کسب درآمد از فروش موزیک

کسب درآمد از فروش موزیک | فروش موزیک در سایت خارجی

زمان مطالعه 10 دقیقه

اگر به ساخت قطعات موسیقی علاقمند هستید به راحتی میتوانید به عنوان یک موزیسین درآمد کسب کنید. فروش موزیک راهی خلاقانه برای کسب درآمد از انجام کاری است که دوست دارید. در این مقاله نحوه کسب درآمد از فروش موزیک را بررسی میکنیم.

نقد درآمد ارزی

کسب درآمد از موسیقی آسان نیست، اما غیرممکن هم نیست. با راه‌اندازی جریان‌های درآمدی مختلف و خودکار موزیسین ها می‌توانند ریسک های احتمالی را کاهش دهند و شانسی برای موفقیت برای حرفه مورد علاقه خود داشته باشند.

خرید با پی پال

کسب درآمد از فروش موزیک

کسب درآمد از فروش موزیک

کسب درآمد از فروش موزیک

در مراحل اولیه داشتن جریان های درآمدی متعدد بسیار مهم است. بدون پشتوانه یک کمپانی بزرگ ضبط بعید است که هر جریانی به تنهایی درآمد کافی ایجاد کند. بیایید به رایج‌ترین جریان‌های درآمدی که هنرمندان برای کسب درآمد استفاده می‌کنند بپردازیم.

  • از طریق توزیع دیجیتال حق امتیاز پخش را به دست آورید

در اینجا مهم است که تفاوت بین سرویس پخش و شبکه توزیع را درک کنید.

  • سرویس استریم یا پخش پلتفرمی است که مردم برای گوش دادن به موسیقی از آن استفاده می کنند. محبوب ترین سرویس های استریم یا پخش Spotify و Apple Music هستند.
  • یک شبکه توزیع حق امتیاز را از سرویس پخش توزیع و جمع آوری می کند.

وقتی صحبت از سرویس های پخش می شود، موزیسین ها واقعاً انتخابی ندارند. حتی بزرگترین هنرمندان جهان در هنگام حذف موسیقی خود از پلتفرم های پخش محبوب در برابر واکنش های منفی محافظت نمی شوند.

بسیار مهم است که کار خود را در سرویس های Spotify و Apple Music دو سرویس بزرگ و در دسترس جهانی پخش کنید. سایر سرویس ‌های پخش محبوب عبارتند از Google Play، Amazon Music، و YouTube Music است. ‌علاوه بر این سرویس‌های پخش مختص به ژانرهای خاص مانند BeatPort و JunoDownload وجود دارند که برای تهیه کنندگان و طرفداران موسیقی الکترونیک طراحی شده است.

بهترین سایت های برای فروش موزیک

اکثر شبکه های توزیع می توانند موزیک شما را به تمام پلتفرم های اصلی پخش ارسال کنند. با این حال تفاوت‌های قابل‌توجهی در خدماتی که شبکه‌های توزیع ارائه می‌دهند از جمله قیمت‌ و پرداخت های حق‌ امتیاز وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید. در ادامه برخی از رایج‌ترین شبکه‌های توزیع را معرفی میکنیم.

قیمت: طرح ها از 4 دلار در ماه شروع می شوند.

مزایا: دسترسی به تمام سرویس ها اصلی پخش را فراهم می کند و 100٪ حق امتیاز پخش را به هنرمند می پردازد و یکی از ارزان ترین شبکه ها است.

معایب: تبلیغات مزاحم برای محصول Landr (نرم افزار مسترینگ) که می تواند آزاردهنده باشد، به خصوص اگر یک تهیه کننده باتجربه هستید و هیچ استفاده ای از این محصول ندارید.

  • سایت TuneCore

قیمت: طرح ها از 9.99 دلار در سال برای هر تک آهنگ شروع می شود.

مزایا: شامل مجموعه ای از ابزارها برای کمک به هنرمندان برای آماده سازی، تبلیغ و فروش موزیک خود است. همچنین 100٪ حق امتیاز پخش را به هنرمند پرداخت می کند.

معایب: ساختار قیمت گذاری گیج کننده. از آنجایی که به ازای هر آهنگ و سالیانه هزینه پرداخت می‌کنید، ممکن است پرداخت بیشتر از مبلغی که دریافت می‌کنید، باشد.

  • سایت CD Baby

قیمت: طرح ها از 9.95 دلار برای یک تک آهنگ شروع می شود.

مزایا: شامل توزیع سی دی و صفحه است که به شما امکان می دهد به راحتی نسخه های فیزیکی آثار خود را در کنار دانلودهای دیجیتالی بفروشید. همچنین به پلتفرم بازاریابی موسیقی Show.co دسترسی داشته باشید.

معایب: درصد کمتری از حق امتیاز (91٪) را نسبت به سایر سرویس ها به هنرمند پرداخت می کند.

  • سایت Amuse

قیمت: رایگان

مزایا: مقرون به صرفه و استفاده از آن بسیار آسان است و برای هنرمندان تازه کار گزینه ای عالی است. 100٪ حق امتیاز پخش را به هنرمند پرداخت می کند. Amuse همچنین یک شرکت ضبط و پخش موسیقی است. 

معایب: فقط از طریق یک برنامه موبایل بدون نسخه دسکتاپ کار می کند. امکانات این سرویس در مقایسه با سایر سرویس ها بسیار محدود است.

کسب درآمد از فروش موزیک

کسب درآمد از فروش موزیک

با اجرای کنسرت ها درآمد کسب کنید

کنسرت و اجرای زنده یکی از سودآورترین راه های کسب درآمد برای موزیسین ها است. اینترنت امکان پخش زنده اجرا را فراهم کرده است، با این وجود کنسرت های حضوری حس و حال دیگری دارند.

نحوه یافتن کنسرت های پولی برای موزیسین ها

اجرای زنده نه تنها یک راه عالی برای درآمدزایی است، بلکه یکی از بهترین راه ها برای ایجاد مخاطب است. مردم حاضرند برای تماشای اجرای زنده هنرمند مورد علاقه خود پول بپردازند. اگر می خواهید طرفداران خود را پیدا کنید، باید مکان های خوبی برای اجرای زنده پیدا کنید. شما میتوانید از طریق برنامه های رزرو کنسرت و وب سایت هایی مانند ReverbNation Gig Finder این کار را انجام دهید.

سایت‌ها و پلتفرم‌های رزرو کنسرت در دسترس‌تر هستند، بسیاری از هنرمندان و گروه ها تمایل دارند در رویدادهای مشارکتی با هدف مخاطبان گسترده‌تر شرکت کنند. این اجراها می توانند بسیار سودآور باشند، اما به خاطر داشته باشید که از نظر ایجاد مخاطب پایدار ارزش کمتری دارند.

به عنوان یک استراتژی بلند مدت در مکان‌های محلی اجرا داشته باشید تا بتوانید طرفداران خود را پیدا کنید. اینجاست که مهارت های ارتباطی به کار می آید. از مکان های کوچک شروع کنید و پیوسته پیشرفت کنید.

ایجاد پرس کیت الکترونیکی

وقتی شروع به ارتباط با مکان‌های برگزاری می‌کنید، این احتمال وجود دارد که آنها یک کیت مطبوعاتی الکترونیکی یا همان پرس کیت (EPK) بخواهند. EPK  مجموعه ای دیجیتالی از اسناد، فیلم ها، تصاویر و البته موسیقی شماست. مکان‌های برگزاری کنسرت از EPK شما استفاده می‌کنند تا یک دید کلی از برند شما داشته باشند. می توانید با استفاده از ابزارهای طراحی مانند Canva، Adobe Spark یا PressKitBuilder یک پرس کیت ایجاد کنید.

مواردی که باید در پرس کیت الکترونیکی خود قرار دهید:

  • لینک آهنگ های شما در Spotify و Apple Music
  • عکاسی حرفه ای و با وضوح بالا
  • لینک شبکه های اجتماعی شما
  • بیوگرافی مختصری از گروه هنری. شبیه به صفحه درباره ما
  • در صورت داشتن موزیک ویدیوها یا هر رسانه دیگری
  • نظرات و نقدها
  • اطلاعات تماس

فروش کالاهای مربوط به یک گروه موسیقی به صورت آنلاین

فروش کالاهای مرتبط با گروه موسیقی یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد بیشتر است. با یک فروشگاه دیجیتالی و خودکار می‌توانید بدون صرف زمان اضافی درآمد کسب کنید.

نحوه فروش آنلاین محصولات یک گروه موسیقی

کسب درآمد از فروش موزیک

کسب درآمد از فروش موزیک

با استفاده از Shopify و چاپ بر اساس تقاضا می توانید در عرض چند دقیقه یک فروشگاه کاملاً خودکار راه اندازی کنید. ابتدا تصمیم بگیرید که چه محصولاتی را میخواهید بفروشید. تی شرت ها برای گروه‌های موسیقی یک محصول عالی هستند، اما شرکت‌های چاپ بر اساس تقاضا طیف وسیعی از محصولات را ارائه میدهند، از بطری‌های آب گرفته تا کیف‌ها و محصولات تزئینی خانه مانند بالش.

  • طرح های خود را ایجاد کنید: اگر می دانید چگونه یک لوگو طراحی کنید، ایجاد انواع طرح های هنری منحصر به فرد که می توانند روی محصولات چاپ شوند ایده خوبی است.
  • فروشگاه خود را راه اندازی کنید: ابتدا از طرح آزمایشی Shopify شروع کنید و فروشگاه خود را راه اندازی کنید. منابع زیادی وجود دارد که با کمک آن ها به راحتی میتوانید فروشگاه Shopify خود را راه اندازی کنید.
  • خودکار سازی با برنامه چاپ بر اساس تقاضا: با برنامه های چاپ بر اساس تقاضا می توانید تولید، حمل و نقل و سایر کارها را به یک شرکت شخص ثالث برون سپاری کنید. شرکت‌های چاپ بر اساس تقاضا درصدی از فروش شما را دریافت میکنند، بنابراین تا زمانی که محصولی فروخته نشود نیازی به پرداخت نیست.

بنابراین وقتی فروشگاه و محصولات خود را راه اندازی کردید، نیازی نیست کار دیگری انجام دهید. شرکت چاپ بر اساس تقاضا کارهای مربوط به چاپ و حمل و نقل را انجام می دهد و قسمتی از درآمد حاصل از فروش شما را دریافت میکنند. برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های چاپ بر اساس تقاضا که با Shopify ادغام می‌شوند عبارتند از Printful، Teelaunch، Printify و Gooten است.

با برندها و سایر موزیسین ها همکاری کنید 

بسیاری از موزیسین از طریق شغل های جانبی پول بیشتری به دست می آورند. بسته به نوع موسیقی و مهارت های شما راه های مختلفی برای کسب درآمد از طریق مشارکت وجود دارد. سایت‌های فریلنسری مانند Upwork، Freelancer و Twine فرصت هایی را برای خوانندگان، تهیه‌کنندگان و نوازندگان با مهارت دارد.

همچنین اپلیکیشن و پلتفرم های مختلفی برای یافتن موزیسین های دیگر و همکاری با آنها وجود دارد. به عنوان مثال می توان به Jambro، ProCollabs، AirGigs، Vampr، SoundBetter، Kompoz، Blend، Vocalizr، Melboss و Audiu اشاره کرد.

  • فروش بیت و سمپل

اگر تهیه کننده هستید یکی از راه های رایج برای کسب درآمد آنلاین فروش سمپل و بیت ها به عنوان محصولات دیجیتال است. این کار برای برخی از تهیه کنندگان حتی می تواند به درآمد اصلی آنها تبدیل شود. فروش سمپل و بیت به شما این امکان را می دهد که ساعات کاری را صرف ساخت موسیقی کنید.

آنچه باید در مورد فروش بیت به صورت آنلاین بدانید

  • میکس و مسترینگ : موزیسین هایی که بیت های شما را میخرند، سطحی از کیفیت فنی را انتظار دارند. اگر قبلاً بیت‌هایی تولید نکرده‌اید، باید بدانید این کار نیاز به تخصص و وقت دارد.
  • صدور مجوز : وقتی موزیسین ها آهنگ‌هایی را از شما خریداری می‌کنند، در واقع مجوز استفاده از آن بیت را در موسیقی خود می‌خرند. مجوزهای مختلفی وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که هنگام فروش بیت خود از چه حقوقی چشم پوشی می کنید.
  • بازاریابی : مکان های زیادی برای خرید بیت وجود دارد. اما موزیسین ها بهترین را میخواهند. بازاریابی در این زمینه به شما کمک میکند. در واقع فروش موفقیت‌آمیز بیت‌ها به‌صورت آنلاین به توانایی شما در یافتن نیاز مشتری و شهرت در رسانه‌های اجتماعی بستگی دارد.

موسیقی تدریس کنید یا دوره های آموزشی بفروشید

همه موزیسین ها به دنبال سوپراستار شدن نیستند. برای برخی آموزش نسل بعدی هنرمندان بسیار مهم تر است. اگر به تدریس علاقه دارید و میخواهید معلم موسیقی شوید LectureOwl مکانی عالی برای شروع این کار است. همچنین می توانید دوره های موسیقی ایجاد کنید و در پلتفرم های مختلف بفروشید.

از کجا می توان فرصت های شغلی تدریس برای موزیسین ها را پیدا کرد؟

چگونه بازاریابی موسیقی را شروع کنیم؟

اجرای زنده و فروش کالا برای کسب درآمد ایده خوبی است، اما اگر مخاطبی نداشته باشید نمی‌توانید از آن درآمد کسب کنید. به همین دلیل است که درک نحوه بازاریابی موسیقی برای کسب درآمد بسیار مهم است. بیایید به نکات ضروری در مورد بازاریابی آنلاین موسیقی بپردازیم.

  • ایجاد شبکه های اجتماعی

مهم است که طرفداران بتوانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند. داشتن یک پروفایل در اسپاتیفای برای ایجاد مخاطب کافی نیست. به همین دلیل است که داشتن شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. اگر تازه کار خود را شروع کرده اید روی افزایش مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی تمرکز کنید. سپس می‌توانید تمرکز خود را به بیرون بردن آنها برای شرکت در اجرای خود تغییر دهید. هنگام ساختن پروفایل‌ شبکه های اجتماعی باید به چند نکته توجه کنید:

    • بیشتر بر روی افزایش مخاطبان خود تمرکز کنید تا فروش بلیط و کالا.
  • فالوورهای خود را در مورد اخبار کالاهای جدید و اجرای زنده و مهم تر از همه خودتان مطلع نگه دارید.
  • استعداد و مهارت خود را با ارسال آهنگ یا کارهای در دست اجرا یا اجرای زنده از طریق پخش زنده نشان دهید.
  • با دیگر موزیسین ها، برندها و وبلاگ نویسان با نظر دادن در مورد پست ها و دنبال کردن پروفایل های آنها ارتباط برقرار کنید.
  • تعامل با طرفداران خود را در اولویت قرار دهید. ایجاد ارتباط شخصی با مخاطبان بیش از هر چیز دیگری برای آگاهی از برند شما موثر است.
  • آثار خود را به وبلاگ های موسیقی ارسال کنید

وبلاگ های موسیقی زیادی برای انواع ژانرها وجود دارد و راهی عالی برای هدف قرار دادن یک زمینه خاص است. حتی یک وبلاگ کوچک و محلی میتواند برای ایجاد مخاطب موثر باشد. بسیاری از وبلاگ‌های موسیقی امکان به اشتراک گذاری پست را فراهم میکنند. اما تعداد موزیسین های که اینکار را انجام میدهند زیاد است. بنابراین شما باید متمایز باشید.

  • وبلاگ مناسب را انتخاب کنید : وبلاگ های موسیقی ممکن است هر کدام مربوط به سبک های مختلفی باشند، بنابراین مطمئن شوید که وبلاگ با سبک موسیقی شما مرتبط است.
  • دستورالعمل های ارسال را به دقت دنبال کنید : بسیاری از وبلاگ ها از سیستم های خودکار استفاده می کنند که در صورت عدم رعایت نکاتی خاص پست شما را فیلتر می کنند.
  • جزئیات تماس را ذکر کنید : اطلاعات تماس را حتما ذکر کنید تا مخاطب بتواند شما را پیدا کند.
  • پرس کیت الکترونیکی خود را آماده کنید : ممکن است از شما خواسته شود که پرس کیت را در ارسال اولیه یا در مکاتبات بعدی پیوست کنید، پس آن را آماده کنید.

وبلاگ‌های زیادی وجود دارند که ارسال‌های باز از هنرمندان را می‌پذیرند، برخی از محبوب‌ترین وبلاگ های موسیقی شامل موارد زیر است. به خاطر داشته باشید که بسیاری از وبلاگ های موسیقی مختص ژانر خاصی هستند، بنابراین همه وبلاگ های موجود در این لیست مناسب کار شما نخواهد بود.

  • A&R Factory
  • HighClouds
  • Earmilk
  • Xune Mag
  • Aquarium Drunkard
  • FACT
  • Kings of A&R
  • Metal Injection
  • Xttrawave
  • IndiePulse Music
  • Audiotox
  • در پلی لیست قرار بگیرید

بسیاری از سرویس های پخش پلی لیست یا پیشنهادهایی را بر اساس الگوریتم به کاربران ارائه می دهند. هر سرویس عملکرد متفاوتی دارد، بنابراین از الگوریتم و قوانین هر سرویس آگاه باشید. از آنجایی که Apple Music و Spotify محبوب‌ترین سرویس‌های پخش هستند، سطح دسترسی بالاتری را ارائه می‌کنند، بنابراین مهم‌ترین سرویس‌هایی هستند که می‌توان برای آنها بهینه‌سازی کرد.

چگونه موسیقی خود را در پلی لیست اسپاتیفای قرار دهیم؟

کسب درآمد از فروش موزیک

کسب درآمد از فروش موزیک

اسپاتیفای مجموعه‌ای از ابزارها را برای کمک به هنرمندان در بهینه‌سازی پروفایل‌های خود ارائه میدهد. برای شروع مراحل زیر را انجام دهید:

  • به آدرس artists.spotify.com/c/access بروید و روی Caim your profile کلیک کنید.
  • اطلاعات مورد نیاز را پر کنید و منتظر بمانید.
  • صفحه هنری شما اکنون تأیید می شود (دارای یک علامت تیک آبی است).

البته هیچ تضمینی وجود ندارد که در فید افراد ظاهر شوید، اما با گذشت زمان و دنبال کردن صفحه شما توسط مخاطبان و ذخیره موزیک های شما احتمال دیده شدن شما بیشتر خواهد شد. الگوریتم اسپاتیفای موسیقی شما را بر اساس فعالیت پروفایل شما و فعالیت کاربران در پروفایل شما ارزیابی می کند.

  • مرتب موزیک منتشر کنید. اسپاتیفای فعالیت پروفایل شما را بررسی میکند، بنابراین انتشار بیشتر آهنگ شانس شما را برای حضور در پلی لیست ها افزایش می دهد.
  • پلی لیست خود را ایجاد کنید و آهنگ خود را در آن قرار دهید. اسپاتیفای به هر کاربری امکان ایجاد پلی لیست را می دهد و کاربران دیگر به آن دسترسی دارند. هرچه بیشتر در پلی لیست کاربران قرار بگیرید شانس شما برای قرار گرفتن در پلی لیست خودکار بیشتر میشود.
  • از دوستان خود بخواهید موزیک شما را در پلی لیست خود قرار دهند. این کار برای الگوریتم اسپاتیفای موثر است.
  • لینک سایت و شبکه های اجتماعی خود را در اسپاتیفای قرار دهید. لینک آهنگ ها از منابع خارجی غیر از اسپاتیفای برای الگوریتم اسپاتیفای ارزش بالایی دارد.
  • موزیک خوب بسازید. گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است، اما در نهایت اگر موسیقی شما ارزش گوش دادن را نداشته باشد، در پلی لیست افراد ظاهر نخواهید شد.
  • از محتوای بصری مانند موزیک ویدیو استفاده کنید

موزیک ویدیوها همیشه یک ابزار تبلیغاتی عالی برای آهنگ ها هستند. راه‌های زیادی برای ایجاد محتوای ویدیویی وجود دارد، اما موزیسین ها باید به چند نکته توجه کنند :

  • با یک ایده ویدیویی قوی شروع کنید. از طوفان فکری استفاده کنید و با گروه خود مشورت کنید.
  • منحصر به فرد بودن را بر حرفه ای بودن اولویت دهید. ویدیوی شما باید توجه ها را جلب کند. کار با یک تیم تولید حرفه ای می تواند گران باشد و هیچ گونه بازدیدی از رسانه های اجتماعی را تضمین نمی کند. یک موزیک ویدیوی ارزان اما جالب به مراتب بیشتر از یک موزیک ویدیوی خسته کننده و گران قیمت در فضای مجازی وایرال می شود.

با موسیقی خود شروع به کسب درآمد کنید

همیشه کسب درآمد از هنر برای افراد هنرمند دشوار بوده است. امروزه با پیشرفت فناوری یک موزیسین میتواند جریان های درامدی متنوعی داشته باشد. این جریان های درآمدی به راحتی قابل مدیریت هستند و شما میتوانید بر مهمترین چیز یعنی ساخت موزیک تمرکز کنید.

مدیریت ریسک به تنوع بستگی دارد. اگر جریان درآمدی متنوع و کافی نداشته باشید، صرف هزاران پول در حرفه موسیقی نتیجه ای نخواهد داشت. با مدیریت جریان های درآمدی قطعا به موفقیت در حرفه خود دست خواهید یافت.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT