چگونه گیم به عنوان شغل دلار

آیا می‌شود گیم به عنوان شغل و محلی برای درآمد‌زایی در نظر بگیریم؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

با گسترش بیشتر صنعت گیم و علاقه مردم به تماشا و دنبال کردن این وقایع، گیمر‌های جوان و با استعداد وارد صحنه استریم می‌شوند. اگر از قبل عاشق بازی هستید، چرا این لذت را با جهانیان شریک نمی‌شوید؟ شاید حتی بتوانید خودتان را در برابر بهترین‌ها به چالش بکشید. اما آیا می‌شود گیم به عنوان شغل و محل درآمد‌زایی نگاه کرد؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم.

نگاهی کلی به صنعت بازی

سال گذشته صنعت بازی در حدود ۱۳۸/۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که رقمی باورنکردنی است. علاوه بر این، در حدود ۵ سال گذشته بازار بازی به طور مداوم در حال رشد بوده است. در حقیقت، تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۰ صنعت بازی حدود ۹٪ رشد کند و به درآمد حدود ۱۵۲/۱ میلیارد دلار برسد.

بسیاری از افراد در سراسر جهان بازی‌های ویدیویی را به عنوان شغل انتخاب کرده‌اند. برخی حتی از طریق صنعت بازی سازی درآمد خوبی کسب می‌کنند. شما هم علاقمند هستید؟ آیا می‌‌توانید هنگام بازی‌های ویدیویی درآمد کسب کنید؟

گیم به عنوان یک شغل در یک صنعت هیجان انگیز

چگونه گیم به عنوان شغل دخترها

این فقط شرکت‌های سازنده بازی نیستند که تمام هزینه‌های مالی بازی‌ها را می گیرند. گیمر‌ها نیز بخش بزرگی از صنعت بازی هستند و درآمد زیادی کسب می‌کنند. برخی از بازیکنان قبل از تولد سی سالگی میلیون ها دلار درآمد کسب کرده‌اند.

مثال‌های زیادی وجود دارد، اما بیایید به یکی از بازیکنان حرفه‌ای Dota2 معروف به “KuroKy” نگاهی بیندازیم.  KuroKy در طول دوره گیمینگ خود ۳ میلیون دلار درآمد کسب کرده است و فقط ۲۶ سال دارد.  پس جای تعجبی باقی نمی‌ماند؛ چرا بسیاری از افراد گیمینگ را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند.

کسب درآمد در صنعت بازی

در هنگام بازی دو روش کسب درآمدی وجود دارد. اول این است که شما در مسابقات شرکت می‌کنید و با کنار زدن حریفان به جایزه این مسابقات دست پیدا می‌کنید (مانند مسابقات eSport). این مسابقات در کشور خودمان هم انجام می‌شود.

همچنین می‌توانید بدون رقابت با بهترین‌ها، برای علاقه خودتان بازی کنید و فقط در حین بازی فیلم را استریم کنید تا از سراسر جهان مردم بتوانند آنلاین بازی شما را مشاهده کنند.

 تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای

چگونه گیم به عنوان شغل esport

 گیمر های حرفه‌ای eSports می‌توانند از راه های مختلفی در صنعت بازی  درآمد کسب کنند. برای اینکه یک گیمر حرفه‌ای باشید، باید با یک تیم قرارداد امضا کنید. درست مثل هر ورزش در دنیای واقعی، تیم هایی از بازیکنان هستند که با یکدیگر رقابت می کنند.

ارزش بسیاری از تیم‌های eSports امروزه حتی بیشتر از یک تیم متوسط ​​فوتبال است. به عنوان مثال: Team Solo Mid یا TSM یکی از تیم‌های با ارزش گیم در دنیا محسوب می‌شود‌. ارزش تقریبی این تیم ۲۲۵ میلیون دلار است.

اگر آنقدر خوش شانس و البته با مهارت باشید که بتوانید با یک تیم قرارداد امضا کنید، راه‌های زیادی برای کسب درآمد روبروی شما است.

ابتدا شما مثل هر کار معمولی، یک حقوق ماهیانه ثابت یا متغیر از گیم به عنوان شغل خواهید داشت. بعلاوه، اکثر مسابقات جوایز بسیار خوبی دارند. گیمرها درصدی از جوایز را می‌گیرند و تیم بقیه جوایز را دریافت می‌کند‌.

با این حال، منبع اصلی درآمد گیمرهای حرفه‌ای ،حمایت مالی است. در سال ۲۰۱۹ میزان حمایت‌های مالی به عدد باورنکردنی ۳۱۲ میلیون دلار رسید. مانند جوایز مسابقات، حمایت‌های مالی هم با درصد مشخصی بین بازیکنان و تیم تقسیم می‌شود.

برای اینکه شما در مورد چگونگی این کار تصوری داشته باشید باید گفت: یک گیمر متوسط ​​رقابت‌های Overwatch دستمزدی در حدود ۵۰ هزار دلار دریافت می‌کند. اما برای مسابقات محبوب‌تر، حقوق بالاتر از ۳۰۰ هزار دلار است.

رسیدن به درآمد با استریم یا پخش آنلاین

پخش کننده‌های بازی و محتوا سازان نیز بخش بزرگی از صنعت گیم هستند. برای موفقیت در زمینه eSports باید مهارت ستودنی داشته باشید، که اکثر گیمر‌ها نمی‌توانند وارد آن شده و رقابت کنند. راه آسان‌تر پخش آنلاین بازی است که اکثر گیمر‌ها از این راه درآمد زایی می‌کنند.

به طور کلی برای موفقیت در استریم، مهارت‌های استثنایی و خاص مورد نیاز نیست. شما فقط باید در سرگرم کردن مردم مهارت داشته باشید. درآمد بسیاری از استریمر‌ها خیلی بیشتر از بازیکنان متوسط eSports است. آنها درآمد خود را از طریق سایتهایی مانند YouTube و twitch که پلتفرم های پخش ویدیو هستند، بدست می‌آورند‌.

 کسب درآمد هنگام استریم

چگونه گیم به عنوان شغل توییچ

پخش کنندگان از طریق تبلیغات، کمک‌های مالی، فروش کالاها و حمایت‌های مالی شرکت‌های بازی ساز درآمد کسب می‌کنند. به عنوان مثال پربیننده ترین بازی سال ۲۰۱۸ بازی Fortnite بود. طبق آمار‌ها در اکتبر ۲۰۱۸ تماشا کنندگان حدود ۸۵۰ میلیون ساعت استریم تماشا کردند که بخش بزرگی از آن مخصوص بازی Fortnite بود.

اشتراک‌های پولی یکی از گزینه‌های درآمد زایی برای استریمر‌ها است. دنبال کنندگان با پرداخت ۵ تا ۲۵ دلار به مدت یک ماه  اشتراک یکی از پلتفرم های استریم را خریداری کنید.

 همچنین شما برای حمایت از استریمر محبوب خود می‌توانید به او bit هدیه بدهید، bit یک نوع کمک در پلتفرم twitch است و هر بیت معادل یک پنی است. این نکته هم حائز اهمیت است که بیشتر هزینه شما برای خرید اشتراک به جیب twitch منتقل می‌شود.

حمایت مالی نیز در صنعت گیم یک گزینه درآمد زایی است. نحوه عملکرد این است که شرکت مشخصی شما را حمایت مالی می‌کند. از آنجا که شما مستقیماً با یک شرکت معامله می‌کنید، حمایت مالی در واقع سودآور‌ترین روش برای کسب درآمد در این صنعت است. اما برای دریافت پیشنهادات حمایت مالی باید ابتدا به شهرت برسید تا برای شرکت صرفه اقتصادی داشته باشد تا اسپانسر شما شود.

راه دیگر برای کسب درآمد دریافت کمک های مالی یا دونیت است. با کمال تعجب، دونیت‌ها می‌تواند در Twitch بسیار زیاد باشد. باید گفت که دریافت کمک مالی در حدود ۱۰۰۰ دلار چیز عجیبی نیست و بیشترین کمک توسط فردی به مبلغ ۷۵۰۰۰ دلار بود.

 علاوه بر موارد ذکر شده، با تولید کالاهای خاص و فروش آنها هم می‌توانید درآمد زایی کنید. وقتی همه این درآمد ها را کنار هم بگذارید استریمر‌هایی مانند Tyler Blevins می‌رسید. نام مستعار او در صنعت گیم “Ninja” است و ماهانه به طور متوسط ​​ ۵۰۰ هزار دلار درآمد کسب می‌کند.

جمع بندی

پند و نصیحت‌های والدین به فرزندان خود در مورد اینکه به دنبال “شغل واقعی” بروند و با این کار‌ها نمی‌توان زندگی کرد دیگر قدیمی شده است احترام والدین را نگهدارید و آنها را معقولانه توجیه کنید. این مسیرهای شگفت انگیز شغلی در صنعت بازی درهای بسیاری برای جوانان باز کرده است. در حقیقت، حتی نسل‌های مسن‌تر نیز در این مسیر سودآور فعالیت دارند. اما بدانید باید استعداد ذاتی داشته باشید و مهارتی غیر از گیم هم بدانید تا در صورت موفق نشد در این رشته در رشته دیگری شروع به کار کنید‌.

حالا که متوجه شدید چگونه گیم به عنوان شغل و محلی برای درآمد‌زایی امکان‌پذیر است، در صورتی که بخواهید در این حوزه فعالیت کنید و به درآمد دلاری برسید، برای نقد کردن درآمد‌های ارزی خود می‌توانید از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید.

 

امتیاز 4.7/5 - از 15 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT