محافظت از حساب پی پال

معرفی روش های محافظت از حساب پی پال و افزایش امنیت paypal

زمان مطالعه 6 دقیقه

در اینجا چند نکته ضروری برای محافظت از حساب پی پال شما در برابر خطرات و لیمیت شدن حساب آورده شده است. تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

روش های محافظت از حساب پی پال

از آنجایی که PayPal یک پلتفرم محبوب برای پرداخت های آنلاین است، منطقی است که افرادی پیدا شوند که بخواهند به حساب های PayPal دیگران نفوذ کنند. و از آنجایی که یک بخشی از امنیت حساب ها تنها در اختیار خود PayPal است و مشکلی پیش نمی آید، کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا حساب PayPal خود را ایمن تر کنید و خیالتان کاملا راحت شود.

بیایید به نحوه ایمن نگه داشتن حساب PayPal خود و اجتناب از کارهای متدوالی که حساب های کاربران PayPal را به خطر می اندازند، نگاهی بیاندازیم.

از یک پسورد قوی برای پی پال استفاده کنید

این یک نکته رایج امنیتی در دنیای آنلاین است که باید برای تمام حساب های خود اعمال کنید. پسوردهای کوتاه یا آنهایی که به راحتی قابل حدس زدن هستند، محافظت زیادی برای حساب PayPal شما ایجاد نمی کنند. همچنین نباید از یک پسورد برای سایت دیگری مجددا استفاده کنید، چون به این ترتیب اگر شخصی به اولین حساب یک کاربر نفوذ کند و پسورد آن حساب را در اختیار داشته باشد دیگر نمی تواند از همان پسورد برای حساب PayPal آن کاربر هم استفاده کند.

برای تغییر پسورد PayPal ، ابتدا وارد حساب PayPal شوید. روی آیکون چرخ دنده در بالا سمت راست و بعد از آن هدر Security در بالا کلیک کنید. از میان گزینه های لیست، گزینه Update که در کنار Password است را انتخاب کنید.

محافظت از حساب پی پال

محافظت از حساب پی پال

در اینجا، باید پسورد فعلی خود را به همراه پسورد جدید وارد کنید. اگر نمی توانید به تنهایی یک پسورد قوی به یاد ماندنی پیدا کنید، توصیه می کنیم از یک پسورد منیجر استفاده کنید تا از پسوردهای شما نگه داری کند.

احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید

مانند بسیاری از سایت های معتبر، PayPal نیز به شما این امکان را می دهد تا از حساب خود با استفاده از احراز هویت دو مرحله ای (2FA) محافظت کنید. برای این کار لازم است هنگام ورود به حساب PayPal علاوه بر پسورد، یک کد یکبار مصرف نیز وارد کنید.

گزینه فعال کردن آن را در همان صفحه Security که گزینه تغییر پسورد را داشت، پیدا خواهید کرد. برای تنظیم گزینه های خود، روی Update در بخش 2-step verification کلیک کنید.

PayPal به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از کدی که از طریق پیام متنی یا اپلیکیشن احراز هویت برای شما ارسال می شود، وارد سیستم شوید. به مزایا و معایب روش های احراز هویت دو مرحله ای نگاهی بیندازید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب تر است.

محافظت از حساب پی پال

محافظت از حساب پی پال

همچنین در همین صفحه، اگر تصمیم گرفتید که گزینه فعال کردن 2FA را در یک دستگاه یا مرورگر خاصی فعلا رد کنید، می توانید Revoke را انتخاب کنید تا دفعه بعدی که وارد سیستم می شوید در همه جا به آن نیاز داشته باشد.

مجوزهای حساب را بررسی کنید

PayPal به شما این امکان را می دهد تا حساب خود را به سایت ها و خدمات مختلف دیگر مانند eBay یا کارت اعتباری خود لینک کنید. اگرچه این سایت ها نسبتا مطمئن هستند، اما عاقلانه تر این است که هر چند وقت یکبار آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دسترسی غیر ضروری به حساب PayPal خود را ارائه نمی کنید.

این را هم در همان صفحه Security خواهید یافت. روی Update در کنار Permissions you’ve given کلیک کنید تا ببینید کجا با حساب PayPal خود وارد شده اید و کدام مجوزهای خاص را ارائه کرده اید. می توانید هر سرویسی را که دیگر استفاده نمی کنید یا به آن اعتماد ندارید حذف کنید.

محافظت از حساب پی پال

محافظت از حساب پی پال

سوالات امنیتی قوی تنظیم کنید

در کمال تعجب، PayPal هنوز سوالات امنیتی را به عنوان یک روش محافظت از حساب ارائه می دهد. این سوال ها در مقایسه با ابزارهای دیگر بسیار ناامن هستند، زیرا اغلب آنها را به راحتی می توان از طریق مهندسی اجتماعی حدس زد یا متوجه شد.

بنابراین، باید روی گزینه Update در کنار Security questions در صفحه Security کلیک کنید و مطمئن شوید که هیچ پاسخ آسان و واضحی نداشته باشید. برای انجام این کار باید جواب هایتان را به چیزی تغییر دهید که از حساب شما بهتر محافظت کند.

محافظت از حساب پی پال

محافظت از حساب پی پال

برای بهترین نتیجه، یک رشته تصادفی از کلمات را تایپ کنید و آن را به عنوان یک نوع پسورد بکاپ در پسورد منیجر خود ذخیره کنید.

ورود خودکار را غیرفعال کنید

PayPal یک ویژگی راحتی دارد که اغلب به آن One Touch می گویند. که این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به ورود به حساب کاربری خود، با PayPal در مرورگر فعلی خود تسویه حساب کنید. اگرچه کار را راحت می کند، اما نباید از آن در کامپیوتر های مشترک با چند نفر یا لپ تاپ و دیگر دستگاه های قابل حمل استفاده کنید.

برای غیرفعال کردن آن، روی Update در بخش Auto login در صفحه Security حساب PayPal خود کلیک کنید. این کار به شما می گوید که آیا One Touch را فعال کرده اید یا خیر و به شما این امکان را می دهد که آن را غیرفعال کنید.

از امنیت تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنید

اگر از اپلیکیشن PayPal در تلفن همراه خود استفاده می کنید، مهم است که دستگاه خود را ایمن نگه دارید تا هر کسی که آن را در دست می گیرد نتواند به حساب PayPal شما دسترسی داشته باشد. مطمئن شوید که از صفحه قفل خود با استفاده از امنیت بیومتریک و/یا یک کد پین قوی محافظت می کنید.

اپلیکیشن PayPal همچنین به شما این امکان را می دهد که با نیاز به اثر انگشت، چهره یا پین خود برای ورود به سیستم، یک لایه امنیتی اضافه تر به حساب خود اضافه کنید. برای فعال کردن این گزینه ها و تغییر پین خود، به Settings > Login and Security بروید.

ایمیل و شماره تلفن بازیابی اضافه کنید

مانند بسیاری از حساب ها، اگر اطلاعات بکاپ را زودتر از موعد اضافه کنید، بازیابی ورود به سیستم PayPal بسیار آسان تر می شود. در پروفایل PayPal خود، روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید و گزینه هایی برای اضافه کردن ایمیل یا شماره تلفن جدید در صفحه اصلی Account مشاهده خواهید کرد.

شما باید حداقل یکی از اینها را داشته باشید. اگر پسورد یا روش 2FA خود را فراموش کردید، داشتن این موارد حیاتی خواهد بود.

محافظت از حساب پی پال

محافظت از حساب پی پال

مراقب باشید که در دام کلاهبرداری های فیشینگ نیفتید

نکات بالا همه تغییراتی هستند که می توانید برای افزایش امنیت حساب PayPal خود ایجاد کنید. با این حال، یکی دیگر از نکات اصلی حفظ امنیت، انجام ندادن اشتباهاتی است که می تواند منجر به به خطر افتادن حساب شما شود.

دوری از ایمیل های خطرناک بخشی از این امر است. با توجه به محبوبیت PayPal، پیام های کلاهبرداری فیشینگی که ادعا می کنند از طرف این شرکت ارسال شده اند اما واقعاً از طرف سارقان هستند، بسیار رایج هستند. شما باید بدانید که چگونه ایمیل های فیشینگ را شناسایی کنید تا اعتبار حساب خود را از دست ندهید.

شما هرگز نباید جزئیات حساب PayPal خود را ارائه دهید، مگر اینکه مطمئن باشید که در سایت واقعی PayPal هستید. روی لینک ها در ایمیل ها کلیک نکنید. همیشه مستقیماً یا با جستجوی آن در گوگل به آن وب سایت بروید.

به هشدارهای PayPal توجه کنید

درست است که پیام های جعلی زیادی وجود دارد که هویت PayPal را جعل کرده اند، اما با این حال این شرکت یک سری هشدارهای واقعی نیز ارسال می کند. به ویژه، هر زمان که خریدی انجام دهید یا از طریق PayPal پولی ارسال کنید، یک ایمیل تأیید دریافت خواهید کرد. اگر برای فعالیتی که انجام نداده اید هشداری دریافت کردید، باید فوراً این موضوع را به PayPal اطلاع دهید.

برای گزارش یک تراکنش جعلی یا غیرمجاز، به مرکز حل و فصل مشکلات PayPal بروید (دوباره می گویم، روی هیچ لینکی در ایمیل ها کلیک نکنید). این بخش به شما کمک می کند تا مراحل رفع این مشکل را طی کنید.

از امنیت حساب PayPal خود اطمینان حاصل کنید

ما مهم ترین راه ها برای جلوگیری از نفوذ افراد به حساب PayPal شما را بررسی کردیم. استفاده از تمام گزینه های امنیتی موجود برای استفاده از خدمات مالی مانند PayPal هوشمندانه است، بنابراین لازم است در اسرع وقت تمام موارد فوق را عملی کنید.

اگر به این موضوع اهمیتی نمی دهید یا با این سرویس مشکلی دارید، فراموش نکنید که PayPal تنها گزینه در این زمینه نیست و می توانید به سراغ گزینه های دیگر بروید.

امتیاز 5/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT