مستر کارت و خرید اینترنتی با استفاده از خدمات اول پرداخت

زمان مطالعه 4 دقیقه

با توجه به وضعیت بانکی موجود در ایران، کارت‌های پرداخت بین المللی مانند مستر کارت بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفته‌اند. انواع مختلف مستر کارت به شما کمک می‌کند تا بتوانید پرداخت‌های خود را در سراسر جهان انجام دهید. خدمات پرداخت با مستر کارت و خرید اینترنتی با کمک سایت‌هایی همچون اول پرداخت امکان‌پذیر است. با این حال بهتر است با اصول این کارت آشنا شوید که اگر قصد مهاجرت داشتید، سردرگم نشوید.

خدمات مستر کارت

خدمات مستر کارت و خرید اینترنتی

سیستم‌های پرداخت جهانی مانند ویزا کارت، مستر کارت و … مزایای زیادی را برای کاربران فراهم می‌کنند. از جمله کارهایی که نیازمند پرداخت ارزی است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشخصات مسترکارت فیزیکی

مستر کارت و خرید اینترنتی ایران

این کارت همانند دیگر کارت های بانکی مشخصات منحصر به فردی دارد.

  • شماره ۱۶ رقمی کارت (digits card number)
  • نام دارنده کارت (Billing Name)
  • تاریخ انقضای کارت (valid through date)
  • کد سه رقمی پشت کارت (CV/CVV2/ CVC2)
  • آدرس درخواست کننده کارت (Billing Address)
  • نام بانک صادر کننده

در هنگام انجام خرید اینترنتی، وب سایت‌هایی که پرداخت به آنها از طریق مستر کارت امکان پذیر است، لوگو مستر کارت در صفحه آنها دیده می‌شود. در هنگام خرید با مستر کارت از شما تقاضا می‌شود تا مشخصات کارت خود را در صفحه سایت درج کنید.

این مشخصات شامل شماره کارت (یک شماره شانزده رقمی درج شده بر روی کارت)، نام دارنده کارت، تاریخ انقضا کارت، کد سه رقمی و آدرس می‌باشد. توجه داشته باشید که برای خرید با مستر کارت نیاز به وارد کردن رمز نیست و با وارد کردن مشخصات خرید انجام می‌شود.

نام دارنده کارت در مستر

نام دارنده کارت با عناوینی مثل Name on Card ،Account Name ،Cardholder Name و Billing Name مشخص می‌شود. تاریخ انقضای کارت با واژه هایی مانند EXP.Date، Expire Date، Good Thru نشان داده می‌شود.

کد سه رقمی در پرداخت با مستر

کد سه رقمی همانند CVV2 در کارت های بانکی ایرانی است. این شماره اغلب در پشت کارت درج می‌شود. برخی از سایت ها ممکن است نیازی به اطلاعات CVV2 شما نداشته باشند.

آدرس در هنگام پرداخت با مستر

آدرس که به انگلیسی به آن Billing Address می گویند آدرسی است که معمولاً در هنگام درخواست کارت به بانک ارائه می‌دهید. فرض تمامی فرم های پرداخت آنلاین این است که شما دقیقاً همان آدرسی را در هنگام پرداخت وارد نمایید که در هنگام درخواست کارت به بانک ارائه نموده‌اید. اما تجربه ما نشان می‌دهد که شما می‌توانید هر آدرسی را به عنوان Billing Address وارد نمایید. البته این آدرس هرگز نباید مربوط به ایران باشد.

تنها نکته مهم در مورد Billing Address این است که شما باید بدانید در هنگام پرداخت چه آدرسی را در فرم وارد نموده‌اید. دلیل این امر آن است که برخی از وب سایت ها (مثل Cheapoair.com) برای حصول اطمینان از این که شما پرداخت را انجام داده اید یا خیر، از شما Billing Address را سوال می کنند.

نکات مهم امنیتی در هنگام خرید با مستر کارت

مستر کارت و خرید اینترنتی امن

برای پرداخت از طریق مستر کارت باید توجه داشته باشید که با IP ایران خریدتان را انجام ندهید. اگر با IP ایران خرید کنید، احتمال دارد که ارتباط برقرار نشده، و خرید شما لغو گردد. به همین خاطر از ابزار تغییر آی پی استفاده کنید، و مطمئن شوید که تمام مراحل پرداخت، تنها از یک آی پی صورت می‌گیرد.

آدرس بیلینگ یا آدرس صورت حساب خود را باید بر روی کشور امارات قرار دهید. معمولا کشور صادر کننده کارت توسط بسیاری از سایت‌ها شناسایی می‌شود. در صورتی که آدرس بیلینگ خود را بر کشوری غیر از امارات قرار دهید، سایت پرداخت شما را تایید نخواهند کرد، اما به طور کلی، بیلینگ آدرس فقط آدرسی جهت ارسال صورت حساب مالی دارنده کارت است.

مستر کارت و خرید اینترنتی در ایران

اگرچه از طریق مستر کارت و خرید اینترنتی در ایران، مشکلات تحریمی شدیدی وجود دارد و ایرانی‌ها نمی‌توانند از داخل کشور صاحب کارت فیزیکی و حتی مجازی مستر کارت شوند، با این حال راه‌کارهایی برای خرید اینترنتی خارجی وجود دارد. مجموعه اول پرداخت خدمات پرداخت‌های ارزی با ویزا و مستر کارت را برای کاربران فراهم ساخته است تا به شکلی عالی نیاز خود را رفع نمایند.

خدمات خرید و پرداخت هزینه ارزی با ویزا و مستر کارت

امتیاز 4.9/5 - از 41 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT