بروکر IQ option و معرفی این پلتفرم معاملات آنلاین

زمان مطالعه 5 دقیقه

بروکر IQ option یکی از پلتفرم‌های معاملات آنلاین است که به مشتریان این امکان را می‌دهد که در انواع دارایی‌ها و بازارهای مالی مانند باینری آپشن، سهام، فارکس و البته ارز‌های دیجیتال تجارت کنند.

معرفی بروکر IQ option

این بروکر در سال ۲۰۱۳ توسط IQ option Ltd تاسیس شد و این سایت به سرعت توانیست به یکی از مطمئن‌ترین بروکرهای تجارت آنلاین تبدیل شود که حالا بیش از ۲۰ میلیون کاربر از سراسر جهان دارد.

همانطور که گفته شد IQ option در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. از آن زمان به بعد این کارگزاری رشد قابل توجهی داشته است. با رشد تعداد کاربران فعال در این سایت، در سال ۲۰۱۵ تعداد کاربران به ۸ میلیون نفر رسید البته این عدد در سال ۲۰۱۶ دو برابر شد و به رقم ۱۴ میلیون رسید و در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۵ میلیون نفر رسید. این اعداد نمایانگر رشد عظیم ۱۷ میلیون کاربر در فاصله سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ است.

رشد این بروکر محدود به تعداد کاربران فعال نیست بلکه در سال ۲۰۱۴ از ۱۳۵ کشور تریدر داشت اما این عدد در سال ۲۰۱۷ به ۱۵۱ کشور رسیده است.

بروکر IQ option

آیکیو آپشن در قبرس مستقر است و قوانین آن توسط اتحادیه اروپا و کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySec) تنظیم شده است. این پلتفرم با قوانینی که در این کمیسیون وجود دارد، کاملا تطابق دارد.

بروکر IQ option
قانون گذاری شده در  CySEC قبرس
حداقل واریز اولیه ده دلار
اکانت آزمایشی دارد
دارایی‌های تحت پوشش CFD ، ETF، فارکس، ارز دیجیتال، سهام، شاخص‌ها و کلا‌ها
لوریج خرده فروشان 30:1 تریدر‌های حرفه ای 1000:1
پلتفرم‌های موجود وب و اپلیکیشن موبایل

IQ option یک پلتفرم تجارت گسترده است که گزینه‌های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. باینری آپشن یا معاملات CFD، ارز‌های دیجیتال یا صندوق ETF، سهام، فارکس و طیف وسیعی از گزینه‌های مختلف دیجیتالی را ارایه می‌دهد.

چه دارایی هایی در بروکر IQ option قابل تجارت است؟

  • CFD‌ها: آیکیو آپشن به کاربران اجازه می‌دهد که به معاملات CFD بر روی سهام بیش از ۱۷۶ شرکت مختلف مانند شرکت‌های شاخص نزدک ۱۰۰ و NYSE بپردازند.
  • ارز‌های دیجیتال: کاربران این بروکر می‌توانند بر روی ۱۲ ارز اصلی شامل بیت کوین، لایت کوین، ریپل، اتریوم، مونرو، Zcash، Omisego و Dash سرمایه گذاری کنند.
  • ETF: تجارت ETF نسبتا جدید محسوب می‌شود که امکان استفاده از آن در IQ option وجود دارد.
  • فارکس: فارکس تریدینگ یکی از محبوب‌ترین بازارهای معاملاتی ترید است که آیکیو آپشن اجازه دسترسی به ۱۸۸ جفت ارز در فارکس را به کاربران می‌دهد. این بروکر به کاربران اجازه می‌دهد بر روی ارزهای خارجی مورد علاقه خود با سهولت تجارت کنند.
  • گزینه‌ها: کاربران می‌توانند قیمت انواع دارایی‌های مختلف شامل انواع دارایی‌ها، ارز‌ها، سهام و شاخص کالا‌ها را حدس بزنند. این پلتفرم در حال حاضر ده میلیون آپشن را فراهم کرده است.

انواع اکانت

بروکر IQ option چیست

اکانت دمو

این بروکر مانند سایر رقبا، یک نسخه آزمایشی ارائه می‌دهد. محدودیتی برای استفاده طولانی مدت از حساب نمایشی وجود ندارد و این موضوع به شما اجازه می‌دهد که تکنیک‌های تجارت خود را بارها و بارها آزمایش کنید و حرفه‌ای شوید. حساب آزمایشی آیکیو آپشن شامل ده هزار دلار بودجه مجازی است البته شما بعد از تمام شدن آن می‌توانید دوباره آن را شارژ کنید.

اکانت واقعی

در اکانت واقعی IO option به حداقل میزان واریز ده دلار نیاز دارید تا به یک حساب لایو دسترسی داشته باشید. در حال حاضر دو نوع حساب در این بروکر وجود دارد:

۱) Real account

با حداقل سرمایه گذاری ده دلار در دسترس شما قرار می‌گیرد و هیچ محدودیتی برای عملکرد تجاری وجود ندارد و کاربر به بیش از ۷۰ دارایی دسترسی دارد. درخواست های برداشت وجه طی ۲۴ ساعت پردازش و پاسخ داده می‌شوند.

۲) VIP account

این نوع حساب با واریز مبلغ ۱۹۰۰ دلار یا معادل آن به ارزهای دیگر به کاربران داده می‌شود. یا اینکه کاربران باید حجم معاملاتی برابر ۱۵ هزار دلار داشته باشند. علاوه بر خدمات Real account مشتریان VIP یک مدیر شخصی برای پاسخگویی به سوالات در اختیار دارند و همچنین گزارش ماهانه‌ای در خصوص سوابق تجاری دریافت خواهند کرد. این گزارش توسط تحلیلگران سیستم عامل انجام می‌شود و بازخورد‌های خوب و ارزشمندی در مورد عملکردشان به کاربران می‌دهد.

واریز و برداشت در IQ option

بروکر IQ option ارزهای تریدنگ

در این کارگزاری حداقل واریزی ۱۰ یورو/دلار است و هیچ گونه هزینه یا کارمزدی برای واریز وجه دریافت نمی‌شود. برای اولین واریز وجه خود باید مراحل وریفای حساب خود را انجام داده باشید که شامل افزودن تلفن، اطلاعات شخصی، عکس و … است. البته اطلاعات مورد نیاز در هر کشوری متفاوت است و این موضوع برای برداشت وجه از IQ option نیز صدق می‌کند.

روش‌های مختلفی برای واریز و برداشت وجه از این بروکر در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال ویزا کارت یا مستر کارت، دو کردیت کارت مطرح و پر کاربرد هستند که این بروکر از آنها نیز استفاده می‌کند. البته این تمام سیستم‌های پرداخت و انتقال وجه مورد استفاده در این کارگزاری نیست.

در حال حاضر حداقل مبلغ برداشت وجه ۲ دلار است و تخمین زده می‌شود حدود ۲۴ ساعت زمان لازم است تا فرایند برداشت انجام شود. هنگام برداشت سرمایه از حساب IQ Option، روش به کار رفته با توجه به روش واریز شما متفاوت خواهد بود. در صورت واریز وجه با کارت‌های اعتباری، باید وجه برداشت شده خود را به همان کارت‌ها انتقال دهید. از آنجا که این تراکنش به عنوان نوعی بازپرداخت یا استرداد وجه پردازش می‌شود، شما می‌توانید تنها همان مقدار را برداشت کنید و به کارت خود انتقال دهید و این میزان شامل واریز‌های ۹۰ روز گذشته نیز می‌باشد. هر گونه سودی که از این مبلغ بیشتر باشد را باید از طریق انتقال بانکی یا کیف پول مد نظرتان برداشت کنید.

پلتفرم های IQ option

IQ option مقدار زیادی از تمرکز خود را بر روی پلتفرم هایی قرار داده است که کاربران به کمک آن می‌توانند تجارت کنند.

این بروکر علاوه بر نسخه وب، یک اپلیکیشن موبایلی نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این برنامه با یک رابط کاربری تمیز، بصری و استفاده آسان، بیشتر نمودار‌های موجود در پلتفرم را به خوبی به کاربران نشان می‌دهد. فعال کردن نوتیفیکیشن‌ها به کاربران این امکان را می‌دهد در سطوح کلیدی معاملات، هشدار‌های لازم را دریافت کنند. این برنامه بر روی تبلت‌ها و همچنین تلفن‌های هوشمند اندروید و iOS در دسترس است.

سرویس Affiliation بروکر

IQ option برای کسانی که می‌خواند درآمد خود را با تشویق دیگران برای استفاده از این پلتفرم بالا ببرند، یک برنامه ویژه ارائه کرده است. شما می‌توانید از طریق در اختیار گذاشتن لینک رفرال خود به دیگران، و ورود اعضای جدی با شناسه منحصر به فرد شما، سود دریافت کنید.

پاداش به شما زمانی داده می‌شود که کاربرانی که ثبت نام خود را در IQ option انجام داده باشند، ترید خود را آغاز کنند. بر اساس فعالیت تجاری این افراد شما می‌توانید تا ۷۰ درصد سود بدست آورید. درآمد‌های اینچنینی ماهی دو بار (هر ۱۵ روز یک بار) پرداخت می‌شود و شما می‌توانید سیستم پرداخت دلخواه خود را انتخاب کنید.

آیا IQ option اسکم است؟

در حین بررسی نظرات سایر افراد به صورت آنلاین، تعدادی شکایت پیدا کردیم که این سایت را کلاهبرداری می‌نامیده‌اند. برخی از این افراد این موضوع را بیان کرده‌اند که این بروکر حساب کاربری آنها را غیرفعال کرده است و عده‌ای دیگر در ترید ضرر کرده‌اند. اما همچنان تعدا زیادی نظر مثبت موجود دارد که از مزیت‌های این بروکر بهره برده اند. به طور کلی افرادی که با مشکل مواجه شده بودند، اندک بوده‌اند.

به نظر می رسد با وجود این تعداد محدود نظر منفی، نمی‌توان این شرکت را کلاهبرداری نامید. بروکر IQ option یک کارگزاری قانون گذاری شده رسمی با وبسایت با کیفیت بالااست. اگرچه فعالیت هیچ سایت و بروکری به طور مادام العمر قابل تایید سایت اول پرداخت نیست اما در زمان نگارش این مقاله دلیل منطقی برای کلاهبرداری بودن این بروکر وجود ندارد. لازم به ذکر است مجموعه اول پرداخت خدمات افتتاح حساب وب مانی، شارژ حساب وب مانی را به کاربران خود ارایه می‌دهد.

امتیاز 3.1/5 - از 15 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. nede گفت:

    من میخوام تو این بروکر واریز کنم، اما بروکر IQ Option روش های متنوع واریز وجه و برای مثال واریز با ارز های دیجیتال را پشتیبانی نمی کند و جز کارت های اعتباری فقط 4 روش واریز الکترونیکی دیگر دارد. کدوم روش واریز الکترونیکی رو شما پیشنهاد می کنید؟

    1. سهیل دهقانی گفت:

      سلام وقت بخیر لطفا با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید 02191015998

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT