مدیریت شهرت آنلاین

مدیریت شهرت آنلاین (ORM) چیست؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

اولین برداشت ها ماندگار می شوند. با پیشی گرفتن از مسائل و نظارت بر ذکرهای آنلاین، کنترل بیشتری بر روایت برند خود به دست آورید. مدیریت شهرت آنلاین را در ادامه بررسی کرده ایم.

هر برندی می‌خواهد به صورت آنلاین تأثیر خوبی بگذارد، اما داشتن یک وب‌سایت برجسته یا حضور در رسانه‌های اجتماعی کافی نیست.

این روزها، همه درباره همه چیز نظر دارند و مشتریان آنقدر باهوش هستند که بدانند چه زمانی یک برند اصیل است و چه زمانی حقیقت زشتی را پنهان می کند.

اگر کسب‌وکار شما تحت تأثیر یک بررسی منفی یا توجه نامطلوب رسانه‌ای قرار بگیرد، می‌تواند به نظر پایان راه باشد.

اما تغییر ادراکات از برند شما امکان پذیر است، به خصوص زمانی که تدابیری برای محدود کردن آسیب و مقابله با مشکلات قبل از وقوع داشته باشید.

مدیریت اعتبار برند شما به صورت آنلاین یک فرآیند یکباره نیست، اما سرمایه گذاری در آن در اسرع وقت می تواند شما را از سردردهای آینده نجات دهد.

مدیریت شهرت آنلاین چیست؟

تمرکز اصلی مدیریت شهرت آنلاین یا ORM، ایجاد یک درک مثبت از یک نام تجاری یا کسب و کار است.

هر فعالیتی که یک برند در آن شرکت می کند باید تحت نظارت و مدیریت قرار گیرد تا به شکل گیری نظرات مشتریان فعلی و آینده کمک کند و در نهایت کسب و کار را قابل اعتماد و قابل اعتماد نشان دهد.

ارتباط بین ORM و SEO

همه ما می دانیم که مشتریان به طور فزاینده ای به موتورهای جستجو روی می آورند، زیرا آنها در مورد محصولات جدید برای خرید یا خدمات برای سرمایه گذاری تحقیق می کنند.

بنابراین اطمینان از این که وقتی برند شما جستجو می‌شود، بهترین و مثبت‌ ترین نتایج آن‌هایی هستند که ابتدا نشان داده می‌شوند، بخش اساسی هر استراتژی ORM است.

آنچه در آن جستجوهای برتر ظاهر می شود به شدت بر نحوه تفکر مردم در مورد برند شما تأثیر می گذارد.

به همین دلیل است که شما باید تا آنجا که ممکن است بر آن نتایج کنترل داشته باشید، و مالکیت پیام هایی را که به مخاطبان خود نشان داده می شود، داشته باشید.

ORM یک رویکرد چند کاناله برای جلوگیری و حل مشکلاتی است که می تواند به اعتبار برند شما آسیب برساند.

عواملی که به ORM کمک می کنند

در حالی که ترکیبی که هر کسب و کار برای حفظ شهرت آنلاین خود استفاده می کند متفاوت است، ORM باید ترکیبی از موارد زیر را شامل شود:

. رسانه های اختصاصی – داستان های کارمندان و مشتریان، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، نظرات، وبینارها و محتوای ایجاد شده توسط برند.

. رسانه های پولی – پست های اجتماعی حمایت شده، تولید سرنخ، برنامه های وابسته و تبلیغات بومی.

. رسانه های به دست آمده – روابط رسانه ای، اینفلوئنسر مارکتینگ و روابط عمومی.

. رسانه های مشترک – خدمات اجتماعی و مشارکت، کمپین های نام تجاری مشترک و پست های رسانه های اجتماعی ارگانیک.

چرا مدیریت شهرت آنلاین مهم است؟

اگرچه مدیریت شهرت باید بخشی از یک رویکرد مداوم برای ایجاد یک نام تجاری سالم آنلاین باشد، بسیاری از شرکت‌ها تا زمانی که آسیب وارد نشده است اقدامی انجام نمی‌دهند.

تغییر روایت

بازیابی شهرت آنلاین شما فوق العاده چالش برانگیز است.

یک تجربه بد در کسب و کار شما نه تنها می تواند یک مشتری را از بازگشت دوباره به برند شما منصرف کند، بلکه اگر تصمیم بگیرد نظر منفی در گوگل، فیس بوک یا جاهای دیگر بگذارد، می توانید به سرعت شاهد کاهش فروش باشید.

هنگامی که به طور فعال بر ذکر نام تجاری خود و بررسی های منتشر شده در مورد شرکت شما به صورت آنلاین نظارت نمی کنید، می توانید به سرعت فرصت تغییر روایت را قبل از اینکه برداشت های منفی طولانی مدت ایجاد کنید، از دست بدهید.

گزارش 2022 توسط Khoros نشان داد که 83٪ از مشتریان می گویند که نسبت به برندهایی که به شکایات آنها پاسخ می دهند و آنها را حل می کنند احساس وفاداری بیشتری دارند.

بنابراین، نه تنها اقدام سریع می تواند از خاموش کردن مشتریان جدید جلوگیری کند، بلکه حتی ممکن است بتوانید مشتریان فعلی ناراضی را نیز حفظ کنید.

درک مشتریان شما

اگر در مورد نام تجاری خود به صورت آنلاین انگشتی ندارید، ممکن است هزاران دلار برای کمپین های بازاریابی جدید خرج کنید که در اولین مانع شکست خواهند خورد، زیرا زودتر به مسائل بزرگتر رسیدگی نکرده اید.

پیام‌رسانی می‌تواند کاملاً در تضاد با موضوعاتی باشد که توسط مشتریان مطرح می‌شود، به جای ایجاد تأثیر مثبتی که انتظارش را داشتید، به عنوان بی‌حساس و احتمالاً توهین‌آمیز شناخته شوند.

جلوتر از مسائل

به یاد داشته باشید، شهرت آنلاین شما برای همیشه ماندگار است.

کسب‌وکارها و افراد بی‌شماری این را به سختی آموخته‌اند.

مصاحبه ویروسی با تونی هیوارد، مدیرعامل وقت BP، چند روز پس از فاجعه ای که 11 کشته پس از انفجار در Deepwater Horizon داشت را به خاطر دارید؟ اظهارات او که “من فقط می خواهم زندگیم را برگردانم” زمانی که تلفات واقعی اتفاق افتاده بود، به خوبی نتیجه نداد.

کوهی از واکنش‌ها به سرعت املاک آنلاین بریتیش پترولیوم را فرا گرفت و تا جایی پیش رفت که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که «ای کاش می‌توانست او را اخراج کند».

بدون مدیریت شهرت آنلاین، می توانید به سرعت در یک موقعیت باخت و باخت قرار بگیرید.

با این حال، با اقدامات پیشگیرانه، می توانید کنترل داستان برند خود را در نتایج جستجو حفظ کنید و از قبل برای مشکلات احتمالی برنامه ریزی کنید.

مدیریت شهرت آنلاین چه تفاوتی با روابط عمومی دارد؟

در حالی که عبارات “مدیریت شهرت” و “روابط عمومی” اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، آنچه در واقع شامل آنها می شود بسیار متفاوت است.

هر دو می‌توانند به‌عنوان بخشی از استراتژی کلی برند شما به‌طور مؤثر مورد استفاده قرار گیرند، اما مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری در یک یا هر دو گزینه، تفاوت‌ها را درک کنید.

در جایی که ORM صرفاً بر نیازهای نام تجاری و حفظ تصویر مثبت آنلاین متمرکز است، روابط عمومی نقش متقابلاً سودمندتری را بین یک نام تجاری و سایر سازمان ها، به ویژه رسانه ها ایفا می کند.

تلاش های روابط عمومی می تواند و باید برای بهبود شهرت یک برند در چشم عموم باشد.

اما به طور معمول، هدف ارائه اطلاعات در مورد چیزی خاص تر، مانند یک محصول یا خدمات جدید است.

مانند سایر اشکال تبلیغات، روابط عمومی یکی دیگر از کانال های مارکتینگ مستقیم است که برندها می توانند از آن برای افزایش دید خود، چه در فضای مجازی و چه آفلاین استفاده کنند.

اگرچه ORM و PR می توانند مستقل از یکدیگر کار کنند، جفت شدن هر دو به یک کسب و کار کمک می کند تا برندسازی پشت صحنه (ORM) و مارکتینگ عمومی (PR) را پوشش دهد.

هنگامی که نام تجاری شما به صورت آنلاین با منفی روبرو می شود، حتی با وجود یک برنامه ORM قوی، روابط عمومی می تواند برای ارائه به روز رسانی های مهم یا نظرات از طریق رسانه ها برای کمک به رفع مشکل استفاده شود.

مارکتینگ رسانه های اجتماعی و مدیریت شهرت آنلاین

کنترل بررسی های آنلاین برای برندها تقریبا غیرممکن است و هیچ کجا واضح تر از رسانه های اجتماعی نیست.

بله، تسلط بر صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) با داستان های مثبت در مورد برند شما، بخش مهمی از ORM است.

اما همین طور، به طور موثری نظرات را در جاهای دیگر آنلاین مدیریت می کند و به آنها پاسخ می دهد.

فعال ماندن و درگیر شدن در گفتگوهای اجتماعی در مورد برند شما ضروری است.

نرم‌افزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا در این زمینه بمانید، از جمله ابزارهایی مانند Mention، BrandWatch، Sprout Social و BuzzSumo.

بسیاری از اینها عملکرد تجزیه و تحلیل احساسات را ارائه می دهند، جایی که می توانید به راحتی در مورد اینکه آیا ذکرهای شما دارای انحراف مثبت یا منفی هستند، آگاه شوید.

همچنین می‌توانید هشتگ‌ها، منشن‌ها یا هر برچسب‌گذاری (تگ) مستقیم برند خود را در چندین پلتفرم نظارت کنید.

با نظارت گسترده در محل، می‌توانید به هر نظری که می‌بینید به سرعت پاسخ دهید و این افراد را به منابع داخلی مناسب ارجاع دهید تا هر مشکلی در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

مدیریت شهرت آنلاین: نتیجه

مکالمه پیرامون برند شما همیشه در حال وقوع است، چه از آن اطلاع داشته باشید یا نه.

مدیریت شهرت آنلاین یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ این موضوع و اطمینان از این است که هر آنچه گفته می‌شود دقیقاً تصویر شرکتی را که می‌خواهید بسازید و حفظ کنید، منعکس می‌کند.

یک برنامه استراتژیک ORM می تواند تفاوت قابل توجهی در جذب مشتریان جدید به کسب و کار شما و حفظ مشتریان فعلی ایجاد کند.

تأثیر خوبی بگذارید و کنترل داستان برند خود را به صورت آنلاین در دست بگیرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT