چطوری بیت کوین بخریم

چطوری بیت کوین بخریم | چگونه در ایران بیتکوین خریداری کنیم ؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

بیتکوین از زمان انتشار آن در سال 2009 رشد بی سابقه ای را تجربه کرده است: به عنوان مثال، از اکتبر 2013 تا اوایل ژوئن 2021، قیمت آن تقریباً 30000 درصد افزایش یافته است. سوال این است که چطوری بیت کوین بخریم‌ ؟ اگر هنوز هم می‌خواهید وارد عمل شوید، در این مقاله نحوه خرید و سرمایه گذاری در بیتکوین را میتوانید مطالعه کنید.

این رشد به تنهایی باورنکردنی است، با این حال برخی از تحلیلگران می گویند که ارزش بیتکوین می تواند حتی بیشتر افزایش یابد. زیرا ارز های دیجیتال و فناوری بلاکچین که آنها را به راه می اندازد در زندگی روزمره مردم ادغام می شود. مراقب باشید زیرا هر صعود یک سقوط هم دارد. باید در کف قیمت خرید کنید نه در قله قیمت.

چطوری بیت کوین بخریم

چطوری بیت کوین بخریم

پس از رسیدن به بالاترین قیمت در سال ۲۰۱۷ یعنی تقریباً 20000 دلار، ارزش آن به شدت کاهش یافت و تا سال 2020 به نیمی از آن رسید. اگرچه از آن زمان روند صعودی داشته است، اما همچنان یک سرمایه گذاری بسیار پر ریسک است و یک توییت نابهنگام از ایلان ماسک میتواند تمام بازار را آشفته کند. به همین دلیل است که کارشناسان به شما توصیه میکنند که فقط درصد کمی از پول خود را در بیتکوین سرمایه گذاری کنید.

چطوری بیت کوین بخریم

انتخاب صرافی رمزارز

برای خرید بیتکوین یا هر ارز دیجیتال دیگری، به یک صرافی رمزارز نیاز دارید که در آن خریداران و فروشندگان دلار را با سکه مبادله می کنند.

صدها صرافی وجود دارد، اما به عنوان یک مبتدی، می خواهید یکی را انتخاب کنید که سهولت استفاده را با هزینه های کم و امنیت بالا متعادل می کند. اگر از قبل صرافی در ذهن ندارید، میتوانید صرافی های Coinbase، Gemini و Binance.US را بررسی کنید.

البته دقت داشته باشید که برای افراد ساکن ایران کار کردن با این صرافی ها چندان آسان نیست. به همین دلیل شما می توانید به از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید:

خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

اطمینان حاصل کنید که آیا صرافی شما دارای کیف پول بیتکوین است یا خیر. اگر کیف پول بیتکوین نباشد، باید یکی پیدا کنید. همچنین می‌توانید رمزارز خود را روی پلتفرمی مانند Robinhood، Paypal یا Venmo بخرید، اگرچه خرید سکه از این طریق اغلب به این معنی است که نمی‌توانید ارز های خود را برداشته و به پلتفرم دیگری منتقل کنید. اگر می‌خواهید ارز دیجیتال خود را در کیف پول دیگری نگه دارید، باید دارایی ‌های خود را بفروشید و سپس آنها را در صرافی دیگری دوباره بخرید.

در مورد گزینه پرداخت تصمیم بگیرید

پس از انتخاب صرافی، قبل از شروع سرمایه گذاری در بیتکوین، باید حساب خود را تامین کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که پلتفرم ‌ها ممکن است هزینه‌ های تراکنش بیشتری را برای گزینه ‌های تامین مالی خاص دریافت کنند. به عنوان مثال، Coinbase در صورت انجام انتقال الکترونیکی از یک حساب بانکی، هزینه ای دریافت نمی کند. با این حال، در صورت استفاده از 10PayPal دلار برای انتقال و 2.5٪ از مبلغ تراکنش دریافت می کند.

اگر از PayPal یا کارت نقدی برای خرید مستقیم ارز دیجیتال استفاده کنید، به جای تامین مالی حساب خود و سپس استفاده از پول منتقل شده برای خرید، همه چیز گران تر می شود: کارمزد Coinbase به 3.99٪ از مبلغ تراکنش افزایش می یابد. کارمزد تراکنش کارت اعتباری در سایر پلتفرم ها اغلب تا این حد بالا است.

چطوری بیت کوین بخریم

چطوری بیت کوین بخریم

از آنجایی که کارمزد ها میزان پولی را که می‌توانید سرمایه ‌گذاری کنید کاهش می‌دهد (و در نتیجه میزان پولی که برای رشد و ترکیب دارید کاهش می‌یابد)، به‌ جای روش ‌های دیگر، استفاده از انتقال الکترونیکی از حساب بانکی منطقی است. علاوه بر این، اگر از کارت اعتباری برای خرید ارز دیجیتال استفاده می‌کنید، معمولاً به عنوان پیش پرداخت نقدی محسوب می‌شود و مشمول نرخ بهره بالاتری نسبت به هزینه ‌های معمولی می‌شوید. علاوه بر این، گرفتن وام و زیر بار بدهی رفتن برای ورود به یک بازار سرمایه گذاری بی ثبات بسیار خطرناک است.

ثبت سفارش

پس از تامین مالی حساب، شما می توانید اولین سفارش خود را برای خرید بیتکوین ثبت کنید. بسته به پلتفرمی که از آن استفاده می کنید، ممکن است بتوانید آن را با ضربه زدن روی یک دکمه خریداری کنید یا ممکن است مجبور شوید نماد تیک بیتکوین (BTC) را وارد کنید. سپس باید مبلغی را که می خواهید سرمایه گذاری کنید وارد کنید.

وقتی تراکنش کامل شد، شما مالک بخشی از بیتکوین خواهید بود. این کار به این دلیل است که برای خرید یک بیتکوین در حال حاضر باید سرمایه بزرگی را وارد کنید. برای مثال، اگر قیمت فعلی بیتکوین 38000 دلار باشد، برای خرید بیتکوین باید این مقدار سرمایه گذاری کنید. اگر کمتر سرمایه گذاری کرده باشید، مثلاً 1000 دلار، درصدی از آن برای مثال 0.026 درصد از یک بیتکوین را دریافت خواهید کرد.

شرکای برجسته:

Coinbase

Crypto.com

Uphold

گزینه Safe Storage را انتخاب کنید

صرافی رمزارز که استفاده می‌کنید احتمالاً یک کیف پول بیتکوین یکپارچه یا حداقل یک شریک ترجیحی دارد که می‌توانید با خیال راحت بیتکوین خود را در آن نگهداری کنید. با این حال، برخی از افراد احساس راحتی نمی کنند که رمزارز خود را به اینترنت متصل کنند، زیرا ممکن است به راحتی توسط هکرها سرقت شود.

چطوری بیت کوین بخریم

چطوری بیت کوین بخریم

اکثر صرافی ‌های بزرگ دارای بیمه خصوصی هستند تا در صورت وقوع این اتفاق به مشتریان بازپرداخت کنند. به طور فزاینده ‌ای، اکثر دارایی ‌های مشتری را در گاوصندوق آفلاین ذخیره می‌کنند. اگر امنیت بیشتری می خواهید، می توانید بیتکوین خود را در یک کیف پول بیتکوین آنلاین یا آفلاین به انتخاب خود ذخیره کنید. اما به خاطر داشته باشید که اگر رمزارز را از یک صرافی خارج کنید، ممکن است مجبور شوید هزینه برداشت بپردازید. علاوه بر این، اگر از نگهبان کیف پول رمزنگاری شخص ثالث استفاده می کنید، در صورت گم کردن کلید خصوصی که به عنوان رمز کیف پول شما عمل می کند، ممکن است برای همیشه نتوانید به سکه های خود دسترسی پیدا کنید. این امر باعث شده است که برخی از میلیونر های بیتکوین ضرر های فراوانی را متحمل شوند.

فروش بیتکوین

وقتی تصمیم می گیرید که آماده فروش بیتکوین هستید، می توانید از طریق صرافی خود سفارش فروش بدهید، درست مانند زمانی که در ابتدا بیتکوین خود را خریداری کردید. بیشتر صرافی ‌ها انواع مختلفی از سفارش ‌ها را ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توانید تصمیم به فروش تنها در زمانی داشته باشید که بیتکوین به قیمت خاصی برسد یا می‌توانید سفارشی را که بلافاصله انجام می‌شود، ثبت کنید.

شما می توانید انتخاب کنید که کل دارایی بیتکوین خود را بفروشید یا فقط یک مقدار مشخص از آن را. پس از اتمام فروش، می توانید پول را به حساب بانکی خود انتقال دهید. با این حال، صرافی شما ممکن است قبل از اینکه بتوانید به حساب بانکی خود واریز کنید، یک دوره نگهداری داشته باشد. جای نگرانی وجود ندارد؛ مدتی طول میکشد و سپس تراکنش انجام میشود.

هنگامی که بیتکوین خود را می فروشید، ممکن است سود کنید. اگر این کار را انجام دهید، درگیر مالیات بر عایدی سرمایه خواهید بود، زیرا اکنون فروش ارز های دیجیتال در مالیات شما گزارش میشود. 

آیا باید بیتکوین بخرید؟

زمانی که قیمت بیتکوین به شدت در حال افزایش است، سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال محبوب می تواند وسوسه انگیز باشد. پتانسیل این را دارد که یک سرمایه گذاری پرسود باشد. باید محتاط باشید: این یک خرید فوق العاده خطرناک است. کارشناسان به شما توصیه میکنند که تنها بخش کوچکی از سرمایه خود را وارد این بازار کنید.

اگر مطمئن نیستید که سرمایه‌ گذاری در بیتکوین یا سایر ارز های دیجیتال ایده خوبی برای نیازهای شماست، با یک برنامه ‌ریز مالی ملاقات کنید که می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید ارز های دیجیتال در استراتژی سرمایه‌ گذاری شما کجا قرار می‌گیرند.

منبع : forbes

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT