارمغان خواهند آورد. در حالت ایده آل، در صورت امکان، می خواهید از هر دو منبع استفاده کنید.

اپلیکیشن HELLOTALK

قیمت: رایگان. سطح VIP (که چندین زبان، ترجمه های نامحدود و برخی ویژگی های دیگر را باز می کند) 6.67 دلار در ماه یا 149.99 دلار برای عضویت مادام العمر است.

اپلیکشن برای یادگیری زبان

اپلیکشن برای یادگیری زبان

HelloTalk در اصل یک ابزار مطالعه نیست، اما به نظر ما برای یادگیری زبان عالی است. این برنامه‌ای است که افرادی را که در حال یادگیری زبان‌های مادری یکدیگر هستند جفت می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا با یکدیگر چت کنند – به عنوان مثال ، یک انگلیسی‌زبان که در حال یادگیری زبان کره‌ای است، با یک کره‌ای که در حال یادگیری انگلیسی است، جفت می‌شود.

خرید گیفت کارت

رابط چت شامل چند ابزار مفید است. به طور خاص، ویژگی Correction به شما امکان می‌دهد پیام‌های یکدیگر را به‌راحتی در زمان واقعی قرمز کنید. همچنین ابزاری وجود دارد که به شما امکان می‌دهد پیامی را با یک کلیک به زبان خود ترجمه کنید، اگرچه با نسخه رایگان فقط می‌توانید این کار را چند بار در روز انجام دهید. این برنامه حتی پیام های صوتی را برای شما رونویسی می کند و بسیار دقیق است (اگرچه کاربران رایگان نیز می توانند این کار را چند بار در روز انجام دهند).

شما نمی‌خواهید فوراً از HelloTalk استفاده کنید – فکر می‌کنیم زمانی مفیدتر است که مطمئن باشید می‌توانید یک مکالمه مقدماتی اولیه را بدون گیج کردن یا توهین کردن به کسی انجام دهید. وقتی به آن سطح رسیدیم، این برنامه را بسیار سرگرم کننده یافتیم. این تمرین خوبی است، و ما دوستان واقعی پیدا کرده ایم که مایلند در صورت داشتن سؤالات پاسخ دهند. با این اوصاف، مطمئن شوید که شما هم برای کمک کردن به طرف مقابلتان در مورد زبان مادریتان نیز آماده هستید – این یک خیابان دو طرفه است.

برنامه QUIZLET

قیمت: رایگان. سطح پرداختی 7.99 دلار در ماه یا 35.99 دلار در سال است.

اپلیکشن برای یادگیری زبان

اپلیکشن برای یادگیری زبان

Quizlet یک دوره زبان نیست، اما بهترین برنامه ای است که برای یادگیری فلش کارت پیدا کرده ایم. به طور خاص، اگر نیاز دارید که خودتان را مجبور کنید تا در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی لغت را یاد بگیرید، Quizlet بهترین گزینه است. این اپلیکیشن روش‌های مختلفی را برای یادگیری و تمرین ارائه می‌کند – یک حالت «یادگیری» وجود دارد که با مجموعه‌تان چند کلمه در یک زمان کار می‌کند، حالتی وجود دارد که در آن دیکته را تمرین می‌کنید، چند بازی سرگرم‌کننده وجود دارد که می‌توانید در آن با سایر کاربران رقابت کنید، و غیره. یکی از همکاران می گوید که: من در دبیرستان و دانشگاه با وسواس از Quizlet استفاده کردم و هنوز سرویس رایگانی پیدا نکرده ام که به خوبی برای من کار کند.

نقطه ضعف اصلی این است که Quizlet (حتی در سطح پولی) مانند برخی از خدمات فلش کارت دیگر قسمت بررسی ندارد. مطمئناً می‌توانید هر زمان که بخواهید به عقب برگردید و مجموعه‌های خود را مرور کنید، اما این در زیرساخت‌های Quizlet تعبیه نشده است  برنامه شما را مجبور به انجام آن نمی‌کند یا حتی شما را تشویق نمی‌کند. این برای دانش‌آموزانی که هر ترم باید برای کلاس‌های مختلف درس بخوانند خوب است، اما برای افرادی که سعی در یادگیری و حفظ زبان در طول زمان دارند مشکل‌تر است.

Quizlet اخیراً مجموعه ای از ویژگی های خود را پولی کرده است و نسخه رایگان آن را بسیار کمتر کاربردی کرده است. کاربران رایگان اکنون برای هر مجموعه فقط چهار تا از هفت سوال مطالعه را دریافت می کنند، قبل از اینکه به آنها گفته شود که برای دریافت بیشتر نیاز به ارتقا دارند. این بدیهی است که برای افرادی که در حال مطالعه مجموعه های 40-50 ترم هستند قابل قبول نیست. ما همان لحظه ای که دیدبم Quizlet این کار را انجام داده ارتقا دادیم، که نشان می دهد چقدر این سرویس در زندگی ما جا افتاده است. اما اگر از قبل در مسیر Quizlet قرار نگرفته اید و فقط به دنبال خدمات فلش کارت هستید، به جای آن توصیه می کنیم برای Memrise پرداخت کنید.

برنامه ANKI

قیمت: نسخه های اندروید، وب و دسکتاپ رایگان هستند. نسخه iOS 24.99 دلار است.

اپلیکشن برای یادگیری زبان

اپلیکشن برای یادگیری زبان

ما این را آزمایش کردیم اما در نهایت هزینه آن را پرداخت نکردبم. این رابط کاربری فلش کارت‌های فیزیکی را در عملکرد خود منعکس می‌کند – آن‌قدر که در Quizlet تنوع سرگرم‌کننده و جذاب می‌بینید، در Anki وجود ندارد. اما بسیاری از زبان آموزان به آن سوگند یاد می کنند.

تخصص Anki تکرار فاصله است. یعنی پس از ایجاد یک مرحله، Anki هر روز تعداد مشخصی کارت را به شما نشان می‌دهد و هر چه بیشتر آن را درست انجام دهید، کارت را کمتر به شما نشان می‌دهد. هدف آن این است که شما را وادار کند یک اصطلاح را درست قبل از اینکه بخواهید آن را فراموش کنید تمرین کنید. برای یادگیری سریع (جایی که Quizlet می درخشد) کمتر سودمند است و برای کمک به شما در حفظ کلمات در طول زمان مفیدتر است. ما فکر می‌کنیم Anki و Quizlet می‌توانند مکمل‌های خوبی برای یکدیگر باشند، اما Anki برای کاربران iOS ارزان نیست.

اپلیکیسن MEMRISE

قیمت: 8.49 دلار در ماه، 29.99 دلار در سال، یا 119.99 دلار برای عضویت مادام العمر.

اپلیکشن برای یادگیری زبان

اپلیکشن برای یادگیری زبان

زمانی که این مقاله در ابتدا چند ماه پیش منتشر شد، ما فقط نسخه رایگان Memrise را امتحان کرده بودیم و توصیه کردیم برای آن پولی نپردازید. از آن زمان، مای سطح پولی را آزمایش کردیم و نظرمان را در مورد Memrise کاملاً تغییر دادیم. این برنامه عالی است. بسیار بر واژگان متمرکز است و هم دک های انتخاب شده و هم دک های ساخته شده توسط کاربر را ارائه می دهد. شما به آرامی در هر طبقه ای که انتخاب می کنید کار می کنید و کلمات مختلف را به روش های مختلف هر روز مطالعه می کنید. می توانید یک کلیپ صوتی یا تصویری را رونویسی یا ترجمه کنید، به یک مکالمه ضبط شده گوش دهید و به سؤالات مربوط به آن پاسخ دهید، یک عبارت را بعد از یک سخنران بومی تکرار کنید و تلفظ خود را ارزیابی کنید، یا به سادگی از طریق واژگان با ترکیبی از اصطلاحات قدیمی و جدید در هر جلسه فلش کارت کنید. بسیاری از این تمرین‌ها در نسخه رایگان موجود نیستند، و ما فکر می‌کنیم اگر Memrise چیز اصلی شما باشد، ارزش پرداخت نسخه پولی را دارد نسخه رایگان بسیار محدود به نظر می‌رسد.

یک جزء بررسی نیز وجود دارد. این برنامه از شما می‌خواهد که تعداد معینی از کلمات یا عبارات از مراحل قبلی را با فرمت‌های انتخابی خود بازبینی کنید: چند گزینه‌ای سریع، تلفظ، دیکته، نوشتن و املا و غیره. شما همچنین می توانید انتخاب کنید که چیزها را با هم ترکیب کنید. کلماتی که اشتباه می کنید به لیست “کلمات دشوار” اضافه می شوند که می توانید بعداً روی آنها جداگانه کار کنید.

مزیت سرگرم‌کننده دیگر این است که از آنجایی که کاربران در برخی از دوره‌ها مشارکت می‌کنند، Memrise بسیاری از زبان‌های عامیانه رایج را به شما می‌آموزد که دوره‌های حرفه‌ای ارائه نمی‌دهند (طبق تجربه ما) اما همیشه می‌شنوید که سخنرانان بومی می‌گویند. اگر می خواهید برای یک منبع فلش کارت هزینه کنید، ما این یکی را توصیه می کنیم.

اگر از Memrise به عنوان تنها چیزی که برای آن هزینه می کنید استفاده می کنید، آن را با منبعی که حداقل مقداری دستور زبان را آموزش می دهد جفت کنید. Memrise کاملاً بر روی واژگان و عبارات فردی متمرکز است، و در حالی که درس های دستور زبان اینجا و آنجا وجود دارد، آنها نسبتاً محدود هستند.

نرم افزار MONDLY

قیمت: 9.99 دلار در ماه یا 47.99 دلار در سال.

اپلیکشن برای یادگیری زبان

اپلیکشن برای یادگیری زبان

ما مدت زیادی است که این را آزمایش می کنیم، اما برای آن هزینه ای نمی پردازیم. (و اگر می خواهید از آن استفاده کنید، باید هزینه آن را بپردازید، زیرا این برنامه فقط به کاربران اجازه می دهد تا به شش درس اول دسترسی رایگان داشته باشند.) این برنامه رابط کاربری بسیار خوبی دارد، فناوری استفاده از آن چشمگیر است و ما دوست داریم که شما را مجبور می کند بعد از زبان مادری صحبت کنید و تمرین های مختلف را انجام دهید. اما در عمل، بدون اینکه به ما به اندازه سایر منابع گفته شده در این مقاله آموزش داده شود، نسبتا خسته کننده و زمان بر است.

نحوه کار این برنامه به این صورت است که هر درس دارای دو بخش است. بخش اول شبیه به Duolingo است – واژگان را به شما آموزش می دهد و از شما می خواهد جملات را به گذشته و آینده ترجمه کنید. این خوب است، اما ما نگران صحیح بودن برخی از ترجمه ها هستیم. جملات کره ای که ارائه کرده است اغلب به سخت ترین و رسمی ترین شکل ممکن گفته می شود. کسی که صرفاً از Mondly یاد می‌گیرد، مطمئناً از توهین به افراد به دلیل معمولی بودن خودداری می‌کند، اما همچنین به روشی که کره‌ای‌ها در مکالمه صحبت می‌کنند، صحبت نمی‌کند.

ما همچنین به موارد متعددی برخورد کرده‌ایم که پاسخ‌هایی که درست داده‌ایم نادرست علامت‌گذاری شده‌اند، زیرا برنامه به دنبال ترجمه‌ای کمی متفاوت است – اما برخلاف Duolingo، راه آسانی برای گزارش این موارد وجود ندارد. (به عنوان مثال، روش‌های متعددی برای گفتن «من» به زبان کره‌ای وجود دارد، و ما به مواردی برخورد کرده‌ایم که برنامه تنها زمانی یکی را می‌پذیرد که دیگری نیز قابل قبول باشد.) برنامه حتی به ما دستور داده است که از کلماتی استفاده کنیم که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد، یا حتی در برخی زمینه ها در میان افراد بومی توهین آمیز تلقی می شود. باز هم، بسیاری از این موارد مختص زبان کره‌ای است، اما ما را به طور کلی در مورد دقیق بودن اطلاعات برنامه نگران می‌کند.

سپس نیمی دیگر وجود دارد که هندزفری نام دارد. این شامل این می شود که شما با یک ربات چت شبیه به کورتانا صحبت کنید. اگرچه این مانند Pimsleur نیست که در آن شما در یک مکالمه شبیه سازی شده شرکت می کنید. دستیار انگلیسی صحبت می کند هر عبارتی را که به شما می دهد سه بار در میکروفون دستگاهتان تکرار می کنید، سپس به عبارت بعدی می روید.

ربات بین تعداد کمی از عبارات می چرخد، که همه آنها پس از چند ماه استفاده از آن در ذهن ما فرو می روند. “اگر می خواهید بگویید “من یک رمان خواندم”، به کره ای می گویید “나는 소설을 읽습니다“. ولش کن!» یا “ما به موسیقی گوش می دهیم” در کره ای گفته می شود “우리는 음악 듣는 것을 좋아합니다“. بعد از من تکرار کن!» خواهد گفت. اگر این عبارت را به درستی بگویید، می گوید: “به نظر می رسد کره ای شما می تواند زبان اول شما باشد!” یا “تلفظ شما بهتر از 90 درصد افرادی است که زبان کره ای یاد می گیرند!” اگر اشتباه متوجه شوید، می گوید: «خیلی نزدیک! بیایید دوباره تلاش کنیم!» یا «تقریبا! بیایید این را یک بار دیگر امتحان کنیم!» این نظرات در ابتدا زیبا و دلگرم کننده بودند، و ممکن است روی کاغذ چنین به نظر برسند، اما پس از ماه ها استفاده از Mondly، صدها و صدها بار هر یک از آنها را شنیده ایم و فقط می خواهیم آنها را متوقف کنند. دکمه‌ای وجود دارد که قرار است بتواند این نظرات را خاموش کند، اما وقتی ما آن را امتحان کردیم واقعاً این کار را انجام نداده است.

ما همچنین تمایلی به حفظ مقدار زیادی از این تمرین‌ها نداریم، تا حدی به این دلیل است که از شما می‌خواهد جملات کامل را بدون دانستن کلمات یا دستور زبان درگیر در آنها حفظ کنید، که بسیار دشوار است – اساساً تلاش برای حفظ کردن یک جمله طولانی سخت می باشد.

اینکه دستیار زمان زیادی را صرف صحبت کردن می‌کند بسیار مهم است، زیرا تمرینات هندزفری زمان زیادی طول می‌کشد تا همانطور که هست کامل شوند. موارد روزانه فقط 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد، اما از شما خواسته می‌شود «آزمون‌های هفتگی» و «چالش‌های ماهانه» را تکمیل کنید. اینها، تا آنجا که ما می توانیم بگوییم، به ترتیب تمام تمریناتی را که در هفته یا ماه گذشته انجام داده اید انجام می دهند و شما را مجبور می کنند دوباره آنها را انجام دهید. بخش هندزفری آزمون هفتگی 30 دقیقه و چالش ماهانه یک ساعت طول می کشد. برخلاف Pimsleur، این زمان واقعاً باید بدون وقفه باشد، زیرا اگر یکی از این چالش‌ها را مکث کنید و بعداً به آن بازگردید، اغلب جای شما را از دست می‌دهد و شما را 10 یا 20 دقیقه عقب می‌اندازد. تصور کنید که یک ساعت نشسته اید و با کورتانا یا الکسا صحبت می کنید در حالی که قادر به انجام هیچ کار دیگری نیستید این چیزی است که شبیه آن است.

ما طرفدار حذف هندزفری نیستیم. می‌دانیم که این یک جایگزین مفید برای کاربران دارای معلولیت‌های خاص است. از نظر تئوری می‌تواند در حین رانندگی مفید باشد ( اگر اتصال ثابتی نداشته باشید خیلی خوب کار نمی‌کند، و اگر هر نوع صدای پس‌زمینه پشت سر شما باشد، به سختی کار می‌کند). اما در حال حاضر به عنوان بخشی ضروری از هر درس در برنامه قرار داده شده است – پس از تکمیل بخش اول، همیشه از شما خواسته می شود که «ادامه با هندزفری» را انجام دهید. اگر قرار است به همان شکلی که هست قرار بگیرد و به همان اندازه طول بکشد، ما می‌خواهیم ترجمه‌های بهتری داشته باشیم و پایه محکم‌تری از آن داشته باشیم. (و لطفاً، از شر امتحان هفتگی و چالش ماهانه خلاص شوید.)

این آخرین چیزی است که ما در مورد Mondly دوست نداریم: از ساده‌تر به سخت‌تر نمی‌سازد. واحدها بر اساس موضوع مرتب شده اند (بنابراین یکی درباره ورزش، یکی درباره مدرسه، دیگری درباره غذا و غیره وجود دارد). شما از دستور زبان ساده تر به گرامر سخت تر فارغ التحصیل نمی شوید یا بر اساس آنچه قبلاً آموخته اید، فارغ التحصیل نمی شوید – فقط جمله به جمله را به خاطر می سپارید و تکرار می کنید. ممکن است افرادی وجود داشته باشند که این زبان را به بهترین شکل جذب کنند، اما برای ما به اندازه سایر منابع اینجا کار نمی کند.

پخش جریانی محتوا در یوتیوب و موارد مشابه

قیمت: رایگان، اگر قبلاً یک سرویس پخش دارید

اپلیکشن برای یادگیری زبان

اپلیکشن برای یادگیری زبان

ما شروع کردیم به تماشای هر چه بیشتر محتوای کره ای در YouTube و Netflix. ما قطعاً توصیه می کنیم زمانی که به نقطه ای رسیدید که احساس می کنید می توانید آن را درک کنید، این کار را به زبان مقصد خود شروع کنید. در حالی که ممکن است بلافاصله هر کلمه ای را که می شنوید حفظ نکنید، تماشای مداوم محتوا به زبان مقصد و توجه به اینکه چقدر به راحتی اتفاقات را درک می کنید، سنج خوبی برای میزان پیشرفتتان به شما می دهد. فراگیری زبان آهسته است و ممکن است احساس نکنید که به جایی می روید، اما متوجه می شوید که اکنون می توانید برنامه ای را که قبلاً برای آن به زیرنویس نیاز داشتید تماشا کنید، یا حتی خطی را که قبلاً نمی توانستید درک کنید، می تواند یک انگیزه بزرگ باشد.

اپلیکشن برای یادگیری زبان

همچنین به شما کمک می کند تا زمینه بیشتری برای کلمات و عباراتی که یاد می گیرید بدست آورید که یادگیری آنها در جای دیگر دشوار است. برای مثال، انواع روش‌هایی برای گفتن «بسیار» به زبان کره‌ای وجود دارد (همانطور که در زبان انگلیسی وجود دارد)، و تماشای حجم زیادی از محتوای کره‌ای به ما درک بهتری از موقعیت‌های مختلف که در آن افراد از هر یک و موارد متفاوت استفاده می‌کنند، می‌دهد. تفاوت های ظریفی که آنها منتقل می کنند.

منبع : theverge

امتیاز 2.3/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT