فریلنسری راهنمای کار در خانه

راهنمای کار در خانه | چیز هایی که باید در مورد دور کاری بدانید

زمان مطالعه 8 دقیقه

در این راهنمای کار در خانه، خواهید فهمید که چه نوع مشاغلی را می‌توانید انجام دهید، چقدر می‌توانید درآمد کسب کنید، چه مهارت‌هایی لازم دارید، چگونه می‌توانید از راه دور کار پیدا کنید و مراحل استخدام چگونه است.

راهنمای کار در خانه

راهنمای کار در خانه چیز هایی که باید بدانید .

در سال‌های اخیر، تعداد زیادی از نیرو‌های کار به دورکاری علاقه‌مند شده‌اند. فرصت‌های شغلی آنلاین به مردم امکان حذف رفت و آمد‌های طولانی، پس انداز کردن و توازن بهتر میان زندگی شخصی وکاری را می‌دهد. برخی از افراد نیز به دنبال دیجیتالی شدن کار‌ها و لذت بردن از یک محیط کار مستقل هستند.

کارفرمایان نیز از این تغییرات استقبال کرده و در حال عملی کردن این شرایط هستند؛ زیرا با دورکار کردن افراد، بسیاری از هزینه‌های سربار و روزمره را می‌توانند از بین ببرند.

اگر می‌خواهید در این مسیر گام بردارید، ممکن است از خود بپرسید که از کجا باید شروع کنید. این راهنما دیدی در این مسیر به شما می‌دهد.

چه مشاغلی را می‌توانید از خانه انجام دهید؟

راهنمای کار در خانه که باید در مورد دور کاری بدانید .

صنایع زیادی وجود دارد که به دورکاری روی آورده‌اند. چند شغل محبوبی که فرصت‌های دورکاری را ایجاد کرده‌اند:

  • خدمات مشتری: این مشاغل آنلاین اغلب شامل پاسخ دادن به سوالات مشتری یا سفارش گرفتن از طریق تلفن یا چت هستند و بهترین و آسان‌ترین موقعیت‌های دورکاری را در دنیای مشاغل دارند.
  • مشاغل حسابداری و مالیاتی‌: این مشاغل معمولاً به آموزش قبلی یا تجربه نیاز دارند گرچه در مشاغل دفترداری می‌توانید با آموزش اولیه‌ای این کار را شروع کنید.
  • نویسنده مستقل یا فریلنسر: امروزه تولید محتوای آنلاین تقاضای زیادی دارد. این شغل از راه دور برای کسانی که علاقه‌مند به تحقیق هستند و به یک برنامه انعطاف پذیر نیاز دارند عالی است.
  • رونویسی: این کار شامل گوش دادن به یک فایل صوتی یا تصویری و تایپ کردن آن در متن است. رونویسی نیاز به توجه زیاد به جزئیات و توانایی دنبال کردن دستورالعمل‌ها برای موفقیت در یک کار تیم دارد.
  • تدریس آنلاین یا تدریس خصوصی: برخی از موقعیت‌های این مشاغل نیاز به گواهی تدریس دارند، اما بسیاری از آن‌ها به ارائه گواهی نیاز ندارند. این مورد برای معلمانی که به دانشجویان سایر کشورها کمک می‌کنند تا انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد بگیرند، صادق است.
  • دستیار مجازی: یک دستیار مجازی می‌تواند با انواع کارهای روزمره که از راه دور انجام می‌شود به مشاغل بزرگ و کوچک کمک کند. این وظایف می‌تواند شامل پاسخ دادن به ایمیل‌ها و نظارت بر پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی و رزرو میهمانان پادکست و موارد دیگر باشد.
  • ویراستار و تصحیح کننده: تمام محتوای آنلاین ایجاد شده توسط نویسندگان مستقل نیاز به تصحیح دارد. این کار لزوماً به مدرک تحصیلی احتیاج ندارد، اما نیازمند به تسلط کافی بر گرامر و زبان انگلیسی است.
  • رسانه‌های اجتماعی: محبوبیت پلتفرم‌ها و رسانه‌های اجتماعی در حال گسترش است و اهمیت آن برای کسب و کار‌ها بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. شرکت‌ها برای جذب مخاطبان و رسیدگی سریع به مشکلات در حال استخدام نیروی کار از راه دور هستند.

این‌ها فقط چند نمونه از این گونه مشاغل هستند. سابقه اشتغال و تحصیلات خود را در نظر بگیرید و ببینید چه مشاغلی می‌توانند به راحتی به یک محیط آنلاین تبدیل شوند.

چقدر می‌توانید از خانه کسب درآمد کنید

راهنمای کار در خانه چیز هایی بدانید .

پتانسیل کسب درآمد در دنیای دورکاری بسیار متفاوت است. درست مانند IRL، یک شغل خانگی که به مهارت و آموزش بیشتری نیاز دارد غالباً بیشتر از یک کارمند مبتدی دورکار درآمد کسب می‌کند. طبق گفته ZipRecruiter، میزان حقوق دریافتی از ۱۱۰۰۰ تا ۱۹۸،۰۰۰ دلار در سال است در حالی که کارمندان دورکار در هر دوره کمتر از ۵۰۰۰۰ دلار درآمد دارند.

آن دسته از مشاغل پردرآمد با میزان دریافتی ۱۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر اغلب به مدارک تخصصی یا آموزش نیاز دارند: روانپزشک، مشاوران و تحلیل گران داده اغلب در این لیست قرار گرفته‌اند.

ممکن است اختلاف زیادی در میزان درآمد بین مشاغل دوکار و مشاغل آزاد پیدا کنید. بخاطر داشته باشید که در موقعیت کاری، کارمندان معمولاً مالیات بر درآمد گرفته می‌شود و مزایای دیگری مانند مرخصی با حقوق یا بیمه دارند. با یک شغل آزاد ممکن است ساعت کاری دست خودتان باشد، اما وقتی صحبت از مالیات و بیمه می‌شود این موارد بر عهده خودتان است. یک برنامه کاری انعطاف پذیر برای بسیاری از افراد در اولویت است، اما در بسیاری از موارد هزینه دارد.

برای کار در خانه به چه مهارت های اساسی نیاز دارید؟

راهنمای کار در خانه

شاید بسیاری از مشاغل از راه دور نیازی به هیچ گونه تحصیلات اکادمیک نداشته باشند اما شما باید برخی از مهارت‌های اساسی را داشته باشید. در ادامه چند مهارت لازم را در این راهنما بخوانید.

مهارت‌های اولیه کامپیوتر

نیازی نیست که یک فرد خبره یا مدرک IT داشته باشید، اما در صورت بروز مشکل باید مهارت‌های اساسی در عیب یابی را بدانید. این مهارت‌ها شامل چگونگی راه اندازی رایانه، پاک کردن حافظه پنهان و کوکی‌های مرورگر، اطلاعات کافی در مورد نحوه استفاده و جستجو در گوگل و استفاه از نرم افزار‌های معروف مانند Microsoft Office است.

مدیریت زمان

بسیاری از کارمندان مشتاق نیستند زمان ورود و خروج خود را در شرکت ثبت کنند و تصور اینکه فقط به این دلیل که از راه دور کار می‌کنید نیازی به ثبت زمان نیست تا حدودی غیرواقع بینانه است و لازم است در ساعات مشخصی وارد سیستم شوید.

با توجه به حواس پرتی‌های زیادی که در زندگی کاری از راه دور به وجود می‌آید، ضروری است که زمان خود را هوشمندانه مدیریت کنید.

انضباط شخصی

یک دسته از کارمندانی که در دورکاری با شکست مواجه می‌شوند به نظارت نیاز دارند در حالی که برخی از کارمندان دورکار بدون نظارت رشد می‌کنند و برخی دیگر برای ادامه کار و انجام کارها به مدیریت ذره بینی (Micro management) نیاز دارند، این گونه افراد ساختار منظمی برای کار کردن و تلاش ندارند.

ارتباطات

در مشاغل حضوری شما در ارتباط با مدیر و مشتری خود فرصت “نشان دادن” برای ایجاد ارتباط موثر را دارید ولی در مشاغل از راه دور، داشتن قدرت کلامی برای ارتباطات یک ویژگی ضروری است. شما به عنوان عضوی از یک تیم دورکار باید مهارت‌های گرامری، ارتباطی و خدمات به مشتری خوبی داشته باشید.

چگونه می‌توان یک کار قانونی در مشاغل خانگی پیدا کرد؟

راهنمای کار در خانه هایی که باید در مورد دور کاری بدانید .

در این قسمت از راهنمای کار در خانه، در مورد چگونگی یافتن یک کار خانگی صحبت می‌کنیم.

خوشبختانه راه‌ها و مرجع‌های زیادی برای یافتن لیست مشاغل دورکاری وجود دارد:

و وب سایت‌های دیگر

مواظب کلاهبرداران باشید!

راهنمای کار در خانه چیز ها باید در مورد دور کاری

دستمزد زیاد برای کار کم

این مورد برای مشاغلی که کار ساده و راحتی دارند، مانند ورود اطلاعات (DATA ENTRY) متداول است به دلیل محبوبیت و کمبود زیاد مشاغل این صنعت یک هدف آسان تلقی می‌شود. در حالی برخی مشاغل آسان قانونی‌ای وجود دارند که دستمزد زیادی را به افراد پرداخت نمی‌کنند.

در بیشتر موارد، آن‌ها حتی حداقل دستمزد را نیز پرداخت نمی‌کنند. به دلیل تقاضای زیاد برای این مشاغل بعضی از شرکت‌ها حقوق کمتر از مقدار پایه به کارمندان پرداخت می‌کنند که موجب شکایاتی می‌شود و اینگونه شرکت‌ها به دلیل کم دادن حقوق به کارمندان متقلب شناخته می‌شوند.

مصاحبه از طریق Hangouts یا چت فیس بوک

هیچ شرکت قانونی از این طریق مصاحبه‌ای انجام نمی‌دهد، خصوصاً مصاحبه‌ای که شامل دو نفر و به صورت تایپی باشد. این روشی است که اغلب کلاهبرداران از آن استفاده می‌کنند تا شما را فریب دهد و از اطلاعات شخصی یا بانکی شما سو استفاده نمایند. مصاحبه‌های آنلاین اغلب از طریق تلفن یا کنفرانس ویدیویی انجام می‌شود.

برای اطمینان از اعتبار یک شرکت می‌توانید از سایت Glassdoor استفاده کرده و اسم شرکت را در آن جستجو کنید. فقط یادتان باشد که به آسانی چیزی را باور نکنید. شکایاتی مانند تعارض شخصیتی یا تداخل زمانبندی چیزی نیست که همه افراد آن را تجربه کنند. شما در درجه اول باید به دنبال جرایم بزرگی مانند حقوق‌های پرداخت نشده باشید.

چه شرکت هایی کارکنان دورکار استخدام می کنند؟

راهنمای کار در خانه چیز ها که باید در مورد

خبر خوب این است که صدها شرکت قانونی استخدام کارکنان دورکار را در برنامه خود قرار داده‌اند. با وضعیت فعلی جهان، این لیست حتی بیشتر شده است که شامل شرکت‌های زیر است:

  • آمازون
  • گپ
  • هیلتون
  • کاپلان
  • هلدینگ اینتر پرایز
  • ویلیامز-سونوما

هنگام جستجوی شغل مورد نظرتان در این شرکت‌های معروف نیز باید مراقب کلاهبرداران باشید. مطمئن شوید هنگام درخواست دادن در وب سایت اصلی شرکت هستید و مراقب سایت‌های مشابه باشید. اطمینان حاصل کنید که ایمیل از دامنه درست همان شرکت برای شما ارسال شده است.

اگر تا به حال برای شرکتی درخواست نداده‌اید ولی آن‌ها برای شما ایمیل ارسال کرده‌اند احتمالا کلاهبردار هستند. یک قسمت برای درخواست‌هایی که برای شرکت‌ها ارسال کرده‌اید برای خود ایجاد کنید تا میزان اشتباهات کاهش یابد. برای اطمینان بیشتر می‌توانید مستقیماً از طریق ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی با این شرکت‌ها تماس بگیرید.

مراحل استخدام کارکنان دورکار

راهنمای کار در خانه چیز ها که باید در مورد دور کاری

روند استخدام یک فرد از راه دور بسیار مشابه سیستم استخدام حضوری و سنتی است، در ادامه‌ی راهنمای کار در خانه بیش‌تر به آن می‌پردازیم.

  • اقدام برای فرصت شغلی
  • آزمون مهارت و توانایی
  • مصاحبه
  • پیشنهاد
  • اسناد قرارداد
  • آموزش
  • شروع کار

موارد وجود دارد که در ادامه این راهنما از آنها مطلع می‌شوید.

  • مصاحبه‌ها ممکن است از طریق تلفن یا از طریق پلتفرم‌های ویدئویی مانند Skype یا Zoom انجام شود.
  • در حین آموزش در موقعیت‌های مستقل پیمانکاری ممکن است به شما حقوقی پرداخت نشود.
  • این فرآیند، از زمان درخواست با توجه به فصلی بودن موقعیت شغلی می‌تواند ماه‌ها طول بکشد.

مورد آخر یکی از مواردی است که ترس بزرگی را برای بسیاری از افراد جویای کار ایجاد می‌کند. این یک روند سریع نیست. بعید است که در هفته اول و حتی ماه اول شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. صبر و استقامت کلید موفقیت شما است. ناامیدی می‌تواند شما را فریب دهد و در مسیر کلاهبرداران گرفتار کند. پس به هدف خود ادامه دهید قطعا به موفقیت دست خواهید یافت.

مورد دیگری که باید مراقب آن باشید درخواست اطلاعات حساس یا بانکی شرکت‌ها از شما، قبل از نیاز به آن است و در هنگام درخواست کار نیازی به ارائه اطلاعات بانکی نیست. شما تا زمانی که پیشنهاد کاری واقعی نداشته باشید و موقعیت‌ها و شرکت‌های از راه دور را به درستی بررسی نکرده باشید، نباید اطلاعات خود را ارسال کنید.

وقتی استخدام شدید باید چه کار کنید؟

راهنمای کار در خانه چیز ها دور کاری

هنگامی که فرصت شغلی از راه دور خود را بدست آوردید، تعیین مرز‌هایی برای خود و دیگران مهم است. برای مثال در بخش خدمات مشتری به معنای مرزهای فیزیکی است. اکثر موقعیت‌ها و بخش‌ها به فضای اداری اختصاصی و عاری از سر و صدا و حواس پرتی احتیاج دارند. سر و صدای کودکان یا حیوانات خانگی اکیداً ممنوع است.

ممکن است متوجه شوید که برای خودتان نیز باید مرز‌هایی را تعیین کنید. شاید شما یک فرد معتاد به کار باشید و برای اینکه کامپیوتر را خاموش کنید و از آن فاصله بگیرید تا از زندگی شخصی خود لذت ببرید به ساعت کاری سخت نیاز دارید. شاید یک روحیه آزاد دارید و برای حفظ خود از پذیرفتن هر دعوتی از دوستان باید محدودیت‌هایی را برای خود تعیین کنید.

حرف آخر در مورد این راهنمای کار در خانه

برای موفقیت در مشاغل از راه دور، صادق بودن با خود و در مورد خود بسیار مهم است. نقاط قوت و ضعف شما کجاست؟ کدام وسوسه‌ها یا مشکلات جزئی می‌توانند باعث ایجاد مشکلات شوند؟ برای شغل جدید خانگی خود برنامه خوبی طراحی کنید و یک نیروی دورکار پرتلاش برای سال‌های آینده باشید، حال که با راهنمای کار در خانه آشنا شدید، اگر قصد نقد کردن درآمد ارزی یا شارژ حساب پی پال را دارید می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.