کامل ترین آموزش ترید ارزها

کامل ترین آموزش ترید ارزها و خرید ارز توسط پلتفرم ارزی لند (به زودی)

زمان مطالعه 9 دقیقه

ترید ارزها یکی از راه‌های پولساز در دنیای ارزهای دیجیتال است که در صورت آگاهی کافی در انجام آن، می‌توان به درآمد خوبی رسید. در به بررسی کامل ترین آموزش ترید ارزها می پردازیم.

کامل ترین آموزش ترید ارزها

در طول این مقاله قصد داریم با مبانی ابتدایی ترید ارزهای دیجیتال آشنا شویم. ترید (Trade) به معنی معامله کردن است و در این مقاله از هر دو عبارت استفاده خواهد شد. فردی که معاملات ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهد، به یک تریدر یا معامله کننده کریپتو (Trader) شناخته می‌شود.

همچنین رمز ارزها با نام‌های مختلف دیگری از جمله کریپتو، کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency) نیز نام برده می‌شوند که همگی دارای یک معنی مشترک هستند. از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال حال حاضر دنیا می‌توان به بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر، شیبا اینو و غیره اشاره کرد. همچنین در صورت استفاده از هر اصطلاح مهم در دنیای ترید ارزهای دیجیتال، عبارت انگلیسی آن نیز ذکر خواهد شد تا درک بهتری در بازار جهانی معاملات کریپتو داشته باشیم.

به پیش‌بینی حرکت قیمت ارزهای دیجیتال و انجام یک قرارداد ما به التفاوت بین خریدار و فروشنده، یا خرید و فروش رمزارز از طریق یک صرافی کریپتوکارنسی، معامله یا ترید ارز دیجیتال گفته می‌شود.

کامل ترین آموزش ترید ارزها

کامل ترین آموزش ترید ارزها

ترید ما به التفاوت یا (Contract For Difference) یک نوع مشتق معاملاتی است که به شما اجازه می‌دهد با توجه به حرکت ارزهای دیجیتال، با خرید یا فروش دارایی خود سود کنید.

برای مثال، شما به صورت بلند‌ مدت یک ارز دیجیتال خریداری می‌کنید که باور دارید در آینده قیمت آن افزایش خواهد یافت. یا زمانی که باور دارید ارزش یک رمزارز به زودی کاهش خواهد یافت، آن را می‌فروشید. در هر دو صورت، شما برای انجام این نوع ترید باید صاحب کمی موجودی باشید. این موجودی حساب یک نوع وجه تضمین اولیه است که به Margin Trading در دنیای کریپتو و حتی سهام و معاملات آتی شناخته می‌شود. باید در نظر داشته باشید که مقدار سود یا ضرر بر اساس میزان کلی دارایی‌ سرمایه‌گذاری شما تعیین می‌شود.

قبل از این که سرمایه خود را وارد ترید رمزارزها کنید، آشنایی با دارایی‌ها و تکنولوژی‌های دخیل در آن‌ها بسیار مهم است. عوامل زیادی روی قیمت و ارزش کریپتوها تاثیرگذار خواهند بود. همانند بازار سهام یا دیگر بازارهای مالی، معاملات کریپتو می‌توانند پیچیده و شامل اجزای مختلفی باشند که نیاز به دانش کافی برای موفقیت است.

روش‌های مختلفی برای چگونگی ورود به بازار ترید کریپتوکارنسی‌ها وجود دارد. به منظور شروع ترید ارز دیجیتال، ابتدا به دانشی کافی و قابل قبول نسبت به این موضوع نیاز دارید. همچنین بسیار ضروری است که نسبت به ریسک‌های موجود و تصمیماتی که در این زمینه می‌گیرید واقف باشید. افراد تازه‌کار معمولا اشتباهاتی را در معاملات رمزارزها انجام می‌دهند که نتیجه آن ضررهای سنیگنی در پی خواهد داشت.

حالا که با خواندن این مقاله خیال‌مان راحت است به سراغ این اشتباهات نمی‌روید، زمان شروع ترید فرا رسیده است. در ابتدا باید پنج مرحله ابتدایی را طی کنید:

  1. ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال
  2. ثبت و تایید اطلاعات بانکی در صرافی
  3. انتخاب رمز ارز مناسب برای سرمایه‌گذاری
  4. شروع معاملات
  5. ذخیره‌سازی رمز ارزها

ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال

اگر هنوز ارز دیجیتال ندارید، باید ابتدا در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید. در بازارهای جهانی، از جمله بهترین صرافی‌های دنیا می‌توان به صرافی کوین‌بیس (Coinbase) و بایننس (Binance) اشاره کرد. اما از آن جایی که در این صرافی‌ها نیاز به تایید هویت یا استفاده از کارت‌های بانکی داخلی دارید، بهترین انتخاب یک صرافی دیجیتال داخلی است که علاوه بر قانونی بودن آن، امنیت دارایی و حریم خصوصی شما را تضمین کند. بنابراین پیشنهاد ما استفاده از صرافی ارزی لند است.

کامل ترین آموزش ترید ارزها

کامل ترین آموزش ترید ارزها

تمامی صرافی‌های ارزهای دیجیتال که امکان دسترسی و اتصال به کارت‌های بانکی را فراهم می‌کنند، نیاز به تایید هویت دارند. برای تایید هویت نیاز است تا برخی از اطلاعات شخصی خود را در اختیار این صرافی‌ها قرار دهید. برای مثال آدرس منزل، تاریخ تولد، شماره ملی، آدرس ایمیل، شماره موبایل و غیره نیاز است. به ارائه این نوع اطلاعات در صرافی‌ها، احراز یا شناسایی مشتری (Know Your Customer) گفته می‌شود.

ثبت و تایید اطلاعات بانکی در صرافی

برای خرید ارزهای دیجیتال یا حتی برای برداشت پول به دست آمده از فروش رمزارزها، نیاز است تا حساب بانکی خود را به صرافی مورد نظر خود متصل کنید. صرافی‌های بزرگ دنیا از جمله Coinbase این شرایط را فراهم کرده‌اند تا حساب بانکی خود را از طریق کارت‌های اعتباری یا به صورت مستقیم، به پلتفرم خرید و فروش متصل کنید. در ارزی لند نیز به راحتی می‌توانید کارت بانک خود را به حساب‌تان متصل کنید تا هر زمانی که خواستید به راحتی روی ارز دیجیتال مورد نظر خود سرمایه‌گذاری کنید. همچنین با فروش رمزارزهای خود سریعا می‌توانید سود به دست آمده را به ریال تبدیل کرده و در حساب بانکی خود داشته باشید.

انتخاب رمز ارز مناسب برای سرمایه‌گذاری

بخش اعظمی از تریدرهای ارزهای دیجیتال، بیت کوین و اتر را انتخاب می‌کنند. پیش‌بینی ارزهای دیجیتالی که شناخته‌ شده‌تر هستند، نسبت به آلت کوین‌های کوچک‌تر بسیار راحت‌تر است. بسیاری از تریدرها بخشی از سرمایه خود را روی آلت کوین‌هایی می‌گذارند که سهم بزرگی در بازار دارند. با این حال تریدرهای حرفه‌ای می‌دانند که سرمایه‌گذاری روی آلت کوین‌های کوچک‌تر از نظر ارزش بازار، می‌تواند سود بسیار بیشتری به همراه داشته باشد. این آلت کوین‌ها می‌توانند در یک روز ده‌ها یا حتی صدها درصد افزایش قیمت پیدا کنند. با این حال در طرف مقابل هرچقدر که افزایش قیمت آن‌ها قابل توجه است، کاهش قیمت آن‌ها نیز قابل توجه خواهد بود. بنابراین به عنوان یک تازه‌کار، بهتر است اول سراغ ارزهای مطمئن‌تر بروید.

شروع معاملات

بسیاری از مبتدیان می‌توانند از نرم‌افزارهای معاملات خودکار برای انجام این کار استفاده کنند. این نرم‌افزارها که به بات‌های تریدینگ (Trading Bots) شناخته می‌شوند، به شکلی طراحی شده‌اند تا بیشترین سود را از طریق انجام معاملات برای‌تان حاصل کنند.

کامل ترین آموزش ترید ارزها

کامل ترین آموزش ترید ارزها

در غیر این صورت شما می‌توانید خودتان با تحلیل بازار، زمان ورود یا خروج را تعیین کنید. توجه داشته باشید که بات‌ها دارای معایب خاص خود هستند. خرید چندین نوع ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری بلند مدت، سرمایه‌گذاری کوتاه مدت، فروش در زمان کاهشی شدن بازار یا خرید در این بازه زمانی و ده‌ها روش دیگر، از انواع معاملاتی هستند که می‌توانید در این بازار تجربه کنید. موفقیت در معاملات رمزارز کاملا به مطالعه و پیش‌بینی درست این بازار بستگی دارد.

ذخیره‌سازی رمز ارزها

اگر به صورت فعال در حال معامله بیت کوین یا سایر رمزارزها هستید، نیاز است تا دارایی خود را در صرافی نگه دارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن دسترسی داشته باشید. اما اگر قصد دارید تا به صورت میان مدت یا بلند مدت رمزارز خود را سرمایه‌گذاری کنید، باید یک کیف پول بیت کوین یا کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید.

کیف پول ارز دیجیتال (Crypto Wallets) به شکل‌های مختلفی از جمله نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود دارند. کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند کیف پول‌های تحت وب یا کیف پول‌های اپلیکیشنی، از امنیت مناسبی برخوردار هستند. با این حال امن‌ترین نوع کیف پول‌ها، سخت‌افزاری هستند. این نوع کیف پول‌ها دائما به اینترنت متصل نیستند. بنابراین به هیچ صورتی هکرها نمی‌توانند به دارایی‌تان دسترسی داشته باشند.

ارزش بیت کوین و آلت کوین‌ها، به صورت ثانیه به ثانیه و روز به روز در بازاری که هیچگاه نمی‌خوابد، مشخص می‌شود. بیت کوین به عنوان یک دارایی دیجیتال خود مختار و مستقل که ارزشش با یک بازار آزاد مشخص می‌شود، چالشی منحصر به فرد را با توجه به نوساناتی که تجربه می‌کند، در اختیار تریدرهایی قرار می‌دهد که در هیچ بازار دیگری شاهد آن نیستیم.

بنابراین برای مبتدیان بسیار مهم است که دانش مناسبی از چگونگی کار کردن بازار کریپتو داشته باشند. با در اختیار داشتن این آگاهی، می‌توانید با امنیت بیشتری در بازار حضور داشته باشید و بیشترین سود را از معاملات ارزهای دیجیتال به دست بیاورید.

کامل ترین آموزش ترید ارزها

کامل ترین آموزش ترید ارزها

ترید بیت کوین می‌تواند از نظر مقیاس و پیچیدگی، از یک تراکنش ساده تا تراکنش‌های پیچیده، متفاوت باشد. یک تراکنش ساده بیت کوین شامل تبدیل آن به یک ارز فیات مانند دلار یا ریال است. تراکنش‌های پیچیده نیز می‌توانند شامل خرید، فروش و تبدیل آن به چندین نوع ارز دیجیتال دیگر باشند. بنابراین هر چقدر که معاملات پیچیده‌تر شود، در ریسک بیشتری هم قرار خواهید گرفت. پس بیش از شروع ترید رمز ارزها، ابتدا باید با اصول اولیه آن آشنا شویم.

ساختار معاملات رمزارزها

یک ترید کریپتوکارنسی از یک فروشنده و یک خریدار تشکیل می‌شود. از آن جایی که دو طرف مقابل در این معامله حضور دارند (یک خریدار و یک فروشنده)، یک نفر از آن‌ها دستاورد بیشتری نسبت به دیگری خواهد داشت. معامله رمزارزها ذاتا یک بازی مجموع صفر (Zero Sum Game) است: یک بازی که در آن یک برنده و یک بازنده وجود دارد. در اختیار داشتن دانش و آگاهی کافی از چگونگی عملکرد بازار می‌تواند به کاهش ضرر و افزایش دستاورد شما کمک کند.

نکات اولیه خرید و فروش رمزارزها

یک ضرب‌المثل در دنیای معاملات وجود دارد که می‌گوید: پایین بخر و بالا بفروش (Buy Low, Sell High). با این که نمی‌توان همیشه روی این ضرب‌المثل متکی بود و عوامل زیادی در سود کردن تاثیر گذار هستند، اما یک بینش سطحی را از روند بازار به شما نشان می‌دهد. ساده است که شما بخواهید قیمت دارایی یا محصول مورد نظر خود را در پایین‌ترین قیمت ممکن بخرید. زمانی هم که قصد فروش آن را داشته باشید، دوست دارید آن را به بالاترین قیمت ممکن بفروشید. در حالی که پیروی از این مسئله کاملا درست است، اما ابعاد دیگری هم در دنیای معاملات وجود دارند. در این زمینه ابعادی از جمله لانگینگ (Longing) یک دارایی در برابر شورتینگ (Shorting) یک دارایی هم بخش مهمی از معاملات را تشکیل می‌دهد.

کامل ترین آموزش ترید ارزها

کامل ترین آموزش ترید ارزها

اصطلاح لانگ یک دارایی (Longing) به معنی خرید یک دارایی و کسب سود از افزایش قیمت آن در طول زمان است. در نقطه مقابل، شورت یک دارایی (Shorting) لزوما به معنی فروش یک دارایی با هدف خرید دوباره آن پس از کاهش بیشتر قیمت آن است. مثلا با بررسی بازار پیش‌بینی می‌کنید که قیمت بیت کوین کاهش خواهد یافت. شما بیت کوین را در قیمت ۳۰ هزار دلار می‌فروشید و زمانی که قیمت آن به ۲۸ هزار دلار رسید و با بررسی لازم پیش‌بینی کردید که قیمت دیگر پایین‌تر نخواهد رفت،‌ آن را در این قیمت می‌خرید.

همانطور که متوجه شدید، شورتینگ به نسبت به لانگینگ پیچیده‌تر است با این حال می‌تواند سود بیشتری به جیب شما واریز کند. هرچند که برای موفقیت در آن نیازمند آگاهی کامل به بررسی و تحلیل بازار دارید.

معرفی انواع ترید رمز ارزها

ترید ارزهای دیجیتال روش‌های مختلفی دارد که هر کدام هم از مزایا و معایب خود برخوردارند. در ادامه با سه نوع روش ترید اصلی آشنا خواهیم شد.

ترید روزانه یا Day Trading

ترید روزانه به نام ترید میان روزی یا Intraday Trading هم شناخته می‌شود. به این معنی که یک تریدر در یک روز وارد بازار شده و خرید می‌کند و در همان روز از بازار خارج شده و دارایی خود را می‌فروشد.

از مزایای این نوع ترید می‌توان به سود سریع‌تر و کنترل ریسک بهتر اشاره کرد. در این نوع ترید شما نگران این نخواهید بود که صبح از خواب بیدار شوید و ناگهان با تغییر شدید بازار روبه‌رو شوید. با این حال از معایب این نوع ترید می‌توان به یک نوع اعتیاد خرید و فروش اشاره کرد که بسیاری از تریدرهای این نوع سبک به آن گرفتار هستند. همچنین در این روش از دست دادن پول ممکن است سریع‌تر رخ دهد. چرا که به دلیل کوتاهی زمان، ایجاد استراتژی برای کسب بالاترین سود سخت‌تر است.

ترید نوسان یا Swing Trading

این نوع تریدرها یک بازه زمانی کوتاه مدت تا میان مدت را برای خرید و فروش دارایی خود انتخاب می‌کنند. تریدرهای سوئینگ معمولا بیشتر از یک روز تا ۳۰ روز در بازار حضور دارند.

از مزایای معاملات نوسانی می‌توان به درک بیشتر بازار به نسبت معاملات روزانه اشاره کرد. از آن جایی که زمان بیشتری در اختیار تریدر قرار دارد، ریسک کمتری در تصمیمات بلند مدت گریبانگیر شما می‌شود. همچنین خبری از اعتیادی که تریدرهای روزانه  با آن درگیر هستند، وجود ندارد. بنابراین این نوع معامله بسیار کمتر شما را تحت استرس قرار می‌دهد. اما در عین حال از معایب این نوع ترید می‌توان نیاز به آگاهی بسیار بیشتر برای اتخاذ تصمیمات میان مدت اشاره کرد. البته که آگاهی بیشتر یک عیب نیست اما برای مبتدیانی که هنوز با تحلیل بازار آشنایی کامل ندارند، شاید پیش‌بینی بازار ۳۰ روز آینده کمی پیچیده به نظر برسد. همچنین با اینکه استرس کمتری شما را درگیر می‌کند، اما جایگاه میان‌مدت یا کوتاه مدت بازار می‌تواند یک شرایط احساسی را برای‌تان رقم بزند.

پوزیشن تریدینگ یا Position Trading

این نوع ترید همچنین به خرید و نگهداری (Buy and Hold) یا ترند تریدینگ (Trend Trading) هم گفته می‌شود. به این معنی که شما یک دارایی را می‌خرید و آن را برای مدت طولانی نگهداری می‌کنید.

کامل ترین آموزش ترید ارزها

کامل ترین آموزش ترید ارزها

از مزایای این نوع ترید می‌توان به ریسک و احساس ترس کمتر اشاره کرد. شما یک دارایی را می‌خرید و مطمئن هستید که در طول چندین ماه تا چندین سال قیمت آن چند برابر خواهد شد. بنابراین با استرس کمتری مواجه هستید. همچنین می‌توان این کار را با مقدار سرمایه کم شروع کرد تا رفته رفته بیشتر بازار را یاد بگیرید. همچنین پیش‌بینی بلند مدت نسبت به پیش‌بینی روزانه یا کوتاه مدت راحت‌تر است و زمان کمتری از شما می‌گیرد.

البته که این نوع ترید خالی از عیب هم نیست. شما نمی‌توانید به سرعت و به شکل قابل توجهی سود کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که داریی شما به کلی در ریسک قرار بگیرد و به شکل ناگهانی شکست بخورد. به همین دلیل تریدرها و سرمایه‌گذاران بلند مدت معمولا فقط به سراغ ارزهایی نظیر بیت کوین می‌روند.

پلتفرم ارزی لند به زودی با بهترین نرخ در کنار شما عزیزان می باشد.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT