تفاوت بازاریابی اینفلوئنسر

تفاوت بازاریابی اینفلوئنسر و همکاری در فروش چیست؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

تبلیغ در اینترنت از قدرتمند‌ترین شکل‌های تبلیغاتی است که یک تجارت می‌تواند استفاده کند. در فضای دیجیتالی امروز، دو روش استفاده می‌شود اولی همکاری در فروش است و دیگری تبلیغ موثر است، در این مقاله به تفاوت بازاریابی اینفلوئنسر و همکاری می‌پردازیم.

تفاوت بازاریابی اینفلوئنسر و همکاری در فروش

ریابی اینفلوئنسر با همکاری در فروش

تأثیر بازاریابی در برابر نفوذ  بازاریابی وابسته

همکاری در فروش یک استراتژی تبلیغاتی است که با هدف ایجاد بازار و استفاده از پتانسیل‌های مختلف برای افزایش فروش محصولات انجام می‌شود.

بسیاری از مشاغل زیر مجموعه، درصدی از درآمد حاصل از فروش‌شان را به شرکت‌های وابسته یا هزینه ثابت در ازاء KPI پرداخت می‌کنند. تقریباً هر کسی می‌تواند برای عضویت در شرکت خود اقدام کند (برخی از برنامه‌های وابسته دارای شرایط اولیه هستند) اما افرادی که دارای وبسایت‌های معروف و دامنه‌های پر جست‌وجو هستند، می‌توانند بیشترین موفقیت را کسب کنند.

بازاریابی توسط اینفلوئنسر‌ها چگونه است؟

بازاریابی تأثیرگذار زمانی است که یک شخصیت رسانه‌های اجتماعی، در یوتیوب، اینستاگرام یا وبلاگ شخصی، محتوایی را برای یک برند تولید و در سطح گسترده آن را پخش می‌کند. این تبلیغات از موثر‌ترین نوع تبلیغات هستند و باعث چند برابر شدن میزان فروش محصولات یا خدمات می‌شود.

اینفلوئنسر‌ها گاهی اوقات در بازاریابی وابسته یا همان همکاری در فروش هم همکاری می‌کنند و محصولات تبلیغی را خودشان می‌فروشند.

در ادامه مقاله، نگاهی خواهیم انداخت به مزایا و معایب هر دو بازاریابی تأثیرگذار و بازاریابی همکاری در فروش، تا بفهمیم کدام یک برای شرکت‌ها و تبلیغ کنندگان بیشتر منطقی است.

 مزایای بازاریابی تأثیرگذار

۱. مدیریت تبلیغ

بازاریابی اینفلوئنسر یک رویکرد استراتژیک است که به برند‌ها امکان انتخاب اینفلوئنسر‌ها، ایجاد روابط و مهمتر از همه، استفاده از خلاقیت در نحوه تبلیغ محصولات است. با یک برنامه ریزی مناسب، این شیوه تبلیغ مناسب‌ترین روش برای فعالیت شخصی سازی و دقیقا آن نتایجی است که شما نیاز دارید.

۲. نتایج عملکرد

بازاریابی اینفلوئنسر با ارتباط آنها به کاربران در محبوب ترین کانال‌ها و رسانه‌های اجتماعی، بهترین نتایج اثبات شده را برای انواع برند‌ها به همراه دارد.

۳. مزایای بازاریابی با کمک اینفلوئنسر‌ها

تأثیر بازاریابی تأثیرگذار عمدتا مدیون برنامه ریزی استراتژیک و روابط قدرتمند و محبوبیت طولانی مدت اینفلوئنسر‌ها بر دنبال کننده‌های آنها است.

به همین دلیل، روند اجرای یک عملیات بازاریابی تأثیرگذار موفق به استراتژی، برنامه ریزی، مدیریت تأثیرگذارها و اجرای مناسب نیاز دارد.

برند‌هایی که به دنبال تأثیر گذاری در فضای دیجیتالی و اجتماعی امروز هستند باید آماده باشند تا افراد تأثیرگذار را پیدا کنند، در زمینه محتوا و پیام رسانی همکاری کنند و همچنین برنامه‌ها و راه اندازی‌ها را مدیریت کنند. با این حال، با همکاری یک آژانس بازاریابی تأثیرگذار و معتبر، مارک‌ها می‌توانند این مراحل را به متخصصان این صنعت متحول کنند.

۴. سرمایه گذاری

در حالی که هزینه‌های مشارکت در فروش برای شروع ممکن است کم باشد، بازگشت سرمایه (ROI) نیز می‌تواند کم و به تدریج باشد.

از طرف دیگر، اجرای یک عملیات بازاریابی توسط اینفلوئنسر‌های موفق اغلب نتایج بزرگتری را به همراه دارد اما به سرمایه گذاری بیشتر هم از لحاظ پول و هم زمان نیاز دارد.

با استراتژی و تیم مناسب، برند‌ها می‌توانند گروه‌های تبلیغاتی تأثیرگذار ایجاد کنند که شاخص‌های اصلی عملکرد مورد نظر (KPI) را برآورده می‌کنند و از آن هم فراتر می‌روند. با این حال، برند‌ها باید سرمایه گذاری کنند تا وقت و منابع خود را سرمایه گذاری کنند تا از فرصت‌های عظیم ROI که در کار با اینفلوئنسر‌ها ایجاد می‌شوند، بتوانید نهایت استفاده را کنید.

مزایای بازاریابی در ارتباط با بازاریابی اینفلوئنسر‌ها

تفاوت بازاریابی اینفلوئنسر با دیگر بازاریابی ۱ها

سرمایه گذاری اندک

مشاغلی که رویکرد همکاری در فروش را در پیش می‌گیرند، مجبور نیستند زمان یا هزینه زیادی سرمایه گذاری کنند. ایجاد برنامه‌ای با شناسه یا کد‌های تبلیغاتی منحصر به فرد برای ردیابی ترافیک، استفاده از KPI‌ها یک فرایند فنی نسبتاً ساده است.

در حالی که تقریباً ۹۰٪ از بازاریابان موافق هستند که ROI بازاریابی تأثیرگذار قابل مقایسه یا بهتر از سایر تبلیغات است، مطالعه انجام شده اخیر نشان میدهد که صنعت همکاری در فروش تا سال ۲۰۲۲ از مرز ۸ میلیارد دلار عبور خواهد کرد، که این روند رو به رشد اجرای استراتژی را نشان می‌دهد.

با این حال، لازم به ذکر است که تنظیم یک برنامه اولیه برای همکاری در فروش نتیجه را تضمین نمی‌کند. تعدادی از شرکت‌ها با استفاده از اینفلوئنسر‌ها محصولات و خدمات خود را تبلیغ میکنند و با سیستم همکاری در فروش آنها را به فروش می‌رسانند.

مزایای بازاریابی همکاری در فروش چیست؟

عدم تمرکز در اجرای کار

همکاری در فروش به عنوان یک کمپین منسجم طراحی نشده است، بنابراین تبلیغات شرکت های وابسته اغلب فاقد جهت گیری هستند.

در نتیجه، هیچ اطمینان وجود ندارد که یک برنامه همکاری در فروش به درستی مصرف کنندگان و خریداران را هدف قرار می‌دهند.

عدم امکان مدیریت

تقریباً هر کسی می تواند برای عضویت در شرکت خود اقدام کند و معمولاً هیچ پروسه غربالگری عمیقی برای بررسی نیاز متقاضیان وجود ندارد.

اگرچه به نظر می رسد بازاریابی شرکت‌های همکاری در فروش با داشتن نرم افزار و قدرت کد گذاری مناسب، نسبتا راحت باشد اما برنامه‌های تبلیغاتی آنها محصولات و خدمات را به درستی تبلیغ نمی‌کنند و ویژگی‌های آن را خوب بیان نمیکنند و مهم تر از همه برند سازی صورت نمی‌گیرد.

به همین دلیل ،ممکن است برند‌ها کنترل کمی بر افرادی که کالاها را به فروش می‌رسانند داشته باشند. این رویکرد نا‌هماهنگ همچنین می‌تواند منجر به عدم رساندن کامل پیام یا در برخی موارد نوع اشتباه تبلیغ توسط زیر مجموعه‌ها شود.

مقایسه و تفاوت بازاریابی اینفلوئنسر با بازریابی تجاری

همکاری در فروش و بازاریابی تأثیرگذار هر کدام نوعی تبلیغات ارجاعی هستند که برند‌ها می‌توانند از آنها برای هدایت بازدید و فروش محصولات استفاده کنند. در حالی که از اینفلوئنسر می‌توان به طور موثر در برند سازی استفاده کرد.

بسیاری از اینفلوئنسر‌ها در شبکه‌های اجتماعی هستند، اما همه‌ی شرکای تجاری برای فروش لزوماً از شهرت برخوردار نیستند.

به خودی خود، مشارکت در فروش به برند ها امکان کنترل محتوا یا پیام رسانی را نمی دهد، در حالی که بازاریابی اینفلوئنسر استراتژیک، سفارشی و هدفمند است.

نتایج مشارکت در فروش و تبلیغات اینفلوئنسر‌ها با این حال، بازده به نحوه ساخت، اجرا، بهینه سازی و مقیاس بندی کار بستگی دارد.

چگونه می‌توان با یک اینفلوئنسر همکاری کرد؟

تفاوت بازاریابی اینفلوئنسر با همکاری

مشارکت در فروش و تبلیغات اینفلوئنسر‌ها هر دو به تنهایی ابزار مفیدی هستند، اما در صورت استفاده با هم از قدرت بیشتری برخوردار هستند.

اگر مشارکت در فروش به تنهای به میزان درآمد هدف نمی‌رسد، همکاری با یک چهره معروف اینستاگرام واجد شرایط را در نظر بگیرید تا به ایجاد یک بازاریابی تجاری تأثیرگذار هم افزا کمک کنید که می‌تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد. حال که با تفاوت بازاریابی اینفلوئنسر با همکاری در فروش آشنا شدید و اگر به عنوان یک شخص فعال در شبکه‌های اجتماعی شناخته می شوید، می‌توانید از خدمات نقد کردن درآمد ارزی مجموعه اول  پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT