کسب درآمد از فروش محصولات سه بعدی

کسب درآمد از فروش محصولات سه بعدی

زمان مطالعه 7 دقیقه

یکی از راه های کسب درآمد به عنوان یک هنرمند طراحی، فروش آنلاین مدل های سه بعدی است. در طول سال‌ها، تقاضا برای مدل‌های سه بعدی بهتر و با کیفیت‌تر در بسیاری از صنایع مختلف مانند بازی‌سازی، تجسم معماری و چاپ سه بعدی افزایش یافته است. اما سوال اینجاست کجا می توانید مدل های سه بعدی خود را بفروشید و بهترین بازارهایی که می توانید آنلاین پیدا کنید کدامند؟ در این مقاله به بررسی کسب درآمد از فروش محصولات سه بعدی می پردازیم.

نقد درآمد ارزی از فروش محصولات سه بعدی

کسب درآمد از فروش محصولات سه بعدی

اگرچه احتمالاً اولین فکری که هنگام تبدیل شدن به یک هنرمند سه بعدی در ذهن داشتید این نبود که مدل های سه بعدی را بفروشید، در واقع ارزش آن را دارد که در مقطعی به آن فکر کنید. مطمئناً این به تنهایی به درآمد مالی مربوط نمی شود، بلکه به رضایتی که وقتی از کار شما در سراسر جهان قدردانی می شود دریافت خواهید کرد.

با این حال، اگر شما نیز به این موضوع خاص علاقه مند هستید، می توانید در این پست، نگاهی گذرا به برخی از بهترین وب سایت ها و بازارهای اختصاص داده شده به طور خاص برای فروش مدل های سه بعدی آنلاین داشته باشید.

فروش مدل های سه بعدی 3DExport

این سایت یکی از قدیمی ترین سایت ها و بهترین سایت های فروش مدل سه بعدی در این تجارت است. اما یکی از جذاب ترین طراحی های سایت را در این صنعت دارد. اگرچه آنها در سال 2004 تأسیس شدند، فقط حدود 220000 و 600000 عضو دارند.

در 3DExport می توانید مدل های سه بعدی را برای تجسم معماری، سینماتیک، بازی های ویدیویی و چاپ سه بعدی بفروشید. به طور متوسط نرخ حق امتیازی که هنرمندان در این وب سایت دریافت می کنند 60 درصد برای فروش غیر انحصاری و تا 70 درصد با قرارداد انحصاری است.

سایت Sketchfab

Sketchfab بستر خوبی برای نمایش مدل های شما و همچنین فروش آنها است. به عنوان یک فروشنده مدل سه بعدی، حدود 70 درصد از فروش خود را دریافت می کنید. و حتی اگر این مکان یکی از سایت های مورد علاقه نیست اگر می خواهید به عنوان یک مدل ساز سه بعدی سودآور باشید، پیشرفته ترین نمایشگر مدل را ارائه می دهد.

شما در این سایت به عنوان یکی از بهترین سایت های فروش مدل سه بعدی می توانید تمام جزئیات مدل های خود مانند قاب سیمی، اشعه ماوراء بنفش را در مدل سه بعدی در حین حرکت در فضا مشاهده کنید، همچنین می توانید تمام مواد روی مدل خود مانند رنگ پایه، فلزی بودن، زبری و غیره را مشاهده کنید.

این احتمالا بهترین مکان برای خریداران از نظر رسیدن به چیزی بسیار نزدیک به آنچه که انتظار دارند است. اما برای فروشندگان مدل های سه بعدی، sketchfab هنوز یک بازار رو به رشد است که احتمالاً در آینده مکانی عالی برای فروش دارایی های سه بعدی خواهد بود.

سایت Cubebrush

کسب درآمد از فروش محصولات سه بعدی

Cubebrush همچنین یک پلتفرم جالب است و اگرچه برای ایجاد فروش بهترین نیست، اما فکر می‌کنم یکی از ستاره‌های در حال رشد فروش دارایی‌های سه بعدی آنلاین است زیرا برخلاف بازار معمول، محتوای Cubebrush تنظیم شده است بنابراین هر چیزی که در آنجا پیدا می‌کنید.

این سایت به عنوان یکی از بهترین سایت های فروش مدل سه بعدی کیفیت بالایی دارد که مخصوصا برای استودیوها و شرکت هایی که خواهان دارایی های با کیفیت خوب هستند عالی است. وقتی همه کارها را انجام می دهید و مستقیماً از طریق فروشگاه خود به مخاطبان خود می فروشید، 95٪ از سود خود را حفظ می کنید که اگر بتوانید جریان خوبی از فروش را به دست آورید بسیار عالی است.

وقتی در بازار Cubebrush فروش انجام می دهید، 70 درصد سود را در این فروش حفظ می کنید.

سایت Flippednormals

Fippednormals یک بازار نسبتاً جدید برای کسانی است که می خواهند مدل های سه بعدی بفروشند، اما احتمالاً بهترین رابط وب سایت و تجربه کاربری را دارد. اکثر مدل ها کیفیت بالایی دارند و به نظر می رسد که این بازار در آینده پتانسیل بیشتری دارد.

زیرا برخی از بهترین فروشندگان دارایی های سه بعدی در بازارهای دیگر در واقع در آن فروش می کنند که نشانه خوبی است. در Flippednormals ، 60 درصد سود و تا 90 درصد با استفاده از سیستم ارجاع آنها دریافت می کنید.

در واقع این پلتفرم متفاوت است زیرا برای اطمینان از کیفیت محصولات نیز تنظیم شده است و آنها از شما می خواهند قبل از شروع فروش، نمونه کارها را برای ارزیابی تیم ارسال کنید.

سایتBlender Market

کسب درآمد از فروش محصولات سه بعدی

Blender Market برای توانمندسازی هنرمندان و توسعه دهندگان مستقل با استفاده از Blender ایجاد شد و برای کسانی که مدل های سه بعدی با کیفیت خوب برای بازی یا انیمیشن ایجاد می کنند. اگر در درجه اول در Blender کار می کنید، بازار Blender مکان خوبی برای شروع است.

این پلتفرم به عنوان یکی از بهترین سایت های فروش مدل سه بعدی در واقع نمونه های سه بعدی خوب زیادی دارد و با افزایش تعداد کاربران بلندر، حضور در این بازار اهمیت بیشتری پیدا می کند. بازار Blender فقط برای مدل های سه بعدی نیست زیرا می توانید توسعه دهندگان افزونه های خوب زیادی را در اینجا پیدا کنید. و اگر قبلاً افزونه هایی برای بلندر ایجاد کرده اید، این مکان ایده آل برای فروش آنها است.

سایت Unity Asset

فروشگاه Unity Asset بازاری است که میزبان هزاران دارایی بازی با قیمت مقرون به صرفه است که به طور خاص برای توسعه دهندگان بازی ایجاد شده است تا در زمان و تلاش صرفه جویی کنند. این بازار مدل های سه بعدی مختلفی را برای کسانی که بازی های ویدیویی ایجاد می کنند فراهم می کند.

بنابراین اگر دارایی های آماده بازی دارید احتمالاً می خواهید آنها را در اینجا برای فروش قرار دهید. اما صرف نظر از این واقعیت که این یک بازار هدفمند است، این بدان معنا نیست که در مقایسه با بازارهای دیگر که انواع مختلف مدل های سه بعدی مانند تجسم معماری و مدل های انیمیشن سه بعدی را به فروش می رسانند، موفقیت بیشتری خواهید دید. در هر صورت این یکی از بهترین سایت های فروش مدل سه بعدی محسوب می شود.

سایت Unreal Marketplace

کسب درآمد از فروش محصولات سه بعدی

Unreal Marketplace مکان دیگری است که توسعه دهندگان بازی دارایی های سه بعدی خود را می فروشند. و در واقع تعداد زیادی از هنرمندان بازی و استودیوهای برون سپاری دارایی های بازی، مدل ها و بسته های سه بعدی جداگانه خود را در این بازار قرار می دهند.

اگر مدل‌های سه بعدی آماده بازی را می‌فروشید، باید روی این پلتفرم تمرکز داشته باشید، زیرا بخش خوبی از ترافیک از آنجایی است که توسعه‌دهندگان و استودیوهای مستقل مدل‌های سه بعدی خود را از کجا می‌خرند.

اما برای دیدن هر موفقیتی باید برای این کار واجد شرایط باشید زیرا این مدل های سه بعدی فروخته شده در بهترین سایت های فروش مدل سه بعدی باید به درستی در موتور بازی کار کنند در غیر این صورت با مشکلات زیادی در مسیر روبرو خواهید شد و ممکن است در مرحله اول هیچ موفقیتی نبینید.

سایت TurboSquid

Turbosquid شناخته شده ترین وب سایت برای فروش دارایی های سه بعدی است، همچنین یکی از بزرگترین بازارهای فروش مدل های سه بعدی محسوب می شود. Turbosquid قبلا پادشاه مطلق فروش مدل‌های سه بعدی بود، اما اکنون با پلتفرم‌های جدیدی که در دهه گذشته ظهور کرده‌اند، اوضاع کمی متفاوت شده است، به خصوص با تغییر Turbosquid در طول سال‌ها.

اگر تصمیم به فروش انحصاری در اینجا دارید و می توانید بالاترین نرخ حق امتیاز را در فروش خود دریافت کنید، TurboSquid به کاربران تا 80 درصد حق امتیاز برای فروش آثارشان ارائه می دهد. اما اعضای جدید TurboSquid که هنوز برای برنامه های خود ثبت نام نکرده اند، با نرخ حق امتیاز 40 درصد از فروش شروع می کنند. که بسیار کم است.

بله، Turbosquid بسیار بزرگ و یکی از بهترین سایت های فروش مدل سه بعدی است. این سایت دارای یک کتابخانه چشمگیر از دارایی های سه بعدی با هزاران فروشنده حرفه ای است که می توانند در صورت داشتن مدل های سه بعدی با کیفیت بالا، پیشنهاد دهند زیرا به این معنی است که خریداران بالقوه مشکلی ندارند.

اما صرف نظر از محبوبیت عظیم Turbosquid، ممکن است به دلیل دو چیز بسیار مهم که رقابت شدید و کاهش بزرگی که سایت از هر فروش انجام می دهید که 60 درصد است، موفقیت بزرگی را مشاهده نکنید. موفقیت در اینجا به احتمال زیاد به مقدار قابل توجهی از بازاریابی فعال نیاز دارد و برای سازندگان کوچک، این ممکن است سخت باشد.

اما اگر بتوانید در این بازار پول خوبی به دست آورید، فکر می کنم در هر جای دیگری با مشکلات کمتری روبرو خواهید شد. بسیاری از هنرمندان سه بعدی با این مشکل روبرو هستند که آیا باید مدل های خود را در سراسر بازارهای مدل سه بعدی به صورت آنلاین بفروشند یا باید به برنامه فروش انحصاری یا آنچه به عنوان انجمن شناخته می شود بپیوندند که به شما امکان می دهد تا 80 درصد از فروش خود را حفظ کنید.

اساساً Turbosquid به عنوان یکی از بهترین سایت های فروش مدل سه بعدی، در تلاش است تا مشتریان خود را از بازار خود خرید کنند زیرا هزاران وب سایت خوب در آنجا وجود دارد که خدمات عالی ارائه می دهند. شخصاً فکر می کنم که فروش انحصاری ایده خوبی نیست، اما اگر موفقیت بهتری با آن می بینید، حدس می زنم برای شما خوب باشد.

سایت CgTrader

کسب درآمد از فروش محصولات سه بعدی

این یک بازار شناخته شده برای کسانی است که مدل های سه بعدی را به صورت آنلاین می فروشند و می خرند، CGtrader همچنین یکی از بهترین و بزرگترین بازارها برای مدل های سه بعدی باکیفیت با بیش از یک میلیون مدل سه بعدی در کتابخانه خود به حساب می آید.

این سایت که یکی از بهترین سایت های فروش مدل سه بعدی به شمار می آید، حاوی دارایی های VR، AR، بازی و چاپ سه بعدی. و توسط یک جامعه حرفه ای قوی از هنرمندان واجد شرایط از صنایع مختلف پشتیبانی می شود که اگر می خواهید کیفیت بالا و مشکلات کمتری دارید، آن را به مکانی مناسب برای خرید دارایی های سه بعدی تبدیل می کند.

بسیاری از هنرمندان سه بعدی، استودیوهای طراحی و کسب و کارها مدل های خود را در CGTrader به اشتراک می گذارند و می فروشند. CGTrader، مستقر در لیتوانی، در سال 2011 تاسیس شد و جامعه آن میزبان بیش از 500000 هنرمند سه بعدی است.

نکته خوب در مورد CGtrader و دیگر بازارهای سه بعدی خوب این است که می توانید در اینجا یک پایگاه مشتری بسیار قوی به دنبال مدل های سه بعدی درجه یک برای استفاده از آنها در پروژه های خود بیابید. علاوه بر این، آنها همچنین می توانند شما را به عنوان یک طراح برای یک کار سفارشی استخدام کنند.

بهترین چیز این است که نرخ حق امتیاز 70 تا 80 درصدی مناسب در فروش است که اگر 40000 امتیاز سطح داشته باشید بدون نیاز به فروش انحصاری در سایت، تقریباً می توانید به آن برسید.

امتیاز 3.7/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT