آموزش فروش آنلاین

آموزش فروش آنلاین: راهنمای گام به گام

زمان مطالعه 10 دقیقه

فروش آنلاین پتانسیل نامحدودی دارد. شما محصولات یا خدمات را به هر کسی و در هر کجا می فروشید و با مشارکت هر چه بیشتر (یا به همان اندازه که می خواهید) یک تجارت سودآور را توسعه می دهید. آموزش فروش آنلاین را در ادامه بخوانید.

مشکل: وقتی به این فکر می‌کنید که چگونه یک وب‌سایت برای فروش بسازید، بین یافتن یک ایده و کسب درآمد تمام وقت از کسب‌وکار آنلاین خود کارهای زیادی وجود دارد. در اینجا نه مرحله ای که باید برای فروش آنلاین دنبال کنید آورده شده است.

  • نحوه فروش آنلاین در 9 مرحله
  • یک زاویه خاص یا رقابتی پیدا کنید
  • مخاطب هدف خود را مشخص کنید
  • تصمیم بگیرید کدام محصولات را بفروشید
  • یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید
  • کانال های فروش خود را انتخاب کنید
  • تنظیم پردازش پرداخت
  • روش های حمل و نقل خود را انتخاب کنید
  • محصولات خود را تبلیغ کنید
  • خدمات خود را به طور مستمر بهبود بخشید
  • یک جایگاه یا زاویه رقابتی پیدا کنید

با وجود بسیاری از کارآفرینان که فروشگاه های آنلاین خود را راه اندازی می کنند، شما به چیزی نیاز دارید که کسب و کار جدید خود را متمایز کند.

در مورد رقابت خود تحقیق کنید

رقبای شما برای توجه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ آنها را از طریق تحقیقات رقابتی بیابید. به استراتژی بازاریابی، مخاطبان و قیمت آنها نگاه کنید. از کارهایی که آنها به خوبی انجام می دهند برای الهام بخشیدن به تجارت الکترونیک خود استفاده کنید.

ایده خود را ارزیابی کنید

احتمالاً سخت ترین بخش فروش آنلاین تصمیم گیری در مورد یک ایده تجاری است. چه فروشگاه خود را از خانه اداره کنید، چه در کنار یک کار روزانه یا به عنوان یک فروشگاه خلاق، قبل از اینکه به مرحله بعدی فروش آنلاین بروید، ایده ای بیابید.

یک طرح تجاری بنویسید

شما می دانید که چه چیزی را می فروشید و با چه کسی رقابت می کنید. این اطلاعات را در یک طرح تجاری قرار دهید. این سندی است که شرکت شما و بیانیه ماموریت، تحلیل رقابتی و استراتژی بازاریابی آن را مشخص می کند.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

مخاطبان هدف شما افرادی هستند که به صورت آنلاین به آنها می فروشید. آنها را از طریق نظرسنجی و تجزیه و تحلیل رقبا کشف کنید و یک شخصیت خریدار برای هدف قرار دادن آنها بسازید.

نظرسنجی مشتریان را اجرا کنید

نظرسنجی از مشتریان به شما این امکان را می دهد که به ذهن مشتری ایده آل خود برسید. آزمون‌ها، تست‌های قابلیت استفاده یک به یک و جلسات بازخورد گروهی را اجرا کنید تا خواسته‌ها و نیازهای مخاطبان هدف خود را بفهمید.

تصمیم بگیرید که کدام محصولات را بفروشید

شما نمی توانید یک تجارت آنلاین را بدون چیزی برای فروش راه اندازی کنید. محصولی که انتخاب می کنید تأثیر زیادی بر موفقیت فروشگاه تجارت الکترونیک شما دارد.

مدل کسب و کار را انتخاب کنید

مدل کسب و کار چارچوبی است که برای فروش آنلاین محصولات استفاده می کنید. بسته به مقدار پول نقدی که باید سرمایه گذاری کنید، نوع محصولی که آنلاین می فروشید و اینکه آیا می خواهید ذخیره و تکمیل موجودی را مدیریت کنید، مدل های مختلفی برای انتخاب وجود دارد.

یک محصول مورد تقاضا پیدا کنید

هرچه تقاضای محصول شما بیشتر باشد، یافتن مشتریان بالقوه ای که به دنبال خرید آن هستند، آسان تر خواهد بود. چه در حال ارسال کالا یا فروش مستقیم به مصرف کنندگان باشید، یک محصول مورد تقاضا مطمئن می شود که وقت خود را برای تبلیغ محصولاتی که مردم نمی خرند تلف نمی کنید.

محصولات خود را قیمت گذاری کنید

حاشیه سود بالا به این معنی است که شما اقلام را با قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به فروش آنلاین آنها می‌خرید. اما چسباندن یک رقم دلخواه روی محصولات شما چیزهای بیشتری وجود دارد. پایگاه مشتری شما به شدت تحت تاثیر قیمت است. آن را از طریق تحقیق و تجزیه و تحلیل به درستی دریافت کنید تا از ترس آنها جلوگیری کنید.

یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید

یک فروشگاه آنلاین به خریداران این امکان را می دهد که با استفاده از یک مرورگر وب یا یک برنامه تلفن همراه، محصولاتی را از طریق اینترنت از شما خریداری کنند. اگر بودجه شما محدود است و قصد دارید ایده محصول خود را قبل از تعهد به یک فروشگاه تجارت الکترونیک تأیید کنید، برنامه Starter Shopify را امتحان کنید. به تمام ابزارهایی که برای فروش نیاز دارید، با هزینه ماهانه کم 5 دلار دسترسی داشته باشید.

صفحات ضروری ایجاد کنید

هنگامی که یک نام دامنه دارید، می خواهید شروع به ساخت صفحات فروشگاه خود کنید.

مردم قبل از اعتماد به یک خرده فروش آنلاین پول خود را به دنبال اطلاعات خاصی می گردند. این شامل محصول، دسته بندی، درباره، تماس و سؤالات متداول شما می شود. قبل از اینکه خریداران آنلاین به دنبال آنها بگردند، مطمئن شوید که آنها را آماده کرده اید.

فرآیند پرداخت را بهینه کنید

مردم به دلایل مختلفی سبد خرید آنلاین خود را رها می کنند. رایج ترین دلایل را عمیقاً بررسی کنید و آنها را از طریق بهینه سازی پرداخت برطرف کنید. هنگامی که مشتریان از طریق یک وب‌سایت تجارت الکترونیک پرداخت با پرداخت بهینه خرید خرید می‌کنند، خرده‌فروشان نرخ تبدیل 1.72 برابر بهتری را مشاهده می‌کنند. و از آنجایی که برای تکمیل تراکنش فقط یک کلیک طول می کشد، این یک تجربه مشتری برتر است.

مدیریت موجودی

آیا می دانید چه مقدار موجودی برای فروش در دسترس دارید؟ تسلط بر مدیریت موجودی یکی از بزرگترین چالش ها برای خرده فروشان است، به خصوص اگر کالاها را به صورت آنلاین در چندین کانال بفروشید. یک سیستم مدیریت موجودی پیدا کنید که داده‌ها را از همه کانال‌ها ادغام کند و از سوق دادن مشتریان به سمت رقیب جلوگیری کند.

کانال های فروش خود را انتخاب کنید

کانال فروش پلتفرمی است که برای فروش محصولات به خریداران آنلاین از آن استفاده می کنید. در اینجا نحوه شناسایی کسانی که باید استفاده کنید آمده است.

یک فروشگاه اینترنتی

وب سایت شما راهی مستقیم برای مردم برای خرید محصولات شما است. نه تنها حاشیه سود بالایی را حفظ خواهید کرد زیرا واسطه‌ها را به حداقل می‌رسانید، بلکه داده‌های مشتری را جمع‌آوری می‌کنید تا بتوانید رابطه را عمیق‌تر کنید و اساس شخصی‌سازی آینده را ایجاد کنید. زمانی که سفارش از طریق فروشگاه آنلاین خودتان می‌آید، دقیقاً بدانید چه کسی چه چیزی را می‌خرد.

لینک پاپ

بیشتر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فقط به کارآفرینان اجازه می‌دهند تا کاربران را به یک پیوند خارجی (معمولاً از طریق بیوگرافی) هدایت کنند. برای حل این مشکل از Linkpop استفاده کنید. محصولات پرفروش خود را نشان دهید، مردم را به نمایه های رسانه های اجتماعی خود هدایت کنید، و مجموعه های جدید را به نمایش بگذارید — همه از طریق یک پیوند.

بازارهای آنلاین

مصرف کنندگان 357.26 میلیارد دلار در سال از طریق بازارهای آنلاین خرج می کنند. اینها شامل سایت های فروش آنلاین مانند:

  • آمازون
  • Etsy
  • Craigslist
  • پوشمارک
  • روبی لین
  • بازار فیسبوک

با فهرست کردن محصولات خود برای فروش در آنجا، به آن خریداران دسترسی پیدا کنید. فقط به خاطر داشته باشید که هر پلتفرم فروش هنگام فروش، کارمزد تراکنش دریافت می کند. برخی نیز ممکن است هزینه فهرست را دریافت کنند. با افزودن یک بازار آنلاین به عنوان کانال فروش ثانویه – نه کانال اصلی شما، خطر را کاهش دهید

تجارت اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی فقط مکانی برای مرور عکس‌های دوستان نیستند. کاربران رسانه های اجتماعی برای خرید محصولات، تعامل با برندها و به اشتراک گذاری توصیه های محصول به پلتفرم های مورد علاقه خود متکی هستند. در پلتفرم های مورد علاقه مشتری خود فعال شوید تا فروش را برای تجارت الکترونیک خود افزایش دهید.

B2B یا عمده فروشی

تجارت عمده زمانی اتفاق می افتد که شما اقلام را به خرده فروش دیگری می فروشید، معمولاً به صورت عمده و با قیمت کمتر. این یک استراتژی خوب برای افزایش فروش بدون افزایش هزینه های بازاریابی، ورود به بازارهای جدید با ریسک کمتر و استفاده از برندهای دیگر برای فروش آنلاین محصولات است.

پردازش پرداخت را تنظیم کنید

یک پردازشگر پرداخت به شما امکان می دهد هنگام فروش آنلاین پرداخت کنید. وجوه را از حساب مشتری شما به حساب تجاری شما منتقل می کند و اطلاعات حساس را در طول فرآیند امن و رمزگذاری شده نگه می دارد.

پرداخت کارت بدهی/اعتباری

کارت نقدی یا اعتباری محبوب ترین روش پرداخت برای خریداران آنلاین است. کارت های اعتباری را در ویترین فروشگاه آنلاین خود بپذیرید تا آن افراد را جذب کنید. پلتفرم تجارت الکترونیک شما از بانک مشتری مجوز درخواست می کند، که تراکنش را تایید (یا رد می کند) و وجوه را در حساب تاجر شما آزاد می کند.

کیف پول دیجیتال

مشتریان می توانند بدون وارد کردن شماره کارت اعتباری خود در هر بار خرید آنلاین را پرداخت کنند. کیف پول های دیجیتال، مانند Shop Pay، اطلاعات کارت اعتباری مشتری را ذخیره می کند. آنها می توانند تنها با چند کلیک خرید کنند و اصطکاک را به حداقل برسانند و نرخ تبدیل را افزایش دهند.

روش های حمل و نقل خود را انتخاب کنید

مشتریان مدرن تقاضای حمل و نقل رایگان و سریع دارند. بسیاری از آنها خرید آنلاین را رها می کنند اگر تحویل انتظارات آنها را برآورده نمی کند. آنها همچنین می خواهند که برندها پایدارتر باشند. با برنامه Planet، مشتریان می توانند یک گزینه حمل و نقل بدون کربن را با قیمتی بین 3.5 تا 15 در هر سفارش انتخاب کنند.

حمل و نقل داخلی

ارسال سفارشات آنلاین به مشتری در همان کشور ارزان تر از حمل و نقل بین المللی است. با این اوصاف، ارزیابی پیک‌ها، مواد بسته‌بندی و مناطق حمل و نقل مختلف می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد و در نتیجه حاشیه سود شما را افزایش دهد و در عین حال رضایت مشتری را بهبود بخشد.

حمل و نقل بین المللی

چگونه بسته ها را به مشتریان در آن سوی دنیا می رسانید؟ با یک استراتژی حمل و نقل بین‌المللی، می‌توانید تصمیم بگیرید که به کجا ارسال کنید، قوانین و مقررات آن کشور و هزینه‌های مربوط به تحویل یک محصول به دست مشتری فرامرزی.

تکمیل همه کانال

انجام تجارت الکترونیک نحوه انتخاب، بسته‌بندی و ارسال سفارشات به مشتریان را توصیف می‌کند. مدیریت انجام امور داخلی، کار با یک تامین کننده dropshipping یا استخدام یک شریک تدارکاتی شخص ثالث را انتخاب کنید.

محصولات خود را تبلیغ کنید

هنگامی که می دانید چه چیزی می فروشید و مشتریان چگونه آن را دریافت خواهند کرد، با یک استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک، اخبار را در مورد محصولات خود پخش کنید.

در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

اطلاعات مربوط به محصولات خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی که مخاطبان انتخابی شما استفاده می کنند، پخش کنید. محتوای باکیفیت تولید کنید، تصاویر و ویدیو را آزمایش کنید و مرتباً با فالوورها درگیر شوید. از ویژگی های تجارت اجتماعی بومی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خرید درون برنامه ای با کاربران بدون ترک پلت فرم استفاده کنید.

کمپین های تبلیغاتی پولی را اجرا کنید

تبلیغات شانس دستیابی به مخاطبان هدف را افزایش می دهد. خواه بودجه ای برای سرمایه گذاری دارید یا به سایت های تبلیغاتی رایگان پایبند هستید، یک استراتژی تبلیغاتی برای تبلیغ محصولاتی که به صورت آنلاین می فروشید بسازید.

خدمات خود را به طور مستمر بهبود بخشید

هدف افرادی که دارای ذهنیت کارآفرینی هستند همیشه بهبود هستند. هنگامی که آماده مقیاس‌سازی شدید، به طور مداوم عملیات‌های پشتیبان و مجموعه محصولات را بهبود دهید تا رقابتی باقی بمانید.

کارهای وقت گیر را خودکار کنید

صاحبان مشاغل کوچک هر هفته ساعت ها روی کسب و کار خود کار می کنند. همانطور که رشد می کنید، وظایفی را که بیشترین زمان را صرف آن می کنید، خودکار کنید. از این زمان آزاد برای فعالیت‌هایی با تأثیر بیشتر استفاده کنید که به مقیاس کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

با تجارت حضوری آزمایش کنید

با شرکت در رویدادهای محلی، کسب و کار آنلاین خود را به صورت حضوری انجام دهید. یک فروشگاه پاپ آپ را میزبانی کنید یا از فروشگاه آجر و ملات خود به عنوان راهی برای خرید آنلاین و خرید اقلام از فروشگاه توسط مشتریان استفاده کنید. Shopify POS با ادغام داده‌های فروش خرده‌فروشی، موجودی و پروفایل‌های مشتری بین هر دو کانال فروش، منبعی از حقیقت را به شما می‌دهد.

نکاتی برای فروش آنلاین

  • وب سایت خود را برای تجربه کاربری بهینه کنید
  • در سئو سرمایه گذاری کنید
  • با اینفلوئنسرها شریک شوید
  • یک لیست ایمیل راه اندازی کنید
  • پیشنهاد خرید در حال حاضر، پرداخت گزینه های بعدی
  • از تصاویر و توضیحات با کیفیت بالا استفاده کنید
  • ارائه خدمات عالی به مشتریان
  • از اثبات اجتماعی استفاده کنید
  • یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید
  • وب سایت خود را برای تجربه کاربری بهینه کنید

وب سایت شما ویترین فروشگاه آنلاین شماست و باید به اندازه یک فروشگاه فیزیکی جذاب و کاربرپسند باشد. ناوبری آسان، توضیحات واضح محصول، تصاویر با کیفیت بالا، زمان بارگذاری سریع و فرآیند پرداخت ساده، کلید فروش محصولات آنلاین هستند. یک طراحی UX عالی می تواند نرخ رها شدن سبد خرید را کاهش دهد و تبدیل ها را بهبود بخشد.

Shopify دارای بیش از 100 تم وب سایت بهینه شده است که به عنوان تم های Shopify شناخته می شوند. شما می توانید با یک تم Shopify در کمترین زمان ممکن بلند شوید و به فروش آنلاین بپردازید. با فروشگاه تجارت الکترونیک خود، کمتر به پلتفرم‌های فروش آنلاین وابسته هستید و می‌توانید هزینه کمتری برای فروش هزینه کنید.

در سئو سرمایه گذاری کنید

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک استراتژی بازاریابی بلند مدت است که شانس شما را برای حضور در نتایج جستجوی مخاطبان هدف افزایش می دهد. از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا ایجاد بک لینک، از روش های سئو پیروی کنید تا مشتریان بالقوه ای را جذب کنید که از قبل به دنبال محصولاتی هستند که شما به صورت آنلاین می فروشید.

با اینفلوئنسرها شریک شوید

اینفلوئنسرها این قدرت را دارند که هزاران دلار از فروش آنلاین را به فروشگاه آنلاین شما هدایت کنند. اینفلوئنسرها را در پلتفرم مورد علاقه مشتری ایده آل خود – اینستاگرام یا TikTok – پیدا کنید و با آنها شریک شوید و از وفاداری مخاطبان آنها برای فروش استفاده کنید.

یک لیست ایمیل راه اندازی کنید

ایمیل تنها راه ارتباطی مستقیمی است که شما با مشتریان خود دارید. افراد را تشویق کنید تا در لیست ایمیل شما ثبت نام کنند و محتوای معمولی مانند فیلم های آموزشی یا ایمیل های ترک سبد خرید را برای آنها ارسال کنند.

برخلاف پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که می‌توانند محتوای شما را در هر زمانی محدود کنند، بازاریابی ایمیلی به این معنی است که شما همیشه به مقدس‌ترین مکان مجازی مشتریان خود یعنی صندوق ورودی آنها خواهید رسید.

پیشنهاد خرید در حال حاضر، پرداخت گزینه های بعدی

اکنون بخرید، پرداخت بعداً روش پرداختی است که به خریداران امکان می دهد هزینه خرید خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند. این را در فروشگاه آنلاین خود از طریق ارائه دهنده ای مانند Shop Pay Installments فعال کنید. شما میلیون‌ها نفر را جذب خواهید کرد که از BNPL برای خرید آنلاین محصولات استفاده می‌کنند.

از تصاویر و توضیحات با کیفیت بالا استفاده کنید

مشتریان نمی توانند به صورت آنلاین محصولات را لمس کنند، بنابراین شما می خواهید عکس هایی با کیفیت بالا از زوایای مختلف و توضیحات کامل ارائه دهید. این به مشتریان درک روشنی از آنچه می‌خرند می‌دهد و می‌تواند به کاهش بازده کمک کند.

ارائه خدمات عالی به مشتریان

خدمات مشتری برتر در هنگام فروش آنلاین محصولات، یک تمایز قوی است. این شامل پاسخ سریع به سوالات، بازگشت آسان و مبادله، و حل و فصل هر مشکلی است که به سرعت ایجاد می شود.

از اثبات اجتماعی استفاده کنید

نظرات، توصیفات، رتبه‌بندی‌ها و محتوای تولید شده توسط کاربر همگی در خرید آنلاین بسیار مهم هستند. اینها ابزارهای متقاعدسازی قدرتمندی برای هدایت خرید هستند، زیرا مردم به تجربیات و نظرات دیگران اعتماد دارند.

یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید

بازاریابی محتوا می تواند اهداف مختلفی را دنبال کند:

  • این به ساختن برند شما کمک می کند
  • این شما را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی می کند
  • ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت می کند

شما می توانید از انواع مختلف محتوا استفاده کنید: وبلاگ ها، ویدئوها، پادکست ها، خبرنامه ها. هر چیزی که فراتر از فروش محصول شما برای مخاطبان شما ارزش ایجاد کند.

به عنوان مثال، یک خرده فروش تجهیزات تناسب اندام می تواند یک وبلاگ و کانال یوتیوب با برنامه های تمرینی، نکات تناسب اندام و توصیه های تغذیه ای ایجاد کند.

این منابع مشتریانی را که به تناسب اندام علاقه مند هستند جذب می کند و خرده فروش را به عنوان یک مرجع قابل اعتماد معرفی می کند. این نوع استراتژی بازاریابی محتوا، تعامل و وفاداری مشتری را افزایش می دهد و منجر به تکرار بیشتر تجارت و ارجاع می شود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT