نویسندگی فریلنسری

7 نکته ضروری که برای راه اندازی کسب و کار نویسندگی فریلنسری به آنها نیاز دارید

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا شما یک نویسنده مشتاق هستید؟ در این مقاله چند نکته ضروری برای شروع حرفه فریلنسری آورده شده است. نویسندگی فریلنسری میتواند شغل بسیار پر درآمدری برای شما باشد.

آیا رویای نوشتن به عنوان شغل را داشته‌اید؟ اشتیاق شما تنها چیزی نیست که برای شروع به عنوان یک نویسنده فریلنسر به آن نیاز دارید.

شروع هر کسب و کاری از صفر می‌تواند کاری دلهره آور به نظر برسد، به خصوص اگر متوجه شده باشید که نوشتن چیزی فراتر از یک سرگرمی است. البته، راه های مختلفی برای شروع وجود دارد، اما ما این نکات را برای کسانی که تازه کارشان را شروع کرده‌اند، توصیه می‌کنیم. کار سخت و عزم مداوم مورد نیاز است، اما در نهایت نتیجه پایانی ارزشش را دارد.

1.نویسندگی فریلنسری: یک محل کار ارگونومیک داشته باشید

نویسندگی فریلنسری

نویسندگی فریلنسری

فضاهای ارگونومیک برای یک اتاق کاری کاربردی ضروری است. بیشتر مراحل نوشتن روی صفحه کامپیوتر است. شروع به کار هیجان انگیز است، اما هنگام مدیریت فضای شخصی خود باید به چیدمان میز کار خود فکر کنید.

نوع صندلی اداری را که می‌خواهید بخرید در نظر بگیرید. آیا یک صندلی چرمی فانتزی با زیرپایی، یک صندلی مخملی، یا یک صندلی مطالعه سنتی را ترجیح می‌دهید؟ با انتخاب صندلی، به طراحی میز فکر کنید و اینکه آیا می‌خواهید آن را با ارتفاع خود تنظیم کنید یا خیر. بهتر است برای یافتن ویژگی هایی که برای بدن شما بهترین احساس را دارند به فروشگاه بروید.

همچنین می‌توانید همه لوازم ضروری میز خود را در دسترس داشته باشید، مانند دفتر، جای خودکار، ماشین حساب، صحافی برای اسناد، چاپگر و هر چیز دیگری که احساس می‌کنید به آن نیاز دارید. صفحه نمایش کامپیوتر نیز باید به گونه ای کج شود که با وضعیت بدن شما هماهنگ باشد.

به طور کلی، بهتر است به این فکر کنید که چه چیزی برای سطح بهره‌وری شما بهتر است. هر کاری که برای کم کردن فشار به بدنتان نیاز دارید انجام دهید.

2.نویسندگی فریلنسری: روی فناوری های خوب سرمایه گذاری کنید

نویسندگی فریلنسری

نویسندگی فریلنسری

آیا هنگام نوشتن در یک کافی شاپ باشید، لذت می‌برید؟ سخت افزاری مانند Surface Pro 7 ۱۲.۳ اینچی یک جایگزین عالی برای افرادی است که همیشه در حال حرکت هستند.

با پایه داخلی، فوق العاده سبک، فوق العاده سریع است و می‌تواند در عرض چند ثانیه از یک لپتاپ به یک استودیوی خلاقانه تبدیل شود. از آن استفاده کنید. با Surface Pen یادداشت کنید و به راحتی وب را مرور کنید.

یک نویسنده همیشه به گران ترین فناوری نیاز ندارد، اما باید برای انجام چند کار ایده آل باشد. فایل ها باید به راحتی در دسترس باشند و یک برنامه ویرایش صدا ضروری است.

نرم‌افزاری مانند Grammarly ضروری است، زیرا زمان مورد نیاز برای انجام پروژه های شما را به نصف کاهش می‌دهد. همزمان بنویسید و ویرایش کنید.

3.نویسندگی فریلنسری: یک وبسایت ایجاد کنید

یک وبسایت ایجاد کنید

یک وبسایت ایجاد کنید

اکنون که فناوری عالی را انتخاب کرده‌اید، به مکانی برای فروش خدمات خود نیاز دارید. یک وبسایت ابزاری عالی برای این است که مردم بدانند شما چه کسی هستید، چه کار می‌کنید و چه سودی برای آنها دارید. اگر در زمینه کدنویسی مهارت ندارید، به راحتی به سایت هایی مانند Wix یا Weebly بروید. آنچه را که فکر می‌کنید در دسترس ترین است انتخاب کنید. اگر در مورد روند کلی طراحی نگران هستید، از گرفتن یک طراح وبسایت نترسید.

یک صفحه فرود، یک صفحه توضیحات، یک صفحه تماس و یک صفحه نمونه کار بسازید. صفحه نمونه کارها برای نمایش بهترین کار شما حیاتی است، بنابراین برنامه ریزی کنید که می‌خواهید این صفحه چگونه قالب بندی شود. اگر نظراتی از مشتریان قبلی دارید، می‌توانید یک صفحه رضایت از مشتری نیز ایجاد کنید.

همچنین باید یک نام دامنه و ایمیل حرفه ای خریداری کنید، زیرا این کار اعتبار وبسایت شما را به عنوان یک متخصص تقویت می کند. شما می‌توانید از نام واقعی یا لقب خود استفاده کنید، اما انتخاب با شماست.

نه تنها می‌توانید خدمات خود را بفروشید، بلکه می‌توانید بیان کنید که چرا حرفه‌ای ترین در زمینه انتخابی خود هستید. به عنوان مثال، آیا شما یک کپی رایتر هستید که محتوای منحصر به فرد تجارت الکترونیک می‌نویسید یا در صنعت زیبایی تخصص دارید؟ نیت خود را روشن کنید و در مسیر درستی برای جذب مشتریان مورد نظر خود خواهید بود.

4.نویسندگی فریلنسری: از سایت های فریلنسینگ استفاده کنید

از سایت های فریلنسینگ استفاده کنید

از سایت های فریلنسینگ استفاده کنید

این مرحله در ابتدا می‌تواند ترسناک به نظر برسد، اما تهیه لیستی از مشتریان وفادار ضروری است. Upwork مکان بسیار خوبی برای نویسندگانی است که تازه شروع به کار کرده‌اند، زیرا روزانه صدها شغل و درخواست وجود دارد.

با بیان اینکه چه کارهای متفاوتی از نظر خدمات انجام می دهید، جزئیات تجربیات خود و برجسته کردن آنچه شما را در جایگاهی که انتخاب کرده اید حرفه ای می کند، یک نمایه جذاب ایجاد کنید. شما می‌خواهید خود را به عنوان برند نیز بفروشید، نه فقط تخصص را. چه چیزی می‌توانید ارائه دهید؟

هنگام درخواست برای شغل، یک بخش نامه را می‌بینید که می‌توانید متن را وارد کنید. هنگام اسکن لیست مشاغل، حتماً به آن توجه کنید، زیرا این به درخواست شما کمک می کند. همیشه مطمئن شوید که فید شغلی خود را روزانه تازه می‌کنید و تا آنجا که ممکن است درخواست می‌دهید.

5.نویسندگی فریلنسری: از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

در تجارت، شبکه های اجتماعی کلید موفقیت است. رسانه های اجتماعی به شما این فرصت را می‌دهند که ارتباط برقرار کنید. از خودتان عکس های با کیفیت بگیرید و عکس های فعلی خود را به روز کنید. به طور مکرر در توییتر خود پست کنید، مشتریان جدید را در لینکدین جذب کنید و تعامل در اینستاگرام خود را افزایش دهید.

به گروه های مرتبط فیسبوک بپیوندید و از فضاهای اجتماعی به نفع خود استفاده کنید. مردم باید بدانند شما چه کار می‌کنید.

برای ارتقای هویت آنلاین به سطح بعدی، باید محتوا ایجاد کنید. به عنوان مثال، مقالات مرتبط در حوزه خود را به اشتراک بگذارید، در مورد داستان های خود صحبت کنید، با ارائه پیشنهادات مقدماتی کارتان را تبلیغ کنید، یا حتی الگوهای رفتاری ایجاد کنید که می‌تواند برای شما تبلیغات ایجاد کند.

هدف گذاری کنید که این کار را روزانه انجام دهید یا یک برنامه هفتگی تنظیم کنید. در این صورت، کار شما ارزش آن را خواهد داشت که در رسانه های اجتماعی کار کنید.

6. از یک سیستم صورت حساب قابل اعتماد استفاده کنید

از یک سیستم صورت حساب قابل اعتماد استفاده کنید

از یک سیستم صورت حساب قابل اعتماد استفاده کنید

استفاده از برنامه هایی مانند Stripe که فرآیند صورت حساب را ساده می‌کند می‌تواند وسوسه انگیز باشد، اما ما فکر می‌کنیم ایجاد سیستم می‌تواند مفیدتر باشد. از پلتفرمی مانند Canva برای پیدا کردن یک الگوی مناسب و ایجاد یک فاکتور حرفه‌ای استفاده کنید.

نام و جزئیات کسب و کار، آرم، اطلاعات گیرنده و جزئیات پرداخت خود را اضافه کنید و الگو را برای استفاده در آینده ذخیره کنید. تا زمانی که بتوانید پرداخت های خود را پیگیری کنید، این روش صورت حساب به مشتریان این امکان را می‌دهد که مستقیماً به شما پرداخت کنند که هر دو طرف را راضی نگه می‌دارد. می‌توانید هر گونه کارمزد کوچک مرتبط با تراکنش های کارت اعتباری را ذخیره کنید.

7. به یادگیری ادامه دهید

به یادگیری ادامه دهید

به یادگیری ادامه دهید

هنگام شروع، باید دائماً برای یادگیری چیزهای جدید در رشته خود تلاش کنید، حتی اگر احساس می‌کنید در آنها تسلط دارید. شما ممکن است به تازگی کار خود را به عنوان یک نویسنده شروع کرده باشید، اما این بدان معنا نیست که سفر شما به همین جا ختم می‌شود.

از Udemy، LinkedIn و دیگر پلتفرم هایی که دوره های مقرون به صرفه ارائه می‌دهند استفاده کنید. هر روز به یادگیری ادامه دهید، زیرا این کار شانس شما را برای یافتن مشتریان جدید در زمینه های خاص افزایش می‌دهد و اعتماد به نفس شما را بالا می برد.

با فریلنسینگ شروع کنید

به طور کلی، اگر می‌توانید این مراحل را دنبال کنید، بر این اساس برنامه ریزی کنید و حضور آنلاین خود را شروع کنید. سپس، شما در مسیر یافتن مشتریان و رتبه بالاتر خود به عنوان یک فریلنسر نویسندگی خواهید بود.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT