استارتاپ

استارتاپ ها و افسانه هایی که می تواند ایده پردازان را ثروتمند کند

زمان مطالعه 4 دقیقه

امروزه به دفعات شنیده اید که اگر می خواهید بیزنس موفقی راه اندازی کنید، باید ایده جدید داشته باشید. داشتن یک ایده نو بسته به شرایط جامعه ای است که در آن زندگی می کنید. مثلا اگر فکری در سر دارید ممکن است در سراسر دنیا هزاران نفر دیگر حتی آن را عملی کرده باشند. اما نکته مهم آن است که چه کسی اولین بار این فکر را در جامعه ای که زندگی می کنید به واقعیت نزدیک کرده است. در این مقاله سعی می شود به این نکته اشاره شود که چگونه استارتاپ ها، از یک فکر کوچک به یک کمپانی بزرگ تبدیل می شود.

استارتاپ ها با جسارت شروع می شوند

این مهم است که چقدر ایده شما جدید و نو است. حتی این نکته نیز حائز اهمیت است که ایده شما تا چه حد می تواند مورد استقبال عمومی قرار بگیرد. اما مهم تر از همه این ها، جسارتی است که شما به خرج می دهید که در آینده همین جسارت بزرگترین سرمایه شما خواهد بود. فرض کنید ایده ای در سر دارید که شبانه روز به آن فکر می کنید. از طرفی هر روز ترس آن دارید که شاید فردا که از خواب بلند شوید فلان شرکت یا فلان سایت ایده شما را عملی کرده و اسم آن به گوش شما می خورد.

در این شرایط اگر انسانی باشید که تن به ریسک نمی دهید، استارتاپ شما هیچ وقت راه اندازی نمی شود. چرا که شما همان فردی هستید که ترس عملی کردن ایده خود دارید، در نهایت طاقت نمی آورید و ایده خود را با نزدیکان خود مطرح می کنید. نزدیکان نه تنها شما را تشویق نمی کنند، بلکه ممکن است از سوی آنها مورد شماتت هم قرار بگیرید. پس از مدتی می بینید همان ایده توسط همان افراد عملی شده است.

استارتاپ

روحیه کار تیمی داشته باشید. تیم خود را بچینید

خب شما مرحله داشتن جسارت را پشت سر گذاشتید و عزم خود را جهت عملی کردن ایده خود راسخ کرده اید. در این شرایط باید گفت به تنهایی موفق نخواهید بود. استارتاپ با کلمه تیم و کار گروهی گره خورده است. قطعا داشتن یک ایده شما را تا 50 درصد راه جلو می برد، اما برای پرورش آن باید دو تا سه ذهن مستعد دیگر شما را یاری کند. جهت این کار راه اندازی یک تیم مهم نیست. مهم تر این است که شما باید بهترین افرادی را انتخاب کنید که از نظر ذهن و انرژی به شما نزدیک تر هستند.

فراموش نکنید شما زمانی تیم خود را چیده اید که با اعضای آن بر سر هدفی مشخص و پرورش یک ایده هم قسم شوید.

استارتاپ

افسانه‌های استارتاپی: نیاز به سرمایه ریسک پذیر

فن بیان برای جذب سرمایه داشته باشید

اگر شما که صاحب ایده بوده اید از قدرت فن بیان خوبی برخوردار نیستید، پیشنهاد ما این است که یک مدیر بازاریابی مستعد برای خود انتخاب کنید. داشتن ایده، جسارت و راه اندازی تیم را پشت سر گذاشته اید اما قطعا جهت عملی کرد آن نیاز به سرمایه دارید.

سرمایه گذار برایش تفاوتی نمی کند که شما ایده ساخت یک ربات هوشمند دارید یا یک جاروی چند کاره. فقط لازم است جذب گفتار شما شود تا به نوعی به شما اعتماد کند. باید بتوانید با قدرت بیان خود چنان سرمایه گذار را دلگرم کنید که خیالش از بازگشت هزینه و سودی که عاید آن می شود راحت شود.

استارتاپ

استارتاپ ها لیست کار و هدف دارند

سر در گمی بزرگترین عامل شکست یک استارتاپ می تواند باشد. بدین منظور که شما هدف گذاری و ایده پردازی کرده باشید اما نقشه راه نداشته باشید. جهت طرح ریزی یک نقشه راه شما سریعا می بایست یک لیست کار و هدف تهیه کنید. در حقیقت این لیست به شما کمک می کند که به هدفتان سریعتر دست یابید و کارهایی که باید در راه رسیدن به آن انجام بدهید را یکی پس از دیگری تیک بزنید.

فراموش نکنید، این لیست به شما کمک می کند که از حاشیه های زندگی اتان فاصله بگیرید و برای هدفتان شبانه روزی تلاش کنید. به خاطر داشته باشید هر چیزی جز لیست کار و هدف شما نباشد حاشیه محسوب می شود.

استارتاپ

اگر می خواهید استارتاپ خود را شروع کنید، وبلاگ اول پرداخت را مطالعه داشته باشید.

امتیاز 4.9/5 - از 13 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT