بازاریابی شبکه های اجتماعی

انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی کدامند؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

شکی نیست که امروزه به واسطه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی و تبلیغات هم دستخوش تغییرات اساسی شده است. از سوی دیگر به واسطه عضویت و فعالیت جمعیت زیادی از مردم و به خصوص قشر جوان در شبکه‌های اجتماعی همچون اینتستاگرام، یوتیوب، فیس بوک، تیک تاک و …، تبلیغات هوشمند در شبکه‌های اجتماعی بسیار تاثیر گذار است. در این مقاله با انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا خواهید شد.

انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی

۱- هوش مصنوعی

امروزه تمامی شرکت‌های ارایه دهنده شبکه اجتماعی (به خصوص محصولات شرکت فیس بوک) خدمات استفاده از هوش مصنوعی برای مشتریان خود ارایه می‌کنند. به عنوان مثال برای تبلیغات در اینستاگرام، تمام رفتارهای کاربران مانند چه موضوعاتی را لایک می‌کنند، چه ویدیو‌هایی می‌بینید، بیشتر درگیر چه مباحثی هستند، در سیستم داده فیس بوک ذخیره شده و زمانی که شرکتی تبلیغات را به اینستاگرام می‌سپارد، تبلیغات را تنها به مخاطبان احتمالی که ممکن است علاقه نشان دهند نمایش می‌دهد.

۲-تبلیغات برنامه ریزی شده

برخی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بر مبنای سیستم برنامه ریزی انجام می‌شود. به عنوان مثال چند نوع تبلیغ با اهداف ایجاد یک داستان یا یک فرایند در ذهن مخاطب طی چند مرحله به انجام می‌رسد. این نوع تبلیغات به کار کسانی خواهد آمد که در پیج خود یا پیجی که دنبال کننده زیادی دارد اعمال شود تا بهتر جلب توجه کند.

انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی

۳- استفاده از چت باکس هوشمند

چت باکس‌ها نقشی کلیدی در بازاریابی دیجیتال و به خصوص شبکه‌های اجتماعی ایفا می‌کند. بسیاری از افراد از طریق چت باکس‌ها سعی بر ارتباط مستقیم با مشتریان احتمالی دارند و اینکار به مشتری این فرصت را می‌دهد که هر سوالی که ممکن است برایش پیش آید را با فروشنده در میان گذارد. اگر چه این ارتباط باعث افزایش شانس فروش می‌شود، ولی باید در نظر داشت که وقت زیادی را خواهد گرفت. به همین دلیل برخی، از هوش مصنوعی برای این قضیه استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در لینکدین، برخی شرکت‌ها با کمک هوش مصنوعی در چت باکس با کاربر ارتباط برقرار کرده تا به سوالات کاربرد جواب دهد و تنها مواردی که سوال از توان ربات خارج است، توسط اشخاص انجام می‌گیرد.

۴- بازاریابی ویدیویی

شکی نیست که ویدیو‌های جذاب تبلیغاتی در شبکه‌های تبلیغاتی نقشی کلیدی ایفا می‌کنند. ساخت ویدیو‌های تبلیغاتی برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا فیسبوک نیازمند وقت و ادیت بسیار زیاد است اما با این حال ارزشش را دارد. ممکن است ویدیو‌ها را در پیج فروشگاهی خود به کار برید یا اینکه آن را در دیگر پیج‌ها به نمایش گذارید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی Social media

۵ـ بازاریابی اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها تاثیر بسزایی در فروش محصولات دارند چرا که علاوه بر داشتن طرفدران زیاد، می‌توانند در ذهن مخاطبان تاثیر گذار باشند. اینفلوئنسرها ممکن است محصولات در به طور مستقیم در پیج یا استوری خود منتشر کنند، یا اینکه به طور غیرمستقیم در مورد محصول صحبت کنند یا استفاده نمایند. اینفلوئنسرهای حرفه‌ای به طور معمول از شرکت‌های تخصصی اینکار مانند سایت Mediakix و سایت Hashtagpaid پروژه کاری می‌گیرند و خود را مستقیما درگیر کارفرما نخواهند کرد.

۶- استفاده در محتوای خلاقانه

روش دیگری که برای تبلیغات وجود دارد استفاده از خلاق‌های شبکه‌های اجتماعی (Social Media Creators) است. در این نوع تبلیغات، معرفی محصولات در بستر یک موضوع جذب خلاقانه تصویری یا ویدیویی انجام می‌گیرد. به عنوان مثال در یک ویدیو انیمیشنی طنز می‌توان اشاره‌هایی به محصول یا خدمات یک شرکت کرد. مزیت اینکار این است که به واسطه محتوای جذاب انیمیشن، به طور مداوم ویدیو در شبکه‌ها و کانال‌های مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود.

بازاریابی شبکه های اجتماعی کدامند

 

۷- پیش تبلیغات محتوا

یکی از کارهایی که شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی ممکن است انجام دهند، استفاده از پیش تبلیغات می‌باشد. به عنوان مثال سایت یوتیوب زبانزد این کار است. هنگامی که شما قصد دیدن یک فایل ویدیویی در یوتیوب را دارید، تبلیغات به اجبار قبل از موضوع ویدیویی به نمایش در می‌آید. البته باید در نظر داشت که ایجاد کنند‌گان ویدیو‌ها، از طریق همین تبلیغات ویدیویی در یوتیوب کسب درآمد می‌کنند.

۸- استفاده از شبکه دوستان

بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی بر ای فروش محصولات یا خدمات خود از شبکه دوستان استفاده می‌کنند. به عنوان مثال یک فرد ممکن است از دوستان یا دنبال کنندگان خود بخواهد تبلیغ محصولات را میان دوستان خود انجام دهند یا آن را استوری کنند. این کار با این فرض انجام می‌شود که هر یک از دوستان هم کلی آشنا و دوست دیگر دارد که شانس دیده شدن تبلیغ را افزایش می‌دهد.

حال که متوجه شدید انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی کدامند، در صورتی که می‌خواهید برای تبلیغات از خدمات این سایت‌ها استفاده کنید، می‌توانید برای پرداخت‌های ارزی از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT