معرفی بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل و مهاجرت

زمان مطالعه 4 دقیقه

سوئد یکی از کشور‌های اسکاندیناوی است که به دلیل مناظر، تاریخ و فرهنگ خیره کننده‌ای که دارد مشهور است. چشم انداز آن مملو از دریاچه‌ها، کوه‌ها و جنگل‌ها است و در مناطق شهری، معماری باشکوه با چشم اندازهای ساحلی چشمگیر ترکیب می‌شود. در کنار گالری‌های جذاب، موزه‌ها و شهربازی لیزبرگ، مکان‌های زیادی برای کشف خواهید داشت. جمعیتی حدود ۱۰ میلیون نفر، در مناطق سوئد پراکنده شده است. در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل می‌پردازیم.

تحصیل در سوئد چگونه است؟

01 معرفی بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل

سوئد با نروژ و فنلاند هم مرز و نزدیک به دانمارک است. مردم محلی عمدتا سوئدی و فنلاندی صحبت می‌کنند، اما انگلیسی نیز به طور گسترده صحبت می‌شود و واحد پول آن‌ها کرون سوئد است.

برای تحصیل در سوئد به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید از طریق وب سایت پذیرش سوئد با یک فرم درخواست، مدارکی مبنی بر شایستگی و مهارت خود در زبان انگلیسی اقدام کنید و بتوانید شرایط ورود به دوره مربوطه را برآورده کنید. شما می‌توانید حداکثر برای چهار برنامه کارشناسی اقدام کنید. اطمینان حاصل کنید که برای مراحل درخواست و مهلت‌ها با دانشگاه‌های جداگانه مشورت کنید.

آخرین مهلت درخواست برای مکان‌های پاییزی در برنامه‌های کارشناسی سوئد ژانویه همان سال است و انتخاب در ماه مارس اتفاق می‌افتد.

5 دانشگاه برتر سوئد

۱. موسسه کارولینسکا (Karolinska Institute)

1 معرفی بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل

موسسه کارولینسکا به تحقیقات پزشکی درجه یک خود می‌بالد. این دانشگاه اغلب به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل پزشکی رتبه بندی می‌شود.

این دانشگاه در سولنا، استکهلم بزرگ، در سال ۱۸۱۰ برای آموزش جراحان ارتش تأسیس شد. از آن زمان به بعد دانشگاه گسترش یافت.

این دانشگاه طیف وسیعی از مدارک علوم بهداشتی و زندگی و مدارک تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌دهد. برای دانشجویان دوره کارشناسی شامل پزشکی، روانشناسی، روان درمانی، دندانپزشکی، مامایی، پرستاری، شنوایی شناسی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی، رادیوگرافی و آسیب شناسی می‌شود. از هشت سوئدی برنده‌ی جایزه نوبل پزشکی، پنج نفر در کارولینسکا تحصیل کردند.

۲. دانشگاه لوند (Lund University)

2 معرفی بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل

دانشگاه لوند یک دانشگاه دولتی در شهر لوند سوئد است. همچنین پردیس‌هایی در شهر‌های دیگر دارد.

این دانشگاه بیش از ۲۷۰۰۰ دانشجو دارد. کتابخانه دانشگاه لوند در سال ۱۶۶۸ تأسیس شد. دانشگاه لوند یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کتابخانه‌های سوئد را دارد.

قدمت شهر لوند به ۹۹۰ بر می‌گردد، به این معنی که بیش از ۱۰۰۰ سال سابقه در میان خیابان‌های سنگ فرش شده، در کنار رستوران‌ها، مغازه‌ها و مکان‌های مدرن وجود دارد.

رنگهای دانشگاه آبی تیره و برنز و شعار آن Ad utrumque است که به معنی “آماده برای کتاب و شمشیر” است.

۳. دانشگاه اوپسالا (Uppsala University)

3 معرفی بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل

دانشگاه اوپسالا که در سال ۱۴۷۷ تأسیس شد، قدیمی ترین دانشگاه سوئد است و با تأکید قوی بر الهیات و فقط ۵۰ دانشجو آغاز به کار کرد. پیشینه تاریخی آن با پردیس‌های بسیار مدرن آن در شهر اوپسالا کنار هم قرار گرفته است.

سه رشته انضباطی در دانشگاه وجود دارد: هنر و علوم اجتماعی، پزشکی و داروسازی، علم و فناوری، با حدود ۷۰ دوره کارشناسی. حقوق، پزشکی و روانشناسی یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای دانشجویان جدید است.

با افزایش تعداد درخواست‌ها در اوپسالا، دانشگاه در روند پذیرش خود انتخابی‌تر می‌شود. همچنین توافق نامه مبادله با بیش از ۴۰۰ دانشگاه در سراسر جهان ایجاد کرده است.

۴. دانشگاه استکهلم (Stockholm University)

4 معرفی بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل

دانشگاه استکهلم در سال ۱۸۷۸ به عنوان کالج تاسیس شد و از سال ۱۹۶۰ دارای وضعیت دانشگاهی بود.

محل سکونت بیش از ۲۷۰۰۰ دانش آموز است.

این دانشگاه در اولین پارک ملی شهری جهان قرار دارد و توسط جنگل‌ها، گیاهان و درختان وسیع، از جمله ۸۰۰ گونه گیاهان گلدار و بیش از ۱۰۰ گونه پرنده، با ورودی برونسویکن در دریای بالتیک و سواحل در شمال آن احاطه شده است.

با این حال، این دانشگاه همچنین فاصله کمی با مترو از مرکز شهر دارد تا دانشجویان بتوانند جاذبه‌های فرهنگی شهر را تجربه کنند.

۵. دانشگاه گوتنبرگ (University of Gothenburg)

5 معرفی بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل

دانشگاه گوتنبرگ دومین دانشگاه بزرگ سوئد است و همچنین سومین دانشگاه قدیمی است.

این دانشگاه دارای هشت دانشکده و ۴۸ دپارتمان است، به این معنی که یکی از وسیع‌ترین دانشگاه‌های سوئد است. همچنین دارای رشته‌های زیادی در زمینه‌ی علوم اجتماعی، تجارت، علوم پایه، فناوری اطلاعات، بهداشت، هنر، موسیقی و… است.

اگر زبان سوئدی بلد نیستید یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای یاد گیری با زبان انگلیسی می‌باشد.

این دانشگاه دارای تعدادی فارغ التحصیل برجسته از جمله آروید کارلسون است که در سال ۲۰۰۰ برنده جایزه نوبل پزشکی شد.

حال که با بهترین دانشگاه های سوئد آشنا شدید می‌توانید از خدمات تعیین وقت سفارت و ثبت نام آزمون‌های بین المللی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT